Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lora heeft pups 9 dagen oud, diarree en overgeven....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Jose&Libby
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jose&Libby »

Ik vind dat je deze zaak goed hebt aangepakt. Je hebt maar te leven met de omstandigheden, stond voor een voldongen feit.

Vind het behoorlijk dom van je ouders, trouwens!
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Kom je uit de buurt van Schagen, Dusty&Lora?
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dusty&Lora »

Schagen? waar ligt dat ?
Ik woon in Breda :wink: Vanaf begin volgend jaar niet meer !
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik zag een aantal overeenkomsten qua leeftijd, hondjes en cavia's met iemand uit Schagen die wel heel regelmatig cairn-pups heeft heeft. Té regelmatig om over ongelukjes te kunnen spreken :wink:
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Sunnybunny schreef:Ik zag een aantal overeenkomsten qua leeftijd, hondjes en cavia's met iemand uit Schagen die wel heel regelmatig cairn-pups heeft heeft. Té regelmatig om over ongelukjes te kunnen spreken :wink:
Nee gelukkig zijn wij dat niet... Zou er niet aan moeten denken dat mijn hondje nog eens moet lijden !
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

hoe wil je dat voorkomen dan?
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Dusty&Lora schreef:3 reutjes al wel, 1 teefje en 1 reutje nog niet. Maar ze kunnen zo lang blijven als nodig. (Ik wil dat ze goed terecht komen, ik ken nog 2 mensen die een pupke zouden willen maar die voeren Bonzo & Pedigree aan hun andere hond en die willen niets anders gaan voeren. Daar gaat dus gewoon geen hondje heen.)
Wat is er mis met Pedigree?? :19:

En persoonlijk vindt ik dat je mensen niet kunt verplichten om een bepaald soort voer, te voeren aan hun pup.
Je zou ze wel kunnen informeren over wat het beste is.
Mensen zeggen misschien wel dat ze geen Bonzo of Pedigree voeren maar wie zegt dat ze zich hier ook daadwerkelijk aanhouden.
Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen soms een reden hebben om een bepaald merk aan hun hond te geven.
Hutsje
Zeer actief

bonzo en pedigree zitten vol met geur-, kleur-, en smaakstoffen, en daarnaast worden er houdbaarheidsmiddelen gebruikt die voor mensen absoluut verboden zijn. (BHT, BHA en Ethoxiquine die zwaar kankerverwekkend zijn). dat is wat er dus mis is met de goedkope commerciele merken. google maar eens op de laatste 3, dan spreek ikje daarna nog wel. bovendien is het percentage vlees ver te zoeken, het hoofdbestanddeel is graan, en dat is niet het goede voer voor een carnivoor.
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Hutsje schreef:bonzo en pedigree zitten vol met geur-, kleur-, en smaakstoffen, en daarnaast worden er houdbaarheidsmiddelen gebruikt die voor mensen absoluut verboden zijn. (BHT, BHA en Ethoxiquine die zwaar kankerverwekkend zijn). dat is wat er dus mis is met de goedkope commerciele merken. google maar eens op de laatste 3, dan spreek ikje daarna nog wel. bovendien is het percentage vlees ver te zoeken, het hoofdbestanddeel is graan, en dat is niet het goede voer voor een carnivoor.
Oke dank je voor je antwoord :-)

Klinkt misschien heel stom..... maar zelf maak ik me niet meer zo heel erg druk om kankerverwekkende middelen.
Ik werk in de gezondheidszorg en heb al heel wat informatie gehad over kanker verwekkende middelen die vervolgens een aantal jaar later weer zijn ingetrokken omdat er niets van waar is :-)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Yuka schreef:
Dusty&Lora schreef:3 reutjes al wel, 1 teefje en 1 reutje nog niet. Maar ze kunnen zo lang blijven als nodig. (Ik wil dat ze goed terecht komen, ik ken nog 2 mensen die een pupke zouden willen maar die voeren Bonzo & Pedigree aan hun andere hond en die willen niets anders gaan voeren. Daar gaat dus gewoon geen hondje heen.)
Wat is er mis met Pedigree?? :19:

En persoonlijk vindt ik dat je mensen niet kunt verplichten om een bepaald soort voer, te voeren aan hun pup.
Je zou ze wel kunnen informeren over wat het beste is.
Mensen zeggen misschien wel dat ze geen Bonzo of Pedigree voeren maar wie zegt dat ze zich hier ook daadwerkelijk aanhouden.
Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen soms een reden hebben om een bepaald merk aan hun hond te geven.

Vaak zijn dat soort merken ook erg zout :wink:
Hutsje
Zeer actief

Yuka schreef:
Hutsje schreef:bonzo en pedigree zitten vol met geur-, kleur-, en smaakstoffen, en daarnaast worden er houdbaarheidsmiddelen gebruikt die voor mensen absoluut verboden zijn. (BHT, BHA en Ethoxiquine die zwaar kankerverwekkend zijn). dat is wat er dus mis is met de goedkope commerciele merken. google maar eens op de laatste 3, dan spreek ikje daarna nog wel. bovendien is het percentage vlees ver te zoeken, het hoofdbestanddeel is graan, en dat is niet het goede voer voor een carnivoor.

Klinkt misschien heel stom..... maar zelf maak ik me niet meer zo heel erg druk om kankerverwekkende middelen.
Ik werk in de gezondheidszorg en heb al heel wat informatie gehad over kanker verwekkende middelen die vervolgens een aantal jaar later weer zijn ingetrokken omdat er niets van waar is :-)
als je nou even de moeite had genomen even te googelen had je echt iets anders gezegd. dit is nl echt niet achterhaald, en Ethoxiquine is gewoon landbouwgif :19: . maar goed, als het je niet interesseert..........
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Hutsje schreef:
Yuka schreef:

als je nou even de moeite had genomen even te googelen had je echt iets anders gezegd. dit is nl echt niet achterhaald, en Ethoxiquine is gewoon landbouwgif :19: . maar goed, als het je niet interesseert..........
Ik heb dus gegoogld, anders kan er uiteraard geen mening overgeven.
En het is niet dat het me niet intereseerd (even voor de duidelijkeheid ik ben oncologie verpleegkundige) maar ik ben uit ervaring altijd erg voorzichtig met de therm "kankerverwekkend" omdat er de laatste tijd steeds meer dingen worden terug gedraaid die deze stempel hebben gehad... dus vandaar....
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Juist, dankjewel..... Altijd ingewikkeld om uit te leggen !
Hutsje
Zeer actief

Yuka schreef:
Hutsje schreef:
Yuka schreef:

Ik heb dus gegoogld, anders kan er uiteraard geen mening overgeven.
En het is niet dat het me niet intereseerd (even voor de duidelijkeheid ik ben oncologie verpleegkundige) maar ik ben uit ervaring altijd erg voorzichtig met de therm "kankerverwekkend" omdat er de laatste tijd steeds meer dingen worden terug gedraaid die deze stempel hebben gehad... dus vandaar....
aha, dus jij denkt dat je gif maar zo kan geven zonder gevolgen?

Ethoxyquine (Code E 324), is de ergste van allemaal. Het is een rubberstabilisator, landbouwbestrijdings middel dat gebruikt wordt voor de bestrijding van ongedierte en onkruid (dus een bestrijdingsmiddel en geen antioxidant), dat bij de productie van vee-, honden- en kattenvoer gebruikt kan worden. Na onderzoekingen is vastgesteld, dat Ethoxyquine giftige bijwerkingen heeft, die de lever- en nierfuncties verstoren.

Ethoxyquine is voor menselijk gebruik dan ook absoluut verboden en u zult E324 inde menselijke E-lijsten ook niet aantreffen.

BHA = Butyl Hydroxyl Anisol, (Code E320), verlaat voor het grootste deel het lichaam via de urine. Maar een eventuele BHA-concentratie in de lever kan zorgen voor een verstoort enzymenbeeld van het zeer belangrijke vitamine D. BHA kan het vetgehalte en het cholesterol in het bloed verhogen. Bovendien kunnen honden, die overgevoelig zijn, oedeem ontwikkelen = een beeld alsof ze vocht vasthouden.

Voor kinderen, die jonger zijn dan één jaar is het gebruik van BHA verboden. Daarom is het onverstandig en zinloos dieren, en zéker jonge honden tijdens hun ontwikkeling, te voeren met voedsel, dat BHA bevat.

BHT = Butyl Hydroxyl Tolueen, (Code E 321), is giftiger als BHA en werd oorspronkelijk ontwikkeld, om de houdbaarheid van KLEURENFILM te verlengen. Het is ook een antioxidant voor oliën en vetten. De WHO-maximumnorm voor menselijk gebruik ligt bij 0,5 mg per kg lichaamsgewicht. En 150 mg per kg diervoeder. Het heeft invloed op de vetstofwisseling van de lever. Het kan vergroting van de lever veroorzaken en is in samenhang gebracht met voortplantingsproblemen, gedragsverandering en verandering van het aantal bloedcellen.

http://www.lifetimepetfood.nl/Chemische.htm

Zou jij voeding waarin deze stoffen zitten (theoretisch dan he, voor mensen is het verboden) zelf nuttigen of aan je kind geven? Of aan je hond? Ik niet hoor, achterhaald of niet, ik geef echt niet willens en wetens gif aan mijn honden!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”