Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bowie heeft een vlooien allergie
Moderator: moderatorteam
-
omafia
Bowie heeft een vlooien allergie
Bowie heeft een hele lelijke plek achter op zijn rug en bij zijn anus.
Volgens de DA is het waarschijnlijk een vlooien allergie hij heeft een spuit gehad en zalf.
Ik had eerst een kap om gedaan maar dan gaat hij steeds kotsen, dus nu een rompertje aan gedaan.
Ik had de haren al snel zoveel mogelijk weg geknipt maar toch niet helemaal goed want al snel deed dat nogal zeer dus ik heb zo veel mogelijk weg geknipt.
Nu is het nog rood maar toch al rustiger komt geen vocht meer uit, maar volgens mijn zitten er nu allemaal kosten op.
Wat kan ik nu het beste doen buiten het 3 keer per dag insmeren ????
Het is best zielig want hij is er toch niet lekker van, en ik baal zo want ik hou het juist zo goed bij met frontline,wat dus weinig zin heeft begrijp ik nu, dus moet ook nog achter een ander middel aan wat hopelijk wel werkt
Volgens de DA is het waarschijnlijk een vlooien allergie hij heeft een spuit gehad en zalf.
Ik had eerst een kap om gedaan maar dan gaat hij steeds kotsen, dus nu een rompertje aan gedaan.
Ik had de haren al snel zoveel mogelijk weg geknipt maar toch niet helemaal goed want al snel deed dat nogal zeer dus ik heb zo veel mogelijk weg geknipt.
Nu is het nog rood maar toch al rustiger komt geen vocht meer uit, maar volgens mijn zitten er nu allemaal kosten op.
Wat kan ik nu het beste doen buiten het 3 keer per dag insmeren ????
Het is best zielig want hij is er toch niet lekker van, en ik baal zo want ik hou het juist zo goed bij met frontline,wat dus weinig zin heeft begrijp ik nu, dus moet ook nog achter een ander middel aan wat hopelijk wel werkt
-
boxersien
Frontline zelf kan ook huidproblemen veroorzaken. En een anti vlooien middel wat je heel vaak gebruikt op je hond daar kunnen volgens mij de vlooien resistent voor worden en dan schiet het nog niet op.
Mag ik vragen: wat is het nut van regelmatig ontvlooien van een gezonde hond (dus voordat je het wist van de vlooienallergie)? Hier met mijn harige ballen nog nooit last gehad van vlooien en ik ontvlo mijn honden niet. Vind het grote onzin. Als ze vlooien zouden hebben dan krijgen ze een keer vlooienmiddel, maar een gezonde hond zonder vlooien ga je dat toch niet zomaar geven? Ik zou niet graag gif op de huid van mijn hond spuiten omdat er misschien wel een vlo langs kan komen (voor honden in een asiel, pension, dagopvang e.d. vind ik het wat anders liggen, maar zou ik zelf mijn hond ook niet ontvlooien)
Mag ik vragen: wat is het nut van regelmatig ontvlooien van een gezonde hond (dus voordat je het wist van de vlooienallergie)? Hier met mijn harige ballen nog nooit last gehad van vlooien en ik ontvlo mijn honden niet. Vind het grote onzin. Als ze vlooien zouden hebben dan krijgen ze een keer vlooienmiddel, maar een gezonde hond zonder vlooien ga je dat toch niet zomaar geven? Ik zou niet graag gif op de huid van mijn hond spuiten omdat er misschien wel een vlo langs kan komen (voor honden in een asiel, pension, dagopvang e.d. vind ik het wat anders liggen, maar zou ik zelf mijn hond ook niet ontvlooien)
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze DA raad Advantage aan als beste vlooienmiddel. Frontline schijnt niet meer zo goed te werken.
Ik hoop dat je zo min mogelijk prednison geeft aan Bowie (wordt snel gegeven bij vlooienallergie) want dat kan nare bijwerkingen hebben.
Onze Dirkepoes heeft ook vlooienallergie en regelmatig prednison gehad.
Sinds een jaar heeft ze schildklierproblemen.(van de prednison?)
Wat je doet is goed. De jeuk moet er vanzelf uit gaan, is heel zielig, maar met ca 1 week zal het minderen. Als de jeuk minder is wordt het gekrab minder en kan de boel genezen.
En je huis heel, heel goed stofzuigen en de hondendekens veel wassen.
Ik hoop dat je zo min mogelijk prednison geeft aan Bowie (wordt snel gegeven bij vlooienallergie) want dat kan nare bijwerkingen hebben.
Onze Dirkepoes heeft ook vlooienallergie en regelmatig prednison gehad.
Sinds een jaar heeft ze schildklierproblemen.(van de prednison?)
Wat je doet is goed. De jeuk moet er vanzelf uit gaan, is heel zielig, maar met ca 1 week zal het minderen. Als de jeuk minder is wordt het gekrab minder en kan de boel genezen.
En je huis heel, heel goed stofzuigen en de hondendekens veel wassen.

-
omafia
-
omafia
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
de spuit die gegeven is en het feit dat hij NU geen jeuk meer heeft zegt mij dat de spuit een prednison spuit is geweest...omafia schreef:Ik heb verder geen medicijnen alleen die zalf die gebuik ik 3 keer per dag, mag max 14 dagen worden gebruikt
Die spuit werkt tijdelijk, net als de zalf...
Zaak is dat je hem vlo vrij houdt en met frontline alleen werkt dat niet.
Een vlo die bij hem komt en hem bijt kan al jeuk veroorzaken, dan hoeft er nog geen vlo op hem te zitten.
Maar hoe kan het dat een DA een vlooien allergie diagnose stelt zonder bloedtest?
Het is meer een gok als ik het zo lees.
Kan best zijn hoor en je zou kunnen kijken hoe het gaat de komende tijd..maar niets is zeker zonder test.
Ik spuit Rimpel dagelijks flink in met een goedje van tea tree/citronella/euca;yptus.
Op die manier komen de vlooien niet in zijn buurt.
-
omafia
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik koop tea tree lotion (verdunde variant) van de kruidvat voor 1.99omafia schreef:De plek is nu rustig ik behandel het nu verder met calendula creme.
Wat is de verhouding om zo'n anti vlooien mix te maken??
Ik heb een flesje met een spuitje erop (oud flesje van muggenolie)
Die mik ik zo goed als vol met die lotion. Er zit 200 ml in dat flesje en er gaat ruim 100 in mijn spuit flesje.
Als die bijna vol zit doe ik er op gevoel goed en wel 10 druppels pure tea tree olie door, een stuk of 15 druppels eucalyptus, een stuk of 15 druppels citronella en tot slot een stuk of 5 pure kruidnagelen.
De citronella, tea tree en eucalytpus zijn pure olieen.
Even schudden en klaar.
Ik meng eigenlijk op gevoel...en op geur.
Als het voor mijn gevoel maar flink ruikt is het goed.
Ik spuit Rimpel en Zita er iedere dag mee in...
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
-
Kenai
Knoflook helpt niet.......
Ik gebruik op dit moment Stronghold.
Daar ben ik erg over te spreken.
Frontline heeft idd zijn beste tijd gehad.
Een hond met een vlooienallergie blijven behandelen met goede bestrijdingsmiddelen is altijd nog beter dan steeds een predkuur moeten geven omdat hij weer gebeten is en helemaal gek wordt van de jeuk.
Ik gebruik op dit moment Stronghold.
Daar ben ik erg over te spreken.
Frontline heeft idd zijn beste tijd gehad.
Een hond met een vlooienallergie blijven behandelen met goede bestrijdingsmiddelen is altijd nog beter dan steeds een predkuur moeten geven omdat hij weer gebeten is en helemaal gek wordt van de jeuk.