Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barfen, hoe beginnen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Barfen, hoe beginnen?

Ongelezen bericht door Abby »

Ik wil Abby nu eerst 1x in de week laten barfen. Ik heb al van alles gelezen over wat wel en wat niet gevoerd mag worden, maar ik kan eigenlijk nergens een "beginners-menu" vinden... :19: :19: :19: Heeft er hier iemand een menu voor me? Ik kan ook nergens vinden hoeveel je je hond mag geven, dus die info is ook welkom! :wink:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Neem aan dat je de andere dagen kvv voert?
Als je 1 dag vers wilt voeren heb je natuurlijk niet echt een menu nodig.
Zou dan vooral dingen geven die niet in de de kvv zitten.
Bijv. vis, spiervlees en/of bevleesde botten van andere diersoort dan de kvv .
Afbeelding
amber88
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door amber88 »

Verwijderd door Moderator. zie hier

succes
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

amber88 schreef:Verwijderd door Moderator. zie hier

succes
:neenee:
ze stelt de vraag hier :pffff: :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

marye schreef:Neem aan dat je de andere dagen kvv voert?Als je 1 dag vers wilt voeren heb je natuurlijk niet echt een menu nodig.
Zou dan vooral dingen geven die niet in de de kvv zitten.
Bijv. vis, spiervlees en/of bevleesde botten van andere diersoort dan de kvv .
Het vetgedrukte is wel van belang ja. Zoals Marye al aangeeft is een menu dan niet echt nodig en kun je idd dingen geven die niet of in mindere mate in de kvv zitten. Als je je hondje een 1 dag in de week extra wilt verwennen zou ik in eerste instantie beginnen met wat kippennekken zodat je kunt zien hoe ze ermee omgaat en of ze er goed op kauwt. Een stukje lamsrib met veel vlees er aan is ook lekker. Als er ergens te weinig vlees aanzit zou ik er wat los spiervlees bij doen.
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Barfen, hoe beginnen?

Abby schreef:Ik wil Abby nu eerst 1x in de week laten barfen. Ik heb al van alles gelezen over wat wel en wat niet gevoerd mag worden, maar ik kan eigenlijk nergens een "beginners-menu" vinden... :19: :19: :19: Heeft er hier iemand een menu voor me? Ik kan ook nergens vinden hoeveel je je hond mag geven, dus die info is ook welkom! :wink:
er is hier een zoekmachine, tik barf in je krijgt heel veel info, ook hoeveel je hond mag geven
:wink:
oeps..ik lees even niet goed..je schrijft 1 dag in de week barfen..antwoord staat er al..je hebt geen menu nodig!
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Ik voer inderdaad de overige dagen kvv. Naar de hoeveelheden ben ik vooral benieuwd. Ik ga vanmiddag bij de slager even vragen naar slachtafval... :N: Hoe weet ik dan in godsnaam wat wat is? Ik herken denk ik geen kippenekken... Of moet ik maar gewoon vragen:"Hoi meneer de slager, ik zou graag wat van uw slachtafval afnemen voor mijn hond... het liefst kippenekken en dergelijke. Heeft u dat?" :19:
Ik kom nooit bij een slager, vind t altijd vies, dat vlees. Eet zelf zelden vlees...
Ik ga zoeken of ik n tabelletje oid vind waarin staat hoeveel Abby mag eten. :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

Abby schreef:Ik voer inderdaad de overige dagen kvv. Naar de hoeveelheden ben ik vooral benieuwd. Ik ga vanmiddag bij de slager even vragen naar slachtafval... :N: Hoe weet ik dan in godsnaam wat wat is? Ik herken denk ik geen kippenekken... Of moet ik maar gewoon vragen:"Hoi meneer de slager, ik zou graag wat van uw slachtafval afnemen voor mijn hond... het liefst kippenekken en dergelijke. Heeft u dat?" :19:
Ik kom nooit bij een slager, vind t altijd vies, dat vlees. Eet zelf zelden vlees...
Ik ga zoeken of ik n tabelletje oid vind waarin staat hoeveel Abby mag eten. :ok:
hier is een link naar een fotoalbum met barfonderdelen

http://smg.photobucket.com/albums/v417/ ... nderdelen/
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Nah... Ik ben bij weet ik hoeveel slagers geweest vandaag, en niemand kon me helpen aan slachtafval. De enige doorverwijzing die ik kreeg was dat ik het maar bij het slachthuis moest proberen :N: :N: :N:
Ik ben daar 1x langsgelopen en toen stonden dr allemaal varkens op 'hun beurt' te wachten, dus never nooit dat ik daar heen ga :jank: :jank: :jank: Ik bestel wel ergens iets... :wink:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zou inderdaad wat bestellen.
Of wat kopen bij de islamiet.
Naar de slager ga ik eigenlijk nooit.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

als abby nooit botten heeft gehad, zou ik met wat zachtere (puppen)botjes beginnen. Kippennek, eendennek, kipkarkas en dat soort werk. Kippenvleugels kan ook maar die moet je in de hoekjes (elleboojes ;) ) even inknippen als je niet zeker weet dat hij netjes kraakt.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Abby schreef:Nah... Ik ben bij weet ik hoeveel slagers geweest vandaag, en niemand kon me helpen aan slachtafval. De enige doorverwijzing die ik kreeg was dat ik het maar bij het slachthuis moest proberen :N: :N: :N:
Ik ben daar 1x langsgelopen en toen stonden dr allemaal varkens op 'hun beurt' te wachten, dus never nooit dat ik daar heen ga :jank: :jank: :jank: Ik bestel wel ergens iets... :wink:
Waar woon je?
Hebben jullie een Arie van der AA slagerij in de buurt of een poelier?
Want daar kan je kippennekken krijgen en kippenlever-hart-maagjes.
Ook hebben ze bij de poelier vaak hondengehakt: kippengehakt van restanten vlees en karkas, dus heel goed spul.
En dan ga je eerst zoals Bianca ook aangeeft beginnen met een kippennekje of vleugeltje (inderdaad ingeknipt) en als je merkt dat dat goed gaat, ga je een keer naar de dierenwinkel om te vragen of ze ook pens kunnen bestellen. En dan kijk je bij de slager of de supermarkt of ze soms wat rundvlees in de aanbieding hebben. Soms kan je runderlappen of sucadelappen in de aanbieding vinden. Of kipfilet. Of ander spiervlees.
(Je zal je helaas wel een beetje moeten verdiepen in de soorten vlees die van een dier afkomen) Je geeft al kvv en daar zit veel orgaanvlees in, dus is het beste als je op je barfdag spiervlees en botjes kan geven, dat zit minder in kvv. Dan heb je meteen een mooie aanvulling op de voeding.
En je kan zo'n barfdagje ook invullen met een maaltijdje van Groente-Fruit mix waar je vis (sardientjes of een blikje tonijn) of gehakt of wat lever aan toevoegt. Of een rauw eitje, of wat kwark/yoghurt. Allemaal dingen waarmee je variatie kan aanbrengen in de maaltijd.
Vaak staat de poelier ook wel op de markt, wellicht kan je anders daar ook wel wat vinden, net als bij de visboer op de markt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

En dan nu de hoeveelheid;
Je kan zo'n 2 tot 3% van het lichaamsgewicht van Abby aanhouden, maar ook bij dit maakt 1 dag in de week niet zo heel veel uit.
ien
Erelid
Contacteer:

Abby schreef:Nah... Ik ben bij weet ik hoeveel slagers geweest vandaag, en niemand kon me helpen aan slachtafval. De enige doorverwijzing die ik kreeg was dat ik het maar bij het slachthuis moest proberen :N: :N: :N:
nee, niet naar slachthuis voor 1x in de week barfen.
:wink:
ga ook eens naar een markt..daar staan vaak poeliers die je wel verder kunnen helpen
en durf je niet te zeggen dat het voor je hondje is dan vraag je maar om karkasjes of nekjes voor de soep :wink: [dat vragen voor je hond komt later dan wel, als je er meer thuis in bent]
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Ik vraag liever voor de hond dan voor mezelf... Ze zien me aankomen: Hallo, ik wil graag een kilo kippennekjes voor de soep...:smile: Gegaranderd dat er bij mij NOOIT iemand kippesoep komt eten :mrgreen:
Ik heb al wat besteld bij K9 oid. Zit in Groningen. Heb alleen nog geen reactie wanneer en waar ik t kan ophalen. Anders ga ik zaterdag ff naar de markt in groningen, voor kippennekken enz. Ik heb bij K9 ook kippennekken, eendennekken kipkarkas en lamsribben besteld.
Bedank trouwens allemaal voor de goeie tips en adviezen! :ok:
Abby
Zeer actief

Hmm.. Ik zou een bevestigings-mailtje krijgen van mijn bestelling bij K9... Heb ik nog steeds niet gekregen... :19:
Kent iemand dat? Zijn er hier misschien mensen die daar ook bestellen? of daar ooit besteld hebben?
*ziet het somber in* :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”