Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

iemand ervaring met dit voer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

iemand ervaring met dit voer?

Ongelezen bericht door Abby »

Ik heb sinds kort Abby veranderd van smuldier naar Nature diet. Dit kun je gewoon in de voorraadkast bewaren, en aangezien ik een ienieminie vriezer heb, komt dat goed uit. Nu ben ik van smuldier gewend dat het ook nog een beetje op vlees lijkt. Dat is bij dit spul niet het geval... Eerlijk gezegd vind ik het maar een raar prutje met rijst en wortel..
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Nature Diet. Naar mijn idee heeft Abby vaker en ook meer ontlasting en regelmatig jeuk sinds ze dit krijgt. Ze heeft ook al op rodi gestaan, waar ze waarschijnijk weer op teruggaat. En ook heb ik al Prins en Runner geprobeerd. Die kleine plakjes van runner staan me niet aan (:roll:) en prins is er volgens mij maar in 1 soort (kon in elk geval niks anders vinden). Ik overweeg nu om duck te proberen, dat zijn toch net van die rodi-plakken?
Ben benieuwd naar de reacties!
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Tja, Nature Diet is in mijn ogen een veredelde blikvoeding. Het is verhit geweest, zit vol met rijst en vind ik dus geen goede hondenvoeding. Het ziet er ook eng uit :N:

Het is gemakkelijker dan diepvriesspul om te bewaren, maar dat is dan ook het enige voordeel. Ik geef het ook wel eens op vakantie of zo, maar ik zie ook direct veranderingen in de ontlasting enzo. Ik zou mooi weer op rauw overstappen.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

ik heb het hier ook eens geprobeerd maar ze vinden het niet echt lekker...ben het met je eens dat het er ook vreemd uitziet en er zit veeeel rijst in...Nee , hier blijven ze lekker op de rodi...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
nikaboef
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nikaboef »

ons heben ze ooit in dierenwinkel zo geprobeerd om te praten om dit te gaan geven in plaats van echte diepvriesvoer en er werd ons gezegt dat dit diepvriesvoer is maar dan zonder de koeling. dat vertelt de fabrikant de winkel en op allerlij dingen staat tegenwordig dat het vers vlees is ook op frolic en blikvoer. het is nep. maar om terrug te komen op nature diet, onze honden vonden het vies en kregen er helem vieze baarden van en het stonk enorm.

en het spul ziet er slecht uit in mijn ogen en is niet vergelijken met echte rauw vleesvoer. ze poepte er ook veel van en grijs van kleur. mar ik vind het wel kwaliek dat men zegt dat het net als diepvriesvoer is want dat is het niet, het is blikvoer in een kuip. nee ik heb het nooit meer gekocht en geef rauw voer en mijn honden zijn kerngezond nu eindlijk.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Mij werd inderdaad ook verteld dat het gewoon vers vlees was, maar dan zonder dat je het in de koeling hoeft te bewaren. Ideaal, dacht ik dus. Maar inderdaad, bij de aanblik van dat prutje had ik al mn twijfels en van die verpakking word je ook niks wijzer. :roll: Volgende week gaat ze lekker weer op de rodi, dat is hier volop te krijgen, en ze gaat af en toe barfen!
:cheer: :cheer: :cheer:

Ik wou eigenlijk al een tijdje dat Abby volledig op barf zou gaan, maar heb geen zin/tijd om dat steeds weer klaar te maken. Bovendien ben ik bang dat ze een teveel/tekort aan iets krijgt, en dus hou ik het op 1xper week barfen, de rest op rodi. :wink:
Mijn dank voor de reacties!
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Nou, ik had eerlijk gezegd ook mijn twijfels over nature diet. Maar hoewel ik het zelf een onsmakelijk prutje vind doen mijn honden er een moord voor !! Ze vinden het veel lekkerder dan smuldier en runner enzo... Ik voer het af en toe als afwisseling op de brok en ik heb toch ook wel reacties gehoord van mensen die het ideaal vinden omdat dat het enige is waar de hond niet allergisch op reageerd.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Het is gewoon blikvoer. Bij een zieke hond die slecht wil eten of als beloning voor je hond kan je het best n keer geven.
Als volledige voeding zou ik het nooit geven.
:pop:
Jorda
Actief

proberen

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik heb het ook een keer geprobeerd en ik was eigenlijk verbaasd toen ik het opende. Het vers vlees wat ik normaal gaf zag er toch heel anders uit dan dit..... De honden vonden het wel lekker om te eten, maar de dag erna had ik spijt, want mijn honden zijn twee dagen aan de race geweest. Het leek heel handig, maar ik koop het ook niet meer.

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb het nu voor sam gekocht.

hij kan verder alleen carnibest eend en rijst eten en daar heeft ie tekort aan (moet dit aanvullen met fruit en groenten om het volledig te maken ondanks dat ze zeggen dat het volledig is)

dat is op zich geen probleem maar nu probeer ik deze nature diet zodat ik ook eens wat anders kan geven. aan de ontlasting merk ik na 5 dagen nog geen verschil, hij vindt CB lekker maar dit nog lekkerder, hij eet rustiger omdat het compacter is en normaal heeft hij na een dag of 2 al allergische reacties en nu nog niks dus tot nu toe bevalt nature diet me erg goed!
Afbeelding
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

massam schreef:ik heb het nu voor sam gekocht.

hij kan verder alleen carnibest eend en rijst eten en daar heeft ie tekort aan (moet dit aanvullen met fruit en groenten om het volledig te maken ondanks dat ze zeggen dat het volledig is)

dat is op zich geen probleem maar nu probeer ik deze nature diet zodat ik ook eens wat anders kan geven. aan de ontlasting merk ik na 5 dagen nog geen verschil, hij vindt CB lekker maar dit nog lekkerder, hij eet rustiger omdat het compacter is en normaal heeft hij na een dag of 2 al allergische reacties en nu nog niks dus tot nu toe bevalt nature diet me erg goed!
Wat bedoel je daarmee als ik vragen mag? :19: Ik voer nu ook CB en een van mijn honden had een behoorlijk terkort op een ander merk kvv,maar dit kwam aan het licht door een bloedonderzoek.Wil je er meer over vertellen?
M@scha
Zeer actief

het is officieel volledig maar mijn sam is zo allergisch dat hij er dus niks naast kan hebben (in ieder geval niks dat ik gevonden heb)

en ik merkte dat het weer minder ging met hem. hij kreeg weer jeuk en werd weer heel gespannen.

toen was ik het zat (we hebben al een lange geschiedenis samen) en heb ik een bordje watermeloen met hem gedeeld (zat als in: als dit misgaat zien we het dan wel weer. ) dat vond ie lekker dus kreeg hij van pascal een wortel en wat pruimen (pascal een helft sam een helft)

2 dagen hierna was de jeuk weer weg en ging het beter...

een maand later weer jeuk en weer fruit gegeven en weer ging het bijna meteen beter dus op de een of andere manier heeft hij dingen nodig die in fruit zitten en niet in de CB. misschien vitaminen ofzo? :19:

wat en hoe het is weet ik niet maar ik ga er ook niet verder voor onderzoeken omdat het blijkt te werken dus dan maar lekker soms wat fruit of groente (wortel, boontjes) erbij. dus toen ik die nature diet zag las ik dat daar wortel inzit en geen dingen waar hij niet tegen kan zover wij weten en nu na 5 dagen nog steeds geen jeuk. dus waarschijnlijk kan hij in ieder geval tegen het voer. nu nog afwachten of hij er nog fruit bij moet
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Of het voer nou wel of niet goed is, ik ben blij voor jou dat Sam er zo goed op gaat. Hartstikke top dat je eindelijk iets gevonden hebt :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@scha
Zeer actief

Roelfien schreef:Of het voer nou wel of niet goed is, ik ben blij voor jou dat Sam er zo goed op gaat. Hartstikke top dat je eindelijk iets gevonden hebt :ok:
nou inderdaad dat heb ik dus ook. stel dat alleen aldi blikvoer voor hem zou werken dan gaf ik dat. maar ik ben best wel overtuigd van zowel carnibest als nature diet. of ik nu moet bijvoeren of niet. lekker is dat ik nu een uitwijkmogelijkheid heb als de CB op zou zijn en ik vergeet te bestellen ofzo.

zonder deze merken was sam allang ingeslapen dus alles is nu goed als het hem maar helpt. :ok:
Afbeelding
Tinker

massam schreef:het is officieel volledig maar mijn sam is zo allergisch dat hij er dus niks naast kan hebben (in ieder geval niks dat ik gevonden heb)

en ik merkte dat het weer minder ging met hem. hij kreeg weer jeuk en werd weer heel gespannen.

toen was ik het zat (we hebben al een lange geschiedenis samen) en heb ik een bordje watermeloen met hem gedeeld (zat als in: als dit misgaat zien we het dan wel weer. ) dat vond ie lekker dus kreeg hij van pascal een wortel en wat pruimen (pascal een helft sam een helft)

2 dagen hierna was de jeuk weer weg en ging het beter...

een maand later weer jeuk en weer fruit gegeven en weer ging het bijna meteen beter dus op de een of andere manier heeft hij dingen nodig die in fruit zitten en niet in de CB. misschien vitaminen ofzo? :19:

wat en hoe het is weet ik niet maar ik ga er ook niet verder voor onderzoeken omdat het blijkt te werken dus dan maar lekker soms wat fruit of groente (wortel, boontjes) erbij. dus toen ik die nature diet zag las ik dat daar wortel inzit en geen dingen waar hij niet tegen kan zover wij weten en nu na 5 dagen nog steeds geen jeuk. dus waarschijnlijk kan hij in ieder geval tegen het voer. nu nog afwachten of hij er nog fruit bij moet
Toch wel goed dat jullie er zelf op die manier achter zijn gekomen!En als het op die manier werkt dan is dat toch super! :ok: En over Nature diet....Ik zou niet kunnen beoordelen of het wel of geen goed voer is,maar het uiterlijk vond ik niet erg smakelijk en de geur ook niet.Maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over de inhoud,het hele Nature Dietverhaal klinkt iig goed,en dat ze zuivere producten gebruiken geloof ik ook wel.Fijn voor Massam dat ie daar ook tegen kan,is toch lekker een afwisseling voor hem. :ok:
Tinker

massam schreef:
Roelfien schreef:Of het voer nou wel of niet goed is, ik ben blij voor jou dat Sam er zo goed op gaat. Hartstikke top dat je eindelijk iets gevonden hebt :ok:
nou inderdaad dat heb ik dus ook. stel dat alleen aldi blikvoer voor hem zou werken dan gaf ik dat. maar ik ben best wel overtuigd van zowel carnibest als nature diet. of ik nu moet bijvoeren of niet. lekker is dat ik nu een uitwijkmogelijkheid heb als de CB op zou zijn en ik vergeet te bestellen ofzo.

zonder deze merken was sam allang ingeslapen dus alles is nu goed als het hem maar helpt. :ok:
Zo denk ik er ook over hoor!Het gaat erom waar je hond bij gebaat is. :ok:
daanielle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door daanielle »

Ik gebruik altijd de Carnibest diabetes (mijn hond heeft suiker) maar
heb tijdens de vakantie Nature Diet senior gegeven.
Geen verschil gezien in de ontlasting en met de suiker ging het ook prima, ondanks dat ik hier lees dat het vol zit met rijst.

Het ziet er idd heel anders uit dan de carnibest en is een beetje plakkerig. Een voordeel daarvan vind ik dat Terry het niet zo naar binnen kan schrokken als de Carnibest.

Zit er nu over te denken om toch over te stappen op Nature Diet omdat
ik het gekledder met die Carnibest worsten een beetje zat ben.
jellie2002
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door jellie2002 »

Ik heb zelf ook een tijdje Nature Diet gegeven aan mijn honden.
Ze vonden het heeeerlijk, maar ze gingen bij mij ook aan "de dunne" en hun vacht werd er erg dof van.
Een maand geprobeerd maar geen verbetering.

Daarna ben ik overgegaan op brokken waar zalm in zit en hier doen ze het geweldig op.

Dus voor mij geen Nature Diet meer!
Look @ my 2 crazy dogs:
http://puliziggy.spaces.live.com

Marielle, Ziggy en Bob
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”