Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

maagdilatatie, preventie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Scooby schreef:
jip007 schreef:ik weet ook niet wat voor nut het heeft die grote stukken , want de maag leegzuigen bij een torsie kan je wel vergeten als er van die grote stukken in zitten.
Dat kan je ok vergeten als je hond vers vlees krijgt. Alleen bij brokken lukt het goed om de maag leeg te zuigen.
Maar de bedoeling van het geven van vers vlees is dat het juist niet meer nodig is om in situaties terecht te komen waarbij de maag leeggezogen moet worden! :wink:
Maar of dat dan niet meer nodig is is nog maar de vraag :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Rosita Compagner schreef:Nee, dat onderzoek is er niet. Wie denk je dat dat zou willen sponsoren? Een brokkenfabrikant?

Ik heb trouwens alleen mijn ervaringen gedeeld. Of en hoe en waarom het vers voeren ermee te maken heeft kan mij totaal niet boeien. Sinds ik vers voer heb ik geen narigheid meer gezien. Niks meer, niks minder. Ik vertik het om het te 'bewijzen' door mijn honden eens een jaartje brokken te geven en te kijken wat er dan gebeurt. Maar dat begrijpt iedereen wel :cheer:
Oh, maar ik bedoelde het niet naar, of aanvallend, meer als vraag, mijn honden krijgen naast brokken ook vers, en rauw zelf samengesteld, waarbij puck als het gaat om vers en rauw zelf samengesteld ( ik wil er geen naam aan geven, barf of nrv.... :roll: ) echt moeilijk eet.

Ik vind het heel lastig , ik wordt overspoeld met informatie, ben een voorstander van vers voeren, maar mijn hond dus niet.
Vanavond was ze weer onrustig, en ik ga morgen dus direkt maar weer een bulk carnibest bestellen, want dat is het enige rauw wat ze eet.
En ik slaap weer op de bank. Als ik ga slapen.
Ze liet net een enorm harde boer en ging toen liggen, dat vind ik een goed teken, maar de ongerustheid blijft.
Ik kan zo terecht bij de DA, ik ben er zo en hoef niks uit te leggen, dat is wel heel fijn.
Ze ligt nu rustig, ik hoop dat het zo blijft.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Daan schreef:Ze liet net een enorm harde boer en ging toen liggen, dat vind ik een goed teken, maar de ongerustheid blijft.
He, wat een zorgen. Ik kan me je ongerustheid zo goed voorstellen...
Die boer is inderdaad een goed teken; er kan dan in elk geval nog lucht uit!
Sterkte vannacht!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”