Bij onze oudste hond is een aantal maaanden geleden ook nierfalen geconstateerd. Wij geven hem Duck lam & rijst.
Twee weken geleden hebben we opnieuw bloed laten onderzoeken en zijn ureum en phospor vallen nu binnen de normale waarden.
Zijn creatine is aan de hoge kant, maar ik heb begrepen dat dit de waarde is waaraan je kan zien dat er nierfalen is.
De dierenarts was erg tevreden. Hij valt niet af en we hoeven geen ander dieet te geven.
Misschien ook iets voor jullie hond?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het ultieme nierdieet-topic
Moderator: moderatorteam
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Willow heeft ook nierdieet.
Alleen houd ik ons er niet aan.
Hij krijgt hier Duck Therapie, Lam en Rijst en Excellent met Hill's brokken.
Daarnaast eet hij "normale" Royalcanin brokken.
Hij is 2 weken geleden geprikt en al zijn bloedwaarden incl. zijn creatine lagen binnen de normale waarden.
Ik blijf op deze voet doorgaan. Met af en toe testen tussendoor.
Alleen houd ik ons er niet aan.
Hij krijgt hier Duck Therapie, Lam en Rijst en Excellent met Hill's brokken.
Daarnaast eet hij "normale" Royalcanin brokken.
Hij is 2 weken geleden geprikt en al zijn bloedwaarden incl. zijn creatine lagen binnen de normale waarden.
Ik blijf op deze voet doorgaan. Met af en toe testen tussendoor.
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Mijn hond heeft nog maar 1 nier, hierdoor staat hij op Hill's k/d brokken als blikvoeding (niervoeding). Ook krijgt hij af en toe een appeltje of stukje banaan. En met de trainingen geef ik hem frolikjes als beloning.
En om het half jaar word hij gecontroleerd, hij is toevallig gister weer voor controle geweest en zowel zijn urea als crea waarde stonden dit keer voor het eerst in 1,5 jaar weer beide in de normale waarde.
En om het half jaar word hij gecontroleerd, hij is toevallig gister weer voor controle geweest en zowel zijn urea als crea waarde stonden dit keer voor het eerst in 1,5 jaar weer beide in de normale waarde.
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jelle
- Zeer actief
Ik zou misschien eerst eens navragen bij je dierenarts waaróm hij bepaalde dingenv oorschrijft, zoals het niet geven van aardappels en het wel geven van het zout.
Wij hebben ook een hond met slechte nieren en ik heb voor haar zelf een BARFdieet samengesteld (of althans iets wat nog zoveel mogelijk lijkt op BARF...).
Binnenkort ga ik haar nieren weer laten controleren.
Wij hebben ook een hond met slechte nieren en ik heb voor haar zelf een BARFdieet samengesteld (of althans iets wat nog zoveel mogelijk lijkt op BARF...).
Binnenkort ga ik haar nieren weer laten controleren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)