Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alternatief voor Rimadyl?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Caro. schreef: Ja tuurlijk ga ik dat doen :wink: Maar voor dat gesprek, wilde ik graag hier de meningen horen over de diverse pijnstillers om een klein beetje geïnformeerd te zijn.
Ik heb nooit anders gegeven dan Rimadyl, dus weet van de overige pijnstillers weinig af en alleen maar klakkeloos op een dierenarts afgaan, dan ben ik allang afgeleerd :mrgreen:
Dus als nu de dierenarts zegt 'Metacam' dan vraag ik 'waarom Metacam en bv geen Previcox' (of andersom).
Aha, oké, ik dacht al: heb je misschien weinig vertrouwen in je da/orthopeed of ben je erg eigenwijs (wat trouwens ook een hele goeie eigenschap kan zijn, irritant misschien voor buitenstanders maar ach... :mrgreen: ).
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Hoe lang heb jij Cortaphen Forte gegegeven aan Billy, Rami?
Ik overweeg het ook te gaan geven aan Barousse (artrose pijnklachten) aangezien ik niet merk dat Barousse nog baat heeft bij de rimadyl. Van metacam gaat ze erg veel drinken, lijkt me geen goed teken, dus die wil ik niet gebruiken.

Caro. Ik heb van diverse mensen ook goede resultaten gehoord van gewricht A van Mc Samuel, ik geef het Barousse nu ook sinds een tijdje maar de eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik nog geen positief resultaat zie, helaas.
Rami
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Hoe lang heb jij Cortaphen Forte gegegeven aan Billy, Rami?
Ik overweeg het ook te gaan geven aan Barousse (artrose pijnklachten) aangezien ik niet merk dat Barousse nog baat heeft bij de rimadyl. Van metacam gaat ze erg veel drinken, lijkt me geen goed teken, dus die wil ik niet gebruiken.

Caro. Ik heb van diverse mensen ook goede resultaten gehoord van gewricht A van Mc Samuel, ik geef het Barousse nu ook sinds een tijdje maar de eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik nog geen positief resultaat zie, helaas.
Ik heb Cortaphen forte van februari tot (eind) april gegeven, dus een maand of twee/drie. Uiteindelijk bleek de grootste pijn en ongemak niet van de artrose te komen maar van een kapotte knieband, vandaar operatie en vandaar dat ik nu geen Cortaphen meer hoef te geven.

Mocht je overgaan op Cortaphen, heb ik nog een paar strips liggen. Die kun je zo van me krijgen.
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Mijn homeopathische arts schrijft vaak Nobute voor, heb dit aan mijn vorige Bull Boets gegeven en was daar heel tevreden over.
Hieronder een link waar je er meer over kan lezen.
http://www.jordenshippo.nl/estore/index ... taal_ID=NL
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Onze Ashley kreeg eerst metacam voor haar artrose hier kreeg zij maagzweren van toen overgestapt op de previcox (Heb er destijds nog een topic overgeopend :wink: ) ook hier kreeg zij maagzweren van toen overgestapt op Displyvetsem, een homeopatische middel hier heeft ze altijd goed op gedaan.

Daisy krijgt dit middel nu ook omdat zij op andere medicatie slecht reageerd , maarja dat is de gevoeligheid van de collie weer.
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Caro. schreef:
flatcoat schreef:Sta je ook open voor een natuurlijke pijnstiller??
Sommigen hebben goede ervaringen met CetylM, zie de link
http://www.vetcare.nl/
Ga naar "praktijk" en dan naar "exclusief". Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee, maar m.s. wel andere forumleden??
Ik ga het lezen, maar vrees dat er inmiddels gewoon sterkere middelen nodig zijn. Hopelijk tijdelijk.
Al jaren heeft ze homeopatische toevoegingen (teunisbloemolie, glucosamine) en dit was niet meer afdoende.
Dit is geen toevoeging maar een pijnstiller ...... nogmaals zelf geen ervaring mee maar ik weet van iemand waar de hond zware artrose had hier goed baat bij gehad heeft.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

flatcoat schreef:
Caro. schreef:
flatcoat schreef:Sta je ook open voor een natuurlijke pijnstiller??
Sommigen hebben goede ervaringen met CetylM, zie de link
http://www.vetcare.nl/
Ga naar "praktijk" en dan naar "exclusief". Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee, maar m.s. wel andere forumleden??
Ik ga het lezen, maar vrees dat er inmiddels gewoon sterkere middelen nodig zijn. Hopelijk tijdelijk.
Al jaren heeft ze homeopatische toevoegingen (teunisbloemolie, glucosamine) en dit was niet meer afdoende.
Dit is geen toevoeging maar een pijnstiller ...... nogmaals zelf geen ervaring mee maar ik weet van iemand waar de hond zware artrose had hier goed baat bij gehad heeft.
Hmmm, ik heb het gelezen.
Moeilijk vind ik dit altijd.... het klinkt heel erg goed en ik geef haar natuurlijk liever iets wat zo weinig mogelijk bijwerkingen heeft.
Alleen geloven dat het echt werkt, dat vind ik zo moeilijk en euro 70,00 is een hoop geld om het even uit te proberen :denken:

Jij kent iemand persoonlijk met een hond waarbij dit gewerkt heeft? En is die persoon echt goed objectief en in staat om dit te beoordelen?

Heeft iemand anders dit middel uitgeprobeerd?

Edit: bij verder spitten op het internet, begrijp ik dat dit ook met omega-vetzuren te maken heeft. Dit krijgt ze al dmv haar nieuwe voer (Hills J/D). Dit is daar ook op gebaseerd.
Ervaringen zijn verder wisselend, bij de ene hond helpt het prima en de andere niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla kreeg eerst Rymadil, dat hielp dus echt niet, zo zielig.
Daarna hebben we Metacam gekregen, daar deed ze het erg goed op, met haar artrose en LPC...
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tussen Rymadil en Metacam kregen we een kortdaagse pijnstiller.
Ketofen, 20 mg. 2 tabletten per dag, en niet op lege maag.
Yla heeft dat maar 2 dagen gekregen, omdat ze steeds moest overgeven.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

We hebben Kaya vanaf vandaag totaal van de Rimadyl gehaald. Ze vertoont steeds vreemder gedrag :(:
Zo gaat het een paar dagen goed en dan ineens doet ze heel vreemd. Ze krijgt dan een vreemde blik ik d'r ogen en gisteravond werd ze ineens heel erg bang van de plafondlamp (die er pas 4 jaar hangt :oeps: ). Ze kroop helemaal in elkaar en bleef ernaar kijken.
Zo heeft ze dat ook met de tuindeur soms als die open of dicht gaat en laatst kroop ze in elkaar toen ik ietsjes streng 'kom op' zei toen ze aan het snuffelen was. Of ze een zwaar mishandelde hond is :(:

Ik heb geen idee of dit aan de Rimadyl ligt, maar om dat uit te testen krijgt ze nu even helemaal niets meer. Hersteld haar gedrag, dan weten we genoeg. Zo niet, dan wil ik een uitgebreid onderzoek bij de dierenarts (ze heeft o.a. een bultje bij d'r flanken).

Ik vertrouw de boel niet. Altijd had ik het idee dat ik haar door-en-door ken, maar de laatste tijd gedraagt ze zich af en toe heel erg vreemd. Zo anders dan dat ze eigenlijk is.
Maar om niet gelijk in paniek te schieten, gaan we eerst kijken wat er gebeurt als ze geen Rimadyl meer krijgt.
Helaas gaat de test/vergelijking met het nieuwe voer dan dus helemaal de mist in, maar dat is niet anders.
Afbeelding
A good dog never dies...

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Door staat ook op de rymadil maar die heeft geen enkele bijwerking.
Ik vraag me af of dit echt van de rymadil komt :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:Door staat ook op de rymadil maar die heeft geen enkele bijwerking.
Ik vraag me af of dit echt van de rymadil komt :19:
Ik weet het niet :19:
Wel weet ik dat toen Kaya 7 maanden was (en ik nog niets wist van gedragsveranderingen door Rimadyl) ze er al heel typisch op reageerde.
Steeds kreeg ze maar korte tijd Rimadyl, hooguit 1 of 2 keer per jaar één week. Dat was allemaal te overzien.
Nu krijgt ze het al zo'n 6 weken en ze wordt steeds 'gekker'.

Om uit te testen óf het de Rimadyl is, zijn we nu dus helemaal gestopt ermee. Gisteravond was de druppel met de angst voor de lamp.
Hersteld ze zich niet binnen een paar dagen, dan wil ik dus een zeer uitgebreid onderzoek.
Ik heb weer zo'n voorgevoel dat er iets helemaal niet klopt, maar om dat zeker te weten moeten we dus eerst uittesten hoe ze is zonder Rimadyl.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rami
Zeer actief

Vreemd, allemaal. Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt.
Hoeveel Rimadyl gaf je, Caro?
En heb je iets van een homeopatische pijnstiller in huis? Zodat je in ieder geval iets kunt geven? Het is wel een beetje sneu als ze nu weer pijn krijgt.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Vreemd, allemaal. Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt.
En heb je iets van een homeopatische pijnstiller in huis? Zodat je in ieder geval iets kunt geven? Het is wel een beetje sneu als ze nu weer pijn krijgt.
Ze kreeg 150 mg en de laatste week had ik dit al verminderd naar 100 mg.

Ik heb geen homeopatische pijnstiller in huis. Wat zou hiervoor geschikt zijn: de Displyvetsem?
Afbeelding
A good dog never dies...

Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik ben over dysplavetsem ( of hoe je het ook maar schrijft ) zeer tevreden.
Het duurd wel even voordat ze erop gaan reageren maar dat is heel normaal met een homeopatisch middel.
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Rami
Zeer actief

Caro. schreef:

Ik heb geen homeopatische pijnstiller in huis. Wat zou hiervoor geschikt zijn: de Displyvetsem?
Oh, dat is niet eens zo'n gek hoge dosering, toch?

Dysplavetsem wordt idd ingezet bij artrose, heupdysplasie en spondylose. De bestandelen: calcium phosphoricum, rhus toxicodendron en symphytum D2, zorgen idd ook voor vermindering van pijn omdat het spieren en gewrichten soepel houdt maar het is niet 'sec' een pijnstiller.

Overigens je geeft toch glucosamine/Chondroïtine van de Groene Os? Daar zit o.a boswellia in en dat heeft een pijnstillend effect. Misschien kun je hier iets meer van geven dan anders.

En verder denk ik dat je idd terug moet naar de da/orthopeed. En misschien metacam proberen.

Sterkte!

Oh ja, als je een homeopatische pijnstiller wilt geven, ik heb echt goede ervaringen met Pijncompositum van de Groene Os. Misschien is het toch de moeite waard om te proberen. Merk je geen verschil, dan heb je één keer 19 Euro voor niks uitgegeven.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Caro. schreef:

Oh, dat is niet eens zo'n gek hoge dosering, toch?

Dysplavetsem wordt idd ingezet bij artrose, heupdysplasie en spondylose. De bestandelen: calcium phosphoricum, rhus toxicodendron en symphytum D2, zorgen idd ook voor vermindering van pijn omdat het spieren en gewrichten soepel houdt maar het is niet 'sec' een pijnstiller.

Overigens je geeft toch glucosamine/Chondroïtine van de Groene Os? Daar zit o.a boswellia in en dat heeft een pijnstillend effect. Misschien kun je hier iets meer van geven dan anders.

En verder denk ik dat je idd terug moet naar de da/orthopeed. En misschien metacam proberen.

Sterkte!

Oh ja, als je een homeopatische pijnstiller wilt geven, ik heb echt goede ervaringen met Pijncompositum van de Groene Os. Misschien is het toch de moeite waard om te proberen. Merk je geen verschil, dan heb je één keer 19 Euro voor niks uitgegeven.
Ze kreeg altijd glucosamine complex Speciaal van de Groene Os, maar sinds het nieuwe voer (op advies van de orthopeed Hills j/d) niet meer omdat dit allemaal in het voer zit incl. omega-vetzuren. Dit voer krijgt ze pas sinds kort, maar daar moet ik dus geen toevoegingen in deze vorm meer bij geven.

Ik ga even kijken hoe ze het nu gaat doen zonder pijnstiller, zowel qua pijn als qua karakter.
De pijncompositum zou een alternatief kunnen zijn als ze het nu redelijk gaat doen zonder pijnstiller. Wordt de pijn/manken echter weer erg, dan lijkt zoiets me niet afdoende en wordt het een andere pijnstiller.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik heb ook goede ervaringen met Pijn compositum van de Groene Os, al moet ik wel heel eerlijk zeggen dat Charly zoveel verschillende toevoegingen krijgt dat ik niet gelijk kan zeggen dat het Pijn compositum hét middel is maar zoals iemand al eerder zei; het is nog een keer te overzien als het niet werkt.

Charly heeft ED (beide ellebogen maar mankt zonder pijnstilling rechtsvoor), spondylose, slechte heupen en lumbo-sacrale instabiliteit. Hij krijgt daarvoor dus het pijncompositum, Glucobest, teunisbloemolie, twee soorten Chinese kruiden, accupunctuur en hydrotherapie. Een heleboel dus :denken: Maar... we hebben het nu wel zo dat hij alleen maar een previcox hoeft als ie zich een keer verstapt heeft of als hij onbenullig doet tijdens een wandeling. Dat is gemiddeld een keer per twee tot drie weken of zo.. voor de 'gewone' dagelijke beweging en gang van zaken heeft hij dus geen pijnstiller nodig.

Ik heb zelf geen ervaring met gedragsveranderingen op rimadyl, maar al wel vaker van 'rare' reacties gehoord die niet op de bijsluiter stonden. Dus het zou mij niet verbazen als Kaya daar sterk op reageert...
Geef d'r een knuffel van me!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier qua pijnstilling alleen ervaring met metacam, waar ik heel tevreden over ben.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Houd er ook buiten rekening mee dat ze prikkelbaarder door de pijn kan zijn :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zou salisprin iets kunnen doen, is ook een natuurlijke pijnstiller, bij het poeder wat ik Baco geef zit dat als pijnstiller ingebouwd, maar je kunt het ook los(capsules kopen) :denken:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:Ik heb ook goede ervaringen met Pijn compositum van de Groene Os, al moet ik wel heel eerlijk zeggen dat Charly zoveel verschillende toevoegingen krijgt dat ik niet gelijk kan zeggen dat het Pijn compositum hét middel is maar zoals iemand al eerder zei; het is nog een keer te overzien als het niet werkt.

Charly heeft ED (beide ellebogen maar mankt zonder pijnstilling rechtsvoor), spondylose, slechte heupen en lumbo-sacrale instabiliteit. Hij krijgt daarvoor dus het pijncompositum, Glucobest, teunisbloemolie, twee soorten Chinese kruiden, accupunctuur en hydrotherapie. Een heleboel dus :denken: Maar... we hebben het nu wel zo dat hij alleen maar een previcox hoeft als ie zich een keer verstapt heeft of als hij onbenullig doet tijdens een wandeling. Dat is gemiddeld een keer per twee tot drie weken of zo.. voor de 'gewone' dagelijke beweging en gang van zaken heeft hij dus geen pijnstiller nodig.

Ik heb zelf geen ervaring met gedragsveranderingen op rimadyl, maar al wel vaker van 'rare' reacties gehoord die niet op de bijsluiter stonden. Dus het zou mij niet verbazen als Kaya daar sterk op reageert...
Geef d'r een knuffel van me!
Ik ga eens kijken wat er in die pijncompositum zit :wink:

Hier heeft Kaya het jarenlang ook goed gedaan op Glucosamine complex speciaal van de Groene Os + teunisbloemolie met heel af en toe eens Rimadyl (misschien 1 of 2 keer per jaar één week).
Maar ineens dus niet meer, ze kreeg erge last van de HD. Toen de Rimadyl gegeven en nu zijn we bij dit punt aanbeland.
Het zou best kunnen dat ze nu door de flinke kuur Rimadyl het wel weer een tijd goed doet zonder. Het is even afwachten.

Voorlopig is ze vandaag uitermate vrolijk en speelt als een mafketel met Puchu :Q: en overbelast hiermee natuurlijk direct weer haar poten, maar ja.... dat hou je toch niet tegen met twee honden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:Houd er ook buiten rekening mee dat ze prikkelbaarder door de pijn kan zijn :wink:
Ja, doe ik :wink: Al die tijd al trouwens, want overal reageerde ze extremer op. Dus naast de plotselinge vreemde angsten, was ze buiten al die tijd ook wat feller (net alsof door de Rimadyl (?) alles in extremen getrokken werd). Afwachten nu dus of het idd door de Rimadyl komt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rami
Zeer actief

loving bulls schreef:zou salisprin iets kunnen doen, is ook een natuurlijke pijnstiller, bij het poeder wat ik Baco geef zit dat als pijnstiller ingebouwd, maar je kunt het ook los(capsules kopen) :denken:
Ja, klopt Salix Complex (Salisprin) kun je idd in capsule-vorm kopen. Het merk Vitotaal heeft het in ieder geval.
Heb er op een ander forum ook al eens goede verhalen over gelezen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
loving bulls schreef:zou salisprin iets kunnen doen, is ook een natuurlijke pijnstiller, bij het poeder wat ik Baco geef zit dat als pijnstiller ingebouwd, maar je kunt het ook los(capsules kopen) :denken:
Ja, klopt Salix Complex (Salisprin) kun je idd in capsule-vorm kopen. Het merk Vitotaal heeft het in ieder geval.
Heb er op een ander forum ook al eens goede verhalen over gelezen.
En dat is veilig te geven dus aan honden?

Ik ga die twee (de Salix en de pijncompositum) eens met elkaar vergelijken.

Bedankt allemaal :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rami
Zeer actief

Caro. schreef: En dat is veilig te geven dus aan honden?
Wat ik er van heb gelezen wordt dan de halve dosering gegeven (kinder-dosering).
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Caro. schreef:
Addy schreef:Houd er ook buiten rekening mee dat ze prikkelbaarder door de pijn kan zijn :wink:
Ja, doe ik :wink: Al die tijd al trouwens, want overal reageerde ze extremer op. Dus naast de plotselinge vreemde angsten, was ze buiten al die tijd ook wat feller (net alsof door de Rimadyl (?) alles in extremen getrokken werd). Afwachten nu dus of het idd door de Rimadyl komt.
lijkt me moeilijk om te ontdekken of het nu wel of niet aan de rimadyl ligt, want als ik me goed herinner heb je haar enkele weken terug toch op de rimadyl gezet omdat ze toen ook al vreemd deed (waarvan je toen dacht dat het pijn was) en dat ging dan toch juist weer over na de rimadyl?
of was dat een ander soort 'vreemd' :wink: ?
Toen kreeg ze ook al Rimadyl, alleen een lage dosis. Daarna heb ik de dosis verhoogd, leek het in het begin beter te gaan, maar dat was dus maar tijdelijk.
Zonder Rimadyl, vertoonde ze duidelijk pijn: veel liggen, futloos en sjagrijnig.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Caro. schreef:
Inge O schreef:
Caro. schreef: Ja, doe ik :wink: Al die tijd al trouwens, want overal reageerde ze extremer op. Dus naast de plotselinge vreemde angsten, was ze buiten al die tijd ook wat feller (net alsof door de Rimadyl (?) alles in extremen getrokken werd). Afwachten nu dus of het idd door de Rimadyl komt.
lijkt me moeilijk om te ontdekken of het nu wel of niet aan de rimadyl ligt, want als ik me goed herinner heb je haar enkele weken terug toch op de rimadyl gezet omdat ze toen ook al vreemd deed (waarvan je toen dacht dat het pijn was) en dat ging dan toch juist weer over na de rimadyl?
of was dat een ander soort 'vreemd' :wink: ?
Toen kreeg ze ook al Rimadyl, alleen een lage dosis. Daarna heb ik de dosis verhoogd, leek het in het begin beter te gaan, maar dat was dus maar tijdelijk.
Zonder Rimadyl, vertoonde ze duidelijk pijn: veel liggen, futloos en sjagrijnig.
ben benieuwd hoe ze het nu zal doen zonder rimadyl :wink: . hopelijk krijgt ze weer niet teveel pijnklachten :(: .
Ik hoop het ook niet, maar dan haal ik dus andere pijnstillers bij de dierenarts (in overleg) als ze verder wel 'normaal' is. Zal moeilijk beoordelen worden als ze weer pijn krijgt, maar goed.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Vanaf zondag geen pijnstilling meer.
Tot nu toe gaat het goed: Kaya is vrolijk en weer zichzelf (incl. natuurlijk haar 'ingebouwde' mopperigheid :mrgreen: ). Ik ken haar weer zo, weet exact wat ik aan haar heb.

Afwachten hoe lang het zo goed gaat. Ik hoop dat de flinke kuur het ontstekingsproces voorlopig afgeremd heeft en ze een tijd zonder pijnstilling kan.

Ik kan nu bijna met zekerheid zeggen dat haar typische gedrag aan de Rimadyl lag. Hopelijk kan ze nog langer zonder pijnstilling, zonder al te veel pijn, zodat het helemaal zeker wordt.
Afbeelding
A good dog never dies...

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat je de "oude"Kaya terug hebt :ok:
Het maakt het voor jou wel ingewikkeld.

Als ze pijn heeft reageert ze anders vanwege de pijn en als ze rimadyl krijgt tegen de pijn reageert ze anders vanwege de medicatie .............
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”