Omdat wij hier hadden gelezen dat dit een goede brok was, zijn we niet overschakeld naar een ander voer.
Nou viel ons wel op dat Bruce redelijk vaak zat te jeuken. Dus toch nog maar eens een vlooienbehandeling voor de zekerheid, maar nooit een vlo of vlooienpoepje bij hem gevonden. Ook had hij elke dag veel en vaak ontlasting en op het laatst altijd zachte smurrie...
De laatste twee weken begon hij toch wat meer te krabben en een paar dagen terug begon hij ook met z'n kop te schudden. We hebben z'n oren goed nagekeken maar ze waren mooi schoon en stonken ook niet. Het schudden met de oren werd de volgende dag erger en toen zag ik opeens rode plekjes met bultjes met vocht erin, in z'n oren. Op de rest van z'n lijf hebben we geen bultjes kunnen vinden. Z'n vacht is mooi glanzend maar hij heeft wel een beetje een droge huid.
Nu met die bultjes ging er eigenlijk een lampje branden dat hij misschien allergisch zou kunnen zijn.
Misschien voor rundereiwit wat in de Cavom zit??
Hij is zowiezo erg gevoelig, ging van de wormenkuur erg aan de race terwijl broertjes en zusjes daar geen last van hadden en ook bij de vlooienbehandeling kreeg hij zachte poep
We zijn eens goed gaan lezen op dit forum en zagen dat veel mensen KVV aanbevelen bij gevoelige/allergische honden. We willen dit nu ook met Bruce gaan proberen voordat we hem allerlei allergietesten laten ondergaan. Wie weet is het niet nodig, als hij hier goed op reageert.
We hebben nu Duck lam en rijst gekocht, maar is dit voor een pup wel voldoende? Het is geen speciaal puppyvoer, komt hij dan niets tekort?
En kun je meteen helemaal overschakelen of moeten we het eerst mengen met de Cavombrokken?
Weten jullie misschien hoeveel hij op een dag moet krijgen? Op de verpakking staat; honden van 5-10 kg, 150-250 gram per dag. Maar dit is voor volwassen honden met dat gewicht en Bruce is dus pas 15 weken. Hij weegt trouwens bijna 9 kg.
Ik hoop dat jullie antwoord weten op mijn vragen.
Bedankt alvast