Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vage symptomen bij akita ( HELP !! )
Moderator: moderatorteam
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Schildklierwaarden kunnen fluctueren, dus een tweede test zou m.s. toch een idee zijn?? En nee, er wordt niet automatisch op alles getest, dit moet specifiek aangegeven worden (tenminste bij mijn d.a.).
Sterkte met haar, hoop dat ze blijft opknappen en dat er uit gaat komen wat de oorzaak van al deze ellende is.
Sterkte met haar, hoop dat ze blijft opknappen en dat er uit gaat komen wat de oorzaak van al deze ellende is.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heb je een kiloverpakking of een pondverpakking?Djinta schreef:Beste mensen..
Gisteravond dus het vlees gehaald en bij thuiskomst moest ik beide honden al van me af "slaan " als het aan hun lag hadden ze gelijk gehad![]()
Vanmorgen toen ik opstond waren beide honden al aan het zoeken ( stond in de magnetron te ontdooien heel de nacht )
Dus toen ze om 08:00 kregen dacht ik ik geef haar eerst een half pakje kijken of ze dat eet..
Nou het was zo op![]()
Nu de andere hond ook maar vlees gegeven niet zoveel maar toch wat dat ie ook t idee heeft dat ie wat krijgt..
Dus toen ze het op had dacht ik na het uitlaten kijken of ze nog een heel pak wil... sochtends wil ik anderhalf pak geven staat gelijk aan de hoeveelheid brokken die ze kreeg...
Na het uitlaten liep ze gelijk naar dr bak ...en jullie raden het vast....ze at het zo op...nou schiet mij maar af ...ik snap het niet meer..
Maar ben wel onwijs blij dat ze eet....
Nu afwachten of het zo blijft en wat er gaat gebeuren qua aankomen en de vacht..
1,5 kilo 's ochtends lijkt me namelijk erg veel :N:
Ik weet niet wat een Akita ongeveer weegt, maar mijn mechelaar eet ook KIVO. Zij heeft 2 maanden lang een kilo per dag gekregen om op gewicht te komen (was te mager) en nu ben ik teruggegaan naar zo'n 750 gram per dag omdat ze anders straks te dik zou worden naar mijn smaak. Zij weegt ongeveer een kilo of 26, 27
Mijn Hollander en mijn Boxer (respectievelijk 18 en 25 kilo) hebben nu aan een pond per dag genoeg.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Djinta
- geregistreerd lid
Ja ze krijgt nu inderdaad sóchtends 1,5 kilo..
Ze hoort eigenlijk rond de 35 kilo te zitten en ze weegt momenteel maar 25 kilo dus ze is echt magertjes..
Moet nog ff beetje prutsen met zoeken naar de juiste dosering maar ze is vandaag ( overdag ) echt enorm ondeugend geweest zoals ze was voorheen en ze heeft heerlijk gespeeld en gedaan dus ik was wel erg blij..
Is ook wel beetje veel maar tot ze op de 35 staat doe ik t maar even zo want de winter komt eraan en ze zit ook zonder vacht ..plus we werken in de winter met haar dus tja ze wil wel maar als ze niet genoeg aankomt gaat t niet en haar conditie is ook niet echt geweldig meer...
Zowieso doen we dit jaar weinig met haar...eerst maar zien hoe het gaat.
Ze hoort eigenlijk rond de 35 kilo te zitten en ze weegt momenteel maar 25 kilo dus ze is echt magertjes..
Moet nog ff beetje prutsen met zoeken naar de juiste dosering maar ze is vandaag ( overdag ) echt enorm ondeugend geweest zoals ze was voorheen en ze heeft heerlijk gespeeld en gedaan dus ik was wel erg blij..
Is ook wel beetje veel maar tot ze op de 35 staat doe ik t maar even zo want de winter komt eraan en ze zit ook zonder vacht ..plus we werken in de winter met haar dus tja ze wil wel maar als ze niet genoeg aankomt gaat t niet en haar conditie is ook niet echt geweldig meer...
Zowieso doen we dit jaar weinig met haar...eerst maar zien hoe het gaat.
- Djinta
- geregistreerd lid
ff vergeten te zeggen maar ken je een akita??
Een mechelaar is kleiner en korter dan een akita..
Als ik de mijne op 1 kilo per dag zet pfffff gaat ze dood
Als ze dalijk op gewicht is en dr vacht gaat terug komen dan krijgt ze 1 kilo vlees per dag en daar gaan dan nog een een halve beker brokken doorheen ..ook van de kip variant zeg maar.. ( dit alleen in de winter tijd )
Een mechelaar is kleiner en korter dan een akita..
Als ik de mijne op 1 kilo per dag zet pfffff gaat ze dood
Als ze dalijk op gewicht is en dr vacht gaat terug komen dan krijgt ze 1 kilo vlees per dag en daar gaan dan nog een een halve beker brokken doorheen ..ook van de kip variant zeg maar.. ( dit alleen in de winter tijd )
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nee, niet echt anders vroeg ik niet wat een Akita ongeveer weegtDjinta schreef:ff vergeten te zeggen maar ken je een akita??
Ff de rasstandaard bekeken maar de Akita is niet groterDjinta schreef:Een mechelaar is kleiner en korter dan een akita..
Ik heb een Mechelaar uit werklijnen en mijn teef heeft een schofthoogte van 62 cm. Volgens de rasstandaard is de maximum maat van een Akita-reu 61 cm en van een teef 59 cm, dus wel wat kleiner
Dat zal wel meevallen hoorDjinta schreef:Als ik de mijne op 1 kilo per dag zet pfffff gaat ze dood
Gewoon kijken waar ze het goed op doet. Ik zou echter geen brokken door het vlees doen, het schijnt dat de vertering van vlees en brokken anders is, maar er zijn anderen die daar meer verstand van hebben.Djinta schreef:Als ze dalijk op gewicht is en dr vacht gaat terug komen dan krijgt ze 1 kilo vlees per dag en daar gaan dan nog een een halve beker brokken doorheen ..ook van de kip variant zeg maar.. ( dit alleen in de winter tijd )
Groetjes Inge

- Djinta
- geregistreerd lid
Je hebt verschillende akita's helaas worden ze te vaak gekruisd ik heb de hoge versie zeg maar ( niet gekruisd maar grote ouders.. wel echte japanner haha )..maar maakt niets uit hoor.
Dat van die brokken ja ik moet nog ff bekijken allemaal ..
Vrienden van ons hebben 4 alaskan malamutes en die mixen in de winter ( doen slede sport ) daar gaat het goed maar misschien als het zo goed blijft gaan als nu dan hou ik haar alleen op vlees..
Ze eet nu al 2 dagen onwijs goed en is lekker ondeugend en speels...hoop toch zo dat dat t was...en dat haar vacht en gewicht ook weer goed komt...
Vind het wel fijn dit forum dat iedereen wel iets weet en dat bij de een dit werkt en bij de ander weer dat...
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Djinta
- geregistreerd lid
Pffffff nou ze heeft tot vanochtend goed gegeten en vanochtend liet ze +- rond een kilo staan.
Nou kan het natuurlijk dat ze gewoon vol zit..dus even afwachten wat vanavond doet.
Nu heeft ze ook ineens een ontstoken oog , man man ik kan wel janken..
Dus vanmiddag maar weer naar de DA en dr oog laten behandelen.
Ze is wel meer levendig en heel erg speels etc. volgens mijn man ziet haar borstkast er weer van breder en voller uit ( ik zelf zie het niet zo )
DUs we wachten nog maar ff af..
Nou kan het natuurlijk dat ze gewoon vol zit..dus even afwachten wat vanavond doet.
Ze is wel meer levendig en heel erg speels etc. volgens mijn man ziet haar borstkast er weer van breder en voller uit ( ik zelf zie het niet zo )
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Waardeloos dat ze nu weer last van haar oog heeft. Gelukkig is dat iets wat te verhelpen is. Als je toch naar de DA gaat kan je meteen even wegen. Dat kan je de boel beter in de gaten houden. Sterkte vanmiddag.Djinta schreef:Pffffff nou ze heeft tot vanochtend goed gegeten en vanochtend liet ze +- rond een kilo staan.

- Djinta
- geregistreerd lid
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Djinta schreef:Jaaaaaaa..ze is zeker iets meer dan 1 kilo aangekomen![]()
![]()
Super blij...ook hij vond haar erg anders dan vorige week qua druk zijn..
Nou maar hopen dat de vacht meewerkt..
En ze heeft een oogslijmvlies ontstekingnou ja dat verklaart weer waarom zo zo krabte met dr poot op die plek..
Nu zalven..
Ik duim dat ze zo doorgaat!

- Djinta
- geregistreerd lid
Nou mensen bezoekje dermatoloog achter de rug ..
Hij zei als hij naar dr kop kijkt dan lijkt het op een autoimuumziekte die bij akita's voorkomt , alleen als hij naar de rest van het lichaam kijkt is het overduidelijk een allergie dus hij gaat er nu even vanuit dat de kop een uitwerking is van de rest van het lichaam.
Nu was ik overgestapt op vlees maar dat is schijnbaar niet goedgenoeg en moet ik nu dus 6 weken lang op Paardenvlees ..
Ik ben eens diep na gaan denken wat er afgelopen jaar verandert is bij ons en het enige waar ik op kom is dat we vorig jaar een konijn kregen voor mijn oudste dochter haar verjaardag..volgens de dermatoloog zou ze daar allergisch voor kunnen zijn maar dat zouden we later wel zien ..
Nou zolang wil ik dus niet wachten dus het konijn is sinds vanochtend verhuist naar mijn moeder en vanaf morgen dus over op dat paardenvlees...
Maar JEMIG wat is dat duur man..niet normaal gewoon...
Ga ik naar een keurslager met de gedachte die heeft dat vast wel....krijg ik me toch een riedel dat ze dat niet hebben want dat is zielig
..
Ik naar een andere slager die het wel heeft gelukkig ..maar sorry 2 kilo 46 euries
Nu ben ik niet zo thuis in het paardenvlees daar zijn wij niet zo van zeg maar, maar hij zij dat ie paarden biefstuk wel had...domme vraag van mij waarschijnlijk maar vlees is toch vlees van een paard of had ik wat anders moeten vragen van dat beest??
Nu hoor ik van iemand dat je ook een kilo slager hebt ?? dat het daar wat goedkoper is ??
Heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Hij zei als hij naar dr kop kijkt dan lijkt het op een autoimuumziekte die bij akita's voorkomt , alleen als hij naar de rest van het lichaam kijkt is het overduidelijk een allergie dus hij gaat er nu even vanuit dat de kop een uitwerking is van de rest van het lichaam.
Nu was ik overgestapt op vlees maar dat is schijnbaar niet goedgenoeg en moet ik nu dus 6 weken lang op Paardenvlees ..
Ik ben eens diep na gaan denken wat er afgelopen jaar verandert is bij ons en het enige waar ik op kom is dat we vorig jaar een konijn kregen voor mijn oudste dochter haar verjaardag..volgens de dermatoloog zou ze daar allergisch voor kunnen zijn maar dat zouden we later wel zien ..
Nou zolang wil ik dus niet wachten dus het konijn is sinds vanochtend verhuist naar mijn moeder en vanaf morgen dus over op dat paardenvlees...
Maar JEMIG wat is dat duur man..niet normaal gewoon...
Ga ik naar een keurslager met de gedachte die heeft dat vast wel....krijg ik me toch een riedel dat ze dat niet hebben want dat is zielig
Ik naar een andere slager die het wel heeft gelukkig ..maar sorry 2 kilo 46 euries
Nu ben ik niet zo thuis in het paardenvlees daar zijn wij niet zo van zeg maar, maar hij zij dat ie paarden biefstuk wel had...domme vraag van mij waarschijnlijk maar vlees is toch vlees van een paard of had ik wat anders moeten vragen van dat beest??
Nu hoor ik van iemand dat je ook een kilo slager hebt ?? dat het daar wat goedkoper is ??
Heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden?