Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlees uit de supermarkt

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

vlees uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Yèti »

Ik was daarnet bij de Emte en normaal gesporken blijf ik zo ver mogelijk van de vleesafdeling vandaan. Nu ging ik toch maar eens kijken of er iets te krijgen is wat ik Yèti kan en mag geven. Maar ik weet het niet precies wat nu wel en niet mag :denken: , dus maar niets meegenomen.
Wat ik o.a. zag liggen: kippenlever (daar zou ik eens levercake van kunnen maken :wink: ), gewone kippenpoten en mergpijpjes. Maar mag ik ook die kippenlevertjes rauw als snack geven? En de kippenpoten? Mergpijpjes las ik net al iets over dat je op moet passen dat ze niet om de onderkaak van de hond vast gaan zitten. Maar mogen die als snack ook rauw gegeven worden?
Oh, en kun je bij een gewone (supermarkt) slager ook botten met wat vlees d'r aan krijgen die ze mag hebben? Als alternatief voor de runderhuidkauwbotten.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Eet je hond normaal brokken of kvv?
Zou een hond die brokken eet daar geen rauwe botten naast voeren.
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Ze eet momenteel 's ochtends een klein beetje Royal Canin brokken met een blokje schapenvet en wat Rodi worst. 's Avonds eet ze 100 gram Duck (om de dag lam/rijst en lever/rund/kip en af en toe 25gr. Runner pens erbij). Het is niet de ideale combi zo. :roll: Ik denk dat we ook maar gaan overstappen naar 2x per dag Duck. We wilden haar eigenlijk ook aan de brokken gewend hebben, omdat dat makkelijker is als we op vakantie gaan ofzo, maar ze vind deze brokken iig helemaal niet lekker. En ondertussen de Rodi worsten ontdekt, en ik zag ook Runner Worst bij de dierenwinkel, dus dat kan ook tijdens vakantie of weekendje weg. :wink:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik zou er zelf niet voor kiezen om en brok en kvv en vleesbotten te geven.
Zie zelf niet echt moeilijkheden wat betreft vakantie en vers voeren.
Haalde gewoon voor Caja dagelijk wat vlees/vleesbotten in de supermarkt.
Voor zo'n korte periode is het niet zo erg om niet compleet te voeren.

Als je naast kvv wat verse dingen wilt geven zou ik kiezen voor spiervlees, vis en/of vleesbotten.
Zou dan ook het liefst kiezen voor dingen die niet in de kvv zitten, maar je hebt bij de supermarkt natuurlijk niet heel veel keus.
Orgaan zou ik niet gauw extra geven, omdat dit al veel in kvv zit.
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik koop regelmatig kippenvleugels en andere stukken kip met bot in de supermarkt. Ook kippen maagjes en kippen levertjes, dat krijgen ze hier als snack :wink:
Ook koop ik wel eens in de supermarkt runderlappen als ze in de aanbieding zijn voor mijn honden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”