Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stamboomloos fokken

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Het ligt er ook maar aan hoe bekend je in het bepaalde wereldje van een ras bent.
Ik loop nu al aardig wat jaren mee in de Duitseherder wereld. Train op een kringgroep en 'ken' ondertussen dus aardig wat mensen/fokkers/honden. Zo weet ik dus onderhand precies waar ik geen pup van zou willen hebben omdat er dus bepaalde dingen verzwegen/verdoezeld worden.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

bullenmama schreef:Eefje, er komen elke week kratten vol met pups Nederland in. Die gaan naar winkels, maar ook naar fokkers. Die fokkers geven die pups aan bij de Raad van beheer als zijnde hun eigen pups, van hun stamboomteef.
De pups worden gechipt en krijgen een stamboom mee.
ja noem mij naïef,ik heb dit dus echt nooit geweten en vind het ronduit schandalig,en ik krijg er ook een hele nare bijsmaak van,ik krijg nl het idee dat het dus echt vechten tegen de bierkaai is als de fokkers er zelf ook gewoon aan mee werken.....de fokschuren en broodfokkerij
Dan ben je dus bijna genoodzaakt om het een beetje bij de zeldzame rassen te houden want daar is nog niet zoveel handel in.........

weer een droom in duigen...... :boos:

groetjes eefje
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

eefje+huig schreef:
bullenmama schreef:Eefje, er komen elke week kratten vol met pups Nederland in. Die gaan naar winkels, maar ook naar fokkers. Die fokkers geven die pups aan bij de Raad van beheer als zijnde hun eigen pups, van hun stamboomteef.
ja noem mij naïef,ik heb dit dus echt nooit geweten en vind het ronduit schandalig,en ik krijg er ook een hele nare bijsmaak van,ik krijg nl het idee dat het dus echt vechten tegen de bierkaai is als de fokkers er zelf ook gewoon aan mee werken.....de fokschuren en broodfokkerij
Dan ben je dus bijna genoodzaakt om het een beetje bij de zeldzame rassen te houden want daar is nog niet zoveel handel in.........

groetjes eefje
Het gaat maar om een klein percentage van de fokkers hoor!!

Waar ik moeite mee heb is als andere fokkers/RV net doen of binnen hun ras zich nooit onregelmatigheden voordoen. Ik heb veel liever een situatie als bij de (sport) mechelaars. Niet alles is stamboom gewijs even correct....maar dat geven ze dan ook gewoon aan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ennath
Zeer actief

estelle schreef:Het ligt er ook maar aan hoe bekend je in het bepaalde wereldje van een ras bent.
Ik loop nu al aardig wat jaren mee in de Duitseherder wereld. Train op een kringgroep en 'ken' ondertussen dus aardig wat mensen/fokkers/honden. Zo weet ik dus onderhand precies waar ik geen pup van zou willen hebben omdat er dus bepaalde dingen verzwegen/verdoezeld worden.
Dat geldt voor de liefhebber...
Maar Henriëtte Holland (de gemiddelde nederlander) koopt gewoon een aardig pupje, met een beetje mazzel van de puplijst van de RV
En komt daarna tot de ontdekking dat sommige dingen toch anders liggen als gedacht.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Ennath schreef:
estelle schreef:Het ligt er ook maar aan hoe bekend je in het bepaalde wereldje van een ras bent.
Dat geldt voor de liefhebber...
Maar Henriëtte Holland (de gemiddelde nederlander) koopt gewoon een aardig pupje, met een beetje mazzel van de puplijst van de RV
En komt daarna tot de ontdekking dat sommige dingen toch anders liggen als gedacht.
ik ben dus zo'n hh,we hadden bedacht dat we een pupje wilde,belden de rv van de norwich en gingen 3dagen later kijken,beestjes moesten uit de schuur gehaald worden(we waren te vroeg) maar goed we hebben er nooit geen gebrek aan kunnen vinden hoor maar ja voor die tijd verdiepte ik me niet eens in het rashondengebeuren.
En nu hoor ik dit,nou verwacht ik niet dat dit bij dit ras ook aan de orde is maar vind het toch gewoon wel heel erg :boos:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ennath schreef:
eefje+huig schreef:

groetjes eefje
Het gaat maar om een klein percentage van de fokkers hoor!!

Waar ik moeite mee heb is als andere fokkers/RV net doen of binnen hun ras zich nooit onregelmatigheden voordoen. Ik heb veel liever een situatie als bij de (sport) mechelaars. Niet alles is stamboom gewijs even correct....maar dat geven ze dan ook gewoon aan.
precies, niet de kop in het zand steken maar vertellen hoe of wat, het is een publiekelijk geheim.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ennath
Zeer actief

@ Suzanne

Een erkende fokker (wat houdt die erkenning eigenlijk in?) is niet automatisch een goede fokker.
Een oprechte fokker heeft niet automatisch ouderdieren wiens afstamming vrij van gesjoemel is.

En het engste vind ik niet dat er misschien een aantal ondergeschoven pups van inferieure kwaliteit in het nest zitten. (die zouden ontdekt kunnen worden) Maar dat een voorouder van inferieure kwaliteit ernstige gezondheidsproblemen in het ras gebracht heeft.
Waardoor het ras als geheel te lijden heeft.
Tessa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tessa »

Het is in en in triest dat mensen zoiets doen :evil:
Pootje van Amos en Juna
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”