Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beginnende diagnose Moos Update p.3

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:In ieder geval wel een teken dat Moos die rust nodig heeft.
Ik kan me voorstellen dat het een gek idee is om met een wandelwagentje te lopen :mrgreen:
Krijg je er veel commentaar op? :wink:
Het aparte is ook dat Moos gewoon nu nog de hele tijd slaapt op een wandeling die veeeel korter is dan hij gewend was. Saar duidelijk niet, en vandaar dus ook die wandelwagen; want Saar lag de hele dag wat voor zich uit te staren omdat ze gewoon nog niet lekker moe was :wink:

Commentaar valt mee :mrgreen: Het scheelt denk ik nogal dat ik Saar ernaast heb lopen, dus mensen zullen sneller denken dat er iets is met dat hondje in de wagen.
En ik loop in een bos waar iedereen elkaar kent, en ook het verhaal van Moos, dus dat scheelt.
Als ik van het bos naar huis loop heb ik wel dat mensen elkaar aanstoten of aan me vragen "ach gos, is ie moe?". Maar tot nog toe geen negatieve of rare reacties, gelukkig :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
Ik kan me voorstellen dat het een gek idee is om met een wandelwagentje te lopen :mrgreen:
Het aparte is ook dat Moos gewoon nu nog de hele tijd slaapt op een wandeling die veeeel korter is dan hij gewend was. Saar duidelijk niet, en vandaar dus ook die wandelwagen; want Saar lag de hele dag wat voor zich uit te staren omdat ze gewoon nog niet lekker moe was :wink:

Commentaar valt mee :mrgreen: Het scheelt denk ik nogal dat ik Saar ernaast heb lopen, dus mensen zullen sneller denken dat er iets is met dat hondje in de wagen.En ik loop in een bos waar iedereen elkaar kent, en ook het verhaal van Moos, dus dat scheelt.
Als ik van het bos naar huis loop heb ik wel dat mensen elkaar aanstoten of aan me vragen "ach gos, is ie moe?". Maar tot nog toe geen negatieve of rare reacties, gelukkig :wink:
Dat Saartje gewoon loopt scheelt natuurlijk zeker :ok: :wink:

Slaapt Moos ook wel als hij in het wagentje zit? Of ligt hij dan gewoon lekker rond te kijken?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:

Commentaar valt mee :mrgreen: Het scheelt denk ik nogal dat ik Saar ernaast heb lopen, dus mensen zullen sneller denken dat er iets is met dat hondje in de wagen.En ik loop in een bos waar iedereen elkaar kent, en ook het verhaal van Moos, dus dat scheelt.
Dat Saartje gewoon loopt scheelt natuurlijk zeker :ok: :wink:

Slaapt Moos ook wel als hij in het wagentje zit? Of ligt hij dan gewoon lekker rond te kijken?
Slapen doet ie niet. Alhoewel hij dat wel was gaan doen als ik vanochtend door was gelopen denk ik, maar we zijn vanuit het bos snel thuis :wink:

Hij zit voornamelijk op zo'n scheef gatje naar voren te kijken, als een prins op zijn troon :mrgreen: :wink:
Vanochtend ging hij dus op een gegeven moment liggen, met zijn kop naar voren zodat hij ook nog wel vooruit kon loeren :wink:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Slim van dat wagentje! Sterkte met wachten in ieder geval, en ik duim dat de uitslag meevalt!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nou ja, ik lees nu pas je update na de neuroloog... :oohja:
Wel fijn dat er nu zo duidelijk een bepaalde richting op wordt gedacht, dat lijkt me - ondanks dat je nog steeds onzekerheid hebt waar het vandaan komt en wat er aan te doen is - toch wel fijn.
Ook fijn dat Moos baat heeft bij de rust zodat 'ie zich daardoor in ieder geval beter lijkt te voelen, tenminste, geen aanvallen krijgt en niet meer 'sleept'.
Handig hoor zo'n karretje en ach wat maakt het uit wat mensen vinden of zeggen, ze doen maar! :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef: Handig hoor zo'n karretje en ach wat maakt het uit wat mensen vinden of zeggen, ze doen maar! :wink:
Is ook zo natuurlijk :wink: Het went al :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nou, ondertussen is het vrijdag en ik heb nog niks gehoord van de uitslag die dinsdag bekend had moeten zijn :(:
Ondertussen word ik een steeds grotere bonk stress :oeps: , en vanmiddag belde ook nog eens zo'n stomme telefonische verkoper terwijl ik dus de neuroloog verwachtte :boos:

Moos laat zich nog steeds braaf rondrijden in zijn wagentje,

Afbeelding

en heeft sindsdien (afkloppen) ook geen aanvallen meer gehad. Wel merkte ik toen ik hem van het weekend grove stukken kipfilet gaf dat hij moeite heeft met kauwen/slikken :19: Normaal krijgt hij Rodi, dus hoe hij met grotere stukken omgaat had ik verder nooit naar kunnen kijken. Maar de stukjes kipfilet kwatte Moos-vreetschuur-eerste-klas zelfs uit zodat Saar ze op kon eten. Dat klopt niet.

Maar die uitslag mag wel komen nu vind ik! En nou zit er nog een heel weekend tussen ook natuurlijk :jank:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Jeetje wat frustrerend zeg dat je nog niks gehoord hebt :jank:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:ik had dus echt hun 'verbod' om te bellen overtreden - hadden ze het verdorie maar niet moeten zeggen dat je dinsdag nieuws zou krijgen (of hadden ze je dinsdag moeten bellen dat ze om die-en-die reden nog niks wisten :19: ).
Ik had ze in gedachte tot het weekend gegeven, met het idee dat ze dus toch echt wel voor die tijd gebeld zouden hebben :19:
Ik heb het blaadje er nog eens op nageslagen en er staat dat de verwachte tijd dat de diagnose bekend zal zijn, 7 dagen is.
Volgens mij is mij gewoon verteld dat het 7 dagen zouden zijn, maar goed, met dat verwachte erbij dacht ik dat het dan misschien iets langer zou duren, maar voor het weekend toch zeker wel.
Niet dus :(:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Inge O schreef:ik had dus echt hun 'verbod' om te bellen overtreden - hadden ze het verdorie maar niet moeten zeggen dat je dinsdag nieuws zou krijgen (of hadden ze je dinsdag moeten bellen dat ze om die-en-die reden nog niks wisten :19: ).
Ik zou ook zo reageren hoor, gelijk heb je.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Moos
Zeer actief

Zenda schreef:
Na het weekend ga ik wel bellen, had ik al wel 'afgesproken met mezelf'.
Ik wil de uitslag :boos: :jank:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Moos schreef:
Zenda schreef:
Na het weekend ga ik wel bellen, had ik al wel 'afgesproken met mezelf'.
Ik wil de uitslag :boos: :jank:
Tuurlijk wil je de uitslag, en daar heb je recht op ook.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
ranetje
Zeer actief

Natuurlijk moet je die uitslag nu eens hebben.
Dus lekker bellen maandag :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Heb je verhaal gelezen,kannje geen zinnige adviezen geven ofzo maar wil je wel sterkte wensen en hoop dat men snel zal vinden wat het precies is wat Moos mankeert.Ik persoonlijk had al aan de telefoon gehangen :smile: ben een nogal ongeculdig typje.Nog een heel weekend wachtend pffff. geduldig typje is U dus :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Erg frustrerend altijd dat wachten.
En ja, maandag gewoon zelf bellen. :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

markdh schreef:Heb je verhaal gelezen,kannje geen zinnige adviezen geven ofzo maar wil je wel sterkte wensen en hoop dat men snel zal vinden wat het precies is wat Moos mankeert.Ik persoonlijk had al aan de telefoon gehangen :smile: ben een nogal ongeculdig typje.Nog een heel weekend wachtend pffff. geduldig typje is U dus :wink:
Dank je :wink:

En, ehm, geduldig ben ik niet bijzonder hoor. Ik ben op het irritante af braaf. Als mij verteld wordt dat ik niet zelf mag bellen dan doe ik dat netjes niet :19:
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

ok,begrijp je :wink: maar zoals een aantal ook al aangaven gelijk Maandag bellen hoor,jij bent heel benieuwd maar weet wel zeker dat er meerderen hier zijn die benieuwd zijn naar de uitslag(inc.ikzelf)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moos schreef:
markdh schreef:Heb je verhaal gelezen,kannje geen zinnige adviezen geven ofzo maar wil je wel sterkte wensen en hoop dat men snel zal vinden wat het precies is wat Moos mankeert.Ik persoonlijk had al aan de telefoon gehangen :smile: ben een nogal ongeculdig typje.Nog een heel weekend wachtend pffff. geduldig typje is U dus :wink:

En, ehm, geduldig ben ik niet bijzonder hoor. Ik ben op het irritante af braaf. Als mij verteld wordt dat ik niet zelf mag bellen dan doe ik dat netjes niet :19:
Muts :wink:
Ik had ook allang gebeld, een dag langer oké, maar daarna is mijn geduld (en braafheid :F: ) toch wel op.

Sterkte nog even met de spanning....
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Moos schreef:

Ik had ook allang gebeld, een dag langer oké, maar daarna is mijn geduld (en braafheid :F: ) toch wel op.

Muts kan je het (me :mrgreen: ) ook noemen :mrgreen: :wink:

Wat ook wel meespeelde is dat ik er echt van overtuigd was dat ze toch wel voor het weekend zouden bellen. Ik dacht dus ook gewoon dat ik zelf niet hoefde te bellen, want ik verwachtte echt 100% dat belletje voor het weekend :19:
En aangezien mij en heel stellig verteld was dat ik zelf niet mag bellen, en het ook nog eens op de brief die ik heb meegekregen staat. Tja....dan ben ik ook nog eens irritant braaf.

Maar na het weekend ga ik bellen, want nog zo'n week en van de studie komt helemaal niks meer. :oeps: Mijn concentratie is een tikkeltje weg :roll:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:
Moos schreef:

Muts kan je het (me :mrgreen: ) ook noemen :mrgreen: :wink:

Wat ook wel meespeelde is dat ik er echt van overtuigd was dat ze toch wel voor het weekend zouden bellen. Ik dacht dus ook gewoon dat ik zelf niet hoefde te bellen, want ik verwachtte echt 100% dat belletje voor het weekend :19:
En aangezien mij en heel stellig verteld was dat ik zelf niet mag bellen, en het ook nog eens op de brief die ik heb meegekregen staat. Tja....dan ben ik ook nog eens irritant braaf.

Maar na het weekend ga ik bellen, want nog zo'n week en van de studie komt helemaal niks meer. :oeps: Mijn concentratie is een tikkeltje weg :roll:
Snap ik!

Je belt gewoon maandag en zegt braaf 'ik wéét dat ik niet mag bellen, maar jullie zouden me bijna een week geleden al bellen, dus ik wil toch even informeren of jullie me misschien vergeten zijn en er al wat bekend is'.
Zo ben je het commentaar meteen voor :pffff: :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Snap ik!

Je belt gewoon maandag en zegt braaf 'ik wéét dat ik niet mag bellen, maar jullie zouden me bijna een week geleden al bellen, dus ik wil toch even informeren of jullie me misschien vergeten zijn en er al wat bekend is'.
Zo ben je het commentaar meteen voor :pffff: :wink:
*pakt pen en papier en noteert* :F:

Ik was inderdaad al van plan om te beginnen met "Ik weet dat ik niet mag bellen, maarrrrrrrr........." :mrgreen:
Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Ik vind ook dat je mag bellen. Verdorie, even heel nuchter, het is geen gratis onderzoek, je mag er vet voor betalen en dan vind ik dat er toch enige service van hun kant mag komen.........

tssssssssss, niet MOGEN bellen. Ik krijg daar toch even het gevoel bij dat ze denken dat ze almachtig zijn.

Ik hoop dat de uitslag gauw komt en dat ie hoe dan ook goed mag zijn. :wink:
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Moos
Zeer actief

annicka schreef:Ik vind ook dat je mag bellen. Verdorie, even heel nuchter, het is geen gratis onderzoek, je mag er vet voor betalen en dan vind ik dat er toch enige service van hun kant mag komen.........

tssssssssss, niet MOGEN bellen. Ik krijg daar toch even het gevoel bij dat ze denken dat ze almachtig zijn.

Ik hoop dat de uitslag gauw komt en dat ie hoe dan ook goed mag zijn. :wink:
Nou ja, ze zeggen natuurlijk niet letterlijk "u mag niet bellen!!!" :mrgreen: :wink: Maar het wordt wel vrij duidelijk dat dat toch niet de bedoeling is.
Ik snap dat deels ook wel, want het is natuurlijk ook niet heel handig als mensen 1 of 2 dagen voordat de uitslag er zou zijn even gaan bellen hoe het ermee staat, en ik denk dat ze dat op deze manier willen vermijden.
Alleen, tja, dat was ik ook helemaal niet van plan, maar dan zou ik het toch wel fijn vinden als ik dan gebeld wordt of de uitslag binnen is, of anders waarom het zoveel langer duurt....
Want ondertussen zit ik wel met een hond die niet lang meer mag lopen, zich niet op mag winden. En die gewoon wel echt iets vrij serieus heeft, en ik zou toch ook erg graag weten wat dat dan wel of niet is.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:Alleen, tja, dat was ik ook helemaal niet van plan, maar dan zou ik het toch wel fijn vinden als ik dan gebeld wordt of de uitslag binnen is, of anders waarom het zoveel langer duurt....
Want ondertussen zit ik wel met een hond die niet lang meer mag lopen, zich niet op mag winden. En die gewoon wel echt iets vrij serieus heeft, en ik zou toch ook erg graag weten wat dat dan wel of niet is.
Schrijf dat ook nog even op :ok:
Dan heb je meteen een antwoord klaar als ze toch gaan sputteren omdat je belt :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:Alleen, tja, dat was ik ook helemaal niet van plan, maar dan zou ik het toch wel fijn vinden als ik dan gebeld wordt of de uitslag binnen is, of anders waarom het zoveel langer duurt....
Schrijf dat ook nog even op :ok:
Dan heb je meteen een antwoord klaar als ze toch gaan sputteren omdat je belt :wink:
Straks heb ik mijn hele tekst op een papiertje staan :F:
Misschien heb ik ook wel te streng dat "niet bellen" opgevat, dat zou ook nog zomaar kunnen (mijzelf kennende :roll: ). Zit ik me druk te maken om niks :19:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Nou, nou ...al een stapje verder en nu maar hopen dat er gauw iets uitkomt, zodat het beestje een naam krijgt. Ik kan me voorstellen dat je aan het eind van het verhaal met je oren zat te klapperen.
Moos
Zeer actief

De neuroloog belde net. Het is geen Myasthenia Gravis.
Zoals hij het zei, moeten we nu echt richting spier gaan zoeken, en nu hebben we een afspraak gemaakt om een EMG te laten doen (weet iemand wat dat precies is), en een spierbiopt af te laten nemen. Dat is dus echt een kleine operatie, en voor beide zaken, EMG en spierbiopt, moet hij onder narcose.

Ik vind dat idee van al dat gesleutel aan hem drie keer niks, maar zoals het nu gaat kan je hem ook niet maar laten lopen :(:

Volgende week woensdag is de afspraak.

Dus nou ja, tja, ik zit hier eigenlijk een beetje verslagen te wezen :19: Je wilt niet dat het MG is, maar ik wil ook niet al die andere onderzoeken nu weer...
En ik ben zo bang dat daar dan ook niks uitkomt....
Laatst gewijzigd door Moos op 09 okt 2007 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Moos schreef:De neuroloog belde net. Het is geen Myasthenia Gravis.
Zoals hij het zei, moeten we nu echt richting spier gaan zoeken, en nu hebben we een afspraak gemaakt om een EMG te laten doen (weet iemand wat dat precies is), en een spierbiopt af te laten nemen. Dat is dus echt een kleine operatie, en voor beide zaken, EMG en spierbiopt, moet hij onder narcose.

Ik vind dat idee van al dat gesleutel aan hem drie keer niks, maar zoals het nu gaat kan je hem ook niet maar laten lopen :(:

Volgende week woensdag is de afspraak.

Dus nou ja, tja, ik zit hier eigenlijk een beetje verslagen te wezen :19: Je wilt niet dat het MG is, maar ik wil ook niet al die andere onderzoeken nu weer...
He bah het zit jullie ook niet mee zeg.
Veel meer dan sterkte wensen kan ik helaas niet voor je doen en uiteraard een knuffel voor Moos :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jakkes, weer meer onderzoeken :(:

Voor EMG (weliswaar bij mensen) zie o.a.
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... 2&letter=E

Veel sterkte! :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hè meis toch....
Ik kan niets anders (jammer genoeg) als je sterkte wensen en idd een dikke knuffel aan jou en Moosie geven. :knuffel1:
De duimen draaien volgende week woensdag.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”