Tips zijn ook welkom natuurlijk. Alvast bedankt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruising Schotse terriër/Jack Russel
Moderator: moderatorteam
- Botje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Airedale Terriër, Schotse Terriër
Kruising Schotse terriër/Jack Russel
Heeft iemand hier hiermee ervaring of misschien zelfs foto's?
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-Het leuke van een Airedale, zijn er twee!!.,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-
-
miekmiek
- Botje
- Vaste gebruiker
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
miekmiek
Nou wat dacht je van een kruising tussen een jack russell en een schot? Kan alle kanten opgaan. Maar als ik kijk naar het energieniveau van een jack russell, de stugheid en eenkennigheid van een schot....ik denk dat je er hondjes uit krijgt met een verhoogt risico in het asiel te belanden.Botje schreef:Sorry voor de onduidelijke vraagstelling. Ik vraag me af wat er uit zou komen als je deze twee rassen met elkaar kruist.
Bovendien lijkt het me qua uiterlijk niet mooi om deze twee rassen bij elkaar te zetten.
Als je er zelf over denkt om hiermee aan de slag te gaan, dan ben ik snel klaar met je. Vind het erg onverantwoord en bovendien erg dom. Totaal niet nodig ook, want de asielen barsten van de jack russells die een baasje zoeken. Maar ik ga er maar vanuit dat het puur uit interesse is en je geen intenties hebt om zoiets te doen. Helemaal al hoop ik dat het niet al gebeurd is.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
-
joline
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Kit
- Erelid
- Botje
- Vaste gebruiker
-
jelle
- Zeer actief
Misschien is het goed om dit eens door te lezen:Botje schreef:Namens de honden bedankt voor jullie bezorgdheid. En nee, ik krijg (nog) geen nest. Ben me aan het oriënteren.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Ik kan je een dergelijk nest alleen maar heel erg afraden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
miekmiek
- Kit
- Erelid
Botje schreef:Namens de honden bedankt voor jullie bezorgdheid. En nee, ik krijg (nog) geen nest. Ben me aan het oriënteren.
heel goed dat het nest nog geen feit is, het overgrote deel van de leden hier is voor verantwoord fokken en tegen het fokken met verschillende rassen, kijk voor de lol een sop marktplaats en tel de kruising nesten, ga dan naar dierenasiels.com om daar vervolgens doodgegooit te worden met al die kruisingne die zo koddig waren als pup, maar niet de makkelijksten blijken te zijn
mijn antwoord op jou vraag? ga niet fokken, zo leuk is het niet, het kost je een hoop geld en ontzettend veel energie
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- Botje
- Vaste gebruiker
Ok! De energie kan ik dus beter stoppen in het proberen die 2 honden uit elkaar te houden
. Ik heb zoals jullie in mijn profiel kunnen lezen sinds een week een herplaatsertje. Onverwacht (ik lette daar nooit op die datums) is mijn teef nu loops geworden. Het herplaatsertje nu weer uit huis plaatsen vind ik geen optie. Maar wie wil een loopse teef opvangen
Uit deze strijd kwam dus de gedacht aan een nestje . (die gedachte had ik voor die tijd ook al maar dan niet een kruising maar ook een schot)
Uit deze strijd kwam dus de gedacht aan een nestje . (die gedachte had ik voor die tijd ook al maar dan niet een kruising maar ook een schot)
- Botje
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
- Botje
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
misschien goedkoper en veel beter voor de hondjes om ze gewoon simpel te scheidenBotje schreef:Ok! De energie kan ik dus beter stoppen in het proberen die 2 honden uit elkaar te houden. Ik heb zoals jullie in mijn profiel kunnen lezen sinds een week een herplaatsertje. Onverwacht (ik lette daar nooit op die datums) is mijn teef nu loops geworden. Het herplaatsertje nu weer uit huis plaatsen vind ik geen optie. Maar wie wil een loopse teef opvangen
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
denk je dat je problemen dan opgelost zijn als je een nest laat komen?
daarna word ze vast ook nog wel een keer loops en dan?weer een nest???
ik snap dat het lastig is,wij hebben echt precies hetzelfde gehad maar je kan toch niet zomaar 2honden op elkaar zetten en maar zien waar het schip strand,er zijn al zo vreselijk veel kruisingen.
sterkte met het gescheiden houden van de beestjes.
groetjes eefje
daarna word ze vast ook nog wel een keer loops en dan?weer een nest???
ik snap dat het lastig is,wij hebben echt precies hetzelfde gehad maar je kan toch niet zomaar 2honden op elkaar zetten en maar zien waar het schip strand,er zijn al zo vreselijk veel kruisingen.
sterkte met het gescheiden houden van de beestjes.
groetjes eefje
- Botje
- Vaste gebruiker
@ Malinois:
Mijn dierenarts adviseert een uit huisplaatsing van de teef omdat het gegarandeert misgaat omdat ze zeer vindingrijk zullen zijn. De teef heb ik nu - als ik niet thuis ben - in een aparte ruimte zitten. Ben bang dat als ik thuis ben het kan gebeuren in een onbewaakt ogenblik. Redelijkerwijs zul je moeten toegeven dat die ogenblikken er zullen zijn.....
(2e dag loopsheid vandaag)
Mijn dierenarts adviseert een uit huisplaatsing van de teef omdat het gegarandeert misgaat omdat ze zeer vindingrijk zullen zijn. De teef heb ik nu - als ik niet thuis ben - in een aparte ruimte zitten. Ben bang dat als ik thuis ben het kan gebeuren in een onbewaakt ogenblik. Redelijkerwijs zul je moeten toegeven dat die ogenblikken er zullen zijn.....
- Botje
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor... ik heb 4 intacte reuen en 1 intacte teef en ze zitten netjes gescheiden als ik er niet ben.Botje schreef:@ Malinois:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Botje
- Vaste gebruiker
En hoe doe je dat dan? Zitten ze in rennen ofzo? En hoe gaat dat als je er wel bent? Lopen ze gewoon door elkaar heen zeg maar?malinois schreef:
nee hoor... ik heb 4 intacte reuen en 1 intacte teef en ze zitten netjes gescheiden als ik er niet ben.Teef is inmiddels 6 dus heeft er al heel wat loopsheden opzitten en er is nog nooit een oepsje gebeurd hoor...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik er wel ben mogen ze er gewoon bijlopen. De dagen dat ze dekrijp is en als ze aangeeft dat ze ze zat is, dan gaan ze om de beurt los, dus dan 2 uur de reuen, dan 2 uur de teef etc.Botje schreef:En hoe doe je dat dan? Zitten ze in rennen ofzo? En hoe gaat dat als je er wel bent? Lopen ze gewoon door elkaar heen zeg maar?malinois schreef:
nee hoor... ik heb 4 intacte reuen en 1 intacte teef en ze zitten netjes gescheiden als ik er niet ben.Teef is inmiddels 6 dus heeft er al heel wat loopsheden opzitten en er is nog nooit een oepsje gebeurd hoor...
Als ik er niet ben zit mn teef boven... de reuen zitten beneden. Enkelen zitten in de bench (die zitten daar ook in als ze niet loops is overigens), sommige lopen los. Deur op slot klaar.

- Botje
- Vaste gebruiker
Waar zou ik dat aan kunnen merken?Botje schreef: als ik er wel ben mogen ze er gewoon bijlopen. De dagen dat ze dekrijp is en als ze aangeeft dat ze ze zat is, dan gaan ze om de beurt los, dus dan 2 uur de reuen, dan 2 uur de teef etc.
Als ik er niet ben zit mn teef boven... de reuen zitten beneden. Enkelen zitten in de bench (die zitten daar ook in als ze niet loops is overigens), sommige lopen los. Deur op slot klaar.En ja ik heb er 1 in een buitenkennel dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer: