Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kelpie is te dun
Moderator: moderatorteam
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Kelpie is te dun
Hoi allemaal,
Sinds juli zitten onze honden aan de energique nr. 1. De cavaliers doen het er goed op maar de kelpie wordt nu te dun.
Ik gaf haar volgens de voedingstabel 300 gram per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Ik heb haar sinds een week op 400 gram per dag, ook verdeeld over 2 maaltijden. Ze groeit nog niet echt en je kunt de ribben echt goed voelen en ook zien. Ook verhaard ze enorm.
Wat kan ik doen om haar aan te laten komen?
Alvast bedankt.
Groetjes van esther
Sinds juli zitten onze honden aan de energique nr. 1. De cavaliers doen het er goed op maar de kelpie wordt nu te dun.
Ik gaf haar volgens de voedingstabel 300 gram per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Ik heb haar sinds een week op 400 gram per dag, ook verdeeld over 2 maaltijden. Ze groeit nog niet echt en je kunt de ribben echt goed voelen en ook zien. Ook verhaard ze enorm.
Wat kan ik doen om haar aan te laten komen?
Alvast bedankt.
Groetjes van esther
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik weet niet hoe oud ze is, maar ik voer sowieso niet op "de verpakking" of op de gram, ik voer op het oog, dus als je vind dat ze meer nodig heeft ga je haar meer geven, ze is netjes ontwormt?
wie weet reageert ze niet lekker op dit voer, je zou eens andere KVV kunnen proberen
wie weet reageert ze niet lekker op dit voer, je zou eens andere KVV kunnen proberen
Laatst gewijzigd door yamie op 27 sep 2007 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dinah
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Oh dan mag je best 50 gram meer geven tot maximaal 100 gram. En dan eens kijken hoe het gaat. Een Kelpie mag best een beetje een gratenpakhuisje zijn tot een jaar of 2 a 3. Moet ze wellicht loops worden dat ze zo verhaart? Ze zit natuurlijk wel in een periode van grote hormonale wisselingen, zo rond een jaar, en dus kan die rui daar mee te maken hebben. Ik hou zelf nogal van slanke/ranke honden, dus ik zou er niet zo'n probleem mee hebben. Als ze energiek is, dan is er weinig aan de hand. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Dinah
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het even nagekeken maar ze moet rond 11 nov. weer loops worden. Maar ja, wie weet wordt ze eerder loops, dit is dan de 2de keer dus ik heb geen idee of ze er netjes 6 maanden tussen houdt.
Ze is heeft verder energie genoeg dus daar ligt het ook niet aan. We zijn dus een beetje te bezorgt
en we gaan 6 okt. naar een show en willen graag dat ze nog een beetje erbij krijgt. Maar anders helaas pindakaas hoor. Voor haar is het een goede ervaring en shows komen er meer.
Groetjes van Esther
Ze is heeft verder energie genoeg dus daar ligt het ook niet aan. We zijn dus een beetje te bezorgt
Groetjes van Esther
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Hier zou Lijf volgens "de regels" tot 5% van haar eigen lichaamsgewicht mogen hebben (NRV), maar ze krijgt het dubbele. Toen ze kwam woog ze 4 kilo en toen kreeg ze dus al 600 gram per dag. Ze had het gewoon nodig want ze groeide heel hard (en nog steeds). Voer gewoon op het oog, niet op wat er op de verpakking staat, dat is een gemiddelde en elke hond is anders.Roelfien schreef:Oh dan mag je best 50 gram meer geven tot maximaal 100 gram. En dan eens kijken hoe het gaat.

- Roelfien
- Zeer actief
Precies, Toby vrat tot een jaar of 2,5 oud ongeveer een kilo per dag en dan kwam er nog niets aan en ook niets uit.Hutsje schreef:Hier zou Lijf volgens "de regels" tot 5% van haar eigen lichaamsgewicht mogen hebben (NRV), maar ze krijgt het dubbele. Toen ze kwam woog ze 4 kilo en toen kreeg ze dus al 600 gram per dag. Ze had het gewoon nodig want ze groeide heel hard (en nog steeds). Voer gewoon op het oog, niet op wat er op de verpakking staat, dat is een gemiddelde en elke hond is anders.Roelfien schreef:Oh dan mag je best 50 gram meer geven tot maximaal 100 gram. En dan eens kijken hoe het gaat.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
-
Tinker
-
Dinah
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef volgens de verpakking omdat bekend is dat de cavaliers er van kunnen groeien maar nu ervaar ik dus dat het voor de kelpie te weining is.
Ik kreeg als tip om macaronie te geven om haar te laten groeien. Hoe denken jullie hierover?
Ze krijgt alleen maar hondeneten, wel koekjes, botjes, beloningsvoer etc.etc. en ze heeft geen schilfers in de vacht.
Als jullie niet goed over macaronie denken dan ga ik over op energique nr. 4 daar zit inderdaad meer vet in. In ieder geval krijgt ze nu 200 gram 's morgens en 's avonds.
Groetjes van esther
Ik kreeg als tip om macaronie te geven om haar te laten groeien. Hoe denken jullie hierover?
Ze krijgt alleen maar hondeneten, wel koekjes, botjes, beloningsvoer etc.etc. en ze heeft geen schilfers in de vacht.
Als jullie niet goed over macaronie denken dan ga ik over op energique nr. 4 daar zit inderdaad meer vet in. In ieder geval krijgt ze nu 200 gram 's morgens en 's avonds.
Groetjes van esther
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
Tinker
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
onze Blow is ook te mager , hij krijgt prins hamburgers maar hoeveel ik hem ook gaf hij werd niet dikker. Nu geeft ik hem ook elkedag macaroni bij zijn vlees en nu eindelijk komt hij aanHondenschool Shanna schreef: Ik kreeg als tip om macaronie te geven om haar te laten groeien. Hoe denken jullie hierover?

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.