Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carocroc?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Spikey_Canecorso
Vaste gebruiker

Carocroc?

Ongelezen bericht door Spikey_Canecorso »

Mijn hond, nu 8 maanden, is ineens opgehouden met eten, elke keer als ik zijn voerbak neerzet, dan kijkt hij, en dan draait hij zich snel om en gaat hij zielig in de mand liggen.

Ik geef hem van puppy af aan pedigree, niet wetend, dat dit eigenlijk ( volgens vele) niet zon goed voer is, nu ben ik naar een dierenwinkel geweest, en die hebben me dit dan aangeraden om te proberen.

de eerste keer dat ik hem dit gaf, at hij 200 gram hiervan, ( mijn hond weegt 35 kilo....)

en dat was het enigste wat hij die dag heeft gegeten,de 2de keer in de avond liet hij het weer staan.

Is dit een kwestie van, ik wacht tot ik iets lekkerders krijg? wat hij overigens niet krijgt, of vind hij het gewoon afschuwelijk?

Ik ga zowiezo vanavond even naar de dierenarts voor standaard controle, laat hem meteen ook dit nakijken als dit kan, mischien bloedonderzoek?, heb ook het gevoel dat hij bijna niet meer groeit, terwijl hij eigenlijk nog wel wat groter moet worden.

m.v.g

Spikey :P
Spikey,

Golden Retriever X Cane Corso

11 Maanden, en lief :P
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Ik denk dat ie het echt vreselijk vind :(: en je beter op zoek kan naar iets anders.

Misschien Cavom?Dat is een goede en betaalbare brok.
Laatst gewijzigd door Tinker op 25 sep 2007 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

misschien dat je prins kan proberen? mijn hondje wilde ook niets meer weten van carocroc en smolke. We zijn toen over gegaan op de gesperste brok van prins misschien dat je bij je da kan informeren hiernaar?

succes ermee

groetjes annika
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

ik ken dit geval. Mijn reu was exact hetzelfde, een dag eten en daarna zijn neus ervoor ophalen, dus maar weer een ander merk proberen en uiteraard hetzelfde liedje. Van alles en nogwat door het eten gedaan en ook daar haalde meneer dan na een paar dagen zijn neus voor op.
Heb toen simpel de knop omgezet, hij kreeg 10 minuten de tijd om te eten zo niet dan haalde ik de bak weg en had hij gewoon pech.

Als er volgens de DA verder niets aan de hand is met je hond dan is het een kwestie van even volhouden, als honger krijgt dan gaat hij vanzelf eten.
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Spikey_Canecorso
Vaste gebruiker

Hey, dat lijkt idd veel op wat die vna mij doet, ik kan het nat maken, pate erdoorheen, blikvoer erdoorheen, maar hij loopt gewoon weg.

Ben naar de dierenarts geweest, hij zegt, hond is niet te doen, goede glimmende vacht,geen haarverlies. hij zegt, ik kan hem gewoon niet ziek verklaren.

dierenarts heeft geadviseerd de voerbak gewoon te laten staan en kijken of hij gaat eten.

hij eet wel als ik een handje voer pak, en dat aan hem geef, dan eet hij wel, maar ik wil niet dat hij dit gaat aanwennen, straks eet hij alleen als ik hem voer uit de hand.

Kan het zijn dat hij bang is voor zijn voerbak ofzo?, hij heeft zon middelgrote RVS voer en drinkbak, staat gewoon op de grond, er rammelt eigenlijk niks ofzo.

mischien een andere bak, of gewoon afwachten tot hij omvalt van de honger?:P
Spikey,

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ze vallen niet zo maar om van de honger hoor :wink: Gewoon de bak met eten neerzetten en als er niet gegeten wordt na een kwartier ofzo weer weghalen. dan maar niet. Sávonds weer neerzetten. Niet eten=bak weer weg. Als je dat gewoon een tijdje volhoud gaan ze echt wel eten hoor ! Eten weigeren levert namelijk een hoop aandacht op !! Geen extra aandacht aan besteden dus... Als de DA gezegd heeft dat er niks aan de hand is verder zou ik het zo proberen, bij bijna alle honden werkt het !! Succes !!
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Tinker schreef:Ik denk dat ie het echt vreselijk vind :(: en je beter op zoek kan naar iets anders.

Zo denk ik er ook over. Er zijn wel meer honden die het voer wat je nu geeft niet te vreten vinden. Ik vind trouwens dat een pup van 8 maanden wel moet eten. Voordat ik overging op kvv voor onze honden heb ik altijd cavom gegeven wat altijd met smaak gegeten werd.
Tinker

Suzan schreef:
Tinker schreef:Ik denk dat ie het echt vreselijk vind :(: en je beter op zoek kan naar iets anders.

Zo denk ik er ook over. Er zijn wel meer honden die het voer wat je nu geeft niet te vreten vinden. Ik vind trouwens dat een pup van 8 maanden wel moet eten. Voordat ik overging op kvv voor onze honden heb ik altijd cavom gegeven wat altijd met smaak gegeten werd.
Ik vind het ook vreselijk om te lezen dat sommige honden soms echt moeten eten wat ze voorgeschoteld krijgen en ze het gewoonweg niet lusten.Een hond moet bij mij lekker smikkelen en zo niet dan zoek ik net zo lang tot ik iets vind wat ie wel lekker vind.Dan maar verwend...... :pffff: :mrgreen:
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Wij geven onze honden al jaren Carocroc, nooit problemen er mee, en misschien moet je een andere soort nemen.Wat gaf je junior? of gaf je al volwassen voer de 23/12 of de 25/16.

Anders over stappen op de L/R ging er van uit dat je de K/R gaf.

Lees het wel.

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
Spikey_Canecorso
Vaste gebruiker

hij krijgt nu kip rijst, heb lam rijst nog niet geprobeert, denk je dat het veel uitmaakt?

heb toevallig vandaag weer met de vrouw van de dierenwinkel gesproken, die heeft me nu 6 proefpotjes farmfoodHE meegegeven, dit eet hij wel :S en hij vind het nog lekker ook.

maar ik ga nog wat experimenteren, voordat ik stug doorzet met 1 merk/soort voer.

bedankt.
Spikey,

Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Probeer anders nu de Medium of anders de Dieet, wij hebben er goede ervaringen mee met de produkten van Vobra Carocroc.

En niet te veel wisselen, gewoon een aantal maanden op een voer blijven, is vaak het beste, en als ze niet eten, gewoon weg halen.

suc6

willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden Carocroc een maandje gevoerd, ze aten het hier heel erg slecht, en hadden er slappe ontlasting van.
Ik vindt zelf dat een hond met smaak moet eten. Het eten moet voor je hond wel leuk zijn en blijven :wink:
Spikey_Canecorso
Vaste gebruiker

heyhey luitjes:)

ik heb nu Farmfood geprobeerd en Cavom, beide eet hij supergoed, hij smult echt weer:P

ik denk dat ik uiteindelijk ga voor de cavom, 20 kg voor 33 euro, tegenover 15 kg voor 33 euro, en kwa hoeveelheden bijna hetzelfde te geven, farmfood zit wel wat meer b vitamines in maja, ik vind het een goed merk, en hij eet het graag, beide merken lijken wel op paardenkorrels maja:P

gelukkig eet hij weer goed, bedankt voor de reacties:P
Spikey,

Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Je kunt dan ook af en toe kompleet vers vlees op basis van vuile pens of pens (bv smuldier) bij geven, dat kun je gewoon in de supermarkt kopen en is niet duur. Dat is goed voor de darmflora, kijk ook maar op de site van farmfood. Ik hoop dat je hond nu met smaak zal eten.
Tinker

Spikey_Canecorso schreef:heyhey luitjes:)

ik heb nu Farmfood geprobeerd en Cavom, beide eet hij supergoed, hij smult echt weer:P

ik denk dat ik uiteindelijk ga voor de cavom, 20 kg voor 33 euro, tegenover 15 kg voor 33 euro, en kwa hoeveelheden bijna hetzelfde te geven, farmfood zit wel wat meer b vitamines in maja, ik vind het een goed merk, en hij eet het graag, beide merken lijken wel op paardenkorrels maja:P

gelukkig eet hij weer goed, bedankt voor de reacties:P
Fijn dat je wat gevonden hebt wat ie graag eet! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”