Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Absoluut geen brokken meer!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Amber
Zeer actief
Contacteer:

Absoluut geen brokken meer!

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi

Vanwege vakantie gedoe, met oppas en zo , en vanwege het feit dat de kosten Met de Carnibest van twee honden wel erg hoog werden,,130 euro per maand,, Ben ik weer op zoek gegaan naar een brok, om uiteindelijk dus 4 maal brok en drie maal Kvv te gaan geven!!
De honden hebben een week of zes in totaal brok gehad,, en het is sinds een twee weken weer bal,, Mack heeft weer last van vieze stink oren!

Kon dus weer aan de zalf en schoonspuiten,, en het staat nu als een paal boven water, er komt geen enkele brok meer in.
Zit dus weer op volledig Kvv maar van een iets goedkoper merk.
En hopen maar dat de oren weer beter worden.
Dus mijn mening is nu dus echt dat brokken te steriel zijn en dat ze wel degelijk de weerstand van de hond aantasten!
Dat vermoeden had ik al, maar ik dacht laten we het gewoon proberen.
Had ik het dus maar nooit gedaan, dus behalve de klachten met Mack zijn oren is het eindresultaat van brok volledig, veel , heel veel ontlasting
Zachte ontlasting, verharen enz.
Dat wou ik even kwijt :denken: :denken:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
amber88
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door amber88 »

:ok: :ok:

beter
ik heb zelf smuldier vlees compleet die ik afwissel met carnibest e.d.
dan is het toch al een stuk goedkoper
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja de ene brok is de andere niet, maar als je vers wilt voeren moet je dat doen :ok: :mrgreen:
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik zou ook gewoon wat afwisselen met Carnibest en andere merken en misschien wat zelf gaan samenstellen. Dat is vaak stukken goedkoper dan KVV.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Welk merk KVV voer je nu?
Hier bevalt 100% KVV ook veel beter, en zoals je mss nog weet gaan we nu KIVO proberen ipv Duck.
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Ja dat is vervelend zeg.En een combinatie met bv Smuldier en CB is dat finacieel misschien wel te doen?Want 130 euro per maand zou mij ook te gortig worden.Of anders een brok zonder gluten,granen etc,zoals Acana?Die brokken kosten overigens ook wel 59,50 per 15 kilo. :19:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Tinker schreef:Ja dat is vervelend zeg.En een combinatie met bv Smuldier en CB is dat finacieel misschien wel te doen?Want 130 euro per maand zou mij ook te gortig worden.Of anders een brok zonder gluten,granen etc,zoals Acana?Die brokken kosten overigens ook wel 59,50 per 15 kilo. :19:
Hoi

Ik heb al Prins Lam en rijst, zonder gluten en granen geprobeerd!
En het resultaat was hetzelfde, Cavom ook al.
Dus ik doe het maar niet meer.
Mack en Quirro zitten nu op de Smul Compleet, en ik wissel af met Haaks Barf en Carnibest! En wat kippe carbo en poten.
Prins brokken waren trouwens ook bijna 40 euro voor een zak van 15 kilo, waar ik ongeveer een week of drie mee deed!
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte30 schreef:Welk merk KVV voer je nu?
Hier bevalt 100% KVV ook veel beter, en zoals je mss nog weet gaan we nu KIVO proberen ipv Duck.
Ik voer nu Smul Compleet afgewisseld met Haaks Barf en Carnibest!
KIVO zou ik ook wel willen proberen maar is lastig aan te komen!
Daar moeten we een eind voor tuffen!
En als je dan je benzine rekent ben je nog duur uit!
En Smul kan ik hier om de hoek krijgen en ze hebben twee dozen voor mij in de vriezer die ze bewaren! dus kan ik halen wanneer ik het nodig heb.
:ok:
Dus hopen maar dat de oren weer over gaan!
Maar een ding is me duidelijk Kvv is voor ons echt beter!
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Amber schreef:
Tinker schreef:Ja dat is vervelend zeg.En een combinatie met bv Smuldier en CB is dat finacieel misschien wel te doen?Want 130 euro per maand zou mij ook te gortig worden.Of anders een brok zonder gluten,granen etc,zoals Acana?Die brokken kosten overigens ook wel 59,50 per 15 kilo. :19:
Hoi

Mack en Quirro zitten nu op de Smul Compleet, en ik wissel af met Haaks Barf en Carnibest! En wat kippe carbo en poten.
Prins brokken waren trouwens ook bijna 40 euro voor een zak van 15 kilo, waar ik ongeveer een week of drie mee deed!
Met zulke grote honden lijkt het me ook een kostbare zaak.Ik las laatst op een ander forum ook het verhaal van iemand die puur om het geld terug was gegaan van kvv naar brok.Ze kon het niet meer betalen,dat is ook erg natuurlijk.Je hebt dus wel al het een en ander geprobeerd....Eh is AHV niet te verkrijgen bij jou in de buurt?Schijnt ook goed èn voordelig te zijn.Een vriendin van me voert het al een hele poos naar tervredenheid.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Tinker schreef:
Amber schreef:
Hoi

Met zulke grote honden lijkt het me ook een kostbare zaak.Ik las laatst op een ander forum ook het verhaal van iemand die puur om het geld terug was gegaan van kvv naar brok.Ze kon het niet meer betalen,dat is ook erg natuurlijk.Je hebt dus wel al het een en ander geprobeerd....Eh is AHV niet te verkrijgen bij jou in de buurt?Schijnt ook goed èn voordelig te zijn.Een vriendin van me voert het al een hele poos naar tervredenheid.
Ik zal eens kijken waar dat zit, zal er alleen wel heen moeten rijden dan, want bij geen van de dierenwinkels hier is Kvv te verkrijgen, ja Duck, Energique en Smul. Maar kivo , en Ahv enzo dus niet.
Zal eens op hun site gaan kijken! :ok:
Puk en Bompa
Actief

Ongelezen bericht door Puk en Bompa »

Hier ook geen brokken meer!
Sinds ik kvv geef, heeft Puk ook geen last meer van vuile stinkoren.
En Bompa zijn ellendige jeuk is als sneeuw voor de zon verdwenen (normaal moest ie om de zoveel tijd een cortisonespuit, maar nu heeft vaneigens geen jeuk meer)
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Amber schreef:
Tinker schreef:
Amber schreef:
Hoi

Ik zal eens kijken waar dat zit, zal er alleen wel heen moeten rijden dan, want bij geen van de dierenwinkels hier is Kvv te verkrijgen, ja Duck, Energique en Smul. Maar kivo , en Ahv enzo dus niet.
Zal eens op hun site gaan kijken! :ok:
Bij www.versvleesvoeding.nl zou je ook eens kunnen informeren wat de bezorgkosten zijn. Tot 10 km buiten Dordrecht is gratis en daarbuiten een vergoeding. Ik vind de prijzen die ze vragen voor de KVV's ook meevallen.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

In het begin heb ik Bowie voornamelijk A.H.V. gevoerd. Daar ben ik ook heel tevreden over. Bowie eet A.H.V. ook liever dan Carnibest terwijl ik liever dat laatste voer :19: Ik wissel altijd :wink:

Uit m'n hoofd gezegd betaal ik ongeveer 23 euro voor 30 zakjes (500 gram) A.H.V.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Met barfen kun je een stuk goedkoper uit zijn joh, mijn laatste bestelling was 50 kilo voor 85 euro.
Daar doe ik zo'n 3 maanden mee met een hond van 25 kilo, groenten niet meegerekend.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Bij www.versvleesvoeding.nl zou je ook eens kunnen informeren wat de bezorgkosten zijn. Tot 10 km buiten Dordrecht is gratis en daarbuiten een vergoeding. Ik vind de prijzen die ze vragen voor de KVV's ook meevallen.[/quote]

Bedankt voor de link, heb er al even op gekeken.
Maar ze zijn best prijzig, 1,79 voor een pakje Smul! van 500 gram.
Of ik moet het niet goed lezen!
Kivo is volgens mij wel voordelig, of zijn er hier mensen die weten wat het kost als je het door hun laat brengen of zelf haalt .

Heb nu een doos van 12 pakjes van 400 gram voor 9 euro.
Ik zal nog maar eens kijken.
Maar bedankt in ieder geval! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”