Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hypoallergeen voer
Moderator: moderatorteam
-
guimaraes
- geregistreerd lid
Hypoallergeen voer
Volgens de dierenarts heeft mijn hond hypoallergeen voer nodig. Ik wil graag wat voer via een online shop bestellen, want bij de dierenarts is het mij iets te duur... De voorkeur gaat uit naar rijst+geit of rijst+lam.
Welke merken zijn goed, en bij welke online winkels kan ik terecht?
Alvast bedankt!
Welke merken zijn goed, en bij welke online winkels kan ik terecht?
Alvast bedankt!
-
yvonne1961
- Actief
-
guimaraes
- geregistreerd lid
Bedankt, luposan is niet gemaakt van rijst en lam of geit, maar van aardappel en kip. Volgens de dierenarts zijn brokken van rijst + lam of geit het beste voor mijn hond. Jammer dat het voer bij de dierenarts zo duur is, 75 euro voor 10 kg. :N: De dierenwinkel in het gehucht waar ik woon verkoopt geen hypo-allergeen voer, dus ben ik genoodzaakt om het bij een webwinkel te bestellen. M'n hond krabt en bijt zich helemaal kapot, dus als iemand nog een goed adresje weet....
P.s. wat is KVV?
P.s. wat is KVV?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom probeer je geen rauw vlees in de vorm van Smuldier,Duck of iets dergelijks?Heel veel honden met een allergie doen het daar heel goed op.guimaraes schreef:Bedankt, luposan is niet gemaakt van rijst en lam of geit, maar van aardappel en kip. Volgens de dierenarts zijn brokken van rijst + lam of geit het beste voor mijn hond. Jammer dat het voer bij de dierenarts zo duur is, 75 euro voor 10 kg. :N: De dierenwinkel in het gehucht waar ik woon verkoopt geen hypo-allergeen voer, dus ben ik genoodzaakt om het bij een webwinkel te bestellen. M'n hond krabt en bijt zich helemaal kapot, dus als iemand nog een goed adresje weet....

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
guimaraes
- geregistreerd lid
Is dat niet gevaarlijk ivm al die ziektes tegenwoordig? Straks krijgt ze ook nog lintwormen ofzo...marian* schreef:Waarom probeer je geen rauw vlees in de vorm van Smuldier,Duck of iets dergelijks?Heel veel honden met een allergie doen het daar heel goed op.guimaraes schreef:Bedankt, luposan is niet gemaakt van rijst en lam of geit, maar van aardappel en kip. Volgens de dierenarts zijn brokken van rijst + lam of geit het beste voor mijn hond. Jammer dat het voer bij de dierenarts zo duur is, 75 euro voor 10 kg. :N: De dierenwinkel in het gehucht waar ik woon verkoopt geen hypo-allergeen voer, dus ben ik genoodzaakt om het bij een webwinkel te bestellen. M'n hond krabt en bijt zich helemaal kapot, dus als iemand nog een goed adresje weet....
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gevaarlijk?????Welnee!guimaraes schreef:Is dat niet gevaarlijk ivm al die ziektes tegenwoordig? Straks krijgt ze ook nog lintwormen ofzo...marian* schreef:Waarom probeer je geen rauw vlees in de vorm van Smuldier,Duck of iets dergelijks?Heel veel honden met een allergie doen het daar heel goed op.guimaraes schreef:Bedankt, luposan is niet gemaakt van rijst en lam of geit, maar van aardappel en kip. Volgens de dierenarts zijn brokken van rijst + lam of geit het beste voor mijn hond. Jammer dat het voer bij de dierenarts zo duur is, 75 euro voor 10 kg. :N: De dierenwinkel in het gehucht waar ik woon verkoopt geen hypo-allergeen voer, dus ben ik genoodzaakt om het bij een webwinkel te bestellen. M'n hond krabt en bijt zich helemaal kapot, dus als iemand nog een goed adresje weet....
Zoek op dit forum maar eens op barf,smuldier,carnibest,duck,rodi...
Of kijk hier eens:
http://rauwvoer.startpagina.nl/

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Compleet ongevaarlijk! Honden op versvoer hebben (geloof ik) zelfs een wat betere weerstand omdat de zuurgraad in de maag omhoog gaat... Lintwormen is onzin, krijgen ze niet van vers voer... Tis van dezelfde kwaliteit als mensen-eten... Van andere merken weet ik het niet maar Carnibest heeft zeker weten een hypo-allergene uitvoering, Bandit ook geloof ik... Verder heb je nog Rodi, Energique, Smuldier, Haaksbarf (en dan vergeet ik vast nog wel een merk), ik ga er eigenlijk vanuit dat die ook wel een hypo-allergene versie hebben... En je kan eventueel zelf samen gaan stellen...guimaraes schreef:Is dat niet gevaarlijk ivm al die ziektes tegenwoordig? Straks krijgt ze ook nog lintwormen ofzo...marian* schreef:Waarom probeer je geen rauw vlees in de vorm van Smuldier,Duck of iets dergelijks?Heel veel honden met een allergie doen het daar heel goed op.guimaraes schreef:Bedankt, luposan is niet gemaakt van rijst en lam of geit, maar van aardappel en kip. Volgens de dierenarts zijn brokken van rijst + lam of geit het beste voor mijn hond. Jammer dat het voer bij de dierenarts zo duur is, 75 euro voor 10 kg. :N: De dierenwinkel in het gehucht waar ik woon verkoopt geen hypo-allergeen voer, dus ben ik genoodzaakt om het bij een webwinkel te bestellen. M'n hond krabt en bijt zich helemaal kapot, dus als iemand nog een goed adresje weet....

You'll be in my heart... Always...
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
3 kwart van de honden die hypoallergene brokken nodig hebben kunnen gewoon niet hypoallergeen KVV eten. Meestal ligt het aan de veel te grote hoeveelheid granen.Jacksel schreef:Compleet ongevaarlijk! Honden op versvoer hebben (geloof ik) zelfs een wat betere weerstand omdat de zuurgraad in de maag omhoog gaat... Lintwormen is onzin, krijgen ze niet van vers voer... Tis van dezelfde kwaliteit als mensen-eten... Van andere merken weet ik het niet maar Carnibest heeft zeker weten een hypo-allergene uitvoering, Bandit ook geloof ik... Verder heb je nog Rodi, Energique, Smuldier, Haaksbarf (en dan vergeet ik vast nog wel een merk), ik ga er eigenlijk vanuit dat die ook wel een hypo-allergene versie hebben... En je kan eventueel zelf samen gaan stellen...guimaraes schreef:Is dat niet gevaarlijk ivm al die ziektes tegenwoordig? Straks krijgt ze ook nog lintwormen ofzo...marian* schreef:Waarom probeer je geen rauw vlees in de vorm van Smuldier,Duck of iets dergelijks?Heel veel honden met een allergie doen het daar heel goed op.guimaraes schreef:Bedankt, luposan is niet gemaakt van rijst en lam of geit, maar van aardappel en kip. Volgens de dierenarts zijn brokken van rijst + lam of geit het beste voor mijn hond. Jammer dat het voer bij de dierenarts zo duur is, 75 euro voor 10 kg. :N: De dierenwinkel in het gehucht waar ik woon verkoopt geen hypo-allergeen voer, dus ben ik genoodzaakt om het bij een webwinkel te bestellen. M'n hond krabt en bijt zich helemaal kapot, dus als iemand nog een goed adresje weet....

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Iets soortgelijks wilde ik net typen. Als je hond allergies reageert op granen is het ook niet mogelijk om elke soort kvv te geven.XenaScence schreef: 3 kwart van de honden die hypoallergene brokken nodig hebben kunnen gewoon niet hypoallergeen KVV eten. Meestal ligt het aan de veel te grote hoeveelheid granen.
Carnibest heeft een kvv met geit (ik meen me te herinneren dat hier ook geen granen in zit). Ook met Lam.
Kivo heeft een kvv wat helemaal geen granen bevat. Van andere soorten kvv weet ik het dus niet
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Alle soorten van Haaksbarf bevatten geen granen. De diabetes versie van Carnibest bevat ook geen granen.
Wel zit er een groot verschil tussen de granen in brokken en de granen, wat vaak rijst is, in KVV. De laatste (rijst) is namelijk van een hoogwaardige kwaliteit en heeft bepaalde processen niet doorlopen, dit wat wel gebeurt met de granen in brokken, waardoor honden vaak geen last hebben van de granen in KVV.
Groetjes Wendy
Wel zit er een groot verschil tussen de granen in brokken en de granen, wat vaak rijst is, in KVV. De laatste (rijst) is namelijk van een hoogwaardige kwaliteit en heeft bepaalde processen niet doorlopen, dit wat wel gebeurt met de granen in brokken, waardoor honden vaak geen last hebben van de granen in KVV.
Groetjes Wendy
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
hercujess
Greenheart Premiums Anti-Allergy of Optimel Condition. Beiden hypo-allergeen, het een op basis van Lam en Rijst, het andere op basis van eend.
Over twee weken via onze webshop (in wording) te koop: www.doggystylehardenberg.nl
INtussen kan jeo p www.greenheart.nl kijken naar een verkooppunt bij jou in de buurt. Kan je zo een paar verhalen en mensen laten zien die echt baat hierbij hebben. Er komen zelfs mensen uit Friesland en Limburg voor dit voer naar onze winkel (en ook mensen van dit forum). Ik zeg nie wie
Over twee weken via onze webshop (in wording) te koop: www.doggystylehardenberg.nl
INtussen kan jeo p www.greenheart.nl kijken naar een verkooppunt bij jou in de buurt. Kan je zo een paar verhalen en mensen laten zien die echt baat hierbij hebben. Er komen zelfs mensen uit Friesland en Limburg voor dit voer naar onze winkel (en ook mensen van dit forum). Ik zeg nie wie
-
Tinker
Denkadog heeft ook diverse soorten hypo-allergeen voer in het assortiement.En via google kom je ook een hoop internetleveranciers tegen.Succes! www.denkadog.nl
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Prins heeft ook een versie zonder granen!
Ik dacht Lam en Rijst.
En anders lekker Kvv gaan geven!, Haaks Barf zit in geen van de varianten Graan!
www.haaksbarf.nl
Ik dacht Lam en Rijst.
En anders lekker Kvv gaan geven!, Haaks Barf zit in geen van de varianten Graan!
www.haaksbarf.nl
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
rijst valt ook onder de granenAmber schreef:Prins heeft ook een versie zonder granen!
Ik dacht Lam en Rijst.
www.haaksbarf.nl

You'll be in my heart... Always...
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar volgens mij niet zoals de granen in brokken, dacht dat deze ingesloten waren!Jacksel schreef:rijst valt ook onder de granenAmber schreef:Prins heeft ook een versie zonder granen!
Ik dacht Lam en Rijst.
www.haaksbarf.nl
Volgens Prins is deze variant Hyppo-allergeen en absoluut vrij van granen en tarwegluten!
Rijst kun je volgens mij niet echt vergelijken met de granen in de meeste brokken!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay