Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schapenvet in blokje
Moderator: moderatorteam
-
benji
- Vaste gebruiker
schapenvet in blokje
Ooit kocht ik schapenvet in blokjes op een show,nu zijn ze allemaal op
Mijn honden waren er gek op en het deed hun vacht goed
Weet iemand waar ik deze in Belgie kan kopen of bestellen.
Mijn honden waren er gek op en het deed hun vacht goed
Weet iemand waar ik deze in Belgie kan kopen of bestellen.
-
Pak-de-bal
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
benji
- Vaste gebruiker
-
Ari@ne
-
Ari@ne
Waardoor glanzen mijn heren zo oogverblindend denk jealm@ schreef:Wat is daar zo goed aan? Gewoon belangstelling hoor, ik geef het nooit.Pak-de-bal schreef:daar weet ik het niet, maar in het algemeen inm grote dierenwinkels ,
of Intratuin of zoiets ( met een dierenafdeling)
ik koop ze ook steeds, goed voor ze.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- alm@
- moderator
Bij mij glanzen ze ook, zonder schapenvetAri@ne schreef:Waardoor glanzen mijn heren zo oogverblindend denk jealm@ schreef:Wat is daar zo goed aan? Gewoon belangstelling hoor, ik geef het nooit.Pak-de-bal schreef:daar weet ik het niet, maar in het algemeen inm grote dierenwinkels ,
ik koop ze ook steeds, goed voor ze.

-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Leia krijgt bijna iedere dag een blokje schapenvet en heeft sindsdien eindelijk weer een beetje glans op haar vacht.alm@ schreef:Bij mij glanzen ze ook, zonder schapenvetAri@ne schreef:Waardoor glanzen mijn heren zo oogverblindend denk jealm@ schreef:Wat is daar zo goed aan? Gewoon belangstelling hoor, ik geef het nooit.Pak-de-bal schreef:daar weet ik het niet, maar in het algemeen inm grote dierenwinkels ,
ik koop ze ook steeds, goed voor ze.Aha maar daar is het dus voor bedoeld

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
benji
- Vaste gebruiker
- alm@
- moderator
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
bullenmama schreef:Lijnzaadolie in je haar ?
Effe terug naar de Stadskapperij en weer naar Thom vragen dus, voor dat geld hoef je het niet te laten toch!!!Niet te snel wanhopen over de conditie van je haar hoor !
Ik had een enorme bos pluis op mn hoofd en ben naar een speciale kapper gegaan in Groningen. De Stadskapperij heet het, en dan moet je Thom hebben. Mijn haar is zó opgeknapt van een bescheiden knipbeurt en de juiste producten ( en echt niet duur, ik was 36 euro kwijt voor alles).
Zelfs vanuit Limburg komen wanhopige kapsels daar heen.
Echt, niet zomaar af laten knippen, het is vaak helemaal niet nodig !
On topic,
Ik geef dus ook zo lang ik heugen kan schapenvet aan de honden, en denk dat het wel terdege bijdraagt aan een gezonde vacht.
Ik haal het gewoon bij de slager, is een stuk goedkoper, en net zo goed als uit de dierenwinkel van wat voor merk dan ook.
Laatst gewijzigd door Yv*nn op 25 sep 2007 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Tinker
NEEalm@ schreef:Is het nodig dat een gezonde glanzende hond met goede ontlasting dit soort toevoegingen krijgt?
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
jij voert toch alleen maar KVV....?Tinker schreef:NEEalm@ schreef:Is het nodig dat een gezonde glanzende hond met goede ontlasting dit soort toevoegingen krijgt?Ik heb het nog nooit gegeven en mijn honden glanzen prima.
Als je goed voer geeft dan zijn al die toevoegingen niet nodig.En dat schapenvet uit de dierenwinkel wat je zonder koeling goed kan houden,moet toch ook weer op een of andere manier bewerkt zijn met rotzooi om het goed te kunnen houden.Ik hou het maar op een lekkere vette lamsrib of een vers vet visje om te voeren,dan krijgen ze genoeg gezond "glansmiddel"binnen.
Het beste voor de algehele gezondheid van de hond blijft vers voeren en dan wordt vanzelf de vacht beter en glimt je hond vanzelf.
honden die alleen brokjes krijgen kan het een uitkomst zijn om schapenvet, zalmolie etc toe te voegen voor de glans op de vacht.
het zal geen vachtverbetering geven, maar ze gaan er wel van glimmen.
mijn honden krijgen volledig NRV gevoerd, prooidier gericht en hebben ook geen toevoegingen nodig.
maar dat neemt niet weg dat ze het heerlijk vinden om af en toe een blokje van dat schapenvet te krijgen.
de blokjes van Biofood bevatten geen Kleur-geur en smaakstoffen en zijn antioxidantenvrij. na opening beperkt houdbaar. mits goed gekoelt bewaard.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, ik zou het er zeker insmeren.
Met alle soorten toevoegingen geldt eigenlijk dat je blijkbaar vindt dat de algemene voeding niet voldoende toereikend is. Doordat je hond in de rui zit, ziek (geweest) is, een nestje heeft gehad, etc.
Mijn honden krijgen om sneller door hun rui heen te komen visolie.
Maar zodra het voorbij is, stop ik daarmee.
Ik heb gemerkt als je de toevoegingen langere tijd geeft, als standaard door hun eten, dan gaat de werking ervan weg. De toevoeging doet dan niet veel meer omdat het lijf eraan gewend is.
Dus ik geef het liever een tijdje om een probleem op te lossen en dan stop ik er weer mee. Zo blijft de werking ervan in stand.
Met alle soorten toevoegingen geldt eigenlijk dat je blijkbaar vindt dat de algemene voeding niet voldoende toereikend is. Doordat je hond in de rui zit, ziek (geweest) is, een nestje heeft gehad, etc.
Mijn honden krijgen om sneller door hun rui heen te komen visolie.
Maar zodra het voorbij is, stop ik daarmee.
Ik heb gemerkt als je de toevoegingen langere tijd geeft, als standaard door hun eten, dan gaat de werking ervan weg. De toevoeging doet dan niet veel meer omdat het lijf eraan gewend is.
Dus ik geef het liever een tijdje om een probleem op te lossen en dan stop ik er weer mee. Zo blijft de werking ervan in stand.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Tinker
Zoals je kunt lezen eten ze meer dan kvv alleenamiwoods schreef:jij voert toch alleen maar KVV....?Tinker schreef:NEEalm@ schreef:Is het nodig dat een gezonde glanzende hond met goede ontlasting dit soort toevoegingen krijgt?Ik heb het nog nooit gegeven en mijn honden glanzen prima.
Als je goed voer geeft dan zijn al die toevoegingen niet nodig.En dat schapenvet uit de dierenwinkel wat je zonder koeling goed kan houden,moet toch ook weer op een of andere manier bewerkt zijn met rotzooi om het goed te kunnen houden.Ik hou het maar op een lekkere vette lamsrib of een vers vet visje om te voeren,dan krijgen ze genoeg gezond "glansmiddel"binnen.
Voor schone tandjes is het goed om wat te kluiven en dan zijn ribbetjes en kipvleugeltjes en af en toe een halve zalmkop,perfecte tandenborsteltjes.