Ik denk dat het er ook erg aan ligt hoeveel ruimte er is. Ik vind het niet handig om met ballen en stokken te gaan gooien met 40 vreemde honden in een klein watertje. Vaak zie je dan wel wat spanning opbouwen tussen honden die wat feller zijn op ballen/stokken.Valerie schreef:nou ja dan ben ik zelf misschien iets te panisch met dit soort dingen
vind het doodeng, maar bij mij is er ook zwaar ingeprent om nooit speeltjes/voedsel bij vreemde honden te geven
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met bal in losloopgebied
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2

Linda, Izzie en Bram
nee dan zou ik het niet doen want dan is het mijn hond die de problemen veroorzaaktTamara en Bowie schreef:Ik loop nooit met een balletje en ik kom eigenlijk zelden of nooit iemand tegen met een bal![]()
Ik ben wel benieuwd of de mensen die een balletje meenemen dat ook zouden doen als hun hond heel erg fel is op een balletje en ook fel gaat reageren naar de andere hond.
- Moos
- Zeer actief
Erg fel kan ik Moos niet noemen, maar hij snauwt wel andere honden weg bij zijn bal. Alleen Saar niet, die mag alles.Tamara en Bowie schreef:
Ik ben wel benieuwd of de mensen die een balletje meenemen dat ook zouden doen als hun hond heel erg fel is op een balletje en ook fel gaat reageren naar de andere hond.
Met Moos bal ik alleen in een bos waar ik alle honden ken (en Moos dus ook), of op een open veld. Komen er vreemde honden is het even balletje inleveren.
Saar is totaal niet fel op de bal, maar ook niet op het apporteren ervan

Als je hond echt heel erg fel is op zijn/haar bal vind ik niet dat je dan met bal moet gaan lopen in een druk losloopgebied. De enige keer dat Moos echt grof is gegrepen was toen hij struikelde en per ongeluk tegen de bal van de grijpende hond aanrolde...Dat was toen HAP, om Moos niet meer los te laten.
Maar wat ik hier het allermeeste zie zijn honden die gewoon lekker hobbelen met bal in de bek, en verder niks aan de hand. Zo'n hond negeert Moos en Saar, en Moos en Saar negeren dan terug.

dat is helemaal waar.Valerie schreef:nou ja dan ben ik zelf misschien iets te panisch met dit soort dingen
vind het doodeng, maar bij mij is er ook zwaar ingeprent om nooit speeltjes/voedsel bij vreemde honden te geven
Ik geef ook geen snoepje of wat dan ook , met 100 honden om mij heen.
Maar in een losloopgebied kom je elkaar alleen maar met langslopen tegen , dus ook zo op het strand.
Maar zouden we allemaal blijven staan, is het inderdaad heel anders.
Daar heb je gelijk in
- Biko
- Zeer actief
Biko is niet zo verdedigend tegenover zijn speeltjes of brokjes. Het moet niet uit zijn bek gesleurd worden, maar anders gaat hij het uit de weg.
Een vriendin van mij heeft een hond en die is he-le-maal ballengek.
Die geven we juist een bal in dr bek bij andere honden, want die laat ze absoluut niet los en dan kan ze alleen maar binnesmonds grommen, maar niet uithalen
Ze is zo gek op ballen, dat ze die van Biko ook vaak afpakt en er dan met twee in dr bek loopt.. ze kan haast niet ademen.. maar ze laat ze niet los!!
Een vriendin van mij heeft een hond en die is he-le-maal ballengek.
Die geven we juist een bal in dr bek bij andere honden, want die laat ze absoluut niet los en dan kan ze alleen maar binnesmonds grommen, maar niet uithalen

Ze is zo gek op ballen, dat ze die van Biko ook vaak afpakt en er dan met twee in dr bek loopt.. ze kan haast niet ademen.. maar ze laat ze niet los!!
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
- Zeer actief
- Biko
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Valerie schreef:nou ja dan ben ik zelf misschien iets te panisch met dit soort dingen
Ik herken het wel hoor: http://bazig.mijndier.nl/article.asp?blog=11682

Sophie is uiterst vriendelijk, maar zal altijd proberen om ballen te ontfrutselen. Meestal door zich heel bevallig voor de andere hond te werpen, zodat die de bal loslaat en aan haar gat komt snuffelen; dan kan zij mooi de bal innemen. En Sophie duldt geen andere honden die haar bal willen afpakken. Ballen is een serieuze zaak voor Sophie, geen spelletje.
Daarom heb ik ook nooit ballen bij me en lijn ik haar aan als ik denk dat ze lastig zou kunnen doen. Maar dat is bij voorkeur bij 'stilstaande' gelegenheden, bijvoorbeeld als veel honden bezig zijn aan de waterkant, of als mensen staan te ballen op een veld. Loslopend gaat het altijd wel goed en loopt ze door, maar ik vind ballen in gezelschap ook niet geweldig. Of van die mensen die, als honden leuk aan het spelen zijn, het nodig vinden om met een stok te gaan gooien. Dan gaat Sophie aan de lijn en zijn wij pleitos.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
had Tyra ook kunnen zijnNanna schreef:
@ Geer ik lijn gewoon altijd aan, want ik heb een echte ballenfreak
Maar een keer zag ik het niet bij een zwart langharige hond en liep Tyra ineens met een bal, en die hond keek toch verbaast

de eigenaar begon te lachen en vond het helemaal niet erg
maarja als die hond zijn bal terug had willen pakken waren er problemen
ik denk dat weinig honden zonder morren hun bal zullen afstaan aan miss-alle-ballen-zijn-voor-mij-alleen
-
- Actief
Juist naar losloopgebieden gaan hier de ballen mee! Allebei zijn ze gek op "balletje gooien en halen" en juist daar hoef je niet in de gaten te houden of de "hondencontroleur' er misschien aankomt!
Wel mijd ik losloopgebieden op zondagen met mooi weer! Hoewel ze niet echt verdedigend naar hun ballen zijn, vind ik het op zulke dagen gewoon veel te druk om lekker ongestoord met de honden te genieten.

Wel mijd ik losloopgebieden op zondagen met mooi weer! Hoewel ze niet echt verdedigend naar hun ballen zijn, vind ik het op zulke dagen gewoon veel te druk om lekker ongestoord met de honden te genieten.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik gooi af en toe een balletje voor Jack, en komt er een andere hond aan, prima.loving bulls schreef:ik gooi vaak een balletje met Ducain, maar als er een bekende hond aankomt, gaat de bal standaard in mijn jaszakgeen gedonderjaag, om de bal

Ik heb het wel eens meegemaakt dat een baas van een vreemde hond vervolgens een kwartier bezig was om zwetend en vloekend die bal uit de bek van zijn hond te wrikken, maar dat is niet mijn probleem. Wees dan verstandig en hou een reservebal in je zak, die heb ik sowieso liever dan een bal vol met kwijl van een vreemde hond.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Waarom laat je je eigen hond dan niet met zijn eigen bal lopen?Valerie schreef:had Tyra ook kunnen zijn![]()
Maar een keer zag ik het niet bij een zwart langharige hond en liep Tyra ineens met een bal, en die hond keek toch verbaastgelukkig deed de hond niets, ik gaf snel de bal terug en lijnde Tyra aan en bood mn excuses aan
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
mijn heeft ook altijd wat mee in de bek als ik zelf niets mee neem dan pakt ie zelf wat op...
Heb ook wel eens gedacht nu neem ik niets mee misschien interact ie dan wat met andere honden.. not...
Nu dus altijd zijn speel meee of bal..
vanavond nog gevalletje op strand.. puppie kwam werd besnuffeld en verder niks, puppie werd vrijpostig en terwijl mijn hond speelde mert de speel kwam de pup nabij.. wat een grom een lip opleverde de pup begreep dit en drong niet verdr aan..
Later kwam een bekende grote volwassen hond.. en zowaar mijn hond en de ander renden samen door zee dan is er dus geen beschermingsdrang over de speel..
Ik was ook bang hoor, ik weet hoe sommige honden reageren, buit gedrag.. maar als t bij lip optrkken blijft.. dan zie ik geen nut om mijn hond zonder bal of speel mee te nemen..
Heb ook wel eens gedacht nu neem ik niets mee misschien interact ie dan wat met andere honden.. not...

Nu dus altijd zijn speel meee of bal..
vanavond nog gevalletje op strand.. puppie kwam werd besnuffeld en verder niks, puppie werd vrijpostig en terwijl mijn hond speelde mert de speel kwam de pup nabij.. wat een grom een lip opleverde de pup begreep dit en drong niet verdr aan..
Later kwam een bekende grote volwassen hond.. en zowaar mijn hond en de ander renden samen door zee dan is er dus geen beschermingsdrang over de speel..
Ik was ook bang hoor, ik weet hoe sommige honden reageren, buit gedrag.. maar als t bij lip optrkken blijft.. dan zie ik geen nut om mijn hond zonder bal of speel mee te nemen..
-
- Zeer actief
Voor Vegas geen ballen toen we nog in losloopgebieden kwamen (enkel als er niemand anders was) want hij gaat zijn bal verdedigen. Ik geloof niet dat ik regelmatig mensen tegenkwam die ballen voor hun hond gooiden
Wel kwamen we honden met stokken tegen en meestal hield ik Vegas dan even bij me totdat we die hond waren gepasseerd.

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Dipsausje
- Actief
- Contacteer:
Borke geef ik meestal geen bal mee in het losloopgebied want de kun je dan vaak uit een konijnenhol gaan vissen. Alhoewel hij de bal tegenwoordig vaak netjes aan de rand van het pad legt voordat hij in de bosjes achter z'n neus aan gaat rennen.
Stokken pakt hij ook vaak op, maar als ik een hond zie waar hij mee gaat spelen neem ik de stok even over. Voor Borke maakt het namelijk niet uit of er een gevaarte van 2 meter in je bek, rennen en spelen gaat altijd. Alleen de andere honden en omstanders zijn geloof ik niet zo gediend van een stok in hun schenen omdat meneer hard langs komt rennen.
Stokken pakt hij ook vaak op, maar als ik een hond zie waar hij mee gaat spelen neem ik de stok even over. Voor Borke maakt het namelijk niet uit of er een gevaarte van 2 meter in je bek, rennen en spelen gaat altijd. Alleen de andere honden en omstanders zijn geloof ik niet zo gediend van een stok in hun schenen omdat meneer hard langs komt rennen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
ze is zo gefocust op ballen dat je dan niet meer ontspannen kan lopentekkel schreef:Waarom laat je je eigen hond dan niet met zijn eigen bal lopen?Valerie schreef:had Tyra ook kunnen zijn![]()
Maar een keer zag ik het niet bij een zwart langharige hond en liep Tyra ineens met een bal, en die hond keek toch verbaastgelukkig deed de hond niets, ik gaf snel de bal terug en lijnde Tyra aan en bood mn excuses aan

maar ook al heeft ze een eigen bal, die van een ander zou toch ook interessant zijn en meegepikt worden
-
- Actief
- Contacteer:
Ik heb altijd ballen bij me, ook in een losloopgebied. Ik zal geen ballen gooien als ik met een grote groep mee wandel, maar als ik alleen loop met de honden wel. Als ik denk dat bij tegemoet komende honden problemen zouden kunnen ontstaan dat houd ik de bal gewoon even bij me. En ook als ik met mijn vriendin loop wiens hond nog heel graag wil ballen maar niet mag vanwege arthrose, dan gooi ik ook niet. Ik bekijk het dus wel per situatie.
Mijn vorige dog maakte er met een aantal honden juist een spelletje van, ze liet ze ophalen door de andere hond, pakte ze dan af door ze gewoon uit de bek te halen, bracht ze bij mij, en het begon weer van voren af aan.

Mijn vorige dog maakte er met een aantal honden juist een spelletje van, ze liet ze ophalen door de andere hond, pakte ze dan af door ze gewoon uit de bek te halen, bracht ze bij mij, en het begon weer van voren af aan.

groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....

In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shibby is echt helemaal dolgek op ballen, maar verdedigen tegenover andere honden doet hij niet.
Ik neem alleen een bal mee als ik hier over de dijk loop. In een losloopgebied mogen ze lekker loslopen, snuffelen, rennen en gek doen, maar ga ik niet de godganse wandeling met een bal spelen (want dat moet dan dus van Shib
). Een andere reden dat ik een losloopgebied geen bal meeneem is omdat ik niet zo veel vertrouwen heb in de honden van andere bazen. Het is me al te vaak overkomen dat een bal met veel gegrom, gesnauw of zelfs gevecht van Shib is afgepakt of dat ik een kwartier kan wachten voordat andere baas eindelijk de bal van z'n hond terug heeft gepakt.
Ik gooi wel af en toe een stok weg, stuk makkelijker.
Ik neem alleen een bal mee als ik hier over de dijk loop. In een losloopgebied mogen ze lekker loslopen, snuffelen, rennen en gek doen, maar ga ik niet de godganse wandeling met een bal spelen (want dat moet dan dus van Shib

Ik gooi wel af en toe een stok weg, stuk makkelijker.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Actief
Hier heb ik er 1 lopen die graag aandacht wilt.Houdt niet zo van ballen tenzij ze van een ander zijn en dat de eigenaresse van die hond achter hem aangaat lopen.Plaatje is helemaal compleet als ze er met hoog stemmetje dingen gaat roepen als "los","He geef mn bal terug".Ik roep hem dus altijd bij me wanneer er mensen ballen gooien.Liever besteed ik mn energie aan andere dingen en ga op drukke zondagen liever fietsen.Hij ziet dat als werk en ballen is dan speelgoed voor simpele zielen.
Ik heb een reu en er zijn een paar regels hier;geen stokken,ballen,wild,dummies bij andere losse honden.
Geen honden aan de lijn bij elkaar.
Onbekende reuen is melden voor wat lekkers.
Hij heeft nog nooit een serieus gevecht gehad en wil dat graag zo houden.
Wat ik niet begrijp is commentaar als;Dan is dat jouw probleem.Is het niet zo dat je rekening met elkaar houdt?Het is toch niet onbekend dat een bal spanning kan verhogen?
Wanneer ik weet dat er 1tje loops is roep ik hem even bij me.Mijn hond heeft nooit interesse maar je laat de eigenaresse even weten dat je ook alert bent.Mijn 3 buurhondjes zijn een half uur aan het nastuiteren wanneer ik met hem passeer.Ik ga gewoon langs de andere kant.
Wanneer iemands hond niet meer uitvalt met een bal in de mond.Prima dan gaat de mijne even aan de lijn.
Alleen huilende vrouwen met een werpstok achter mijn clown roept gewoon niet al teveel sympathie bij me op.Mijn probleem ja maar iemand kan ff meedenken....
Ik heb een reu en er zijn een paar regels hier;geen stokken,ballen,wild,dummies bij andere losse honden.
Geen honden aan de lijn bij elkaar.
Onbekende reuen is melden voor wat lekkers.
Hij heeft nog nooit een serieus gevecht gehad en wil dat graag zo houden.
Wat ik niet begrijp is commentaar als;Dan is dat jouw probleem.Is het niet zo dat je rekening met elkaar houdt?Het is toch niet onbekend dat een bal spanning kan verhogen?
Wanneer ik weet dat er 1tje loops is roep ik hem even bij me.Mijn hond heeft nooit interesse maar je laat de eigenaresse even weten dat je ook alert bent.Mijn 3 buurhondjes zijn een half uur aan het nastuiteren wanneer ik met hem passeer.Ik ga gewoon langs de andere kant.
Wanneer iemands hond niet meer uitvalt met een bal in de mond.Prima dan gaat de mijne even aan de lijn.
Alleen huilende vrouwen met een werpstok achter mijn clown roept gewoon niet al teveel sympathie bij me op.Mijn probleem ja maar iemand kan ff meedenken....
nooit meer zonder een Aussie
- Moos
- Zeer actief
Het gaat mij alleen om het feit dat de hond van topic starter naar eigen zeggen ballen uit de bek van andere honden jat. En ja, dat vind ik dan haar probleem.reem schreef: Wat ik niet begrijp is commentaar als;Dan is dat jouw probleem.Is het niet zo dat je rekening met elkaar houdt?Het is toch niet onbekend dat een bal spanning kan verhogen?
Een vreemde hond moet toch gewoon langs kunnen lopen met zijn eigen bal in zijn bek?

Zoals ik meerdere keren gezegd heb vind ik ballen gooien in een groep vreemde honden niet handig. Maar wat ik hier heel veel zie zijn Goldens, Labjes, Bordes Collies die met een bal in de bek langs hobbelen, mijn honden volkomen negerend; ze kijken niet eens naar ze.
Mijn honden negeren dan terug, en klaar.
Als je hond dan naar zo'n hond toe gaat om de bal uit de bek te jatten; ja, dat vind ik dan jouw probleem.
Moos is ertoe in staat om beloningskoekjes te jatten van andere honden. Is toch ook echt mijn probleem, en ik zorg dus dat hij die kans niet krijgt. Je kan moeilijk dan verwachten dat mensen maar geen beloningskoekjes aan hun hond meer gaan geven in losloopgebied.

-
- Actief
Sorry,al die verhalen waren een beetje door elkaar gelopen bij me.Moet zeggen dat het wel lastig is als ie uit de bek jat.Beetje zelfbelonend.Ik beloon mijn hond trouwens ook heel vaak maar niet met andere loslopende honden in de buurt.Krijg wel verwijten van niet gehoorzame hondeneigenaren dat ik met eten rondloop.Dat is me net weer een stapje te ver.Ik loop met worst,lever,pens en al die neusjes ruiken dat.Ik heb dat nodig voor noodsituaties.Dan denk ik wel.Wat houd je tegen om er ook mee rond te lopen?Dan hoeven ze ook niet rond mijn enkels te blijven draaien.Ik probeer wel te ontwijken maar ze krijgen nooit iets.Moos schreef:Het gaat mij alleen om het feit dat de hond van topic starter naar eigen zeggen ballen uit de bek van andere honden jat. En ja, dat vind ik dan haar probleem.reem schreef: Wat ik niet begrijp is commentaar als;Dan is dat jouw probleem.Is het niet zo dat je rekening met elkaar houdt?Het is toch niet onbekend dat een bal spanning kan verhogen?
Een vreemde hond moet toch gewoon langs kunnen lopen met zijn eigen bal in zijn bek?![]()
Zoals ik meerdere keren gezegd heb vind ik ballen gooien in een groep vreemde honden niet handig. Maar wat ik hier heel veel zie zijn Goldens, Labjes, Bordes Collies die met een bal in de bek langs hobbelen, mijn honden volkomen negerend; ze kijken niet eens naar ze.
Mijn honden negeren dan terug, en klaar.
Als je hond dan naar zo'n hond toe gaat om de bal uit de bek te jatten; ja, dat vind ik dan jouw probleem.
Moos is ertoe in staat om beloningskoekjes te jatten van andere honden. Is toch ook echt mijn probleem, en ik zorg dus dat hij die kans niet krijgt. Je kan moeilijk dan verwachten dat mensen maar geen beloningskoekjes aan hun hond meer gaan geven in losloopgebied.
- Moos
- Zeer actief
Ja, haha, dat had ik een tijdje geleden ook. Een Akita reu zat achter mijn Saar aan op een hele onvriendelijke manier. Toen ik haar (en Moos) met wat lekkers aandacht voor mij liet hebben en ze liet volgen weg van de hond die hen steeds achterna zat, werd de baas kwaad, want nu kon hij zijn hond helemaal niet meer bij zich krijgen. (meneer zat al die tijd op een bankje, en had nog geen poot uitgestoken).reem schreef:Krijg wel verwijten van niet gehoorzame hondeneigenaren dat ik met eten rondloop.Dat is me net weer een stapje te ver.Ik loop met worst,lever,pens en al die neusjes ruiken dat.Ik heb dat nodig voor noodsituaties.Dan denk ik wel.Wat houd je tegen om er ook mee rond te lopen?Dan hoeven ze ook niet rond mijn enkels te blijven draaien.Ik probeer wel te ontwijken maar ze krijgen nooit iets.

-
- Actief
Dat is toch echt aso eigenlijk.Moos schreef:Ja, haha, dat had ik een tijdje geleden ook. Een Akita reu zat achter mijn Saar aan op een hele onvriendelijke manier. Toen ik haar (en Moos) met wat lekkers aandacht voor mij liet hebben en ze liet volgen weg van de hond die hen steeds achterna zat, werd de baas kwaad, want nu kon hij zijn hond helemaal niet meer bij zich krijgen. (meneer zat al die tijd op een bankje, en had nog geen poot uitgestoken).reem schreef:Krijg wel verwijten van niet gehoorzame hondeneigenaren dat ik met eten rondloop.Dat is me net weer een stapje te ver.Ik loop met worst,lever,pens en al die neusjes ruiken dat.Ik heb dat nodig voor noodsituaties.Dan denk ik wel.Wat houd je tegen om er ook mee rond te lopen?Dan hoeven ze ook niet rond mijn enkels te blijven draaien.Ik probeer wel te ontwijken maar ze krijgen nooit iets.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ook wel herkenbaar; op wat verwijtende toon; 'je hebt zeker iets lekkers in je zak'? Je zou je haast gaan verontschuldigenMoos schreef:Ja, haha, dat had ik een tijdje geleden ook. Een Akita reu zat achter mijn Saar aan op een hele onvriendelijke manier. Toen ik haar (en Moos) met wat lekkers aandacht voor mij liet hebben en ze liet volgen weg van de hond die hen steeds achterna zat, werd de baas kwaad, want nu kon hij zijn hond helemaal niet meer bij zich krijgen. (meneer zat al die tijd op een bankje, en had nog geen poot uitgestoken).reem schreef:Krijg wel verwijten van niet gehoorzame hondeneigenaren dat ik met eten rondloop.Dat is me net weer een stapje te ver.Ik loop met worst,lever,pens en al die neusjes ruiken dat.Ik heb dat nodig voor noodsituaties.Dan denk ik wel.Wat houd je tegen om er ook mee rond te lopen?Dan hoeven ze ook niet rond mijn enkels te blijven draaien.Ik probeer wel te ontwijken maar ze krijgen nooit iets.

Gr. Marijke

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
ik loop juist alleen met bal
als ik een andere hond zie aankomen neem in de bal terug in de werpstok en op die manier heeft casper alleen oog voor mij, nou ja de bal....
heb ik geen bal, kan hij nogal naar doen naar andere honden
en bij het water, of er nu wel of geen honden zijn, mag hij de bal steeds bij zich houden
soms probeert een andere hond dan wel af te pakken, en dan verdedigd casper wel zijn bal, vind ik geen probleem
en tja, soms word zijn bal gepikt, dan gaat hij er luid blaffend op af
soms pikt hij een bal, dan brengen we die mooi terug naar de eigenaar of de hond, en gaan we weer met z'n eigen bal spelen
als ik een andere hond zie aankomen neem in de bal terug in de werpstok en op die manier heeft casper alleen oog voor mij, nou ja de bal....
heb ik geen bal, kan hij nogal naar doen naar andere honden
en bij het water, of er nu wel of geen honden zijn, mag hij de bal steeds bij zich houden
soms probeert een andere hond dan wel af te pakken, en dan verdedigd casper wel zijn bal, vind ik geen probleem
en tja, soms word zijn bal gepikt, dan gaat hij er luid blaffend op af
soms pikt hij een bal, dan brengen we die mooi terug naar de eigenaar of de hond, en gaan we weer met z'n eigen bal spelen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik gooi geen ballen tussen andere honden, maar 2 van mijn honden hebben er wel 1 in hun bek... hebben ze totaal geen tijd om met iets anders bezig te zijn... en waar iets in zit kan niets anders in, dus er ken niet gevreten worden etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi