Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met bal in losloopgebied
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Met bal in losloopgebied
ik was net in het bos (losloopgebied) en ik heb Tyra 3x aan moeten lijnen omdat er honden waren met een bal in hun mond
nu vraag ik mij af, wat beweegt men om op zondag met warm weer in een bos te gaan lopen met een bal? ik bedoel sociale honden worden ineens een stuk minder sociaal met ballen in het spel
waarom zoiets uitdagen? ik snap dat niet
nu vraag ik mij af, wat beweegt men om op zondag met warm weer in een bos te gaan lopen met een bal? ik bedoel sociale honden worden ineens een stuk minder sociaal met ballen in het spel
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik neem ook wel een bal mee naar een losloopgebied.
Om even lekker met mijn hond te spelen bijv.
Waar kan ze anders even lekker achter een bal aanlopen.
Mijn hond is sociaal zowel met als zonder bal, zou niet weten waarom ik niet ermee zou mogen spelen.
Dat gebeurd nou eenmaal in een losloopgebied.
Als mensen met een stok gooien, doe ik Caja soms even vast omdat ik niet wil dat ze met stokken speelt.
Of dat ik haar wel eens moet ophalen bij iemand met een ballenwerper.
Vind ik ook niet altijd leuk maar, het hoort naar mijn mening gewoon bij een losloopgebied.
Om even lekker met mijn hond te spelen bijv.
Waar kan ze anders even lekker achter een bal aanlopen.
Mijn hond is sociaal zowel met als zonder bal, zou niet weten waarom ik niet ermee zou mogen spelen.
Dat gebeurd nou eenmaal in een losloopgebied.
Als mensen met een stok gooien, doe ik Caja soms even vast omdat ik niet wil dat ze met stokken speelt.
Of dat ik haar wel eens moet ophalen bij iemand met een ballenwerper.
Vind ik ook niet altijd leuk maar, het hoort naar mijn mening gewoon bij een losloopgebied.

- Moos
- Zeer actief
Met de bal gaan gooien midden tussen een groep vreemde honden vind ik niet heel handig. Maar verder? Waarom zouden honden niet met de baas en de bal mogen spelen in losloopgebied?
Waarom moet je je hond dan eigenlijk aanlijnen? Als ze de bal in hun bek hebben dan kan ze er toch gewoon langs lopen lijkt me?

Waarom moet je je hond dan eigenlijk aanlijnen? Als ze de bal in hun bek hebben dan kan ze er toch gewoon langs lopen lijkt me?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
ze pakt ze afMoos schreef:

de reden dat ik het niet handig vind is omdat dingen als ballen met vreemde honden vaak een trigger is om toch minder vriendelijk met elkaar om te gaan
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Dan vind ik dat toch eerder jouw probleem, als ze ballen uit de bek van een vreemde hond jatValerie schreef:ze pakt ze afMoos schreef:
Waarom moet je je hond dan eigenlijk aanlijnen? Als ze de bal in hun bek hebben dan kan ze er toch gewoon langs lopen lijkt me?![]()
de reden dat ik het niet handig vind is omdat dingen als ballen met vreemde honden vaak een trigger is om toch minder vriendelijk met elkaar om te gaan

Zoals ik al zei vind ik ballen midden in een groep vreemde honden niet handig, maar gewoon in het bos? Je kan dan toch gewoon elkaar passeren lijkt me.
Als je hond ballen uit bekken jat is dat passeren inderdaad wat lullig voor jou omdat ze dan dus aan de riem moet. Maar nogmaals, dat vind ik dan eerlijk gezegd jouw probleem.

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik ben geregeld met mijn herders op een veld in het bos bezig met de ballenwerper. Mijn honden zijn dan gefixeerd bezig met het spelletje en kijken niet naar andere honden. Ik maak geregeld mee dat een vreemde hond aan komt stormen om te proberen een bal te jatten. Van Rock krijgt die hond dan een snauw. Ik vind dat niet mijn probleem hoorValerie schreef: ze pakt ze af![]()

- Maxiem
- Zeer actief
Max heeft altijd een bal in haar bek, dat wil ze gewoon. Zou ik haar geen bal mee laten nemen, vind ze een stok in het bos.
Zij vindt het leuk er mee te spelen, ik ook, dus doen we dat gewoon.
En natuurlijk ga ik niet met de bal spelen als er net een hele groep honden langskomt, of hem richting een hond gooien. Maar verder... vind ik het toch echt jouw probleem
Zij vindt het leuk er mee te spelen, ik ook, dus doen we dat gewoon.
En natuurlijk ga ik niet met de bal spelen als er net een hele groep honden langskomt, of hem richting een hond gooien. Maar verder... vind ik het toch echt jouw probleem

Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Janus moet ook een bal mee hebben, vind hij leuk om mee te spelen en ik krijg hem er in moeilijke situatie mee bij me (we hebben er altijd 2 mee)Als hij geen bal mee heeft gaat hij met hele boomstammen lopen sjouwen.Als hij met mij en zijn bal aan het spelen is zijn andere honden lucht voor hem, als deze zijn bal af willen pakken geeft hij wel een snauw maar als de andere hond alsnog zijn bal pakt dan komt hij bij mij om de 2e bal te halen
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Als een hond niet in een losloopgebied zou kunnen ballen, waar zou je dan even lekker kunnen spelen met je hond? Aangelijnd op de stoep ballen gooien misschien?
Ik denk inderdaad dat het probleem bij jouw hond ligt. Misschien is het handig om hem zijn eigen bal te geven?
Het komt inderdaad regelmatig voor dat een andere hond er met de bal vandoor gaat, nou dat is dan pech, dan pak ik een van de andere ballen uit mijn zak. Meestal krijg ik de bal gewoon terug van de eigenaar.
Wie moeilijk leeft gaat moeilijk dood zei mijn moeder altijd
Ik denk inderdaad dat het probleem bij jouw hond ligt. Misschien is het handig om hem zijn eigen bal te geven?
Het komt inderdaad regelmatig voor dat een andere hond er met de bal vandoor gaat, nou dat is dan pech, dan pak ik een van de andere ballen uit mijn zak. Meestal krijg ik de bal gewoon terug van de eigenaar.
Wie moeilijk leeft gaat moeilijk dood zei mijn moeder altijd

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Valerie
- Zeer actief
doe ik ook maar niet in het bosAddy schreef: Waarom speel je dan zelf niet met een bal

krijgen de mensen die hier met ballen tussen andere vreemde honden lopen nooit problemen met andere honden?
ik vind het ook niet andermansprobleem wat mijn hond doet hoor

Ik krijg geen problemen omdat ik mensen ontloop en in het weekend extra vroeg ga , dan loopt er nog geen kipValerie schreef:doe ik ook maar niet in het bosAddy schreef: Waarom speel je dan zelf niet met een bal![]()
krijgen de mensen die hier met ballen tussen andere vreemde honden lopen nooit problemen met andere honden?
ik vind het ook niet andermansprobleem wat mijn hond doet hoorvind het zelf alleen niet erg veilig om met ballen bij vreemde honden te komen maar dat kan ook gewoon aan mijn referentiekader liggen

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
Soms. Als Max een bal heeft wil ze ook niet met andere honden spelen. Als een andere hond zich dan toch opdringt snauwt ze wel eens ja. Maar dat vind ik eigenlijk niet echt een probleem, ik ga dan ook niet met bal bij heel veel honden lopen.Valerie schreef:doe ik ook maar niet in het bosAddy schreef: Waarom speel je dan zelf niet met een bal![]()
ik vind het ook niet andermansprobleem wat mijn hond doet hoorvind het zelf alleen niet erg veilig om met ballen bij vreemde honden te komen maar dat kan ook gewoon aan mijn referentiekader liggen
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik denk dat dat tochecht aan je eigen kader en aan je eigen hond ligt;toen Max nog veel met ballen rommelde heb ik nooit problemen gehad.Wel gejatte of gesloopteValerie schreef:doe ik ook maar niet in het bosAddy schreef: Waarom speel je dan zelf niet met een bal![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Re: Met bal in losloopgebied
je meent het????Valerie schreef:ik was net in het bos (losloopgebied) en ik heb Tyra 3x aan moeten lijnen omdat er honden waren met een bal in hun mond

je gunt een ander zijn leuke ballen niet?

oké , dan maar even serieus:
op strand zijn er 100 honden met 100 ballen, en soms is het ruilen,
ja, maar wat geeft dat?

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier hebben wij nooit problemen. Ten eerste kennen de mensen elkaar vaak en weten we wat we aan elkaars honden hebben. Ten tweede hebben de meeste honden zelf een bal of een tak.Valerie schreef:krijgen de mensen die hier met ballen tussen andere vreemde honden lopen nooit problemen met andere honden?
Zelf heb ik meestal een stuk of 4 ballen bij mij, voor het geval dát er eens onenigheid mocht komen, dan gooi ik er een balletje bij.
Dit heb ik nog niet nodig gehad, meestal gebruik ik wel een extra bal om uit te lenen aan de eigenaar die de bal vergeten is.
Zo loopt er hier ook een hondje dat heel erg graag wil ballen, maar dit niet mag ivm nekhernia. Dat weet ik dan en zorg dat de bal van Harrie even in mijn jaszak verdwijnt.

-
- Zeer actief
Snap het probleem ook niet zo.
Sita is erg op ballen gericht. En ja, ze pakt ze soms af, dan geef je die bal weer terug. Vraag meestal wel of ze heel even willen wachten met gooien totdat wij iets verder zijn en eigenlijk is dat nooit een probleem.
Heb eigenlijk nog nooit echt gemerkt dat honden met een bal heel fel reageren op andere honden.
Sita is erg op ballen gericht. En ja, ze pakt ze soms af, dan geef je die bal weer terug. Vraag meestal wel of ze heel even willen wachten met gooien totdat wij iets verder zijn en eigenlijk is dat nooit een probleem.
Heb eigenlijk nog nooit echt gemerkt dat honden met een bal heel fel reageren op andere honden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- alm@
- moderator
Dat doe ik ook niet hoor. Ik zoek een leeg grasveld om met ze te ballen. Tussen vreemde honden ballen is vragen om platgewalste honden, daar zijn die van mij een beetje té fanatiek in :N:Valerie schreef: krijgen de mensen die hier met ballen tussen andere vreemde honden lopen nooit problemen met andere honden?

- alm@
- moderator
Zie mijn berichtjeTamara en Bowie schreef:Ik loop nooit met een balletje en ik kom eigenlijk zelden of nooit iemand tegen met een bal![]()
Ik ben wel benieuwd of de mensen die een balletje meenemen dat ook zouden doen als hun hond heel erg fel is op een balletje en ook fel gaat reageren naar de andere hond.

-
- Zeer actief
Nee, hooguit dat er een bal afgepakt wordt. Jammer dan. Heb zelf ook altijd twee ballen bij mij. Krijgen ze er eentje terug als Sita een bal heeft afgepakt en andersom gaat dat hier ook zo.Valerie schreef: krijgen de mensen die hier met ballen tussen andere vreemde honden lopen nooit problemen met andere honden?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Valerie
- Zeer actief