Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voeding jack russel
Moderator: moderatorteam
-
jodokus
voeding jack russel
hallo allemaal!
mijn jack russel is vrij moeilijk met zijn voeding,het eerste jaar van zijn leven heeft hij brokjes van fokker gegeten,dit kregen we mee bij de fokker vandaan,maar hij had steeds wisselende ontlasting.toen ben ik daar smuldier bij gaan geven,3 dagen per week,het verbeterde toen wel iets,maar de ontlasting bleef wisselend en ook gaf hij wel eens over.
nu heb ik gister energique voor hem gehaald en hij heeft vanmorgen zijn eerste maal op,ik hoop dat dit goed blijft gaan.
op het moment heb ik geen brokken meer in huis,en ik vraag me af of ik hem op alleen energique in goede conditie kan houden,hij is namelijk van zichzelf vrij snel mager,maar misschien dat dat ook komt doordat hij steeds slecht reageerde op zijn voer.
is het nodig om er brokken bij te geven?ik vindhet wel handig voor als we is weg moeten met hem dat hij gewend is aan brokken,maar ja,welke brokken dan?
mijn jack russel is vrij moeilijk met zijn voeding,het eerste jaar van zijn leven heeft hij brokjes van fokker gegeten,dit kregen we mee bij de fokker vandaan,maar hij had steeds wisselende ontlasting.toen ben ik daar smuldier bij gaan geven,3 dagen per week,het verbeterde toen wel iets,maar de ontlasting bleef wisselend en ook gaf hij wel eens over.
nu heb ik gister energique voor hem gehaald en hij heeft vanmorgen zijn eerste maal op,ik hoop dat dit goed blijft gaan.
op het moment heb ik geen brokken meer in huis,en ik vraag me af of ik hem op alleen energique in goede conditie kan houden,hij is namelijk van zichzelf vrij snel mager,maar misschien dat dat ook komt doordat hij steeds slecht reageerde op zijn voer.
is het nodig om er brokken bij te geven?ik vindhet wel handig voor als we is weg moeten met hem dat hij gewend is aan brokken,maar ja,welke brokken dan?
- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Tinker
Ik zou helemaal geen brokken meer erbij geven.En als je eens een dagjes weg gaat,kun je ook een blikje voer meenemen.Of zoals zij doen:Gewoon de kvv meenemen in een tupperwaredoosjes en in een koelbox mee de auto in.
Ga je echt een week weg,dan kun je wel brokken geven,en voor een weekje maakt het merk ook niet zoveel uit,tis immers maar voor een weekje. 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als een hond al wisselende ontlasting heeft en neiging heeft tot afvallen zou ik zeker géén blikjes en zomaar een merk brokken geven.Tinker schreef:Ik zou helemaal geen brokken meer erbij geven.En als je eens een dagjes weg gaat,kun je ook een blikje voer meenemen.Of zoals zij doen:Gewoon de kvv meenemen in een tupperwaredoosjes en in een koelbox mee de auto in.Ga je echt een week weg,dan kun je wel brokken geven,en voor een weekje maakt het merk ook niet zoveel uit,tis immers maar voor een weekje.
Beter is het dan om het bij één goed merk brokken te houden (Cavom o.i.d.) en KVV.

-
Tinker
Ik vind kvv èn brokken samen juist geen goed idee.Het is bij mij òf brokken òf kvv,maar niet beide.Juist vanwege de wisselende ontlasting.En de blikjes of zomaar een brokje is door mij"aanbevolen"voor een dagje,of hooguit een weekje.En voor een weekje maakt het echt niks uit of je nu Euk of hill's oid voert.Zolang de hoofdmoot(dus de dagen dat je niet weg of op vakantie bent) maar wel van juiste kwaliteit is.alm@ schreef:Als een hond al wisselende ontlasting heeft en neiging heeft tot afvallen zou ik zeker géén blikjes en zomaar een merk brokken geven.Tinker schreef:Ik zou helemaal geen brokken meer erbij geven.En als je eens een dagjes weg gaat,kun je ook een blikje voer meenemen.Of zoals zij doen:Gewoon de kvv meenemen in een tupperwaredoosjes en in een koelbox mee de auto in.Ga je echt een week weg,dan kun je wel brokken geven,en voor een weekje maakt het merk ook niet zoveel uit,tis immers maar voor een weekje.
Beter is het dan om het bij één goed merk brokken te houden (Cavom o.i.d.) en KVV.
- alm@
- moderator
Waarom is dat geen goed idee? Hier krijgen ze s'morgens een handje Cavom en s'avonds wordt gebarft. Mijn honden zijn in uitstekende conditie, hebben prima ontlasting en schone gebitten. Gaat prima samen als je maar niet steeds weer wat anders geeft.Tinker schreef:Ik vind kvv èn brokken samen juist geen goed idee.Het is bij mij òf brokken òf kvv,maar niet beide.Juist vanwege de wisselende ontlasting.En de blikjes of zomaar een brokje is door mij"aanbevolen"voor een dagje,of hooguit een weekje.En voor een weekje maakt het echt niks uit of je nu Euk of hill's oid voert.Zolang de hoofdmoot(dus de dagen dat je niet weg of op vakantie bent) maar wel van juiste kwaliteit is.alm@ schreef:Als een hond al wisselende ontlasting heeft en neiging heeft tot afvallen zou ik zeker géén blikjes en zomaar een merk brokken geven.Tinker schreef:Ik zou helemaal geen brokken meer erbij geven.En als je eens een dagjes weg gaat,kun je ook een blikje voer meenemen.Of zoals zij doen:Gewoon de kvv meenemen in een tupperwaredoosjes en in een koelbox mee de auto in.Ga je echt een week weg,dan kun je wel brokken geven,en voor een weekje maakt het merk ook niet zoveel uit,tis immers maar voor een weekje.
Als ik hier een blik geef, lopen ze leeg.

-
Tinker
Het is geen goed idee om bij problemen meerdere soorten voer te geven,omdat je dan niet weet welke de veroorzaker zou kunnen zijn.Het is dus beter om te beginnen met èèn soort voer.Je schrijft:...."als je maar niet steeds wat anders geeft."Maar jij barft dus?Is het bij barf juist niet de essentie om steeds wat anders te geven?Want je voert neem ik aan niet 7 dagen per week kip?Maar goed,honden die dus brokken eten hebben een minder hoge zuurgraad wbt de vertering,dan honden die op vers staan.En aangezien vers een andere vertering vraagt dan brok,is het mijn inziens niet handig om die twee op 1 dag te voeren,indien je hond al last heeft van de spijsvertering.Bij honden die nergens geen last van hebben zal het idd wel niet zo'n probleem zijn.alm@ schreef:Waarom is dat geen goed idee? Hier krijgen ze s'morgens een handje Cavom en s'avonds wordt gebarft. Mijn honden zijn in uitstekende conditie, hebben prima ontlasting en schone gebitten. Gaat prima samen als je maar niet steeds weer wat anders geeft.Tinker schreef:Ik vind kvv èn brokken samen juist geen goed idee.Het is bij mij òf brokken òf kvv,maar niet beide.Juist vanwege de wisselende ontlasting.En de blikjes of zomaar een brokje is door mij"aanbevolen"voor een dagje,of hooguit een weekje.En voor een weekje maakt het echt niks uit of je nu Euk of hill's oid voert.Zolang de hoofdmoot(dus de dagen dat je niet weg of op vakantie bent) maar wel van juiste kwaliteit is.alm@ schreef:Als een hond al wisselende ontlasting heeft en neiging heeft tot afvallen zou ik zeker géén blikjes en zomaar een merk brokken geven.Tinker schreef:Ik zou helemaal geen brokken meer erbij geven.En als je eens een dagjes weg gaat,kun je ook een blikje voer meenemen.Of zoals zij doen:Gewoon de kvv meenemen in een tupperwaredoosjes en in een koelbox mee de auto in.Ga je echt een week weg,dan kun je wel brokken geven,en voor een weekje maakt het merk ook niet zoveel uit,tis immers maar voor een weekje.
- alm@
- moderator
Ik bedoelde dat je niet steeds moet wisselen met merken brokken of KVV zeker niet als je een dagje of weekje weggaat dan kan het juist verkeerd gaanTinker schreef:Het is geen goed idee om bij problemen meerdere soorten voer te geven,omdat je dan niet weet welke de veroorzaker zou kunnen zijn.Het is dus beter om te beginnen met èèn soort voer.Je schrijft:...."als je maar niet steeds wat anders geeft."Maar jij barft dus?Is het bij barf juist niet de essentie om steeds wat anders te geven?Want je voert neem ik aan niet 7 dagen per week kip?Maar goed,honden die dus brokken eten hebben een minder hoge zuurgraad wbt de vertering,dan honden die op vers staan.En aangezien vers een andere vertering vraagt dan brok,is het mijn inziens niet handig om die twee op 1 dag te voeren,indien je hond al last heeft van de spijsvertering.Bij honden die nergens geen last van hebben zal het idd wel niet zo'n probleem zijn.alm@ schreef:Waarom is dat geen goed idee? Hier krijgen ze s'morgens een handje Cavom en s'avonds wordt gebarft. Mijn honden zijn in uitstekende conditie, hebben prima ontlasting en schone gebitten. Gaat prima samen als je maar niet steeds weer wat anders geeft.Tinker schreef:Ik vind kvv èn brokken samen juist geen goed idee.Het is bij mij òf brokken òf kvv,maar niet beide.Juist vanwege de wisselende ontlasting.En de blikjes of zomaar een brokje is door mij"aanbevolen"voor een dagje,of hooguit een weekje.En voor een weekje maakt het echt niks uit of je nu Euk of hill's oid voert.Zolang de hoofdmoot(dus de dagen dat je niet weg of op vakantie bent) maar wel van juiste kwaliteit is.alm@ schreef: Als een hond al wisselende ontlasting heeft en neiging heeft tot afvallen zou ik zeker géén blikjes en zomaar een merk brokken geven.
Mijn honden krijgen s'morgens een handje Cavom (ong. 30 gram) omdat ze anders gal spugen. s'Avonds wordt 'volgens de regels' gebarft. Als je maar zorgt dat er minimaal 8 uur tussen zit, is dat geen enkel probleem. Laat ik het nog even verder verduidelijken: bij mijn honden werkt het prima en het voordeel is als ik een dagje of weekend wegga ik ze rustig Cavom kan geven zonder dat het ontlasting- of spuugproblemen oplevert

-
Tinker
Ohwww,zeg dat dan!alm@ schreef:Ik bedoelde dat je niet steeds moet wisselen met merken brokken of KVV zeker niet als je een dagje of weekje weggaat dan kan het juist verkeerd gaanTinker schreef:Het is geen goed idee om bij problemen meerdere soorten voer te geven,omdat je dan niet weet welke de veroorzaker zou kunnen zijn.Het is dus beter om te beginnen met èèn soort voer.Je schrijft:...."als je maar niet steeds wat anders geeft."Maar jij barft dus?Is het bij barf juist niet de essentie om steeds wat anders te geven?Want je voert neem ik aan niet 7 dagen per week kip?Maar goed,honden die dus brokken eten hebben een minder hoge zuurgraad wbt de vertering,dan honden die op vers staan.En aangezien vers een andere vertering vraagt dan brok,is het mijn inziens niet handig om die twee op 1 dag te voeren,indien je hond al last heeft van de spijsvertering.Bij honden die nergens geen last van hebben zal het idd wel niet zo'n probleem zijn.alm@ schreef:Waarom is dat geen goed idee? Hier krijgen ze s'morgens een handje Cavom en s'avonds wordt gebarft. Mijn honden zijn in uitstekende conditie, hebben prima ontlasting en schone gebitten. Gaat prima samen als je maar niet steeds weer wat anders geeft.Tinker schreef:Ik vind kvv èn brokken samen juist geen goed idee.Het is bij mij òf brokken òf kvv,maar niet beide.Juist vanwege de wisselende ontlasting.En de blikjes of zomaar een brokje is door mij"aanbevolen"voor een dagje,of hooguit een weekje.En voor een weekje maakt het echt niks uit of je nu Euk of hill's oid voert.Zolang de hoofdmoot(dus de dagen dat je niet weg of op vakantie bent) maar wel van juiste kwaliteit is.
Als ik hier een blik geef, lopen ze leeg.De ts-er vindt brokjes erbij wel makkelijk ivm weggaan.
Mijn honden krijgen s'morgens een handje Cavom (ong. 30 gram) omdat ze anders gal spugen. s'Avonds wordt 'volgens de regels' gebarft. Als je maar zorgt dat er minimaal 8 uur tussen zit, is dat geen enkel probleem. Laat ik het nog even verder verduidelijken: bij mijn honden werkt het prima en het voordeel is als ik een dagje of weekend wegga ik ze rustig Cavom kan geven zonder dat het ontlasting- of spuugproblemen oplevert
- alm@
- moderator
Dat doe ik steedsTinker schreef:Ohwww,zeg dat dan!alm@ schreef:Ik bedoelde dat je niet steeds moet wisselen met merken brokken of KVV zeker niet als je een dagje of weekje weggaat dan kan het juist verkeerd gaanTinker schreef:Het is geen goed idee om bij problemen meerdere soorten voer te geven,omdat je dan niet weet welke de veroorzaker zou kunnen zijn.Het is dus beter om te beginnen met èèn soort voer.Je schrijft:...."als je maar niet steeds wat anders geeft."Maar jij barft dus?Is het bij barf juist niet de essentie om steeds wat anders te geven?Want je voert neem ik aan niet 7 dagen per week kip?Maar goed,honden die dus brokken eten hebben een minder hoge zuurgraad wbt de vertering,dan honden die op vers staan.En aangezien vers een andere vertering vraagt dan brok,is het mijn inziens niet handig om die twee op 1 dag te voeren,indien je hond al last heeft van de spijsvertering.Bij honden die nergens geen last van hebben zal het idd wel niet zo'n probleem zijn.alm@ schreef: Waarom is dat geen goed idee? Hier krijgen ze s'morgens een handje Cavom en s'avonds wordt gebarft. Mijn honden zijn in uitstekende conditie, hebben prima ontlasting en schone gebitten. Gaat prima samen als je maar niet steeds weer wat anders geeft.
Als ik hier een blik geef, lopen ze leeg.De ts-er vindt brokjes erbij wel makkelijk ivm weggaan.
Mijn honden krijgen s'morgens een handje Cavom (ong. 30 gram) omdat ze anders gal spugen. s'Avonds wordt 'volgens de regels' gebarft. Als je maar zorgt dat er minimaal 8 uur tussen zit, is dat geen enkel probleem. Laat ik het nog even verder verduidelijken: bij mijn honden werkt het prima en het voordeel is als ik een dagje of weekend wegga ik ze rustig Cavom kan geven zonder dat het ontlasting- of spuugproblemen oplevert![]()
![]()
![]()

-
Spikey_Canecorso
- Vaste gebruiker
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2