Bowie is nu 7 maanden geweest.
Ik heb al op het forum naar dit onderwerp lopen zoeken maar vind niet zo snel de vragen op een rijtje die ik wil weten...dus mss kan iemand mij een antwoord geven.
- hoe lang vloeien ze als ze loops zijn?
- hoelang duurt de gehele loopsheid?
- hoelang duurt de vruchtbare tijd?
Heb zelf nooit een nog intacte teef gehad dus dit is nieuw voor mij....ik moet haar met de tijd wel laten castereren maar ik vind het nu nog tevroeg...ookal riep ik zelf een tijd geleden dat ik het toch wel rond deze tijd zou laten doen twijfel ik nu wel heel erg...en zolang ik twijfel laat ik het dus nog niet doen maar volgens mij kan Madam wel loops worden binnen niet al telange tijd... dus dan is het wel handig om teweten hoe of wat.
Jacqueline
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loops worden hoe zit dat ook alweer
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een loopsheid duurt gemiddeld 3 weken.
De vruchtbare periode ligt meestal (!!) in het midden, dus pakweg vanaf de 7e t/m de 17e dag.
Het vloeien wisselt: de ene hond vloeit 3 weken lang, de ander in het begin weinig of midden of einde.
Omdat je dus niet altijd exact de eerste dag van de loopsheid kan zien, moet je heel goed uitkijken met die vruchtbare periode: die is dus niet exact vast te stellen. Voor hetzelfde geld is een teef toch nog vruchtbaar op de 18e of 19e dag of op de 6e dag.
De vruchtbare periode ligt meestal (!!) in het midden, dus pakweg vanaf de 7e t/m de 17e dag.
Het vloeien wisselt: de ene hond vloeit 3 weken lang, de ander in het begin weinig of midden of einde.
Omdat je dus niet altijd exact de eerste dag van de loopsheid kan zien, moet je heel goed uitkijken met die vruchtbare periode: die is dus niet exact vast te stellen. Voor hetzelfde geld is een teef toch nog vruchtbaar op de 18e of 19e dag of op de 6e dag.