de am.staff stamt af van de pit. bij de am.staff is de kleur van een rednose niet gewenst. bij de pit wel. bij de pit wordt ook door sommige mensen gefokt op de kleur van een rednose.
de standaard van de am.staff zou zo'n 80 jaar bestaan en de kleur van een rednose komt amper nog voor bij de am.staff.
nu ben ik al slecht in de kleurvererfing ( en kruisingschema's :N: )
maar ik wil toch proberen het te begrijpen hoe het komt dat de kleur van een rednose haast niet (meer) voorkomt bij de am.staff.
iemand een idee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nog eens over kleur
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- little-wolf
- Zeer actief
het zou mogelijk zijn, maar de blauwe am.staff en de blue/fawn am.staff hebben ook geen zwarte neus maar een grijze. de standaard zegt duidelijk dat de neus zwart moet zijn. misschien dat het acceptabeler is omdat het een verdunning van het zwart is?Nanna schreef:Wellicht (een gooi hoor) omdat ze in de USA op shows kwijlen op pigment.
Kijk ik naar de Whippets, dan komen dilutes daar niet voor, zijn zelfs verboden! (Whippets dienen daar een zo donker mogelijk pigment te hebben).
Ik denk dat zoiets ook op gaat voor de Amstaff. Dat men gewoon graag een mooie showy Amstaff ziet, met fraai donker pigment en niet met lichte ogen en neus.
Maar ik ruil mijn mening graag in voor een meer plausibele.
- little-wolf
- Zeer actief
geen idee, ben nog nooit daar geweest op show.Nanna schreef:Als je op shows in de USA kijkt, hoe vaak zie je dan blauwe of blue fawns?little-wolf schreef:het zou mogelijk zijn, maar de blauwe am.staff en de blue/fawn am.staff hebben ook geen zwarte neus maar een grijze. de standaard zegt duidelijk dat de neus zwart moet zijn. misschien dat het acceptabeler is omdat het een verdunning van het zwart is?Nanna schreef:Wellicht (een gooi hoor) omdat ze in de USA op shows kwijlen op pigment.
Kijk ik naar de Whippets, dan komen dilutes daar niet voor, zijn zelfs verboden! (Whippets dienen daar een zo donker mogelijk pigment te hebben).
Ik denk dat zoiets ook op gaat voor de Amstaff. Dat men gewoon graag een mooie showy Amstaff ziet, met fraai donker pigment en niet met lichte ogen en neus.
Maar ik ruil mijn mening graag in voor een meer plausibele.
Volgens mij ook niet zoveel, temeer daar de standaard een zwarte neus voorschrijft en die DUS meer kans maken om te winnen?
maar aangezien wij hier dezelfde standaard aanhouden....
ik weet wel dat er een fokker is in de usa die uit een lijn, blauw fokt. maar verder geen idee of dat het via de fci gaat.