Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV zonder granen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hier Teun reageert heel vervelend met een epi aanval op granen. Maar op AHV doet hij 't prima, ook de bibi gaat prima.
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Rea schreef:Hier Teun reageert heel vervelend met een epi aanval op granen. Maar op AHV doet hij 't prima, ook de bibi gaat prima.
In AHV zitten toch juist wel granen?!
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Brigitte30 schreef:
Rea schreef:Hier Teun reageert heel vervelend met een epi aanval op granen. Maar op AHV doet hij 't prima, ook de bibi gaat prima.
In AHV zitten toch juist wel granen?!
Ik weet alleen dat Teun 't hier prima op doet. Maar geef hem een paar sneetjes brood en 't is foute boel.
Dus naar mijn idee moet dit in de AHV wel meevallen.
Duck gaat overgens ook fout.
en de rest vind ik gewoon te duur.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

AHV geeft dat zelf niet aan: http://www.ahv-breda.nl/html/producten.html
Daar wordt juist gezegd dat je de voeding kunt aanvullen met graan of brood. Of met mais, maar dat ben ik maar even vergeten. :roll: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb vandaag weer een voorraad KIVO gehaald en inderdaad granenvrij nu.
48 kilo kost nu €52 :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Tinker schreef:
Amber schreef:
Tinker schreef:
Amber schreef:Hoi

In de meeste kvvs zit graan of rijst.
Carnibest heeft dacht ik een variant, namelijk de diabetes versie waar het volgens mij niet inzit!, maar zeker weten doe ik dat niet.
In Duck en Smul en ook in Rodi zit dit absoluut wel, ik geloof dat in de Rodi en Duck zelfs nog meer graan zit dan in de Smul!

Wat ik wel weet is dat bij de Kvv Haaksbarf geen graan inzit.
Mack krijgt het nu een tijdje en hij doet het er goed op, in het verleden kreeg ie altijd Carnibest, maar kreeg toch bultjes, heeft namelijk een gevoelige huid. En sinds ie haaksbarf krijgt dus geen bultjes meer!
Hier heb je de link, waar je ook verkooppunten kunt vinden.

http://www.haaksbarf.nl/index1.htm
Succes ermee :ok:
Je hebt het nu pas een week gegeven,(las ik op bp :wink: )dan kun je nog niet zeggen of je hond het er"goed"op doet.En gezien het feit dat er nog steeds geen analyses bekent zijn van HB,zou ik dit voer niet een-twee-drie aanraden.Rijst is ook een graansoort,maar toch eentje die minder allergische klachten geeft dan granen als mais en tarwe,haver etc.Er zijn best wat kvv's die alleen rijst gebruiken,probeer die anders eens.Bv Energique nummer 4 of Duck Lam&Rijst of anders Carnibest. :ok:
Ik heb het EEN week aan-eengesloten gegeven, dus alleen haaksbarf, maar wel al een aantal malen eerder in het weekend!
Wij geven 4 maal in de week Brok, en drie maal in de week Kvv, van in dit geval Haaksbarf!
Dus ik kan aardig beoordelen of ie het er goed op doet :wink: :wink:

Alle overige andere merken Kvv geef ik niet, want ik vind Energique en Duck geen vlees naar mijn idee, en Mack lust ht trouwens ook niet!
Carnibest is een prima Kvv maar uiteindelijk kreeg Mack er toch regelmatig bultjes van, dus daarom krijgt ie het nu nog maar eens af en toe!

Voorheen kreeg Mack uitsluitend Carnibest zeven dagen per week, maar we zijn dit terug gaan brengen naar drie maal in de week Kvv, vanwege oa zijn bultjes die ie toch eigenlijk altijd wel had. komt nog eens bij dat we met Mack alleen al op 130 euro per maand zaten, en dt vonden we wel erg duur worden, helemaal als ie dan toch nog ondanks het dure voer steeds die bultjes maar weer had!

En wat betreft de analyse, ja dat klopt, maar ik probeer het dus wel gewoon!
Kan me voorstellen dat je 130 euro te gortig vond :80: Zou ik ook vinden. :wink:
Dat ben ik nog niet eens voor 4 honden kwijt met zelf samenstellen terwijl hier meer dan 100 kilo per maand doorgaat :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”