Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dental stick
Moderator: moderatorteam
-
benji
- Vaste gebruiker
dental stick
Het is mij al opgevallen dat wanneer ik mijn hond dental stick geeft hij de dag nadien diarree heeft
Nu was ik een tijdje gestopt met het geven ,gisteren terug eentje gegeven en vandaag terug diarree
Voor de rest niets veranderd aan het eetpatroon,dus het moet van dat zijn
Iemand nog dezelfde ervaring
Nu was ik een tijdje gestopt met het geven ,gisteren terug eentje gegeven en vandaag terug diarree
-
Tinker
Re: dental stick
Nee ik heb die ervaring niet omdat ik het simpelweg niet voer aan mijn hondjes.Als ik het label van de ingredienten bekijk dan vind ik het echt onder de catagorie"rommel"vallen,en het verbaast me dan ook niet dat je hond er ziek van word.Evengoed vind ik het sneu voor jou en je hond hoorbenji schreef:Het is mij al opgevallen dat wanneer ik mijn hond dental stick geeft hij de dag nadien diarree heeft
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb ze in het verleden wel aan mijn honden gegeven. En inderdaad werd hun ontlasting er slechter van. Maar ik gaf dan ook de grootste omdat ik dan hoopte dat ze er echt iets te kauwen aan hadden. Maar zelfs dan nog was het: knauw knaag slik weg.
Maar ja, dan hadden ze wel een extra maaltijd achter hun kiezen. Een slechte maaltijd, want het is niet echt een hoogwaardig product

Maar ja, dan hadden ze wel een extra maaltijd achter hun kiezen. Een slechte maaltijd, want het is niet echt een hoogwaardig product
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook,, een keer geprobeerd, en ook diaree!
Rommel komt er ook hier niet meer in!
Ik geef Mack nu meestal of een bot van Farmfood,, daar doet ie lang mee en zijn ontlasting word wel iets zachter maar niet veel.
Of gewoon af en toe eens een kip-carbo, of flinke kippepoot!!
En dit gaat prima!!
Rommel komt er ook hier niet meer in!
Ik geef Mack nu meestal of een bot van Farmfood,, daar doet ie lang mee en zijn ontlasting word wel iets zachter maar niet veel.
Of gewoon af en toe eens een kip-carbo, of flinke kippepoot!!
En dit gaat prima!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
Tinker
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Mijn hond krijgt er iedere avond een (van de Appie niet van Pedigree).Tinker schreef:Elke ochtend???En dit vind jij een gezonde zaak?Lance schreef:Mijn hond krijgt er ook 1 elke ochtend en die heeft er gelukkig geen last van...![]()
![]()
Shibby vindt ze super, super lekker, heeft nergens last van, ziet er goed uit, glanzende vacht, actief, eet z'n gewone eten op..... Ik zie het probleem niet

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Tinker
Nou ik zie het als een snack.Ik zal er vast ook niet direct aan onderdoor gaan als ik iedere dag een kroket eet,maar gezond is anders.Er zit niets maar dan ook werkelijk niets gezonds in die stix's,dus waarom niet beperken tot maximaal 1x per week?Er zijn ongetwijfeld gezondere alternatieve zoals rawhide,pensstaafjes bv?Shibby schreef:Mijn hond krijgt er iedere avond een (van de Appie niet van Pedigree).Tinker schreef:Elke ochtend???En dit vind jij een gezonde zaak?Lance schreef:Mijn hond krijgt er ook 1 elke ochtend en die heeft er gelukkig geen last van...![]()
![]()
Shibby vindt ze super, super lekker, heeft nergens last van, ziet er goed uit, glanzende vacht, actief, eet z'n gewone eten op..... Ik zie het probleem niet
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Dat andere dingen beter zijn, ben ik met je eens.Tinker schreef:Nou ik zie het als een snack.Ik zal er vast ook niet direct aan onderdoor gaan als ik iedere dag een kroket eet,maar gezond is anders.Er zit niets maar dan ook werkelijk niets gezonds in die stix's,dus waarom niet beperken tot maximaal 1x per week?Er zijn ongetwijfeld gezondere alternatieve zoals rawhide,pensstaafjes bv?Shibby schreef:Mijn hond krijgt er iedere avond een (van de Appie niet van Pedigree).Tinker schreef:Elke ochtend???En dit vind jij een gezonde zaak?Lance schreef:Mijn hond krijgt er ook 1 elke ochtend en die heeft er gelukkig geen last van...![]()
![]()
Ik vond jouw reactie alleen wel erg overdreven. Ik ben mijn hond niet aan het vergiftigen ofzo.
De reden dat Shibby er iedere avond 1 krijgt, is trouwens omdat dat eigenlijk de enige snack is waarvan ik 1000% zeker weet dat hij er echt van geniet. Een pensstaafje kan hier zo een week rondslingeren voordat het misschien half wordt opgegeten. Een Rawhide kluif die Shibby 8 maanden geleden van Inge heeft gekregen is nu nog niet eens op de helft.
Iedereen geniet er altijd van als hun hond iets lekkers aan het eten is, dat doe ik dus als Shib zo'n tandenborstel eet.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Tinker
Nou daar ben ik het niet mee eens,maar goed het is jouw hond.Overdreven of niet,ik geef zulke dingen niet.Shibby schreef:Dat andere dingen beter zijn, ben ik met je eens.Tinker schreef:Nou ik zie het als een snack.Ik zal er vast ook niet direct aan onderdoor gaan als ik iedere dag een kroket eet,maar gezond is anders.Er zit niets maar dan ook werkelijk niets gezonds in die stix's,dus waarom niet beperken tot maximaal 1x per week?Er zijn ongetwijfeld gezondere alternatieve zoals rawhide,pensstaafjes bv?Shibby schreef:Mijn hond krijgt er iedere avond een (van de Appie niet van Pedigree).Tinker schreef:Elke ochtend???En dit vind jij een gezonde zaak?![]()
![]()
Ik vond jouw reactie alleen wel erg overdreven. Ik ben mijn hond niet aan het vergiftigen ofzo.![]()
De reden dat Shibby er iedere avond 1 krijgt, is trouwens omdat dat eigenlijk de enige snack is waarvan ik 1000% zeker weet dat hij er echt van geniet. Een pensstaafje kan hier zo een week rondslingeren voordat het misschien half wordt opgegeten. Een Rawhide kluif die Shibby 8 maanden geleden van Inge heeft gekregen is nu nog niet eens op de helft.
Iedereen geniet er altijd van als hun hond iets lekkers aan het eten is, dat doe ik dus als Shib zo'n tandenborstel eet.
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
- Sandracula
- Zeer actief
-
Tinker
Kun je misschien aangeven waarom je vind dat ik overdrijf?Sita schreef:Je kan het wel overdrijven zeg.Tinker schreef:Elke ochtend???En dit vind jij een gezonde zaak?![]()
![]()
![]()
Hier krijgen ze er denk ik twee per week. Ze vinden het heerlijk en merk niets aan de ontlasting.
Ik heb de ingredienten van dit geweldige goedje eens opgezocht:
Denta stix =Granen,plantaardige bijprodukten,mineralen,(min.2,6% natriumtripolyfosfaat,min.0,11%zinksulfaat),vlees,dierlijke bijprodukten.Met conseerveermiddelen en kleurstoffen(EU-Additieven).
Ik zou zeggen,trek je conclusie en:"Eet smakelijk!"
(Al kreeg ik ze een jaar lang gratis aangeboden,dan gaf ik ze nog niet.
Natriumtripolyfostfaat gebruikt men ook in Wasmiddelen,vadaar die schone tandjes zeker!
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Jaren geleden is Jurek er ook van aan de race gegaan. Ik heb ze daarna nooit meer gegeven en zal dergelijke snacks ook niet meer geven. De enige snack die ze hier krijgen zijn pensstaafjes en in de weekenden een bot om de tandjes echt te poetsen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Sita
- Zeer actief
Ik ben het met je eens dat er betere snacks te verkrijgen zijn. Maar er zijn er ook die nog veel slechter zijn.Tinker schreef:Kun je misschien aangeven waarom je vind dat ik overdrijf?![]()
Denta stix =Granen,plantaardige bijprodukten,mineralen,(min.2,6% natriumtripolyfosfaat,min.0,11%zinksulfaat),vlees,dierlijke bijprodukten.Met conseerveermiddelen en kleurstoffen(EU-Additieven).
(Al kreeg ik ze een jaar lang gratis aangeboden,dan gaf ik ze nog niet.![]()
)
Natriumtripolyfostfaat gebruikt men ook in Wasmiddelen,vadaar die schone tandjes zeker!![]()
![]()
Mijn honden vinden het gewoon erg lekker en dus krijgen ze er denk ik max twee keer per week één. Gaan ook weken voorbij dat ze het niet krijgen. Ik wissel de snacks namelijk af.
Maar om nu te zeggen dat je je hond iets verschrikkelijks aan doet om dit elke dag te geven, dat vind ik een beetje overdreven.
De tanden worden er trouwens niet schoner van hier
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
brandy
ik gaf ze in het begin ook wel eens maar de ontlasting werd hier altijd gelig en het was net een stopverfachtige koeievlaai..voor wel bijna een week.
nu haal ik van die (stinkende) runderbotten en ik moet zeggen dat ze dat echt wel lekkerder vinden..
de ontlasting is de dag erna wel iets zachter maar de kleur blijft goed en de dag daar weer op is de ontlasting weer prima..
dus ik haal die denta stix niet meer in huis.
die donkerbruine vleesstaafjes die je bij de supermarkt kunt kopen..is dat wel 'goed'?
die vinden ze ook erg lekker en is makkelijk om bij het trainen te gebruiken (kun je in kleine stukje breken)
nu haal ik van die (stinkende) runderbotten en ik moet zeggen dat ze dat echt wel lekkerder vinden..
de ontlasting is de dag erna wel iets zachter maar de kleur blijft goed en de dag daar weer op is de ontlasting weer prima..
dus ik haal die denta stix niet meer in huis.
die donkerbruine vleesstaafjes die je bij de supermarkt kunt kopen..is dat wel 'goed'?
die vinden ze ook erg lekker en is makkelijk om bij het trainen te gebruiken (kun je in kleine stukje breken)
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Tinker
Oh ja?Vertel eens welke dan?Sita schreef:Ik ben het met je eens dat er betere snacks te verkrijgen zijn. Maar er zijn er ook die nog veel slechter zijn.Tinker schreef:Kun je misschien aangeven waarom je vind dat ik overdrijf?![]()
)
Natriumtripolyfostfaat gebruikt men ook in Wasmiddelen,vadaar die schone tandjes zeker!![]()
![]()
Mijn honden vinden het gewoon erg lekker en dus krijgen ze er denk ik max twee keer per week één. Gaan ook weken voorbij dat ze het niet krijgen. Ik wissel de snacks namelijk af.
Maar om nu te zeggen dat je je hond iets verschrikkelijks aan doet om dit elke dag te geven, dat vind ik een beetje overdreven.
De tanden worden er trouwens niet schoner van hier
- Maxiem
- Zeer actief
Max krijgt er ook elke dag 1. Haar tanden worden er mooi van en het is de enige "snack" waar ze geen voernijd bij vertoont.Tinker schreef:Nou ik zie het als een snack.Ik zal er vast ook niet direct aan onderdoor gaan als ik iedere dag een kroket eet,maar gezond is anders.Er zit niets maar dan ook werkelijk niets gezonds in die stix's,dus waarom niet beperken tot maximaal 1x per week?Er zijn ongetwijfeld gezondere alternatieve zoals rawhide,pensstaafjes bv?Shibby schreef:Mijn hond krijgt er iedere avond een (van de Appie niet van Pedigree).Tinker schreef:Elke ochtend???En dit vind jij een gezonde zaak?Lance schreef:Mijn hond krijgt er ook 1 elke ochtend en die heeft er gelukkig geen last van...![]()
![]()
Hier van Kruidvat
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- crazyjanita
- Actief
-
Tinker
Misschien ben ik de enige die er zo over denkt,maar ben je dan niet bang dat op langere termijn het wel problemen zal geven,dit gezien de ingredienten?Ik bedoel als ik vandaag begin met roken heb ik ook niet direct morgen longkanker,maar op termijn loop ik grote kans erop.Denk je niet dat dit een beetje het zelfde is?Waarom bewust zulke rotzooi voeren,en dan ook nog dag in dag uit?Ik zie daar de logica niet van in.crazyjanita schreef:max krijgt ze ook elke dag zonder problemen ..
- Roelfien
- Zeer actief
Ik weet niet welke maat ze krijgen. Mijn honden krijgen ook elke dag wel wat hondenkoekjes (van die penstrainertjes). En die zijn vast ook niet heel gezond, maar het zijn maar kleintjes, dus daar ben ik dan minder bang voor dat ze er negatieve gevolgen van zullen ondervinden.
Maar als honden elke dag een snack krijgen ten grootte van een kleine maaltijd (wat volgens mij die dentaldingen toch wel zijn) dan zou ik ook wat voorzichtiger zijn.
Maar als honden elke dag een snack krijgen ten grootte van een kleine maaltijd (wat volgens mij die dentaldingen toch wel zijn) dan zou ik ook wat voorzichtiger zijn.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk toch dat ik een pensstaafje, een vrij natuurlijk produkt is!
In zo,n dentastick zit volgens mij alleen maar chemische troep!!
Dus hier komt zo,n ding er echt niet in.
Gewoon af en toe een flink bot, en als je dat niet zou willen of durven,,
gewoon de tanden poetsen zou ik zeggen!! met water!
Voor dat ik met Mack naar een show ga, doe ik dat ook wel eens!!
Al moet ik wel zeggen dat Mack een prachtig parelwit gebit heeft!!
En hij ruikt absoluut nooit uit zijn mond.

In zo,n dentastick zit volgens mij alleen maar chemische troep!!
Dus hier komt zo,n ding er echt niet in.
Gewoon af en toe een flink bot, en als je dat niet zou willen of durven,,
gewoon de tanden poetsen zou ik zeggen!! met water!
Voor dat ik met Mack naar een show ga, doe ik dat ook wel eens!!
Al moet ik wel zeggen dat Mack een prachtig parelwit gebit heeft!!
En hij ruikt absoluut nooit uit zijn mond.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
boyke
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
Het is ook te vinden in tandpasta.Tinker schreef:Kun je misschien aangeven waarom je vind dat ik overdrijf?Sita schreef:Je kan het wel overdrijven zeg.Tinker schreef:Elke ochtend???En dit vind jij een gezonde zaak?![]()
![]()
![]()
Hier krijgen ze er denk ik twee per week. Ze vinden het heerlijk en merk niets aan de ontlasting.![]()
)
![]()
Groetjes, Marianne.

-
Tinker
Maar tandpasta eet ik niet op.M@ri@nne schreef:Het is ook te vinden in tandpasta.Tinker schreef:Kun je misschien aangeven waarom je vind dat ik overdrijf?Sita schreef:Je kan het wel overdrijven zeg.Tinker schreef:Elke ochtend???En dit vind jij een gezonde zaak?![]()
![]()
![]()
Hier krijgen ze er denk ik twee per week. Ze vinden het heerlijk en merk niets aan de ontlasting.![]()
)
![]()