Met andere woorden, het gaat goed hier. 's Morgens heeft ze wat moeitje met eten, ze toont wat misselijkheid, dus we voeren haar nu meerdere keren per dag kleine beetjes. Hieronder twee foto's van Noël in haar meest favoriete houding op dit moment

Moderator: moderatorteam

daarom vroeg ik ook of de reu ook zo mooi donker is ze heten niet voor niets Golden volgens mijLongFields schreef:Dat ziet er goed uit!
Ik vind het altijd wel lastiger het buikje goed te zien als honden wat langhariger zijn trouwens.
Haar kleur is echt prachtig, van mij mogen er wel meer nesten van deze kleur ouders komen, voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden...).

Op zich gaat ze nog graag mee, maar ik merk wel dat ze sneller moe is. Ze gaat vol enthousiastme mee, maar komt sjokkend terug.MoniqueDM schreef:Wat een heerlijke dikke puddingbol heeft ze al.
Merk je al dat ze minder lang wil lopen?
Ja "papa" is ook een mooie donkere golden. Zie zijn foto hieronder.fenneke schreef:is "papa" ook zo mooi donker

Haar buikje is inderdaad door het vele haar, wat moeilijker te zien.LongFields schreef:Dat ziet er goed uit!
Ik vind het altijd wel lastiger het buikje goed te zien als honden wat langhariger zijn trouwens.
Persoonlijk vind ik ook de donkeren het mooist. Wij hebben 1 blonde golden, maar mijn voorkeur is echt donker.LongFields schreef:Haar kleur is echt prachtig, van mij mogen er wel meer nesten van deze kleur ouders komen, voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden...).
Kleurtje is prachtig, maar onderschikt aan de rest m.i.fenneke schreef:daarom vroeg ik ook of de reu ook zo mooi donker is ze heten niet voor niets Golden volgens mijLongFields schreef:Dat ziet er goed uit!
Haar kleur is echt prachtig, van mij mogen er wel meer nesten van deze kleur ouders komen, voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden...).
![]()
anders is het wel een white
Dit wordt het 9e nest wat we fokken. Voor Noël, wordt het haar 2e nest. De beginletter zal de I worden. Alleen kunnen we niet meer met 1 "I" naam voor alle pups af, dat werd de vorige keer ook afgewezen. Dus alle puppen moeten een andere "I" naam krijgenBranka schreef: Esther, ben reuze benieuwd naar de pups. Ouders zijn mooie honden.
Welk nest is dit ondertussen? Al een begin woord gevonden?[/color]
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor Branka, iedereen kiest gewoon lekker zelf wat hij het mooist vind, toch? Dat doe ik in ieder geval wel, en daar zal ook lang niet iedereen het mee eens zijn. Lekker belangrijk!Branka schreef:
Kleurtje is prachtig, maar onderschikt aan de rest m.i.Enneh, als jij een echte witte Golden kan aanwijzen dan hoor ik het graag. We hebben zelf zo'n lichte rondhuppelen en die is echt niet wit hoor
![]()
En ja, als we keuze hadden dan hadden we een donkerdere uitgezocht, maar karakter, constructie en gezondheid gingen toch echt voor op het kleurtje.
En dat lichte is net zoals dit donkere volgens de rasstandaard toegestaan.
natuurlijk geef ik je daar helemaal gelijk in--hoewel hier in de buurt echt bijna witte goldens lopen hoorBranka schreef: Kleurtje is prachtig, maar onderschikt aan de rest m.i.Enneh, als jij een echte witte Golden kan aanwijzen dan hoor ik het graag. We hebben zelf zo'n lichte rondhuppelen en die is echt niet wit hoor
![]()
En ja, als we keuze hadden dan hadden we een donkerdere uitgezocht, maar karakter, constructie en gezondheid gingen toch echt voor op het kleurtje.
En dat lichte is net zoals dit donkere volgens de rasstandaard toegestaan.

Hier word ik toch zooooooooooo moe van. De tendens is al jaren weer terug naar goud, en over een paar jaar dient de golf van 'wit' zich weer aan. Zo gaat dat met modehondjes.LongFields schreef:Haar kleur is echt prachtig, van mij mogen er wel meer nesten van deze kleur ouders komen, voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden...).
Gauw naar bed dan Marion, lekker bijslapen!Marion. schreef:Hier word ik toch zooooooooooo moe van. De tendens is al jaren weer terug naar goud, en over een paar jaar dient de golf van 'wit' zich weer aan. Zo gaat dat met modehondjes.LongFields schreef:Haar kleur is echt prachtig, van mij mogen er wel meer nesten van deze kleur ouders komen, voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden...).
En toch is Miep mooier dan Saar, hoewel ik ten tijde van Saar's geboorte al helemaal voor goud ging. En Miep heb genomen "ondanks" dat ze wit was.
Tja, Suzanne je reageert gepikeerd maar misschien is het je nog niet opgevallen dat de opmerkingen over het 'echte' gouden kleurtje van Goldens altijd door mensen worden gemaakt die niets met het ras te maken hebben?LongFields schreef:Gauw naar bed dan Marion, lekker bijslapen!Marion. schreef:Hier word ik toch zooooooooooo moe van. De tendens is al jaren weer terug naar goud, en over een paar jaar dient de golf van 'wit' zich weer aan. Zo gaat dat met modehondjes.LongFields schreef:Haar kleur is echt prachtig, van mij mogen er wel meer nesten van deze kleur ouders komen, voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden...).
En toch is Miep mooier dan Saar, hoewel ik ten tijde van Saar's geboorte al helemaal voor goud ging. En Miep heb genomen "ondanks" dat ze wit was.![]()
![]()
Ik gaf alleen maar aan wat ik zie, maar blijkbaar heb ik het mis.![]()
Mij ook best.
dus mensen die het ras niet hebben, mogen niet zijn of haar mening erover geven? als ik op een show ben, kijk ik regelmatig bij de golden ( kun je vaak ook bijna niet om heen kijken) en IK zie veel erg lichte goldens, ik zeg niet dat die honden niet mooi zijn, of dat mensen ze niet mooi mogen vinden, maar te wit, is toch echt niet meer ala golden, niet zoals de golden ooit begon, het is toch niet raar dat mensen het ene liever zien dan het andere?Branka schreef:Tja, Suzanne je reageert gepikeerd maar misschien is het je nog niet opgevallen dat de opmerkingen over het 'echte' gouden kleurtje van Goldens altijd door mensen worden gemaakt die niets met het ras te maken hebben?LongFields schreef:Gauw naar bed dan Marion, lekker bijslapen!Marion. schreef:Hier word ik toch zooooooooooo moe van. De tendens is al jaren weer terug naar goud, en over een paar jaar dient de golf van 'wit' zich weer aan. Zo gaat dat met modehondjes.LongFields schreef:Haar kleur is echt prachtig, van mij mogen er wel meer nesten van deze kleur ouders komen, voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden...).
En toch is Miep mooier dan Saar, hoewel ik ten tijde van Saar's geboorte al helemaal voor goud ging. En Miep heb genomen "ondanks" dat ze wit was.![]()
![]()
Ik gaf alleen maar aan wat ik zie, maar blijkbaar heb ik het mis.![]()
Mij ook best.
Ik heb ook wel eens iets van "Marion, mag het even minder" maar in dit geval sluit ik mij volledig bij haar aan.
Misschien niet leuk om te horen dat een ander dat vindt maar meningen en smaken zijn nu eenmaal (gelukkigLongFields schreef: voor mij is dit een echte Golden, die witte vind ik persoonlijk veel minder mooi dan deze kleur (sorry voor de mensen met een witte Golden...).
Zeker leuk om te lezen (grappig ook omdat ik me net iets afvroeg over vachtkleuren en op de foto's dus die "crème brulée-kleur" terug zie).Myr schreef:http://www.goldenretriever-france.com/e ... /coule.htm
Dit is wel een grappig stukje over de kleuren en de in Engeland niet toegestane varianten.
Geeft niet hoorBranka schreef:
Overigens, Esther sorry dat ik jouw topic gebruik voor deze discussie.