Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voordelen / nadelen tuig
Moderator: moderatorteam
- vedim
- Actief
voordelen / nadelen tuig
graag wat meningen of adviezen.
ik heb een felle en krachtige mechelse herder van 10 jaar.
hij loopt graag mee met de fiets maar nu het vroeger donker word wil ik graag een tuig voor hem om de riem aan vast te binden.
met reflectie banden op het tuig.
ik heb genutseld met lampjes op zijn halsband maar door zijn weelderige kraag vielen die meer dan eens weg in het haar ....
wat zijn je ervaringen met een tuig ?
om je hond te corrigeren (gewoonlijk kort rukje aan de riem->halsband)
om mee te fietsen?
zichtbaarheid van de reflecterende banden ? mogelijk heid een fietslampje op te bevestigen ?
ik heb een felle en krachtige mechelse herder van 10 jaar.
hij loopt graag mee met de fiets maar nu het vroeger donker word wil ik graag een tuig voor hem om de riem aan vast te binden.
met reflectie banden op het tuig.
ik heb genutseld met lampjes op zijn halsband maar door zijn weelderige kraag vielen die meer dan eens weg in het haar ....
wat zijn je ervaringen met een tuig ?
om je hond te corrigeren (gewoonlijk kort rukje aan de riem->halsband)
om mee te fietsen?
zichtbaarheid van de reflecterende banden ? mogelijk heid een fietslampje op te bevestigen ?
-
S@ndr@
- Zeer actief
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik fiets juist liever met een tuig
omdat hij dan veel beter te "sturen" is
als hij ergens van schrikt en opzij springt, heb ik veel meer controle over hem als hij een tuig aan heeft, dan wanneer hij zijn halfcheck om heeft.
wat reflectie betreft, als hij zulk lang haar heeft is dat idd lastig
heb je al eens gekeken naar die lampjes die je ook op je fiets kunt klikken?
lijkt mij dat dat wel zou moeten werken, ook met meer haar
omdat hij dan veel beter te "sturen" is
als hij ergens van schrikt en opzij springt, heb ik veel meer controle over hem als hij een tuig aan heeft, dan wanneer hij zijn halfcheck om heeft.
wat reflectie betreft, als hij zulk lang haar heeft is dat idd lastig
heb je al eens gekeken naar die lampjes die je ook op je fiets kunt klikken?
lijkt mij dat dat wel zou moeten werken, ook met meer haar
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Pak-de-bal
- vedim
- Actief
als boedha een andere grote hond ziet dan moet en zal hij hem pakken....
dan kan ik zeggen wat ik wil , maar verbale correcties doen dan helemaal niks... bananen in zijn oren ....
een korte ruk aan de riem, daarmee krijg ik zijn aandacht weer.
die verlichtende halsband vind ik wel erg mooi!!
en pak de bal, das een mooi tuig ! al zou ik het tuig iets robuuster willen , iets bredere banden . maar die dingen zijn vast in verschillende maten verkrijgbaar.
de lampjes voor op de fiets heb ik vorige winter geprobeerd , maar het was geen succes. was slecht zichtbaar.
nu loopt hij natuurlijk aan de rechterkant van mij dus niet aan de wegkant , en heb ik wel verlichting op de fiets, maar de automobilisten kunnen pas op het laatste moment zien waarom ik zo een asociale lijnen rijder ben ...
dan kan ik zeggen wat ik wil , maar verbale correcties doen dan helemaal niks... bananen in zijn oren ....
een korte ruk aan de riem, daarmee krijg ik zijn aandacht weer.
die verlichtende halsband vind ik wel erg mooi!!
en pak de bal, das een mooi tuig ! al zou ik het tuig iets robuuster willen , iets bredere banden . maar die dingen zijn vast in verschillende maten verkrijgbaar.
de lampjes voor op de fiets heb ik vorige winter geprobeerd , maar het was geen succes. was slecht zichtbaar.
nu loopt hij natuurlijk aan de rechterkant van mij dus niet aan de wegkant , en heb ik wel verlichting op de fiets, maar de automobilisten kunnen pas op het laatste moment zien waarom ik zo een asociale lijnen rijder ben ...
-
Pak-de-bal
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Agnetha
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shibby heeft een tuig van Furka. Stevig, best breed, reflecterend en van heerlijk zachte fleece, ideaal!
http://www.furkaworkingdog.nl/

http://www.furkaworkingdog.nl/

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Senta
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Senta
- Zeer actief
- vedim
- Actief
ik kan er tot nog toe niet een vinden in de juiste maat en met het gewenste draagcomfort dat past bij mijn wensen ...Pak-de-bal schreef:volgens mij heb je ook van die recflecterende hesjes voor honden, die zijn van veel meer stof en dus heel goed te zien.
ja eentje wel gezien die er heel goed en prettig draagbaar uitzag maar die paste niet erg bij mijn portmonee.... 125 euro
nu is de veiligheid van mijn hond mij wel wat waard maar ik dacht toch dat het voordeliger moest kunnen
ik denk dat ik ook gericht ga zoeken naar zo een verlichte halsband om naast het tuig te dragen.
thanx voor het advies en ervaringsverhalen tot dusver
- Jacksel
- Zeer actief
- Senta
- Zeer actief
Helemaal niet blonT hoor. Deze lichtringen moeten over de kop geschoven worden. Je moet dus het breedste deel van de kop meten. Ze beginnen al bij 25 cm.Jacksel schreef:Hele blonde vraag, maar waar meet je dat?Senta schreef:Wat voor kopomvangetje heeft Jamey? (dus niet de halsomvangJacksel schreef:Jammer genoeg zijn die dingen nooit in Jamey-maatjes...)
Er zijn ook andere, die lijken hier heel erg op en die kun je als een halsbandje omdoen. Die beginnen bij 35 cm, bij deze is gewoon de halsomvang voldoende.
- Jacksel
- Zeer actief
Bij 30 cm kon ik de (metalen) cm zowel om als af doen over dr koppie... zal alleen denk ik iets moeilijker zijn als ze hariger wordt... Ze zit nu redelijk kort in de vacht voor haar doen...Senta schreef:Helemaal niet blonT hoor. Deze lichtringen moeten over de kop geschoven worden. Je moet dus het breedste deel van de kop meten. Ze beginnen al bij 25 cm.Jacksel schreef:Hele blonde vraag, maar waar meet je dat?Senta schreef:Wat voor kopomvangetje heeft Jamey? (dus niet de halsomvangJacksel schreef:Jammer genoeg zijn die dingen nooit in Jamey-maatjes...)
Er zijn ook andere, die lijken hier heel erg op en die kun je als een halsbandje omdoen. Die beginnen bij 35 cm, bij deze is gewoon de halsomvang voldoende.

You'll be in my heart... Always...
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb zelf deze:
reflecterend tuig
Maar dan zonder de reflecterende strepen. Hij is zo lekker stevig
Je zou daarnaast nog een lichtgevende halsband kunnen gebruiken.
reflecterend tuig
Maar dan zonder de reflecterende strepen. Hij is zo lekker stevig
Je zou daarnaast nog een lichtgevende halsband kunnen gebruiken.
-
Reini
- Zeer actief
Ik gebruik zelf het KG tuig:

Het K9 tuig heef een grote reflecterende band aan de voorzijde waardoor je hond al goed zichtbaar wordt. Als ik in het pikkiedonker fiets krijgt Vegas een felgeel jasje aan met reflecterende opdrukken.
Ik ben zelf erg tevreden over het tuig en gebruik het nu al lange tijd. Het is van zeer stevig materiaal dus risico op bijvoorbeeld het breken van de ring is te verwaarlozen, ook kan Vegas zich niet uit het tuig wurmen.
Ik vind zelf dat ik veel meer grip en houvast aan Vegas heb met een tuig dan met een halsband en als hij eens een ruk geeft voelt hij dat niet in zijn nek. De druk wordt ook goed verdeeld met een tuig. Het voordeel van het K9 tuig is dat het een grote handgreep heeft aan de bovenzijde waardoor je je hond straks bij je kan houden en eventueel zelfs kan optillen.
Ik heb het tuig besteld bij www.pulsardogdesign.com
Corrigeren doe ik niet met het tuig

Het K9 tuig heef een grote reflecterende band aan de voorzijde waardoor je hond al goed zichtbaar wordt. Als ik in het pikkiedonker fiets krijgt Vegas een felgeel jasje aan met reflecterende opdrukken.
Ik ben zelf erg tevreden over het tuig en gebruik het nu al lange tijd. Het is van zeer stevig materiaal dus risico op bijvoorbeeld het breken van de ring is te verwaarlozen, ook kan Vegas zich niet uit het tuig wurmen.
Ik vind zelf dat ik veel meer grip en houvast aan Vegas heb met een tuig dan met een halsband en als hij eens een ruk geeft voelt hij dat niet in zijn nek. De druk wordt ook goed verdeeld met een tuig. Het voordeel van het K9 tuig is dat het een grote handgreep heeft aan de bovenzijde waardoor je je hond straks bij je kan houden en eventueel zelfs kan optillen.
Ik heb het tuig besteld bij www.pulsardogdesign.com
Corrigeren doe ik niet met het tuig
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- vedim
- Actief
een leughtie heb ik besteld, en we hebben sinds gister een tuig, net zo een als vegas heeft in de foto in zijn onderschrift,
ik ben helemaal enthousiast , boedha is veel makkelijker te hanteren dan met een halsband, hij trekt niet meer aan de lijn, en hij is heel medewerkzaam met het aantrekken van het tuigje.
er zitten dan geen reflectoren op maar er is wel gemakkelijk verlichting aan te bevestigen.
ik denk dat het tuig voor de hond ook comfortabeler is dan de halsband, het ziet er in iedergeval aangenamer uit !
ik ben helemaal enthousiast , boedha is veel makkelijker te hanteren dan met een halsband, hij trekt niet meer aan de lijn, en hij is heel medewerkzaam met het aantrekken van het tuigje.
er zitten dan geen reflectoren op maar er is wel gemakkelijk verlichting aan te bevestigen.
ik denk dat het tuig voor de hond ook comfortabeler is dan de halsband, het ziet er in iedergeval aangenamer uit !
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Reini kun je me vertellen of dit tuig goed op zijn plek blijft zitten? Ik heb voor Joy 1 leren tuig en een autotuig maar die zakken altijd zo naar de zijkant?Reini schreef:Ik gebruik zelf het KG tuig:
Het leren tuig is aan vervanging toe en ik vind dit K9-tuig heel gaaf!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
wij gebruiken het k9 tuig voor onze engelse bulldog en daar zit hij perfect bij..met vorige tuigen hadden wij ook het probleem dat het scheef ging hangen, maar dit tuig is eenvoudig af te stellen en gaat niet hangen.
Wij hebben het tuig overigens besteld bij www.beestenspul.com
Wij hebben het tuig overigens besteld bij www.beestenspul.com
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......