Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Megan baarmoederontsteking...
Moderator: moderatorteam
-
Suuz
- Zeer actief
Megan baarmoederontsteking...
Gisterenavond zag ik dat er iets mis was ... ze was absoluut niet meer vooruit te branden, wilde niet eten, dronk veel, lusteloos enz.
Temperatuur was wel normaal.
Vanmorgen wachtte ze me niet vrolijk en kletsend op als gewoonlijk maar lag te rillen en toen ik haar staart optilde kwam er veel pus uit haar en ze had koorts.
Naar de DA gegaan en ze heeft een baarmoederonsteking waar ik vanmorgen al bang voor was.
Ze is erg ziek nu.
Risico om direct te operen is te groot vanwege leeftijd, conditie enz.
We hopen nu haar er nog 3 maanden doorheen te slepen op medicijnen zodat ze dan sterk genoeg is om de operatie een goede kans te geven.
Verslechtert ze en/of slaan de medicijnen niet aan moet ze alsnog direct geopereerd worden.
Vanmiddag om 4 uur moet ik de DA laten weten of ze al wat beter is na de prikken, zo niet word ze toch zsm geopereerd...
Temperatuur was wel normaal.
Vanmorgen wachtte ze me niet vrolijk en kletsend op als gewoonlijk maar lag te rillen en toen ik haar staart optilde kwam er veel pus uit haar en ze had koorts.
Naar de DA gegaan en ze heeft een baarmoederonsteking waar ik vanmorgen al bang voor was.
Ze is erg ziek nu.
Risico om direct te operen is te groot vanwege leeftijd, conditie enz.
We hopen nu haar er nog 3 maanden doorheen te slepen op medicijnen zodat ze dan sterk genoeg is om de operatie een goede kans te geven.
Verslechtert ze en/of slaan de medicijnen niet aan moet ze alsnog direct geopereerd worden.
Vanmiddag om 4 uur moet ik de DA laten weten of ze al wat beter is na de prikken, zo niet word ze toch zsm geopereerd...
-
Simone
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
heel veel sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Suuz
- Zeer actief
Net de DA gesproken...
Tja, ik weet het niet.
Het is niet echt beter, maar gelukkig ook niet slechter.
Op zich had ze zich al wel beter moeten voelen.
De komende uren, dagen moet ik haar dus heel goed in de gaten houden en met regelmaat rapporteren aan de DA.
Ik zie echt aan haar dat ze zich niet goed voelt.
Ze slaapt heel veel en 'loert' helemaal niet
Het is heel stil.
Maar ze is wel echt een taaie dus ik ga van het beste uit
Bedankt voor jullie woorden.
Tja, ik weet het niet.
Het is niet echt beter, maar gelukkig ook niet slechter.
Op zich had ze zich al wel beter moeten voelen.
De komende uren, dagen moet ik haar dus heel goed in de gaten houden en met regelmaat rapporteren aan de DA.
Ik zie echt aan haar dat ze zich niet goed voelt.
Ze slaapt heel veel en 'loert' helemaal niet
Het is heel stil.
Maar ze is wel echt een taaie dus ik ga van het beste uit
Bedankt voor jullie woorden.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
Suuz
- Zeer actief
De medicijnen lijken aan te slaan, ze voelt zich een stuk beter en loeit weer als er iets voorbij komt wat verdacht is
De operatie staat voorlopig gepland op 27 november, vooraf worden dan eerst nog wat (bloed) onderzoeken gedaan ivm de narcose.
Ik maak me wel enorm zorgen over de operatie maar het moet nu eenmaal.
Ik hoop dat ze het tot die tijd goed blijft doen...
De operatie staat voorlopig gepland op 27 november, vooraf worden dan eerst nog wat (bloed) onderzoeken gedaan ivm de narcose.
Ik maak me wel enorm zorgen over de operatie maar het moet nu eenmaal.
Ik hoop dat ze het tot die tijd goed blijft doen...
- Jorda
- Actief
collie
Je kunt je collie ook met gasnarcose laten opereren, dan is er geen gevaar voor/door het MDR gen. Heb ik ook altijd laten doen met mijn collies. Een goede dierenarts is hier van op de hoogte en weet wat hij wel en niet kan geven. Ik zou eerlijk gezegd niet zo lang wachten en het gewoon weg laten halen.... Maar misschien ben ik wat snel met mijn conlussies. Heel veel sterkte en beterschap!
Groetjes van Jorda.
Groetjes van Jorda.

-
Suuz
- Zeer actief
Je kunt je collie ook met gasnarcose laten opereren, dan is er geen gevaar voor/door het MDR gen. Heb ik ook altijd laten doen met mijn collies. Een goede dierenarts is hier van op de hoogte en weet wat hij wel en niet kan geven. Ik zou eerlijk gezegd niet zo lang wachten en het gewoon weg laten halen.... Maar misschien ben ik wat snel met mijn conlussies. Heel veel sterkte en beterschap!
In dit vertrouw ik nu toch op m'n dierenarts...
Gevoelsmatig.
Ik begrijp heel goed wat je zegt, ik vind het ook lang duren maar wat als ik het nu doorzet en ze redt het niet?
De DA geeft haar nu weinig kans.
Ze heeft nog niet zo lang geleden een zelfde 'geval' gehad met een Mechelse Herder van 10 jaar en daar sloegen de medicijnen ook aan en is de operatie uiteindelijk ook goed verlopen.
Ik weet het niet, heel moeilijk.
Ik hou haar heel nauwlettend in de gaten en mocht ik het niet vertrouwen zit ik meteen bij de DA.
Ja, hoe weet je nu wat het beste is, wist ik het maar.
Ik ga maar op m'n gevoel af in deze...
- Bubbles
- Actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Suuz
- Zeer actief
Jongens, ik vind het zo moeilijk om een beslissing te nemen
Ja, second opinion, ga ik toch als eerste maandag achteraan.
Ik vind het ook te lang duren, maar ja, nogmaals als ik het eerder laat doen en ze redt het niet...
Martijn, ze krijgt nu antibiotica; clavubactin en de eerste 3 dagen had ze daarbij pijnstillers.
Ja, second opinion, ga ik toch als eerste maandag achteraan.
Ik vind het ook te lang duren, maar ja, nogmaals als ik het eerder laat doen en ze redt het niet...
Martijn, ze krijgt nu antibiotica; clavubactin en de eerste 3 dagen had ze daarbij pijnstillers.
-
Suuz
- Zeer actief
Stom, ik vergeet trouwens nog iets erbij te zeggen; ze is echt ziek geworden aan het begin van de eerste week van haar loopsheid.
Ze is nu dus nog loops, het is even weggeweest toen ze zo ziek was maar sinds eergisteren is het weer terug.
Ook mede daarom wil de DA niet meteen opereren.
Bloedonderzoek is niet voor de gasnarcose, dat weet ze, daar heb ik al een akkefietje mee gehad en haar duidelijk gemaakt.
Het gaat om haar nieren.
Ze is nu dus nog loops, het is even weggeweest toen ze zo ziek was maar sinds eergisteren is het weer terug.
Ook mede daarom wil de DA niet meteen opereren.
Bloedonderzoek is niet voor de gasnarcose, dat weet ze, daar heb ik al een akkefietje mee gehad en haar duidelijk gemaakt.
Het gaat om haar nieren.
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Suuz
- Zeer actief
Weer 2 x bij de DA geweest, een andere nu, vanwege de second opinion. Verder heeft ze ook gebraakt, kan natuurlijk ook best van iets anders zijn maar dat risico neem ik niet.
Ze doet het momenteel niet bijzonder slecht maar eigenlijk is het natuurlijk gewoon een tijdbommetje...
Deze DA heeft toch ook zoiets om niet te wachten, het hoeft nu niet a la minute maar volgens haar toch wel liever snel.
Ik vind het ook maar helemaal niets zo, zie overal spoken natuurlijk
dus ik maak morgen maar toch zsm een afspraak voor de operatie.
Ze doet het momenteel niet bijzonder slecht maar eigenlijk is het natuurlijk gewoon een tijdbommetje...
Deze DA heeft toch ook zoiets om niet te wachten, het hoeft nu niet a la minute maar volgens haar toch wel liever snel.
Ik vind het ook maar helemaal niets zo, zie overal spoken natuurlijk
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
-
Suuz
- Zeer actief
Ok dit heeft een beetje een rare wending gekregen.
Gevoelsmatig stond ik niet achter een operatie, waarom precies weet ik niet.
Maar ja, wat moet je en wat is wijsheid.
Na gezocht en geinformeerd te hebben ben ik bij een hele goede DA terecht gekomen.
Daar heb ik vanmiddag een echo van haar buik laten maken en wat blijkt... niets meer te zien dan een 'gezonde' buik!
Allereerst natuurlijk blijdschap maar het blijft vreemd, het had wel een beginnende ontsteking kunnen waarbij de medicijnen hun werk goed hebben gedaan.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik de operatie nu in november door laat gaan.
Dat zou dan preventief zijn en dat vind ik eigenlijk niet echt logisch.
Daar was deze DA het wel mee eens.
Ook zo'n operatie op haar leeftijd als het niet noodzakelijk is vind ik nogal wat.
Een ding is zeker, wat ben ik opgelucht dat m'n meisje in orde is.
Gevoelsmatig stond ik niet achter een operatie, waarom precies weet ik niet.
Maar ja, wat moet je en wat is wijsheid.
Na gezocht en geinformeerd te hebben ben ik bij een hele goede DA terecht gekomen.
Daar heb ik vanmiddag een echo van haar buik laten maken en wat blijkt... niets meer te zien dan een 'gezonde' buik!
Allereerst natuurlijk blijdschap maar het blijft vreemd, het had wel een beginnende ontsteking kunnen waarbij de medicijnen hun werk goed hebben gedaan.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik de operatie nu in november door laat gaan.
Dat zou dan preventief zijn en dat vind ik eigenlijk niet echt logisch.
Daar was deze DA het wel mee eens.
Ook zo'n operatie op haar leeftijd als het niet noodzakelijk is vind ik nogal wat.
Een ding is zeker, wat ben ik opgelucht dat m'n meisje in orde is.
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het vervelende is alleen dat als een hond eenmaal begint met baarmoederontsteking op oudere leeftijd het vaak de volgende loopsheid weer terug komt en je dus weer opnieuw een risico loopt. Mijn advies: laat de operatie wel doorgaan dan kun je nog lang genieten van je meisje.
En dit is dan ook precies de reden waarom ik mijn meiden laat helpen als ik ze niet voor de fok inzet......ook door ervaring wijs geworden hoor....tot twee keer toe een teef op oudere leeftijd moeten laten helpen en dan kunnen ze toch minder hebben door de leeftijd en ze zijn ziek dus geen gewenste situatie he
Groetjes Angela
En dit is dan ook precies de reden waarom ik mijn meiden laat helpen als ik ze niet voor de fok inzet......ook door ervaring wijs geworden hoor....tot twee keer toe een teef op oudere leeftijd moeten laten helpen en dan kunnen ze toch minder hebben door de leeftijd en ze zijn ziek dus geen gewenste situatie he
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

-
Suuz
- Zeer actief
Het vervelende is alleen dat als een hond eenmaal begint met baarmoederontsteking op oudere leeftijd het vaak de volgende loopsheid weer terug komt en je dus weer opnieuw een risico loopt. Mijn advies: laat de operatie wel doorgaan dan kun je nog lang genieten van je meisje.
Ik denk er ook nog over na
Maar dat is het 'm nou juist, het hoeft niet terug te komen, dat bedoelde ik met m'n stukje over preventief.
Alles kan natuurlijk.
En als het terugkomt is het dan misschien vroeg genoeg om haar te laten helpen...
Ik ben er nu wel heel alert op natuurlijk.
Toen ze ziek was dacht ik meteen; iedere teef die hier wellicht ooit nog binnen komt zou ik preventief al laten helpen.
Maar dat is natuurlijk niet helemaal rationeel.
Ik denk er in ieder geval goed over na, ik vind het gewoon een heel moeilijk iets waarbij de vele meningen ook nog eens heel verdeeld zijn.