Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
n.a.v. topic van Marian (ongewenste dekking)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
- Aantal honden: 3
n.a.v. topic van Marian (ongewenste dekking)
omdat de meningen daar eigenlijk vrij duidelijk over waren vraag ik me af hoe jullie erover denken als de situatie iets verandert (eigenlijk n.a.v. de opmerkingen van pdb)
Je loopt in een aanlijngebied met een loslopende loopse teef die wel goed onder appel staat en netjes naast loopt. Er komt een reu aangedenderd die erboven op duikt. Beide honden lopen dus los. Wie is er dan aansprakelijk?
En stel dat juist de teef losloopt, en de reu aangelijnd zit? Wie dan?
Je loopt in een aanlijngebied met een loslopende loopse teef die wel goed onder appel staat en netjes naast loopt. Er komt een reu aangedenderd die erboven op duikt. Beide honden lopen dus los. Wie is er dan aansprakelijk?
En stel dat juist de teef losloopt, en de reu aangelijnd zit? Wie dan?
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Een teef los laten als ze loops is vind ik echt not done
En je hond in een aanlijngebied los laten lopen ook
Bij beiden honden los, beiden schuld dus beiden sam sam betalen.
Hoewel.. beetje dubbel is het wel maar het is een aanlijngebied dus je moet je hond daar sowieso gewoon niet los laten lopen.
was het nu een losloopgebied geweest is het weer anders.. dan zou ik de teefbaas ten alle tijden fout vinden, los of aangelijnd.
Bij aangelijnde reu en losse teef mag de teefeigenaar dokken lijkt me.

En je hond in een aanlijngebied los laten lopen ook

Bij beiden honden los, beiden schuld dus beiden sam sam betalen.
Hoewel.. beetje dubbel is het wel maar het is een aanlijngebied dus je moet je hond daar sowieso gewoon niet los laten lopen.
was het nu een losloopgebied geweest is het weer anders.. dan zou ik de teefbaas ten alle tijden fout vinden, los of aangelijnd.
Bij aangelijnde reu en losse teef mag de teefeigenaar dokken lijkt me.

Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Bianc@
- Zeer actief
Dat doe ik met mijn teef inderdaad ja (toevallig nu loops :N: ), maar goed die loopt normaal ook weinig los aangezien de normale routes die ik loop altijd aanlijngebied zijn.LongFields schreef:Eh, hoe zie jij het dan als een teef loops is? 3 Weken verplicht aangelijnd uitlaten?bianca.sbt schreef:Een teef los laten als ze loops is vind ik echt not done![]()
![]()
Dat is voor de meeste honden die gewend zijn los te lopen niet echt een optie denk ik.

Persoonlijk zou ik mijn loopse teef zeker niet los laten lopen, ik zou absoluut geen risico willen nemen op een ongewenste dekking en zoiets kan zo snel gebeuren als je hond los loopt sneller als wanneer je die aan de lijn hebt lopen dus tja

Als andere mensen dat wel doen is dat hun zaak natuurlijk, maar voor mij persoonlijk is het not done.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mijn 2 intacte teven lopen dagelijks los, ik zou het hen ook niet aan willen doen om ze 2x 3 weken per jaar ineens aangelijnd te houden.bianca.sbt schreef:Dat doe ik met mijn teef inderdaad ja (toevallig nu loops :N: ), maar goed die loopt normaal ook weinig los aangezien de normale routes die ik loop altijd aanlijngebied zijn.LongFields schreef:Eh, hoe zie jij het dan als een teef loops is? 3 Weken verplicht aangelijnd uitlaten?bianca.sbt schreef:Een teef los laten als ze loops is vind ik echt not done![]()
![]()
Dat is voor de meeste honden die gewend zijn los te lopen niet echt een optie denk ik.![]()
Persoonlijk zou ik mijn loopse teef zeker niet los laten lopen, ik zou absoluut geen risico willen nemen op een ongewenste dekking en zoiets kan zo snel gebeuren als je hond los loopt sneller als wanneer je die aan de lijn hebt lopen dus tja![]()
Als andere mensen dat wel doen is dat hun zaak natuurlijk, maar voor mij persoonlijk is het not done.
Ik loop in die periode alleen in een gebied waar het super overzichtelijk is en ik eigenlijk zelden iemand tegenkom. Mocht dit onverhoopt wel gebeuren lijn ik direct mijn honden aan en ga van het pad af om de andere hond te laten passeren. Op deze manier is het prima te doen, en kunnen mijn teven gewoon lekker hun energie kwijt, net als anders.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Nou Nanna dat kan supersnel gaan hoor. Ik had Rock aan de lijn toen er 'uit het niets' een labradorteef voor hem ging staan. Hij klom er ogenblikkelijk op. Ik had het ook totaal niet aan zien komen. Gelukkig voor de teef eigenaar is Rock gecastreerd.Nanna schreef:Wat ik uit het hele verhaal niet zo begrijp is "dat er een reu aangedenderd komt die de teef even dekt".
No way dat een reu "even" mijn teef zou dekken. En je maakt me ook al niet wijs dat je een reu er niet van af kunt houden en dat je er wezenloos bij staat te kijken hoe je teef gedekt wordt. Of je moet wel heel ziek zwak en misselijk zijn...![]()
Bij mij kreeg zo'n reu therapie met een end hout.

-
- Zeer actief
Deze was ook hypothetisch, hoorNanna schreef:Wat ik uit het hele verhaal niet zo begrijp is "dat er een reu aangedenderd komt die de teef even dekt".
No way dat een reu "even" mijn teef zou dekken. En je maakt me ook al niet wijs dat je een reu er niet van af kunt houden en dat je er wezenloos bij staat te kijken hoe je teef gedekt wordt. Of je moet wel heel ziek zwak en misselijk zijn...![]()
Bij mij kreeg zo'n reu therapie met een end hout.

maar wie is nou verantwoordelijk?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn intacte teef loopt ook gewoon tijdens de loopsheid los.
Nu loop ik altijd in een bos waar officieel een aanlijngebod is en dit bos is blijkbaar nog steeds niet ontdekt door anderen want ik kom er zelden of nooit iemand tegen.
Als ik met een loopse teef daar ga lopen en er staat toevallig wel een auto dan blijft ze aan de lijn. Loopt ze los en er zou uit het niets een reu aan komen rennen die haar onverhoopt zou dekken zie ik dat in dit geval als mijn eigen fout, had ik haar maar aangelijnd moeten houden. Geldt ook voor het geval ze zelfs door een aangelijnde reu gedekt zou worden.
Knappe reu trouwens die de kans zou krijgen haar te dekken als ik haar vast heb.

Nu loop ik altijd in een bos waar officieel een aanlijngebod is en dit bos is blijkbaar nog steeds niet ontdekt door anderen want ik kom er zelden of nooit iemand tegen.
Als ik met een loopse teef daar ga lopen en er staat toevallig wel een auto dan blijft ze aan de lijn. Loopt ze los en er zou uit het niets een reu aan komen rennen die haar onverhoopt zou dekken zie ik dat in dit geval als mijn eigen fout, had ik haar maar aangelijnd moeten houden. Geldt ook voor het geval ze zelfs door een aangelijnde reu gedekt zou worden.
Knappe reu trouwens die de kans zou krijgen haar te dekken als ik haar vast heb.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
De eigenaar van de teef. Dat vond ik in het voorbeeld van marian trouwens ook. Het is net als bij mensen: de vrouw moet ervoor zorgen dat ze niet zwanger wordtIreen schreef:maar wie is nou verantwoordelijk?

Ik heb net de loopsheid van mijn hondje achter de rug, en ik ben het met nanna eens: echt no way dat er een reu op mijn teefje was geklommen, al wilde ze zelf nog zo graag

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Bianc@
- Zeer actief
Mja ik bekeek het even vanuit mijn oogpunt en het uitlaten hier in de nabije omgeving. Dat is weinig overzichtelijk, tenminste van alle hoeken en gaten lopen er paden richting het park en dus kunnen honden van alle kanten aan komen denderen. Hier een loopse teef los laten lopen is gewoon verre van snugger.LongFields schreef:
Mijn 2 intacte teven lopen dagelijks los, ik zou het hen ook niet aan willen doen om ze 2x 3 weken per jaar ineens aangelijnd te houden.
Ik loop in die periode alleen in een gebied waar het super overzichtelijk is en ik eigenlijk zelden iemand tegenkom. Mocht dit onverhoopt wel gebeuren lijn ik direct mijn honden aan en ga van het pad af om de andere hond te laten passeren. Op deze manier is het prima te doen, en kunnen mijn teven gewoon lekker hun energie kwijt, net als anders.

Was het zoals jij hierboven beschrijft dan snap ik wel dat jij daar anders over denkt. Al laat ik mijn teef ook op meer overzichtelijke plaatsen tijdens de loopsheid niet los.

-
- Zeer actief
waar zijn die hondenonderbroekjes voor? Helpen die niet tegen een reu die erop duikt?
Maar gaat dat echt zo snel? als je met je loopse teef loopt en een reu komt aanstieren?
Na mijn akefietje met de dwerpincher die loops was .. is nu 1 van de vriendinnetjes van hem loops.. een van de bullen.. nu kwijlt ie al als ie t park ingaat... en vorige keer kwam ik ze tegen.. een en al hitserij maar 1 poging tot en ik trok me muil open ..heb ik nu zo'n watje dan?
liep nu ook niet met ze mee hoor en op visite doen we ook maar effe niet..
Maar oeps daar ging t topic niet over..
Ik zou echt niet weten wie aansprakelijk is.. ik kan niet ruiken als een teef loops is of niet als ik met mijn reu los loop in een losloopgebied.. hij ruikt dat wel
maar gezien ie niet zomaar op alles af mag stieren... heb ik denk een iets minder groot risico dat ie dekt..
Maar gaat dat echt zo snel? als je met je loopse teef loopt en een reu komt aanstieren?
Na mijn akefietje met de dwerpincher die loops was .. is nu 1 van de vriendinnetjes van hem loops.. een van de bullen.. nu kwijlt ie al als ie t park ingaat... en vorige keer kwam ik ze tegen.. een en al hitserij maar 1 poging tot en ik trok me muil open ..heb ik nu zo'n watje dan?
liep nu ook niet met ze mee hoor en op visite doen we ook maar effe niet..
Maar oeps daar ging t topic niet over..
Ik zou echt niet weten wie aansprakelijk is.. ik kan niet ruiken als een teef loops is of niet als ik met mijn reu los loop in een losloopgebied.. hij ruikt dat wel

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben blij dat je mijn hond niet met een end hout slaat als hij op je teef springt in een losloopgebied.Nanna schreef:Bij mij kreeg zo'n reu therapie met een end hout.

Hier is er geen hond die loops wordt en bij een teef hangt het bij mij erg af van hoe goed ze luistert. Wuilus is ook weggelopen toen ze loops was en dat deed ze normaal dus niet.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
In deze hypothetische vraagstelling duidelijk:de teefeigenaar.
Zodra jij een loopse teef los laat lopen neem je welbewust een bepaald risico en als daardoor een dekking plaatsvindt is het risico voor jou als teefeigenaar lijkt mij.
Overigens loopt Bente nu ook geregeld los en loop ik met ogen op steeltjes,want een hond die gewend is om los te gaan zodra ze in het bos is 3 weken aangelijnd houden is voor mij geen optie.
Dan kun je mij na 3 weken ook opvegen.
Zodra jij een loopse teef los laat lopen neem je welbewust een bepaald risico en als daardoor een dekking plaatsvindt is het risico voor jou als teefeigenaar lijkt mij.
Overigens loopt Bente nu ook geregeld los en loop ik met ogen op steeltjes,want een hond die gewend is om los te gaan zodra ze in het bos is 3 weken aangelijnd houden is voor mij geen optie.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
maar ook als teefje netjes naast de baas loopt, ook al is het dan los, en het baasje van de reu is in geen velden of wegen te bekennen?marian* schreef:In deze hypothetische vraagstelling duidelijk:de teefeigenaar.
Ik zou dan denken toch 50/ 50, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Vandaar mijn vraagstelling

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Los is losIreen schreef:maar ook als teefje netjes naast de baas loopt, ook al is het dan los, en het baasje van de reu is in geen velden of wegen te bekennen?marian* schreef:In deze hypothetische vraagstelling duidelijk:de teefeigenaar.
Ik zou dan denken toch 50/ 50, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Vandaar mijn vraagstelling

Als jouw loopse teef los loopt in een aanlijngebied(en ik doe dat nu echt ook wel) neem je een bepaald risico

Ik zou dan gewoon alle kosten op me nemen.

-
- Zeer actief
ja, ik snap je punt. Maar ik zou het denk ik niet kunnen verkroppen dat een reu eigenaar die helemaal niet op zijn reu let dan maar niet zijn verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Je bent beiden fout toch?marian* schreef:Los is losIreen schreef:maar ook als teefje netjes naast de baas loopt, ook al is het dan los, en het baasje van de reu is in geen velden of wegen te bekennen?marian* schreef:In deze hypothetische vraagstelling duidelijk:de teefeigenaar.
Ik zou dan denken toch 50/ 50, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Vandaar mijn vraagstelling![]()
Als jouw loopse teef los loopt in een aanlijngebied(en ik doe dat nu echt ook wel) neem je een bepaald risico![]()
En de teef loopt in ieder geval nog netjes naast, de reu is pleite.
Baasje van teef neemt bewust een risico.
Maar baasje van reu toch ook? Want die heeft zijn hond zelfs niet onder appel in een aanlijngebied.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Tsja,daar heb je ook weer een punt waar ik weer niet aan gedacht hadIreen schreef:Baasje van teef neemt bewust een risico.
Maar baasje van reu toch ook? Want die heeft zijn hond zelfs niet onder appel in een aanlijngebied.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat ook een hond die normaal heel goed onder appel staat, een leuke loopse teef niet kan weerstaanIreen schreef:ja, ik snap je punt. Maar ik zou het denk ik niet kunnen verkroppen dat een reu eigenaar die helemaal niet op zijn reu let dan maar niet zijn verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Je bent beiden fout toch?marian* schreef:Los is losIreen schreef:maar ook als teefje netjes naast de baas loopt, ook al is het dan los, en het baasje van de reu is in geen velden of wegen te bekennen?marian* schreef:In deze hypothetische vraagstelling duidelijk:de teefeigenaar.
Ik zou dan denken toch 50/ 50, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Vandaar mijn vraagstelling![]()
Als jouw loopse teef los loopt in een aanlijngebied(en ik doe dat nu echt ook wel) neem je een bepaald risico![]()
En de teef loopt in ieder geval nog netjes naast, de reu is pleite.
Baasje van teef neemt bewust een risico.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als de loslopende teef echt bij de baas loopt heeft de baas kans om een dekking te voorkomen (hoop ikIreen schreef:Baasje van teef neemt bewust een risico.

Mocht het toch gebeuren dan weet ik het niet eigenlijk

Leuke vraagstelling Ireen

En @Blondie
Die broekjes zijn echt voor binnen.
Ik zou het erg onhandig vinden als mijn teef in het broekje moest poepen en plassen

- Djazz
- Actief
Djazz heeft ook de 3 weken tijdens haar loopsheid aangelijnd gelopen, hoe vervelend zij en ik het ook vonden. Gelukkig hebben we wel een grote tuin waarin ze lekker kon stieren, maar los laten lopen en het risico lopen dat zij wegvliegt en een leuke intacte reu tegen het lijf liep....leek mij niet een prettig idee..bianca.sbt schreef:Dat doe ik met mijn teef inderdaad ja (toevallig nu loops :N: ), maar goed die loopt normaal ook weinig los aangezien de normale routes die ik loop altijd aanlijngebied zijn.LongFields schreef:Eh, hoe zie jij het dan als een teef loops is? 3 Weken verplicht aangelijnd uitlaten?bianca.sbt schreef:Een teef los laten als ze loops is vind ik echt not done![]()
![]()
Dat is voor de meeste honden die gewend zijn los te lopen niet echt een optie denk ik.![]()
Persoonlijk zou ik mijn loopse teef zeker niet los laten lopen, ik zou absoluut geen risico willen nemen op een ongewenste dekking en zoiets kan zo snel gebeuren als je hond los loopt sneller als wanneer je die aan de lijn hebt lopen dus tja![]()
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet

grtz Nicolet
Oneens. Miep liep los in het bos (wel op 2 meter afstand van me) en we komen om de bocht ineens een reu tegen, die met zijn baas jachttraining aan het doen was. De reu liet de fazant voor wat het was, en vond Miep toch nog net iets leuker.Ireen schreef:Baasje van teef neemt bewust een risico.
Ik ben binnen een seconde bovenop Miep gaan zitten, en heb de reu aangelijnd met Saar's lijn. Miep aan de andere lijn, en beide honden links en rechts van me proberen te houden. Saar als bliksemafleider voor ons, en heel hard rennend ben ik in de richting gelopen van waar de fluit vandaan kwam.
Reu afgeleverd, tegen de meneer verteld waar de fazant lag, en erbij gezegd dat ik binnen 5 minuten het bos uit zou zijn en dat hij dan weer verder mocht met trainen.
Mijn verantwoordelijkheid. Mijn teef, mijn ellende als er gedekt wordt. Beiden los, in aanlijngebied.
Nou, nou, nou. Nu zet je Mieppie toch iets te blond neerMartijn schreef:Mwa..ik vind dat wat te strak gesteld. Ik begrijp het van jou wel hoor met je teckels en hounds maar ze bestaan echt..die honden die gewoon altijd luisteren omdat een andere optie domweg niet in ze opkomt.

Het is niet dat een andere optie bij haar niet opkomt, het is meer dat ik er al bovenop zit vóór ze überhaupt kon denken

-
- Zeer actief
- Bianc@
- Zeer actief
Precies dat bedoel ikNanna schreef:Ik nietMartijn schreef:
Het zijn honden...en bij sommige honden weet je gewoon dat ze luisteren. Hoe dan ook. Niet de mijne trouwens hoor..hihi. Maar ik ken ze wel.Volgens mij bestaan er geen honden die in alle gevallen 100% luisteren. En al helemáál niet als de hormoontjes in het spel zijn.
Ik zou zelfs die ene procent risico niet durven nemen.

Er zullen vast honden zijn die dat wel doen maar dan nog zou ik in mijn achterhoofd altijd dat "dat doet tie anders nooit..." gevoel hebben.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
maar het verhaal kan dus ook de andere kant op en ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.
Een van mijn reuengastgezinnen liep pas geleden met onze reu los in het bos. Op een gegeven moment komt er een eigenaar aan met een hond in de lijn, dus onze reu wordt aan de zijkant van het pad down gelegd totdat de andere eigenaar met hond is weglopen. Eigenaar van andere hond loopt recht op onze reu af met zijn hond die heel snel in de gaten heeft dat het dus een loopse + dekrijpe teef betreft en hij weet echt wel van wanten. Eigenaar van onze reu geeft een brul en roept hem bij zich, wat gelukkig (met wat moeite) lukt. Eigenaar van loopse teef blijft met haar teef naar onze reu gaan (teef betrof ook (soort van) Border Collie) en zegt dat ze heel graag een dekking wil van onze reu want hij is zo mooi enzo..... Uiteraard was dat voor ons niet de bedoeling en heeft de eigenaar van onze reu hem aan de lijn gedaan en toch wel redelijk mee moeten sleuren.
Oftewel hier was het meer het feit dat onze reu bijna gedwongen werd voor een dekking door iemand die zonodig een nestje pupjes op de wereld wilde zetten.
Een van mijn reuengastgezinnen liep pas geleden met onze reu los in het bos. Op een gegeven moment komt er een eigenaar aan met een hond in de lijn, dus onze reu wordt aan de zijkant van het pad down gelegd totdat de andere eigenaar met hond is weglopen. Eigenaar van andere hond loopt recht op onze reu af met zijn hond die heel snel in de gaten heeft dat het dus een loopse + dekrijpe teef betreft en hij weet echt wel van wanten. Eigenaar van onze reu geeft een brul en roept hem bij zich, wat gelukkig (met wat moeite) lukt. Eigenaar van loopse teef blijft met haar teef naar onze reu gaan (teef betrof ook (soort van) Border Collie) en zegt dat ze heel graag een dekking wil van onze reu want hij is zo mooi enzo..... Uiteraard was dat voor ons niet de bedoeling en heeft de eigenaar van onze reu hem aan de lijn gedaan en toch wel redelijk mee moeten sleuren.
Oftewel hier was het meer het feit dat onze reu bijna gedwongen werd voor een dekking door iemand die zonodig een nestje pupjes op de wereld wilde zetten.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
dit vind ik echt klinklare onzin.!!!tekkel schreef:De eigenaar van de teef. Dat vond ik in het voorbeeld van marian trouwens ook. Het is net als bij mensen: de vrouw moet ervoor zorgen dat ze niet zwanger wordtIreen schreef:maar wie is nou verantwoordelijk?![]()
:
waarom is de vrouw overal verantwoordelijk voor?
de man hangt hem er toch ook in?
vrouwen moeten hormonen slikken en als ze zwanger worden 9mnd met een dikke buik lopen,het kind uitpoepen en dan ook nog zorgzaam zijn want anders is het een slechte moeder maar ik hoor nooit iets over slechte vaders,beetje wereldvreemd vind ik dat.
en als de teef losloopt en onder appel staat en er komt een reu aanstieren vind ik dat als de eigenaar heeft aangegeven dat de teef loops is de reu eigenaar ervoor op moet draaien.
Naar hou jij je teef niet bij je en word er gedekt ja eigen schuld dikke bult!
groetjes eefje
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Beide evenveel schuld, wij hebben een ongecastereerde reu, als er loopse teven in de buurt zijn gaat hij vast terwijl hij normaal altijd los loopt, je ziet snel genoeg aan zijn gedrag dat het zover is en ik wil niet dat hij op een teefje duikt omdat wij weten dat de teveneigenaar er ook niet van gediend is, voorkomen is beter dan genezen en dan loopt hij maar een poosje vast, is jammer voor hem!
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
MARC_S schreef:Ik ben blij dat je mijn hond niet met een end hout slaat als hij op je teef springt in een losloopgebied.Nanna schreef:Bij mij kreeg zo'n reu therapie met een end hout.Als honden los lopen dan kun je moeilijk verwachten dat een reu een loopse teef gaat negeren en andersom
![]()
Hier is er geen hond die loops wordt en bij een teef hangt het bij mij erg af van hoe goed ze luistert. Wuilus is ook weggelopen toen ze loops was en dat deed ze normaal dus niet.Ze zag een doberman en samen zijn ze minstens een uur weggeweest. Ze was niet zwanger en ik heb het niet eens aan mijn vader verteld. :N:
Leek me wel een mooie combi toen
![]()
![]()
lees de casus, aanlijngebied.
en ja als jouw reu op een loopse lola af komt denderen in een aanlijngebied (losloop kom ik niet als ze loops is) dan pak ik ook wat ik pakken kan als optillen van lola en jouw reu wegroepen niet helpt