Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik vrees dat Biène kennelhoest te pakken heeft.
Vanmiddag hoestte ze en net begon ze weer.
Dus maar aan de hoestdrank en de training even laten schieten de komende week.
De hoestdrank die ik nog heb is trouwens over de datum (ruim een jaar ), zou dat kwaad kunnen?
Ga morgen wel ff nieuwe halen
spullen die over de datum zijn die eet je zelf toch ook niet hoop ik waarom zou je het dan wel aan je hond geven!!
voor een hond met kennelhoest zou ik ook de brokken een klein beetje weken zodat dat niet zo scherp is in zijn keel.
Die is ontstoken dus doen harde brokken ook zeer!!
Ik hoop dat hij er niet al te ziek van word.
Ze eet geen brokken maar kvv dus dat is geen probleem.
Heb ondertussen nog snel ff honing gehaald (wat ze lekker vond) en morgen neemt mijn zusje hoestdrank voor haar mee.
Overigens...ik zou zelf best nog een hoestdrank durven innemen die over de datum is, vind ik toch wat anders dan etenswaren. Ik weet dat pijnstilling ook gewoon gegeven kan worden na de houdbaarheidsdatum, alleen de werking wordt dan wat minder. Vroeg me af hoe dat bij hoestdrank was.
hmm dat is idd wel waar ja!!
Kweenie ik denk dat ik zelf liever een nieuwe ga halen haha
Nou heel veel sterkte want bij ons op de club is er ook een hond thuis met kennelhoest en die is en flink misselijk van griep. Ik hoop dat het jou hond bespaard blijft!!
Hopelijk wordt Biène niet zo ziek als Anouk; ze was er gelukkig vrij snel weer vanaf (na 2 dagen was het ergste voorbij). Ik heb haar ook honing gegeven, dat verzachtte haar keel een beetje en verder thijnsiroop. De volgende keer (ik hoop niet dat er een volgende keer komt, maar voor het geval dat.....) geef ik haar honinghoestdrank, 2 vliegen in één klap.
Overigens zou ik haar wel hoestdrank geven die een jaar over de datum is; het enige risico is dat het niet zo goed werkt, maar kwaad kan het niet volgens mij.
Het beste met haar; ik hoop dat ze snel opknapt!
Ellen en een poot van Anouk
Noukie schreef:Hopelijk wordt Biène niet zo ziek als Anouk; ze was er gelukkig vrij snel weer vanaf (na 2 dagen was het ergste voorbij). Ik heb haar ook honing gegeven, dat verzachtte haar keel een beetje en verder thijnsiroop. De volgende keer (ik hoop niet dat er een volgende keer komt, maar voor het geval dat.....) geef ik haar honinghoestdrank, 2 vliegen in één klap.
Overigens zou ik haar wel hoestdrank geven die een jaar over de datum is; het enige risico is dat het niet zo goed werkt, maar kwaad kan het niet volgens mij.
Het beste met haar; ik hoop dat ze snel opknapt!
Ellen en een poot van Anouk
Gelukkig is ze verder (nog) niet ziek, ze hoest alleen als ze zich opwindt. Vanmiddag toen ik naar mijn ouders zou gaan (trimster kwam voor Snoepie) en ze in de gang stond te blaffen en vanavond toen ze begon te blaffen omdat ze op de bank wilde.
Danco is er ooit doodziek van geweest en Nika heeft voor ze 2 jaar was verschillende keren kennelhoest gehad, dus ik hou haar gewoon scherp in de gaten en stop haar vol met hoestdrank en honing.
Het arme meisje heeft vannacht behoorlijk gehoest. Om half 6 ben ik eruit gegaan en heeft ze een nieuwe dosis honing en hoestdrank gehad, daarna bleef het rustig tot een uur of half 10.
Net weer een flinke lepel honing gehad en hoestdrank, want ze hoestte weer behoorlijk. Geen twijfel meer mogelijk dus.
alm@ schreef:Jeetje Inge je kan je verpleegstersjasje wel aan trekken met al die patiëntjes :N: Heb je thijmsiroop? Helpt ook goed.
Beterschap voor de meisjes
Ik heb het ooit eens aan de apotheek gevraagd in verband met medicijnen die over datum zijn. Die zei dat je deze nog gerust een hele tijd (maanden) kan gebruiken. Het enige wat je kan hebben is dat de werking ervan stilletjes afneemt
Ik gebruik voor Lotje ook hoestdrank die over datum is en die doet nog goed zijn werk