Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond eet niet... voedingsadvies gevraagd...
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
hond eet niet... voedingsadvies gevraagd...
We hebben sinds 2 weken Magic nu in huis...
Magic is een americain staffordshire terrier van 6 jaar oud en weegt nu ongeveer 22 kg.
Ze kreeg bij de vorige eigenaar Happy dog brokken alleen dit laat ze echt staan. Ze hoeft die dingen maar te ruiken en ze draait zich al om.
We hebben alles al geprobeerd Ceasar vlees erdoor heen. Duck, Rodi alles eigenlijk wel.
Bij de vorige eigenaar kreeg ze veel tussendoortjes en at ze voortdurend van tafel mee bij ons krijgt ze niks van tafel mee en weet dat ondertussen ook. We moeten haar nu bijna letterlijk dwingen om te eten want ze valt wel behoorlijk af. Haar bewegings ritme is veel meer geworden en loopt nu toch wel flinke stukken elke dag. Dit was niet zo.
Hebben jullie voedings advies wat we nu eens kunnen proberen ?!
Magic is een americain staffordshire terrier van 6 jaar oud en weegt nu ongeveer 22 kg.
Ze kreeg bij de vorige eigenaar Happy dog brokken alleen dit laat ze echt staan. Ze hoeft die dingen maar te ruiken en ze draait zich al om.
We hebben alles al geprobeerd Ceasar vlees erdoor heen. Duck, Rodi alles eigenlijk wel.
Bij de vorige eigenaar kreeg ze veel tussendoortjes en at ze voortdurend van tafel mee bij ons krijgt ze niks van tafel mee en weet dat ondertussen ook. We moeten haar nu bijna letterlijk dwingen om te eten want ze valt wel behoorlijk af. Haar bewegings ritme is veel meer geworden en loopt nu toch wel flinke stukken elke dag. Dit was niet zo.
Hebben jullie voedings advies wat we nu eens kunnen proberen ?!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou inderdaad iets van kvv doen en dan wat warm water erover en laten staan.....na een half uurtje ofzo haal je de bak weg ookal is er niets uit.
Niets tussendoor geven en dan gaat de hond vanzelf eten.... en gaat de hond niet eten zou ik naar de da gaan want dan is er wat mis.
Samara heeft ook periodes gehad dat ze niet wilde eten...nou dan maar niet...en een windhond is al niet vet en na 3 dagen niet eten al helemaal niet meer :N: ..kwam ook weer goed.
Jacqueline
Niets tussendoor geven en dan gaat de hond vanzelf eten.... en gaat de hond niet eten zou ik naar de da gaan want dan is er wat mis.
Samara heeft ook periodes gehad dat ze niet wilde eten...nou dan maar niet...en een windhond is al niet vet en na 3 dagen niet eten al helemaal niet meer :N: ..kwam ook weer goed.
Jacqueline
-
Tinker
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ga met Martijn mee hierin. Niet gaan zitten wisselen in voertjes en hapjes om de hond maar aan het eten te krijgen. Het eten wat ie eerst wel at neerzetten en daar moet hij het in principe mee doen. Als je hond echt niet wil eten, hup naar de dierenarts, want wellicht is er iets anders aan de hand. Maar hondennufjes die hun kopje omdraaien, onder het mom: nee, eet ik niet, ik wil kipfileetje, die kunnen van mij mooi wachten tot ze een ons wegen. Nou ja, niet zo letterlijk dan, maar toch. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
*Jolanda*
oké baas...Martijn schreef:Dat gewicht komt er wel weer aan.
Gewoon het eten neerzetten en weglopen. Een paar minuten later haal je het weer weg als hij niet eet en verder geef je geen aandacht voor het weigeren van eten.
De hond is gewend dat hij alleen maar hoeft te wachten en er dan vanzelf een ander bordje door de ober wordt gebracht.
Tenminste...ik neem aan dat je weet dat de hond gezond is. Geen kiespijn of maagklachten.
"We hebben alles geprobeerd" wil ik niet meer horen. Alles proberen is niet de manier om met een hond om te gaan. Hij kan jou alleen als baas zien als je je zo gedraagt en dat betekent dat je je niet door de hond laat leiden in je gedrag.
was maar een wijze van spreken hoor... Natuurlijk hebben we niet alles geprobeerd want dat kan lang niet in twee weken tijd. En dan vroeg ik hier niet om advies want dan was er geen advies meer
De vorige eigenaar heeft ook aangegeven dat ze deze brokken slecht eet en dat er vanalles door heen moet. Maar bij zijn ouders waar zij de laatste aantal maanden verbleef tot de herplaatsing at ze de hele dag van tafel mee...
We hebben gelukkig gisteren de "oplossing" gevonden... mevrouw stond de bak uit te likken van de herder van mijn zus... dus handje brokken uit zijn voerton gepakt en dit at ze op alsof haar leven ervanaf hing.
Vanochtend dus de brokken gemixed en ze heeft alleen de Cavom brokken eruit gevist en haar oude brokjes laten staan...
Dus de keuze is gemaakt... Als ze dit wel eet komt ze mooi op de cavom adult te staan...
-
hercujess
Dit adviseren wij ook vaak bij onze klanten. Het is een kwestie van je poot stijf houden.Martijn schreef:Dat gewicht komt er wel weer aan.
Gewoon het eten neerzetten en weglopen. Een paar minuten later haal je het weer weg als hij niet eet en verder geef je geen aandacht voor het weigeren van eten.
De hond is gewend dat hij alleen maar hoeft te wachten en er dan vanzelf een ander bordje door de ober wordt gebracht.
Tenminste...ik neem aan dat je weet dat de hond gezond is. Geen kiespijn of maagklachten.
"We hebben alles geprobeerd" wil ik niet meer horen. Alles proberen is niet de manier om met een hond om te gaan. Hij kan jou alleen als baas zien als je je zo gedraagt en dat betekent dat je je niet door de hond laat leiden in je gedrag.
-
Tinker
Het zou mooi zijn als dit lukte!*Jolanda* schreef:oké baas...Martijn schreef:Dat gewicht komt er wel weer aan.
was maar een wijze van spreken hoor... Natuurlijk hebben we niet alles geprobeerd want dat kan lang niet in twee weken tijd. En dan vroeg ik hier niet om advies want dan was er geen advies meer
De vorige eigenaar heeft ook aangegeven dat ze deze brokken slecht eet en dat er vanalles door heen moet. Maar bij zijn ouders waar zij de laatste aantal maanden verbleef tot de herplaatsing at ze de hele dag van tafel mee...
We hebben gelukkig gisteren de "oplossing" gevonden... mevrouw stond de bak uit te likken van de herder van mijn zus... dus handje brokken uit zijn voerton gepakt en dit at ze op alsof haar leven ervanaf hing.
Vanochtend dus de brokken gemixed en ze heeft alleen de Cavom brokken eruit gevist en haar oude brokjes laten staan...
Dus de keuze is gemaakt... Als ze dit wel eet komt ze mooi op de cavom adult te staan...
- Roelfien
- Zeer actief
Het is trouwens heel opvallend hoe vaak eetproblemen bij "verwende" honden over gaan zodra er een andere hond bij komt. Dan eten ze wel opeens alles, of in ieder geval wat die ander in zijn bak heeft.
Fijn dat Cavom er goed in gaat. En als je hond nu opeens besluit dat ie dat ook niet meer wil: hond van je zus weekendje laten logeren, dan heb je kans dat ie weer goed eet.

Fijn dat Cavom er goed in gaat. En als je hond nu opeens besluit dat ie dat ook niet meer wil: hond van je zus weekendje laten logeren, dan heb je kans dat ie weer goed eet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
*Jolanda*
Hond van mijn zus komt er hier niet in 
Harstikke leuk beest verder maar een met een gebruiksaanwijzing ter grootte van een 21 delige enceclopedie en gaat niet goed met Magic om ongelukken te voorkomen houden we ze gescheiden...
Hond van mijn ouders gaat het super mee en die komt ook regelmatig even een weekendje logeren als mijn ouders weer eens op vakantie gaan... Dus die laten we wel komen als ze weer weigert te eten...
We zijn er gisteren ook achter gekomen dat ze het geluid van brokken in een rvs bak niet fijn vind dus hebben nu een plastic bak gepakt en dat gaat super...
We komen er langzaam aan wel achter hoe we mevrouw aan het eten krijgen zonder al te veel gedonder
Harstikke leuk beest verder maar een met een gebruiksaanwijzing ter grootte van een 21 delige enceclopedie en gaat niet goed met Magic om ongelukken te voorkomen houden we ze gescheiden...
Hond van mijn ouders gaat het super mee en die komt ook regelmatig even een weekendje logeren als mijn ouders weer eens op vakantie gaan... Dus die laten we wel komen als ze weer weigert te eten...
We zijn er gisteren ook achter gekomen dat ze het geluid van brokken in een rvs bak niet fijn vind dus hebben nu een plastic bak gepakt en dat gaat super...
We komen er langzaam aan wel achter hoe we mevrouw aan het eten krijgen zonder al te veel gedonder
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik sluit me hierbij aan. Bovendien schrijf je dat je de hond nu twee weken in bezit heb. Mijn vorige hond, die ik ook als herplaatser heb gekregen, begon ook pas na 3 weken echt weer goed te eten ivm heimwee. Misschien speelt dit ook een beetje mee?Roelfien schreef:Ik ga met Martijn mee hierin. Niet gaan zitten wisselen in voertjes en hapjes om de hond maar aan het eten te krijgen. Het eten wat ie eerst wel at neerzetten en daar moet hij het in principe mee doen. Als je hond echt niet wil eten, hup naar de dierenarts, want wellicht is er iets anders aan de hand. Maar hondennufjes die hun kopje omdraaien, onder het mom: nee, eet ik niet, ik wil kipfileetje, die kunnen van mij mooi wachten tot ze een ons wegen. Nou ja, niet zo letterlijk dan, maar toch.

-
laeken
- Zeer actief
Ik zou hier echt mee stoppen hoor. Je voedt een enorm kieskeurig hondje op zo. De bak is niet goed, het voer is niet goed en jij maar rennen.*Jolanda* schreef:Hond van mijn zus komt er hier niet in
Ik denk dat ze binnen 2 dagen weer iets anders gaat verzinnen. Dan eet ze deze brokken weer niet en wil ze weer niet uit een plastic bakje eten. Ze at toch gewoon goed uit haar metalen bak tot gister?
IK snap wel wat je doet hoor. Je nieuwe hond moet zich goed voelen en dus analyseer je alles. Dat geeft niet ware het niet dat je overal op reageert. Als ze ergens was gekomen waar ze een stalen bak neer hadden gezet met 1 merk brokken dan was ze nu echt niet bijna doodgehongerd hoor. Heb je ooit wel eens gehoord van een verhongerde hond naast een bak hondenvoer in de verkeerde bak of van een verkeerd merk? Nee he?
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik ben het wel met je eens marc_s maar aan de andere kant, waarom zou je het voor de hond niet een beetje makkelijker mogen maken ? Ik heb er ook 1 die brokken in een rvs bak vreselijk vind !! Dat rammelt heel erg eng en uit een plastic bak is er niks aan de hand. Uit de rvs bak eet hij uiteindelijk wel maar dan wel bang en heel voorzichtig, duidelijk niet op zijn gemak. Uit een andere bak wordt er rustig gegeten. Waarom zou ik het eten voor de hond stressvol maken als het niet hoeft ??MARC_S schreef:Ik zou hier echt mee stoppen hoor. Je voedt een enorm kieskeurig hondje op zo. De bak is niet goed, het voer is niet goed en jij maar rennen.*Jolanda* schreef:Hond van mijn zus komt er hier niet in
We komen er langzaam aan wel achter hoe we mevrouw aan het eten krijgen zonder al te veel gedonder![]()
Ik denk dat ze binnen 2 dagen weer iets anders gaat verzinnen. Dan eet ze deze brokken weer niet en wil ze weer niet uit een plastic bakje eten. Ze at toch gewoon goed uit haar metalen bak tot gister?![]()
IK snap wel wat je doet hoor. Je nieuwe hond moet zich goed voelen en dus analyseer je alles. Dat geeft niet ware het niet dat je overal op reageert. Als ze ergens was gekomen waar ze een stalen bak neer hadden gezet met 1 merk brokken dan was ze nu echt niet bijna doodgehongerd hoor. Heb je ooit wel eens gehoord van een verhongerde hond naast een bak hondenvoer in de verkeerde bak of van een verkeerd merk? Nee he?
-
laeken
- Zeer actief
Omdat je het de hond dan steeds uit handen neemt en dus eigenlijk een hond aan het kweken bent die overal bang voor kan worden. Baasje lost het immers op.SuzieC1970 schreef:Ik ben het wel met je eens marc_s maar aan de andere kant, waarom zou je het voor de hond niet een beetje makkelijker mogen maken ? Ik heb er ook 1 die brokken in een rvs bak vreselijk vind !! Dat rammelt heel erg eng en uit een plastic bak is er niks aan de hand. Uit de rvs bak eet hij uiteindelijk wel maar dan wel bang en heel voorzichtig, duidelijk niet op zijn gemak. Uit een andere bak wordt er rustig gegeten. Waarom zou ik het eten voor de hond stressvol maken als het niet hoeft ??
Ik zie het als een klein kind dat geen groente lust omdat dat groen is. Kun je wel alles pureren en lekker maken met stukjes spek ed maar uiteindelijk leert dat kind er niks van. Ga je gewoon door met groenten geven met bv een leuk verhaaltje daarover dan eet dat kind op den duur alles en kan het alles verdragen.
Een hond die niet uit een stalen bak wil eten kan dat wel leren en daar dus iets uit opsteken. Niet alles blijkt terecht eng bv. Een stalen bak is alleen een probleem als je de hond daarin gaat bevestigen of gewoon alles aanpast zoals de hond het het liefste heeft.
-
Tinker
Ik ben het hier volledig mee eensSuzieC1970 schreef:Ik ben het wel met je eens marc_s maar aan de andere kant, waarom zou je het voor de hond niet een beetje makkelijker mogen maken ? Ik heb er ook 1 die brokken in een rvs bak vreselijk vind !! Dat rammelt heel erg eng en uit een plastic bak is er niks aan de hand. Uit de rvs bak eet hij uiteindelijk wel maar dan wel bang en heel voorzichtig, duidelijk niet op zijn gemak. Uit een andere bak wordt er rustig gegeten. Waarom zou ik het eten voor de hond stressvol maken als het niet hoeft ??MARC_S schreef:Ik zou hier echt mee stoppen hoor. Je voedt een enorm kieskeurig hondje op zo. De bak is niet goed, het voer is niet goed en jij maar rennen.*Jolanda* schreef:Hond van mijn zus komt er hier niet in
We komen er langzaam aan wel achter hoe we mevrouw aan het eten krijgen zonder al te veel gedonder![]()
Ik denk dat ze binnen 2 dagen weer iets anders gaat verzinnen. Dan eet ze deze brokken weer niet en wil ze weer niet uit een plastic bakje eten. Ze at toch gewoon goed uit haar metalen bak tot gister?![]()
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Tja, daar zit wel wat in. Het zal aan de hond liggen denk ik. Als je een hond hebt die overal spoken ziet dan gaat dit verhaal waarschijnlijk wel op, maar aangezien mijn hondje verder nergens bang voor is zag ik er ook niks verkeerds in om dan de plastic bak maar uit de kast te pakken ipv de rvs...voor mij maakt het niks uit en hij is er blij mee !! Prima toch !?MARC_S schreef:Omdat je het de hond dan steeds uit handen neemt en dus eigenlijk een hond aan het kweken bent die overal bang voor kan worden. Baasje lost het immers op.SuzieC1970 schreef:Ik ben het wel met je eens marc_s maar aan de andere kant, waarom zou je het voor de hond niet een beetje makkelijker mogen maken ? Ik heb er ook 1 die brokken in een rvs bak vreselijk vind !! Dat rammelt heel erg eng en uit een plastic bak is er niks aan de hand. Uit de rvs bak eet hij uiteindelijk wel maar dan wel bang en heel voorzichtig, duidelijk niet op zijn gemak. Uit een andere bak wordt er rustig gegeten. Waarom zou ik het eten voor de hond stressvol maken als het niet hoeft ??
Ik zie het als een klein kind dat geen groente lust omdat dat groen is. Kun je wel alles pureren en lekker maken met stukjes spek ed maar uiteindelijk leert dat kind er niks van. Ga je gewoon door met groenten geven met bv een leuk verhaaltje daarover dan eet dat kind op den duur alles en kan het alles verdragen.
Een hond die niet uit een stalen bak wil eten kan dat wel leren en daar dus iets uit opsteken. Niet alles blijkt terecht eng bv. Een stalen bak is alleen een probleem als je de hond daarin gaat bevestigen of gewoon alles aanpast zoals de hond het het liefste heeft.
-
*Jolanda*
Magic is ook absoluut geen bang hondje dus opzich eet ze nu prima bak gaat bijna iedere keer helemaal leeg en het andere voer hebben we aan de buren gegeven..
Ook de plastic bak vind ze gewoon fijner...
Gooi je de brokken weer in de rvs bak eet ze het echt niet op... Ik zou niet weten waarom ze uit een rvs bak zou moeten eten als ze het eng vind...
En voor wat betreft het opvoeden van een bang hondje tsja de grondslag van alles zit er al in Magic is "al" 6 jaar... De basis ligt er al en zit er perfect in maar als wij het eten iets makkelijker kunnen maken door een plastic bak te geven en brokken die ze wel lekker vind tsja warom dan niet?
Ook de plastic bak vind ze gewoon fijner...
Gooi je de brokken weer in de rvs bak eet ze het echt niet op... Ik zou niet weten waarom ze uit een rvs bak zou moeten eten als ze het eng vind...
En voor wat betreft het opvoeden van een bang hondje tsja de grondslag van alles zit er al in Magic is "al" 6 jaar... De basis ligt er al en zit er perfect in maar als wij het eten iets makkelijker kunnen maken door een plastic bak te geven en brokken die ze wel lekker vind tsja warom dan niet?
-
Charlotte*
- Zeer actief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Tsja, dan weet ze in ieder geval dat Magic die brokken wel lust en dat ze dan dus wel ff door moet zetten ...Charlotte* schreef:En wat ga je doen als ze dat straks ook niet wil eten?*Jolanda* schreef:De basis ligt er al en zit er perfect in maar als wij het eten iets makkelijker kunnen maken door een plastic bak te geven en brokken die ze wel lekker vind tsja warom dan niet?