Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
K*t Moos weer--afspraak neuroloog.
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
-
twister_storm
- Actief
Fijn dat je daar zo snel terecht kan.
Ik ben met mijn hond Twister ook bij P. Mandigers geweest. Niets dan goeds over die man. En ook een eerlijk mens.
Ze kunnen daar inderdaad direct "actie" ondernemen als dat nodig is.
Trek er maar een paar uur voor uit. Want vaak loopt alles uit. Mijn afspraak begon ook pas 2 uurtjes later dan ik had staan. Op zich geeft dat helemaal niets natuurlijk.
Ik hoop dat hij je wat meer duidelijkheid kan verschaffen over wat er nu toch precies met Moos aan de hand is.
Ik ben met mijn hond Twister ook bij P. Mandigers geweest. Niets dan goeds over die man. En ook een eerlijk mens.
Ze kunnen daar inderdaad direct "actie" ondernemen als dat nodig is.
Trek er maar een paar uur voor uit. Want vaak loopt alles uit. Mijn afspraak begon ook pas 2 uurtjes later dan ik had staan. Op zich geeft dat helemaal niets natuurlijk.
Ik hoop dat hij je wat meer duidelijkheid kan verschaffen over wat er nu toch precies met Moos aan de hand is.
Sandra, Twister en Storm

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Moos geeft al een tijdje soms wat lijkt op pijn of ongemak aan bij zijn linkervoorpoot.
Net was ik wat aan hem aan het frutten en toen gaf hij weer pijn/last aan bij die linkervoorpoot. Wat nou het geval is; als hij zit of staat kan ik zijn rechtervoorpoot makkelijk pakken en een stukje omhoog en naar voren strekken. Zijn linkervoorpoot echter daarmee krampt hij fiks tegen als ik dat doe. Zodanig dat zijn voetje niet gestrekt kan worden. Als ik linksvoor omhoog doe en strek krampt hij dus tegen met zijn voetje, waardoor die stijf omklapt (naar beneden).
Kan dat ergens mee te maken hebben?
Net was ik wat aan hem aan het frutten en toen gaf hij weer pijn/last aan bij die linkervoorpoot. Wat nou het geval is; als hij zit of staat kan ik zijn rechtervoorpoot makkelijk pakken en een stukje omhoog en naar voren strekken. Zijn linkervoorpoot echter daarmee krampt hij fiks tegen als ik dat doe. Zodanig dat zijn voetje niet gestrekt kan worden. Als ik linksvoor omhoog doe en strek krampt hij dus tegen met zijn voetje, waardoor die stijf omklapt (naar beneden).

- ranetje
- Zeer actief
Geen ideeMoos schreef:Moos geeft al een tijdje soms wat lijkt op pijn of ongemak aan bij zijn linkervoorpoot.
Opschrijven
Alles wat je opmerkt opschrijven en meenemen naar Mandigers
- Moos
- Zeer actief
Joh, ik heb al twee kantjes inforanetje schreef:Geen ideeMoos schreef:Moos geeft al een tijdje soms wat lijkt op pijn of ongemak aan bij zijn linkervoorpoot.
Kan dat ergens mee te maken hebben?![]()
Opschrijven![]()
Alles wat je opmerkt opschrijven en meenemen naar Mandigers

- Annelies
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ik was hem net aan het kammen, en toen ik de linkerkant van zijn nek/schouder kamde gaf hij me toch een vreselijke gil. Hij krijsde het echt uit
En er zat geen klit ofzo.
Moos heeft in 5 jaar tijd nog nooit gegild bij het kammen. Hij hoeft ook zelden gekamd omdat hij altijd geknipt wordt. Alleen nu is hij toevallig vrij lang, en kort geleden heb ik hem voor het eerst sinds tijden heel goed door moeten kammen en toen gaf hij ook ongemak aan bij zijn linkervoorpoot. Nu weer; ik kan die poot heel moelijk kammen, want hij stribbelt tegen en hapt zelfs naar me als ik doorzet...
Ik schrok me de blubber van die gil, maar ik kan nu niet vinden waarom hij dat nou precies deed.
Moos heeft in 5 jaar tijd nog nooit gegild bij het kammen. Hij hoeft ook zelden gekamd omdat hij altijd geknipt wordt. Alleen nu is hij toevallig vrij lang, en kort geleden heb ik hem voor het eerst sinds tijden heel goed door moeten kammen en toen gaf hij ook ongemak aan bij zijn linkervoorpoot. Nu weer; ik kan die poot heel moelijk kammen, want hij stribbelt tegen en hapt zelfs naar me als ik doorzet...
Ik schrok me de blubber van die gil, maar ik kan nu niet vinden waarom hij dat nou precies deed.

- ranetje
- Zeer actief
Als je daar aait, voel je dan ook een verdikking of zo?Moos schreef:Ik was hem net aan het kammen, en toen ik de linkerkant van zijn nek/schouder kamde gaf hij me toch een vreselijke gil. Hij krijsde het echt uitEn er zat geen klit ofzo.
En zijn alle tanden van de kam goed recht?
Ik had dat laatst bij Rana, maar toen bleek een van de tanden van de kam wat uit te steken.
- Moos
- Zeer actief
Nee, volgens mij voel ik geen verdikking.ranetje schreef:Als je daar aait, voel je dan ook een verdikking of zo?Moos schreef:Ik was hem net aan het kammen, en toen ik de linkerkant van zijn nek/schouder kamde gaf hij me toch een vreselijke gil. Hij krijsde het echt uitEn er zat geen klit ofzo.
En zijn alle tanden van de kam goed recht?![]()
Ik had dat laatst bij Rana, maar toen bleek een van de tanden van de kam wat uit te steken.
De tanden van de kam staan goed. Ik heb hem daarna ook nog verder gekamt met die kam, en Saar daarna ook nog.
Maar zelfs als hij buiten in een doorn stapt ofzo gilt hij niet zo; ik kan me uberhaupt niet echt herinneren dat ik hem ooit zo heb horen krijzen. Ja, toen hij enorm te grazen genomen werd door een andere hond,(maar toen krijsde hij langer), dit was echt een gil (waarna ik ook stopte natuurlijk).

- ranetje
- Zeer actief
Dan zal hij in die omgeving toch echt wel pijn hebbenMoos schreef:Nee, volgens mij voel ik geen verdikking.ranetje schreef:Als je daar aait, voel je dan ook een verdikking of zo?Moos schreef:Ik was hem net aan het kammen, en toen ik de linkerkant van zijn nek/schouder kamde gaf hij me toch een vreselijke gil. Hij krijsde het echt uitEn er zat geen klit ofzo.
De tanden van de kam staan goed. Ik heb hem daarna ook nog verder gekamt met die kam, en Saar daarna ook nog.![]()
Maar zelfs als hij buiten in een doorn stapt ofzo gilt hij niet zo; ik kan me uberhaupt niet echt herinneren dat ik hem ooit zo heb horen krijzen. Ja, toen hij enorm te grazen genomen werd door een andere hond,(maar toen krijsde hij langer), dit was echt een gil (waarna ik ook stopte natuurlijk).
Misschien toch iets mis in de nek(wervels)?
Was het maar vast 25 september hé?
- Moos
- Zeer actief
Het klonkt alsof hij daar echt pijn had. Het vreemde is dan wel dat ik nu dus daar kan voelen en doen en hij wel op zijn hoede is (maar is dat uit angst voor pijn, of omdat ik zo zit te wroeten?), maar dus niet weer zo gilt. Alleen die linkervoorpoot trekt hij al weg als ik er alleen maar naar wijs. Maar in de poot zelf zit geen pijn.ranetje schreef:Dan zal hij in die omgeving toch echt wel pijn hebbenMoos schreef:Nee, volgens mij voel ik geen verdikking.ranetje schreef:Als je daar aait, voel je dan ook een verdikking of zo?Moos schreef:Ik was hem net aan het kammen, en toen ik de linkerkant van zijn nek/schouder kamde gaf hij me toch een vreselijke gil. Hij krijsde het echt uitEn er zat geen klit ofzo.
De tanden van de kam staan goed. Ik heb hem daarna ook nog verder gekamt met die kam, en Saar daarna ook nog.![]()
Misschien toch iets mis in de nek(wervels)?
Was het maar vast 25 september hé?
Misschien dat ik net het 'juiste' plekje had? Of dat hij zijn koppie op een bepaalde manier had gebogen waardoor dat kammen pijn deed?
Ja, 25 September lijkt nog best ver weg dan

- ranetje
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Dat zal het wel geweest zijn dan denk ik. Gecombineerd met die linkervoorpoot al wegtrekken als ik er naar wijs, zou ik me voor kunnen stellen dat een hele kleine verkeerde beweging (door het kammen?) hem daar pijn gegeven heeft.Inge O schreef:
nu gilt ze nog regelmatig eens even als ik 'iets verkeerds' doe met haar. nu gilt vlammetje wel makkelijk, maar ik bedoel maar dat pijn soms door een heel kleine verkeerde beweging kan veroorzaakt worden.
Ik schrok zo omdat Moos dus helemaal niet snel gilt. Als ik hem al eens pijn doe met kammen dan 'snapt' hij naar de richting van mijn hand. Dit gillen was volledig nieuw, en daarom schrok ik er ook zo van

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Nou zeg, het blijft toch vreemd met Moos, al die verschillende klachten. Maar goed, nu moet je toch wel echt denken dat er iets in die buurt heel pijnlijk is...
Ik ken het wel dat plotselinge gillen van pijn, Bill had het in het voorjaar, toen 'ie met Silka aan het spelen was. We schrokken ons echt allemaal de blubber. Het verschil is wel dat hij toen al minder goed liep en later bleek het dus zijn knie/kruisband te zijn; het was dus allemaal wat duidelijker als de klachten van Moos.
Houd je het allemaal bij om te kunnen vertellen aan de neuroloog? (Denk het wel!
)
Ik ken het wel dat plotselinge gillen van pijn, Bill had het in het voorjaar, toen 'ie met Silka aan het spelen was. We schrokken ons echt allemaal de blubber. Het verschil is wel dat hij toen al minder goed liep en later bleek het dus zijn knie/kruisband te zijn; het was dus allemaal wat duidelijker als de klachten van Moos.
Houd je het allemaal bij om te kunnen vertellen aan de neuroloog? (Denk het wel!
- Moos
- Zeer actief
Moos heeft al een jaar periodes van mank lopen, dan weer wat beter lopen, vrijwel niet meer spelen met Saar (soms ligt ze buiten minuten lang in spelbuiging tegen hem aan te hopsen zonder enige reactie te krijgen), en dat verkrampen dus. Maar echt hele overduidelijke klachten kan je het ook weer niet noemen nee...Rami schreef:Nou zeg, het blijft toch vreemd met Moos, al die verschillende klachten. Maar goed, nu moet je toch wel echt denken dat er iets in die buurt heel pijnlijk is...
Houd je het allemaal bij om te kunnen vertellen aan de neuroloog? (Denk het wel!)
Ik houd alles bij. Volgens mij houd ik zoveel bij dat de neuroloog straks zegt dat Moos teveel klachten heeft voor een duidelijk beeld

- Rami
- Zeer actief
En het beperkte zich nooit eerder tot één gebied, toch, zoals nu met zijn nek/linkervoorpoot?Moos schreef:
Moos heeft al een jaar periodes van mank lopen, dan weer wat beter lopen, vrijwel niet meer spelen met Saar (soms ligt ze buiten minuten lang in spelbuiging tegen hem aan te hopsen zonder enige reactie te krijgen), en dat verkrampen dus. Maar echt hele overduidelijke klachten kan je het ook weer niet noemen nee...
Nou, laten we hopen van niet :N:Moos schreef: Ik houd alles bij. Volgens mij houd ik zoveel bij dat de neuroloog straks zegt dat Moos teveel klachten heeft voor een duidelijk beeld![]()
- Moos
- Zeer actief
Rechtervoorpoot dik een jaar geleden (zo handig zo'n forumRami schreef:
En het beperkte zich nooit eerder tot één gebied, toch, zoals nu met zijn nek/linkervoorpoot?
En hij heeft een weekend vrijwel helemaal niet kunnen lopen, ook het hele weekend liggen bibberen van de pijn, en dat stopte direct na een pijnstillende injectie bij de da.
Maar verder dan dat heeft hij niet specifieke klachten vooral...
Nee, hahaMoos schreef:
Nou, laten we hopen van niet :N:

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Hij zal echt wel wat gevoeld hebben wat hem pijn deed, maar wat het is geweest...tja ik weet niet of je daar nu achter kunt komen. Het scheelt wel dat Moos normaal niet snel gilt, Ameno kan al gillen als je haar de riem omdoet en bij haar ben ik dus wel eens bang dat ik ooit iets over het hoofd ga zien juist omdat ze zo snel gilt. De drama queen.
Nog even doorbijten tot het 25 sept is.
Nog even doorbijten tot het 25 sept is.

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Ik zat net wat te googlen op nekklachten bij de hond, en ik vind het in hele grote mate toch wel eng lijken op wat Moos heeft.
Op deze site: http://www.duitseherders.com/nekhernia.html
staat eigenlijk gewoon Moos beschreven.
-trager worden kan het enige zijn wat je (in eerste instantie) merkt; Klopt bij Moos
-niet goed te verklaren kreupelheid aan de voorpoten; Klopt bij Moos
Verder staat er dan nog dat op een normale rontgenfoto het zelden te zien (klopt bij Moos ook), maar met een neurologisch onderzoek vaak wel vast te stellen.
Verder lees ik op meerdere plekken, struikelen met de voorpootjes; Klopt bij Moos. En wat ik helemaal frappant vond was dat iemand op een website een gedicht had geplaatst voor zijn/haar hond met de tekst erbij dat de dierenarts dacht aan een nekhernia of epilepsie.
Nou ja goed, heel veel kunnen we hier nu niet mee, maar ik vond het wel heel frappant allemaal.
Op deze site: http://www.duitseherders.com/nekhernia.html
staat eigenlijk gewoon Moos beschreven.
-trager worden kan het enige zijn wat je (in eerste instantie) merkt; Klopt bij Moos
-niet goed te verklaren kreupelheid aan de voorpoten; Klopt bij Moos
Verder staat er dan nog dat op een normale rontgenfoto het zelden te zien (klopt bij Moos ook), maar met een neurologisch onderzoek vaak wel vast te stellen.
Verder lees ik op meerdere plekken, struikelen met de voorpootjes; Klopt bij Moos. En wat ik helemaal frappant vond was dat iemand op een website een gedicht had geplaatst voor zijn/haar hond met de tekst erbij dat de dierenarts dacht aan een nekhernia of epilepsie.
Nou ja goed, heel veel kunnen we hier nu niet mee, maar ik vond het wel heel frappant allemaal.

- Moos
- Zeer actief
Nou, Moos kan sinds vandaag opeens niet meer op schoot springen
Hij ligt ook niet meer op de bank (alhoewel hem dat met flinke aanmoediging wel lukt, maar uit zichzelf gaat hij er niet meer op), en staat bij zijn hoge mand ook eerst steeds naar die mand te kijken voordat hij er uiteindelijk in springt.
Maar zelfs met stukjes kaas springt hij niet op schoot. Na een tijdje probeert hij het wel maar komt niet verder dan met zijn voorpoten tegen mijn bovenbenen. En teveel pushen wilde ik ook maar niet (steeds) doen.
Hij liep het 3 uur rondje ook niet lekker, staart halfstok. Maar goed, verder gaat het nog wel goed, hij oogt niet ziek of ongelukkig.
En Moos kennende zal het morgen vast weer over zijn

Hij ligt ook niet meer op de bank (alhoewel hem dat met flinke aanmoediging wel lukt, maar uit zichzelf gaat hij er niet meer op), en staat bij zijn hoge mand ook eerst steeds naar die mand te kijken voordat hij er uiteindelijk in springt.
Maar zelfs met stukjes kaas springt hij niet op schoot. Na een tijdje probeert hij het wel maar komt niet verder dan met zijn voorpoten tegen mijn bovenbenen. En teveel pushen wilde ik ook maar niet (steeds) doen.
Hij liep het 3 uur rondje ook niet lekker, staart halfstok. Maar goed, verder gaat het nog wel goed, hij oogt niet ziek of ongelukkig.
En Moos kennende zal het morgen vast weer over zijn

- Moos
- Zeer actief
Ja, ik heb dit ook weer opgeschreven als signaal inderdaadInge O schreef:maar zelfs al is hij morgen fris en monter, dit zijn wel weer signalen in dezelfde richting dus (dat het probleem ergens in zijn bewegingsapparaat moet liggen).
is het morgen, het onderzoek? succes iig.
Nee, onderzoek is dinsdag. Ik zei morgen omdat Moos zelden dagenlang (dit soort duidelijke) klachten heeft

- Rami
- Zeer actief