Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwanger of schijnzwanger ?
Moderator: moderatorteam
- Bubbles
- Actief
Zwanger of schijnzwanger ?
Hallo, ik zit hier met een vraagje, heb er ook lang over getwijfeld of ik de vraag zou stellen.
Het gaat om Bubbles, ze is tijdens haar loopsheid weg gerend onder het wandelen, samen met 2 andere honden, een reu en een teef zij waren op t moment 5 a 6 maanden. Bubbles is nu 9,5 maand.
Nou heeft ze opeens behoorlijk opgette melkklieren, ze slaapt heel veel en eet naar mijn idee ook meer, want ze vraagt voortdurend om eten.
Ook moet ze opeens heel veel plassen.
Wie kan mij vertellen hoe ik het verschil zie tussen een echte zwangerschap en een schijnzwangerschap ?
Op t moment is het trouwens voor mij niet mogelijk om naar de Da te gaan wegens financiele redenen.
Bubbles is pas op controle geweest voor dat ze loops werd, ze was helemaal gezond verklaar, is ontword, geent en ontvlooid.
Wie kan mij helpen, hoe zie ik het verschil ??
Het gaat om Bubbles, ze is tijdens haar loopsheid weg gerend onder het wandelen, samen met 2 andere honden, een reu en een teef zij waren op t moment 5 a 6 maanden. Bubbles is nu 9,5 maand.
Nou heeft ze opeens behoorlijk opgette melkklieren, ze slaapt heel veel en eet naar mijn idee ook meer, want ze vraagt voortdurend om eten.
Wie kan mij vertellen hoe ik het verschil zie tussen een echte zwangerschap en een schijnzwangerschap ?
Op t moment is het trouwens voor mij niet mogelijk om naar de Da te gaan wegens financiele redenen.
Bubbles is pas op controle geweest voor dat ze loops werd, ze was helemaal gezond verklaar, is ontword, geent en ontvlooid.
Groetjes Tamara, Bubbles, en de 5 poezebeesten

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Bubbles
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Bubbles
- Actief
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Bubbles
- Actief
Ik heb mijn Da al gebeld, en ik moest gewoon in een keer betalen, heb hem ook uitgelegd dat dat erg moeielijk ging op t moment.
Als mij al iemand hier het verschil zou kunnen uitleggen tussen een zwangerschap en een schijnzwangerschap, of eventuele ander symptonen van een zwangerschap dan kwam ik al iets verder.
Ik weet dat er hier veel mensen zitten met verstand van deze zaken, daarom vraag ik het juist hier.
Als mij al iemand hier het verschil zou kunnen uitleggen tussen een zwangerschap en een schijnzwangerschap, of eventuele ander symptonen van een zwangerschap dan kwam ik al iets verder.
Ik weet dat er hier veel mensen zitten met verstand van deze zaken, daarom vraag ik het juist hier.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat verschilt per teef, opzich is 3,5 week na de loopsheid wat vroeg voor een schijndracht maar het kan.
tepels die dikker worden, meer of minder eetlust ( dat verschilt dus) soms nesteldrang ( met speeltjes slepen) aanhankelijker of juist afstandelijker, sommige teven geven ook melk
ook allemaal symptomen die bij een dracht er kunnen zijn, heeft ze misschien wat taaie, heldere uitvloeing?
tepels die dikker worden, meer of minder eetlust ( dat verschilt dus) soms nesteldrang ( met speeltjes slepen) aanhankelijker of juist afstandelijker, sommige teven geven ook melk
ook allemaal symptomen die bij een dracht er kunnen zijn, heeft ze misschien wat taaie, heldere uitvloeing?
- Bubbles
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
De enige zekere manier om een dracht vast te stellen is het laten maken van een scan (echo) bij je teefje.
Schijndracht en dracht kunnen heel erg op elkaar lijken van "buitenaf" gezien.
Sommige dierenartsen kunnen ook voelen of een teefje drachtig is. Ik zou het advies van Yamie ter harte nemen en eens gaan rondbellen bij dierenartsen in de buurt. Misschien is er wel een die jouw hond wil bevoelen op dracht zonder dat het je (al te veel) geld kost.
Als ze wel drachtig is en je wilt de pups laten komen, zal je toch over een flink bedrag aan reservegeld moeten beschikken voor het geval er complicaties optreden bij de bevalling of er pups ziek worden. Entingen en ontworming van pups zijn ook niet gratis natuurlijk.
Dus zo snel mogelijk te weten komen of ze drachtig is en dan verder bespreken en bekijken wat je gaat doen lijkt me hier zinvol.
Een echo kan normaal gesproken het best gemaakt worden rond dag 28 na de dekking.
Schijndracht en dracht kunnen heel erg op elkaar lijken van "buitenaf" gezien.
Sommige dierenartsen kunnen ook voelen of een teefje drachtig is. Ik zou het advies van Yamie ter harte nemen en eens gaan rondbellen bij dierenartsen in de buurt. Misschien is er wel een die jouw hond wil bevoelen op dracht zonder dat het je (al te veel) geld kost.
Als ze wel drachtig is en je wilt de pups laten komen, zal je toch over een flink bedrag aan reservegeld moeten beschikken voor het geval er complicaties optreden bij de bevalling of er pups ziek worden. Entingen en ontworming van pups zijn ook niet gratis natuurlijk.
Dus zo snel mogelijk te weten komen of ze drachtig is en dan verder bespreken en bekijken wat je gaat doen lijkt me hier zinvol.
Een echo kan normaal gesproken het best gemaakt worden rond dag 28 na de dekking.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk zelfs dat die kans heel erg groot is?yamie schreef:en niet te vergeten, dat áls ze drachtig is, je wel een rad hondjes kunt gaan krijgen....
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Zwanger of schijnzwanger ?
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Suzanne123 schreef:Hoihoi,Bubbles schreef:Hallo, ik zit hier met een vraagje, heb er ook lang over getwijfeld of ik de vraag zou stellen.
Ik kan je niet helpen aan het verschil tussen zwanger en schijnzwanger.. dat is niet te bepalen zonder dierenartsbezoek.
Maar, ik begrijp iets niet.... toen het gebeurde was ze 5-6 maanden, ze is nu 9,5 maanden oud? Dus het is zeker 3 MAANDEN geleden dat ze gedekt is? Als dat zo is... is ze niet zwanger
de reu en de teef met wie ze samen is gaan lopen waren 5-6 mnd
Ik vind het eh... 'zeer jammer'.. dat je nu door financiele problemen niet bij een dierenarts kunt komen... Het is triest voor de hond omdat je haar nu niet kunt helpen, maar als er straks een operatie nodig is of extra kosten bij de bevalling.... dan is ook de hond waarschijnlijk de pineut.
Probeer alsjeblieft om toch bij de dierenarts na te laten gaan of ze zwanger is of niet...
Ik geef je in overweging om het (eventuele) nestje weg te laten halen, maar dat moet dan wel 'snel'.... Zeker met het risico op 'rad-hondjes'...
zou ik daar zeker een goed gesprek over willen met een dierenarts.
Neem je beslissing weloverwogen, maar 'snel'... zodat alle mogelijkheden nog open liggen. In alle gevallen kost het geld.. dat is duidelijk... straks alle benodigdheden evt voor een nestje.. of een operatie nu...
Als je het nestje laat komen, zorg dan voor financiele mogelijkheden; er moeten dingen in huis zijn en je moet een buffer hebben voor het geval er voo, tijdens of na de bevalling complicaties optreden. Lees je ook in record-tempo in over wat er zich zoal rond een bevalling afspeelt er zijn best veel goede boeken in omloop...
Jammer dat ze de kans heeft gezien om ervan tussen te komen... sommige honden weten inderdaad goed te ontsnappen uit afgesloten tuinen en huizen of zich los te breken van een riem bij het uitlaten... ;-(
In alle gevallen dus als eerste advies; acuut naar de dierenarts. Probeer een regeling te treffen.. bij je eigen dierenarts moet dat toch kunnen? Bij een vreemde vaak niet, dat klopt, maar misschien kun je wat lenen bij iemand, familie of vrienden? Dan WEET je in ieder geval wat en kun je een gefundeerd besluit nemen over wat je nu moet doen.
Sterkte.... 't lijkt me niet makkelijk, maar er moet natuurlijk wel wat gebeuren.....
Suzanne
-
S@ndr@
- Zeer actief
een vraagje oveer de bull waar ze mee weg is gelopen, een gewone standaard bull, of een bully type.
met een standaard ga je richting RAD honden :N: (als hij de vader is
)
heeft jouw hond arfe papieren, enz.
want ze zouden met papieren als 1 ste generatie OEB`geregistreerd kunnen worden, bij de arfe(als de vader ook arfe geregistreerd)
ook al is dit nu even bijzaak voorlopig)
kun je het financieel rondbreien, kun je op hulp rekenen, met de puppies
ik kan alleen maar voor je hopen dat ze schijn zwanger is
want ze is gewoon nog te jong voor een nest(eigenlijk)
maar probeer een DA te vinden die je in gedeeltes laat betalen, zodat je zeker kunt weten wat er nu precies aan de hand is. em je evt. kunt voor bereiden mocht het nodig zijn
en anders kun je opgelucht adem halen, dat moet toch ook wat waard zijn
sterkte
met een standaard ga je richting RAD honden :N: (als hij de vader is
heeft jouw hond arfe papieren, enz.
want ze zouden met papieren als 1 ste generatie OEB`geregistreerd kunnen worden, bij de arfe(als de vader ook arfe geregistreerd)
ook al is dit nu even bijzaak voorlopig)
kun je het financieel rondbreien, kun je op hulp rekenen, met de puppies
ik kan alleen maar voor je hopen dat ze schijn zwanger is
want ze is gewoon nog te jong voor een nest(eigenlijk)
maar probeer een DA te vinden die je in gedeeltes laat betalen, zodat je zeker kunt weten wat er nu precies aan de hand is. em je evt. kunt voor bereiden mocht het nodig zijn
en anders kun je opgelucht adem halen, dat moet toch ook wat waard zijn
sterkte
-
~Suzanne~
- Zeer actief
yamie schreef: Ik kan je niet helpen aan het verschil tussen zwanger en schijnzwanger.. dat is niet te bepalen zonder dierenartsbezoek.
Maar, ik begrijp iets niet.... toen het gebeurde was ze 5-6 maanden, ze is nu 9,5 maanden oud? Dus het is zeker 3 MAANDEN geleden dat ze gedekt is? Als dat zo is... is ze niet zwanger
de reu en de teef met wie ze samen is gaan lopen waren 5-6 mnd
sorry, fout begrepen ;-(
Suzanne
- Bubbles
- Actief
Ik weet heel goed dat ze te jong is voor een nestje.
Ik heb vandaag al wat rond gebeld, en nog geen DA kunnen vinden die het in termijnen wil doen.
Ook ben ik in de familie rond aan t vragen om hulp.
Wat bedoel je met het verschil tussen een bully type of standaard type, weet het verschil niet zo goed.
Bubbles heeft zelf geen papieren. Van de andere hond weet ik het ook niet.
Ik blijf zoeken naar een geschikte da of iemand in de familie die me kan helpen.
En ondertussen duim ik heel hard dat ze gewoon schijnzwanger is.
Ik heb vandaag al wat rond gebeld, en nog geen DA kunnen vinden die het in termijnen wil doen.
Ook ben ik in de familie rond aan t vragen om hulp.
Wat bedoel je met het verschil tussen een bully type of standaard type, weet het verschil niet zo goed.
Bubbles heeft zelf geen papieren. Van de andere hond weet ik het ook niet.
Ik blijf zoeken naar een geschikte da of iemand in de familie die me kan helpen.
En ondertussen duim ik heel hard dat ze gewoon schijnzwanger is.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Bubbles
- Actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dat is echt klote
Gollum vertoont op t moment precies dezelfde verschijnselen, alleen weet ik zeker dat zij niet ontsnapt is tijdens de loopsheid, zo weet ik t verschil dus.. Het verschil is dus niet te zien voor n leek..
Een kleine lening afsluiten is geen optie?
Ik weet dat er in Rotterdam een dierenarts is voor minima, maar daar heb je ook weinig aan als je in Limburg woont..
Gollum vertoont op t moment precies dezelfde verschijnselen, alleen weet ik zeker dat zij niet ontsnapt is tijdens de loopsheid, zo weet ik t verschil dus.. Het verschil is dus niet te zien voor n leek..
Een kleine lening afsluiten is geen optie?
Ik weet dat er in Rotterdam een dierenarts is voor minima, maar daar heb je ook weinig aan als je in Limburg woont..
- CKS
- Zeer actief
Sympathiek van je !Martijn schreef:Gewoon naar een dierenarts gaan en pas achteraf vertellen dat je nu niet kunt betalen. Heb ik in een grijs verleden ook weleens moeten doen.
TS: probeer toch aan geld te komen. Ik hoop dat je de suggestie van de schrijver boven mij maar even negeert, mensen zoals hij zijn er al genoeg in de wereld. Aan uiterlijke verschijnselen zien of een teef drachtig is kan idd meestal pas echt met zekerheid als het te laat is :N:
Kees
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
maria1968
- Vaste gebruiker
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Die vergoeden geen echo.maria1968 schreef:ik zou idd ook alles op alles zetten om het geld voor een echo op tafel te krijgen.
en bubbles is nog jong he, je zou een verzekering kunnen overwegen om dit soort problemen in de toekomst op te kunnen vangen.
de meest positieve berichten komen van proteq dier&zorg verzekering.
Maar als je geen geld hebt om zelfs maar iets van een paar tientjes te betalen, dan moet je geen hond nemen.
Nu is de hond er al en moet je dus de verantwoordelijkheid nemen en zorg dat je aan wat geld komt om dit te betalen.

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je schrijft hier al best een poosje, is het niet eerder in je opgekomen met de net gedekte hond naar de DA te gaan? Of toen even een topic openen met wat moet ik nu doen? Dat spuitje kost minder dan een totale abortus en is ook wat humaner voor de hond
En de vader was een Ambull? Dat lost in ieder geval iets van je problemen op want een niet ingeent nestje "X-ambullen" zonder stamboom doet in ieder geval nog rond de 350 euro per pup. Meestal krijgt een kruising ook redelijk wat pups.
Nu maar hopen dat er geen complicaties komen want dan kost het je helemaal klauwen met geld.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit er bij mij niet helemaal ingaat. 30 euro is niet aan te komen voor je en dus moet je 9,5 maanden oude hond maar een nest evt rad-hondjes gaan baren? Sorry maar mij gaat dit net even iets te ver in het verkeerde keelgat.
KNIP - pb
En de vader was een Ambull? Dat lost in ieder geval iets van je problemen op want een niet ingeent nestje "X-ambullen" zonder stamboom doet in ieder geval nog rond de 350 euro per pup. Meestal krijgt een kruising ook redelijk wat pups.
Nu maar hopen dat er geen complicaties komen want dan kost het je helemaal klauwen met geld.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit er bij mij niet helemaal ingaat. 30 euro is niet aan te komen voor je en dus moet je 9,5 maanden oude hond maar een nest evt rad-hondjes gaan baren? Sorry maar mij gaat dit net even iets te ver in het verkeerde keelgat.
KNIP - pb
-
Ciske
Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad. Mijn nond was overigens niet zwanger. volgens mij dierenarts kon je ergens rond bepaalde dagen follikels voelen, daarna niet meer. Volgens mij was dat rond dag 23 of 24.
Als je hond echt drachtig blijkt te zijn, zou je Alizin kunnen laten geven, daarmee kun je de zwangerschap tot dag 45 af laten breken. Het is niet fijn om het zo laat te geven, want de hond moet dan ook echt gaan bevallen van niet levensvatbare pups. Het is ook niet goedkoop. Ook heeft het bijwerkingen. Laat eerst maar eens de zwangerschap bevestigen. Anders maak je je misschien alleen maar zorgen om niets.
http://www.virbac.nl/compendiumteksten/alizin.htm
Als je hond echt drachtig blijkt te zijn, zou je Alizin kunnen laten geven, daarmee kun je de zwangerschap tot dag 45 af laten breken. Het is niet fijn om het zo laat te geven, want de hond moet dan ook echt gaan bevallen van niet levensvatbare pups. Het is ook niet goedkoop. Ook heeft het bijwerkingen. Laat eerst maar eens de zwangerschap bevestigen. Anders maak je je misschien alleen maar zorgen om niets.
http://www.virbac.nl/compendiumteksten/alizin.htm
- Bubbles
- Actief
Pardon ??Martijn schreef: Je kunt echt wel aan 80 piek komen om duidelijkheid te krijgen. Kun je dat niet dan doe je haar maar naar het asiel..dan ruimen zij jouw shit wel op. Er komt bij een jonge hond als de jouwe echt nog meer momenten dat er gewoon geld uitgegeven moet worden dus als je dit niet kunt betalen kun je het gewoon niet betalen om een hond te hebben.
Voor wat zou ik haar naar t asiel moeten brengen ??
Ja ik weet dat dieren geld kosten !!
En daarbij komt kijken dat we nog meer huisdieren hebben, en ten eerste komen ze niks te kort.
Dat het op dit moment financieel niet zo goed gaat heb ik niet om gevraagd, dat kan iedereen gebeuren, het is heus niet zo dat we altijd zo moeielijk zitten.
Sorry maar vind deze reactie wel erg overtrokken.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
je hebt het niet voor het uitkiezen wanneer je huisdieren geld kosten, wat nou als bubbles aangereden was? en er vlot iets bij een DA moest gebeuren? dan had je dat ook gemoeten, net zoals met dit, je bent het aan je hond verplicht om iets te regelen, hoe lastig dat ook kan zijn, ik weet dat als geen anderBubbles schreef:Pardon ??Martijn schreef: Je kunt echt wel aan 80 piek komen om duidelijkheid te krijgen. Kun je dat niet dan doe je haar maar naar het asiel..dan ruimen zij jouw shit wel op. Er komt bij een jonge hond als de jouwe echt nog meer momenten dat er gewoon geld uitgegeven moet worden dus als je dit niet kunt betalen kun je het gewoon niet betalen om een hond te hebben.
Voor wat zou ik haar naar t asiel moeten brengen ??
Ja ik weet dat dieren geld kosten !!
En daarbij komt kijken dat we nog meer huisdieren hebben, en ten eerste komen ze niks te kort.
Dat het op dit moment financieel niet zo goed gaat heb ik niet om gevraagd, dat kan iedereen gebeuren, het is heus niet zo dat we altijd zo moeielijk zitten.
Sorry maar vind deze reactie wel erg overtrokken.