Als eis in een contract opnemen dat je welk voer dan ook geeft, lijkt mij onzinnig...Even puur praktisch is iets dergelijks niet haalbaar voor welke fokker dan ook. Hoe kan je zoiets in hemelsnaam controleren...
Zelf voeren wij uitsluitend Barf aan onze honden,hoewel beiden op brokken zijn opgegroeid. De één bij ons, de ander in Italie en later bij een NL fokker.
Door de ervaringen die de fokker had, heeft die ons RC aangeraden, zijn wij met brok begonnen, waar wij na verloop van tijd heel niet tevreden over waren, en dus al snel overgestapt op eerst KVV en later Barf.
Na eigen ervaringen op gebied van voeding, zou ik zelf wel op zoek gaan naar een fokker die de pups afspeent op KVV of Barf, en gelukkig voor ons, zijn die er ook inmiddels.
Maar feit blijft, dat als jij, als pupkoper het niet eens bent met de bepalingen in het contract van een fokker, je de vrijheid hebt om je pup elders te kopen. Ik ga er dan uiteraard vanuit dat je als pupkoper jezelf in gesprekken met de fokker op de hoogte stelt van de bepalingen in het contract. Dat is iets wat je als 'mogelijk' a.s. pupkoper wel doet, toch...
Wij kregen, zowel bij de aankoop van onze pup, als bij de beslissing voor een volwassen co-ouder teef, de betreffende contracten voor de aankoop van de pup, en aanname van de co-ouderteef, 2 weken ter inzage, met alle vrijheid tot vragen stellen. Bij beiden hebben dus óók qua contract een hele heldere overweging kunnen maken. Voor beide partijen was alles helemaal helder en duidelijk voor de definitieve beslissing
M.i. ligt de verantwoordelijkheid voor de aanschaf van een pup of hond, zowel bij de fokker als de eventuele koper daarvan, dus is overleg over alle ins en outs van cruciaal belang