geweest, want ze mankte de laatste maanden te vaak en de DA kon er niks mee.
Zoals te verwachten gaf ze geen pijn aan bij lichamelijk onderzoek, en de orthopeed vond het eigenlijk niet nodig foto's te nemen, ook omdat ze niet mankte na het onderzoek. Niet omdat hij niet geloofde dat ze iets had, maar omdat je er dan toch niets aan doet.
Nou ja, dat had ik eeder gehoord, en om meer zekerheid te hebben, hebben we besloten toch foto's te nemen. Resultaat: schouder prima, een elleboog lichte atrose, w.s. als gevolg van LPC, wat ook in de andere elleboog zou zitten. Geen 100 % zekerheid, maar dat was wel waar de orthopeed aan dacht.
Opereren vond hij, althans in dit stadium, niet aangewezen, want op zich zou ze daar ook weer atrose van krijgen.
Advies: gewoon lekker laten lopen en rennen, en weer contact opnemen als de mankheid erger wordt, eventueel op video opnenemen.
Pf ... aan de ene kant opgelucht dat sien niet geopereerd hoeft, want dat zou met haar bewegingsbehoefte echt een crime worden, aan de andere kant balen dat ze iets heeft wat in de loop van haar leven alleen maar erger kan worden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vandaag met sientje naar de orthopeed
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief
-
tineke
Nou dat zit er in ieder geval weer op voor jullie Jan
Gelukkig mag Sien lekker blijven rennen want een Sientje lang of vaak vast is niets voor haar ben ik bang van
Hier nog wat info erover van het net .
Geef haar alvast maar een knuffel van me voor haar voorbeeldige gedrag bij de arts
http://www.dierenkliniekstrijthagen.nl/ ... lpc-3.html
Gelukkig mag Sien lekker blijven rennen want een Sientje lang of vaak vast is niets voor haar ben ik bang van
Hier nog wat info erover van het net .
Geef haar alvast maar een knuffel van me voor haar voorbeeldige gedrag bij de arts
http://www.dierenkliniekstrijthagen.nl/ ... lpc-3.html
- Zoie
- Zeer actief
ja, want het is best wel een rot onderzoek voor haar, vooral de foto's nemen was niet leuk, maar gelukkig kon het zonder roesje, en mocht ik meehelpen.tineke schreef:Geef haar alvast maar een knuffel van me voor haar voorbeeldige gedrag bij de arts![]()
Volgens de link die je geeft kan je niet vroeg genoeg zijn met opereren, maar goed, ik hou me vooralsnog maar aan het advies van mijn eigen orthopeed. Ik zie zo'n revalidatieproces ook helemaal niet zitten met sien ... en dan moet het w.s. nog twee keer ook, want het zit in beide ellebogen.

-
tineke