Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaasontsteking, wat nu?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
blaasontsteking, wat nu?
Het viel me vanmiddag al op dat Jamey wel erg lang bleef ztten bij het 'markeren' en dat er nauwelijks wat uitkwam maar ik dacht er verder niet bij na... Vanavond bij training bleef ze echter ook steeds plassen *niet dat er iets uitkwam volgens mij*, terwijl ze van te voren goed uit is geweest en normaal (op een keertje per training ongeveer na) nooit echt iets doet. Ze was nu ook niet te corrigeren, wat normaal direct werkt op het veld...
Trainster, medecursisten en ik verwachten blaasontsteking.... Ze is nu zo leeggeplast dat ik maar 3 kleine druppeltjes urine kon opvangen, viel me op dat het erg donker was... Mn huisgenootje (heeft eerder meegemaakt) vermoed iets bloed...
Dus wat nu? Morgenochtend opvangen (in de hoop dat er dan meer komt) en ermee naar de DA? Dan krijg ik AB neem ik aan... En na de AB kan ik met een pro-biotica-kuurtje starten?
Klopt dit?
Trainster, medecursisten en ik verwachten blaasontsteking.... Ze is nu zo leeggeplast dat ik maar 3 kleine druppeltjes urine kon opvangen, viel me op dat het erg donker was... Mn huisgenootje (heeft eerder meegemaakt) vermoed iets bloed...
Dus wat nu? Morgenochtend opvangen (in de hoop dat er dan meer komt) en ermee naar de DA? Dan krijg ik AB neem ik aan... En na de AB kan ik met een pro-biotica-kuurtje starten?
Klopt dit?

You'll be in my heart... Always...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
Pffft ik ben morgen van kwart voor negen tot half een weg (kan niet onder die afspraak uitkomen) dus er komt iemand babysitten, zodat Jamey wat vaker uit kan... Vond het anders wel heel erg sneu voor dr... En dan daarna naar de DA...Caro. schreef:In ieder geval morgenochtend urine opvangen (soeplepel, of in het geval van Jamey misschien beter een juslepel) in een goed heet uitgewassen potje doen en even naar de dierenarts brengen.
Als het blaasontsteking is, dan krijgt ze antibiotica en als het goed is, is het dan over
Ik denk dat ik het beste bij de eerste wandeling op kan vangen morgenochtend, in de hoop dat het dan een redelijk grote plas is... Hoeveel moet ik hebben?
En mag een plastic bekertje ook?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je hebt niet veel plas nodig.
een klein bodempje is genoeg.
Heb je nog niet ergens een schoon jampotje met deksel of zo?
Dat is makkelijker vervoeren, als je de deksel goed dicht doet.
Hoe laat is de DA open?
Misschien kan je het voor je afspraak nog wegbrengen.
Bij een oud plasje is het slechter te onderzoeken.
Of misschien kan de oppas het even wegbrengen?
een klein bodempje is genoeg.
Heb je nog niet ergens een schoon jampotje met deksel of zo?
Dat is makkelijker vervoeren, als je de deksel goed dicht doet.
Hoe laat is de DA open?
Misschien kan je het voor je afspraak nog wegbrengen.
Bij een oud plasje is het slechter te onderzoeken.
Of misschien kan de oppas het even wegbrengen?
- Zenda
- Zeer actief
Ja dat mag wel, maar is het niet handiger als je het kan afdekken, dan kan er verder niks bijkomen. Heb je niet iets van een klein tupperware bakje ofzo. Daar doe ik het in en ik heb gelijk de naam erop geschreven.Jacksel schreef:Pffft ik ben morgen van kwart voor negen tot half een weg (kan niet onder die afspraak uitkomen) dus er komt iemand babysitten, zodat Jamey wat vaker uit kan... Vond het anders wel heel erg sneu voor dr... En dan daarna naar de DA...Caro. schreef:In ieder geval morgenochtend urine opvangen (soeplepel, of in het geval van Jamey misschien beter een juslepel) in een goed heet uitgewassen potje doen en even naar de dierenarts brengen.
Als het blaasontsteking is, dan krijgt ze antibiotica en als het goed is, is het dan over
Ik denk dat ik het beste bij de eerste wandeling op kan vangen morgenochtend, in de hoop dat het dan een redelijk grote plas is... Hoeveel moet ik hebben?
Dus het is nu Joy haar plasbakje
Succes
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Jacksel
- Zeer actief
Heb plasticfolie om af te dekken... geen tupperware bakjes helaas...Zenda schreef:Ja dat mag wel, maar is het niet handiger als je het kan afdekken, dan kan er verder niks bijkomen. Heb je niet iets van een klein tupperware bakje ofzo. Daar doe ik het in en ik heb gelijk de naam erop geschreven.Jacksel schreef:Pffft ik ben morgen van kwart voor negen tot half een weg (kan niet onder die afspraak uitkomen) dus er komt iemand babysitten, zodat Jamey wat vaker uit kan... Vond het anders wel heel erg sneu voor dr... En dan daarna naar de DA...Caro. schreef:In ieder geval morgenochtend urine opvangen (soeplepel, of in het geval van Jamey misschien beter een juslepel) in een goed heet uitgewassen potje doen en even naar de dierenarts brengen.
Dus het is nu Joy haar plasbakje![]()
Succes
Waarom heeft ze dit nou nooit in anderhalf jaar bij mn ouders gehad en krijgt ze het na nog geeneens een half jaar bij mij te wonen *zucht*... Hadden mn ouders het kunnen oplossen

- Zenda
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
Om half 4 mogen we naar de dierenarts... er zat wat bloed bij de urine, maar heel weinig en ook wat ontstekingscellen ofzoiets, maar ook heel weinig... Te weinig om echt van blaasontsteking te kunnen spreken, maar misschien wel een beginnende ofzoiets...
Zit nu te twijfelen, want als het kan wil ik liever geen AB kuurtje... Is dat per se nodig bij een beginnende ontsteking?
Overigens, vandaag ook niet meer extreem veel plassen enzo
Wel langer zitten dan normaal als ze plast, maar niet vaker dan normaal... Was gisteravond toch wel heel anders (toen was urine ook donkerder)
Zit nu te twijfelen, want als het kan wil ik liever geen AB kuurtje... Is dat per se nodig bij een beginnende ontsteking?
Overigens, vandaag ook niet meer extreem veel plassen enzo

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Jacksel
- Zeer actief
Ik moet het aan blijven kijken, als het is zoals nu, lekker laten... Als ze toch weer meer gaat plassen enzo, terugkomen naar de dierenarts... Er is dus wel wat in de urine gevonden, maar niet genoeg om een antibiotica kuur te starten, nu ze geen uiterlijke klachten meer heeft...

- Zenda
- Zeer actief
Gelukkig valt het mee, hou het wel nog even goed in de gaten hoor.Jacksel schreef:Ik moet het aan blijven kijken, als het is zoals nu, lekker laten... Als ze toch weer meer gaat plassen enzo, terugkomen naar de dierenarts... Er is dus wel wat in de urine gevonden, maar niet genoeg om een antibiotica kuur te starten, nu ze geen uiterlijke klachten meer heeft...
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Jacksel
- Zeer actief
Daar hoef je je bij mij geen zorgen over te maken (arme beest wordt gek van me als ze wat heeftZenda schreef:Gelukkig valt het mee, hou het wel nog even goed in de gaten hoor.Jacksel schreef:Ik moet het aan blijven kijken, als het is zoals nu, lekker laten... Als ze toch weer meer gaat plassen enzo, terugkomen naar de dierenarts... Er is dus wel wat in de urine gevonden, maar niet genoeg om een antibiotica kuur te starten, nu ze geen uiterlijke klachten meer heeft...

- Zenda
- Zeer actief
-
nikaboef
- Vaste gebruiker
die urinecontaners hebben wij ook altijd in huis en dat is erg makkelijk. jze zijn steriel en zo weet je zeker dat er niets anders in heeft gezeten dan in bv een bakje enzo.
je kunt cranbery capsules geven van de drogist, met zure vitamine c er in werken het beste. dat neem ik altans en bij mij werkt het goed als ik een blaasontsteking voel opkomen. als je er vroeg bijbent kun je het nog voorkomen. voor honden werkt dit ook.
je kunt cranbery capsules geven van de drogist, met zure vitamine c er in werken het beste. dat neem ik altans en bij mij werkt het goed als ik een blaasontsteking voel opkomen. als je er vroeg bijbent kun je het nog voorkomen. voor honden werkt dit ook.
- jody
- geregistreerd lid
- Contacteer:
mijn hondje plast ook veel, en morgen moet ik na de DA voor een enting dus wil gelijk urine meenemen ma hoe kan ik da het beste opvangen
graag snel bericht want morgen vroeg wil ik het gaan opvangen, maar heb een afspraak om 18:00 dus is die urine dan niet te oud?
graag hoor ik het
groetjes jody en alisa
graag snel bericht want morgen vroeg wil ik het gaan opvangen, maar heb een afspraak om 18:00 dus is die urine dan niet te oud?
graag hoor ik het
groetjes jody en alisa
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het hoeft geen ochtend urine te zijn, gewoon een uurtje voordat je naar de da gaat, met een soeplepel en hondje naar buiten, er een beetje ongemerkt proberen onder te steken ( pas wel op dat je geen schep zand mee neemt als je te fanatiek schuiftjody schreef:mijn hondje plast ook veel, en morgen moet ik na de DA voor een enting dus wil gelijk urine meenemen ma hoe kan ik da het beste opvangen
graag hoor ik het
groetjes jody en alisa
- Jacksel
- Zeer actief
Het viel me met Jamey eigenlijk heel erg mee, ging veel makkelijker dan ik had verwacht... Alleen hoe de mensen kijkenyamie schreef:het hoeft geen ochtend urine te zijn, gewoon een uurtje voordat je naar de da gaat, met een soeplepel en hondje naar buiten, er een beetje ongemerkt proberen onder te steken ( pas wel op dat je geen schep zand mee neemt als je te fanatiek schuiftjody schreef:mijn hondje plast ook veel, en morgen moet ik na de DA voor een enting dus wil gelijk urine meenemen ma hoe kan ik da het beste opvangen
graag hoor ik het
groetjes jody en alisa)

-
maria1968
- Vaste gebruiker