Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flinke erectie en spontane zaadlozing

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:
Marion. schreef: De buuf mag zelf uitleggen als ze haar kinderen naar bed brengt, wat mijn 2 teven daar in de tuin aan het doen zijn.
Nou gewoon:de ene hond wil graag naar binnen toe en de andere hond geeft haar een paar zetjes :wink: :mrgreen:
En waarom wil de hond naar binnen? En waarmee moet hij naar binnen? En waarom komen hier geen kleine hondjes van?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:
marian* schreef:
Marion. schreef: De buuf mag zelf uitleggen als ze haar kinderen naar bed brengt, wat mijn 2 teven daar in de tuin aan het doen zijn.
Nou gewoon:de ene hond wil graag naar binnen toe en de andere hond geeft haar een paar zetjes :wink: :mrgreen:
En waarom wil de hond naar binnen? En waarmee moet hij naar binnen? En waarom komen hier geen kleine hondjes van?
Nou,hondje wil graag slapen en dat doet ie altijd binnen.
En ja,als hondjes elkaar alleen maar duwen komen er geen kleine hondjes van :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

marian* schreef:Nou,hondje wil graag slapen en dat doet ie altijd binnen.
En ja,als hondjes elkaar alleen maar duwen komen er geen kleine hondjes van :19:
Oké, ik snap. Geloof ik :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bellerosa schreef:
malinois schreef:
bellerosa schreef:Dat jullie het prettig en normaal vinden om in de sperma te gaan staan, prima maar ik dus niet.
Een hond mag hond zijn maar wel in bepaalde mate en aangezien ik hier ook geen echte oplossingen lees, bedank ik bij deze iedereen voor hun reactie.
ik heb er nog nooit in hoeven te staan :19:
Dan zullen jou honden niet zo potent zijn als Kanjer of je honden leven buiten dat kan ook :19:
er komt best wel wat uit maar het huis overstroomt er niet van hoor.... :roll: daarnaast ruimt hij het zelf op
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

malinois schreef:er komt best wel wat uit maar het huis overstroomt er niet van hoor.... :roll: daarnaast ruimt hij het zelf op
Jij hebt vast al gewoon een gore vloer, dan zie je dat niet meer :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:er komt best wel wat uit maar het huis overstroomt er niet van hoor.... :roll: daarnaast ruimt hij het zelf op
Jij hebt vast al gewoon een gore vloer, dan zie je dat niet meer :mrgreen:
zal dat het zijn?? :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

ranetje schreef:
Marion. schreef:Tja, ik heb zeer onopgevoede honden. Ik laat dit gewoon toe in de tuin
Het is ook nog winter, en alle buren kunnen meegenieten. De buurvrouw met kleine kindjes, mag hier zelf het verhaal bij verzinnen wat ze hierbij als verklaring geeft :19:
Rana is alleen, maar die ging als ze loops was gezellig bij een vriendinnetje "spelen" in de tuin :mrgreen:
Wat denk je trouwens dat hier gebeurt als Bente loops is? :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:zal dat het zijn?? :smile:
Denk het wel. In mijn vorige huis had ik lichtgroene muren, en vond ik die spatten van mijn reuen ook niet erg. Nu met mijn lichte muurtjes... ik moet er niet aan dénken! Moet ik ieder jaar gaan verven :mrgreen:
Ben blij dat ik nu 2 keurige teefjes heb :pffff:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Spermakleurige muren en een bloedrode vloer, dat is pas makkelijk :idea:
Marion.

bullenmama schreef:Spermakleurige muren en een bloedrode vloer, dat is pas makkelijk :idea:
Ach, een teef die de bloedvlekken van de tweede teef oplikt is wat mij betreft makkelijk genoeg :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:zal dat het zijn?? :smile:
Denk het wel. In mijn vorige huis had ik lichtgroene muren, en vond ik die spatten van mijn reuen ook niet erg. Nu met mijn lichte muurtjes... ik moet er niet aan dénken! Moet ik ieder jaar gaan verven :mrgreen:
Ben blij dat ik nu 2 keurige teefjes heb :pffff:
afwasbare muren werkt prima hoor :idea: maar ze spetteren niet allemaal (gelukkig) :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
bullenmama schreef:Spermakleurige muren en een bloedrode vloer, dat is pas makkelijk :idea:
Ach, een teef die de bloedvlekken van de tweede teef oplikt is wat mij betreft makkelijk genoeg :mrgreen:
m'n reu doet dat ook bij z'n eigen goedjes... maakt ie allemaal netjes schoon :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

boemerang schreef:

jij maakt mij kwaad in ieder geval ligt zijn dodelijke spuit nog niet klaar maxiem
Ik heb nog niet verder gelezen en het is dat ik nog niet ontbeten heb.
Zoiets kún je toch niet zeggen, al ben je nog zo kwaad :kotz:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

bellerosa schreef:Jammer dat jullie het nodig vinden om met z`n alle boemrang aan te vallen.
ach, als beginner heb je het er moeilijk mee, maar het went wel , hoor
( ik kan uit ervaring spreken)

Dat jullie het prettig en normaal vinden om in de sperma te gaan staan, prima maar ik dus niet.
hier is inderdaad wat overheen gekeken, ik moet zeggen, dat ik dit ook geen leuke idee zou vinden :N:

Maar moet ook eerlijk vermelden, dat mijn hond , nu 5 jaar, nooit tot zover gekomen is !

Dus ja, de ene reu is de andere niet , en ik weet wel , dat jonge reutjes nog erg met hun hormomen zitten,
het lijkt mij het beste dit toch even met de da te bespreken.

Dan weet je wat voor een reu je in huis hebt. :wink:
Pak-de-bal

Re: Antwoord op jullie vragen :-))

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

bellerosa schreef:Waarom een gedragstherapeut, vroeg iemand in het eerste gedeelte.
Kanjer draait dwangmatig rechtsom rondjes met name als hij erg zenuwachtig is, met uitlaten, los in het bos loopt hij niet recht maar draait rondjes over het pad, aan de riem draait hij ook maar dat laatste is gelukkig een stuk minder gelukkig
.

ik vind dit wel erg neurologisch ! :eek:
Hebben jullie al gekeken , wat de oorzaak is,?
Op het stabij forum was er een hondje die dit ook deed, , maar ook rond de tafels ging lopen,
en er was toen wel iets neurologisch aan de hand, dus...?
Omdat mij altijd is geleerd dat een hond zijn piemel weer intrekt nadat hij schrikt of dmv koud water (dat laatste heb ik dus niet gedaan) had ik verwacht dat hij hem dus met het roepen weer in zou trekken.
ik denk dat je heel ouderwest bent opgevoed, wij hadden ook vroeger een reu , maar we lieten dit gewoon even toe.
En zo ben ìk dan weer opgegroeid, gewoon , het is onschuldig en ze trekken het zo weer in, toch?

ik weet nu wat voor een hondje je hebt,
de grote maat er van ,
is niet helemaal gezellig tegen andere honden, maar deze maat wel.
leuke hond.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

boemerang schreef: kom op zeg , een spuitende hond of kerel zonder een doos er bij
vind ik niet normaal gedrag :19: :19:
oei. jij hebt wat gemist.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Ari@ne schreef:
boemerang schreef:

jij maakt mij kwaad in ieder geval ligt zijn dodelijke spuit nog niet klaar maxiem
ach gossie ja daar weet jij alles van toch lieverd trek het je niet aan
even iets er bij zetten voor jou , dit schreef maxiem
Ach, boemmie, als het niet zo triest voor jouw honden zou zijn, zouden jouw antwoorden lachwekkend zijn.
waarom zou het voor mijn honden triest zijn , als ze de moeite had genomen om alles even goed te lezen dan wist ze dat mijn honden niet triest zijn :ok:
Laatst gewijzigd door boemerang op 11 sep 2007 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
boemerang
Zeer actief

linlin schreef:
boemerang schreef: kom op zeg , een spuitende hond of kerel zonder een doos er bij
nee jij anders was je al veel eerder op gedoken in dit topic :ok:
Afbeelding
bellerosa
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bellerosa »

Pak-de-bal schreef:
bellerosa schreef:Waarom een gedragstherapeut, vroeg iemand in het eerste gedeelte.
Kanjer draait dwangmatig rechtsom rondjes met name als hij erg zenuwachtig is, met uitlaten, los in het bos loopt hij niet recht maar draait rondjes over het pad, aan de riem draait hij ook maar dat laatste is gelukkig een stuk minder gelukkig
.

ik vind dit wel erg neurologisch ! :eek:
Hebben jullie al gekeken , wat de oorzaak is,?
Op het stabij forum was er een hondje die dit ook deed, , maar ook rond de tafels ging lopen,
en er was toen wel iets neurologisch aan de hand, dus...?
Omdat mij altijd is geleerd dat een hond zijn piemel weer intrekt nadat hij schrikt of dmv koud water (dat laatste heb ik dus niet gedaan) had ik verwacht dat hij hem dus met het roepen weer in zou trekken.
ik denk dat je heel ouderwest bent opgevoed, wij hadden ook vroeger een reu , maar we lieten dit gewoon even toe.
En zo ben ìk dan weer opgegroeid, gewoon , het is onschuldig en ze trekken het zo weer in, toch?

ik weet nu wat voor een hondje je hebt,
de grote maat er van ,
is niet helemaal gezellig tegen andere honden, maar deze maat wel.
leuke hond.
Dank je wel, Kanjer is ook een mooi hondje, vaak vragen ze of ik een vosje bij heb.

Hij loopt inderdaad ook rondjes om de tafel maar als het neurotisch is wat dan?
Kijk je kan alles laten onderzoeken, maar als hij eventueel geopereerd zou moeten worden, wat zijn de risico`s , wat is de slagingskans?
Zijn dus allemaal vragen waarop ik het antwoord niet weet en gevoelsmatig denk ik dat ze echt wel iets zullen vinden.
Hij kijkt ook een beetje scheel en loopt soms tegen spullen (meubels, deurstijl ect.) aan.
Bij de fokker kreeg ik telkens nul op rekest met mijn vragen en als ik hier de reactie`s lees is het advies van een dierenarts ook niet altijd oke, waar kan ik dan terecht?
Groetjes Bellerosa
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

boemerang schreef:
Ari@ne schreef:
boemerang schreef:

Ach, boemmie, als het niet zo triest voor jouw honden zou zijn, zouden jouw antwoorden lachwekkend zijn.
waarom zou het voor mijn honden triest zijn , als ze de moeite had genomen om alles even goed te lezen dan wist ze dat mijn honden niet triest zijn :ok:
Maakt geen donder uit wat een ander zegt, zo'n ongelooflijke lage, gemene, misselijkmakende, ziek-in-je-hoofd-zijnde, smerige kutopmerking maak je gewoon niet.
Walgelijk mens :kotz:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
marian*
Erelid
Contacteer:

bellerosa schreef:en als ik hier de reactie`s lees is het advies van een dierenarts ook niet altijd oke, waar kan ik dan terecht?
Nee,dat klopt.
Wat ik in elk geval zou doen is dit verder te laten onderzoeken door een andere dierenarts en dan wellicht laten opereren.
Dit gedoe is voor je hond namelijk ook erg onprettig.
Laatst gewijzigd door marian* op 11 sep 2007 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Shibby schreef:
boemerang schreef:
Ari@ne schreef:
boemerang schreef:

Maakt geen donder uit wat een ander zegt, zo'n ongelooflijke lage, gemene, misselijkmakende, ziek-in-je-hoofd-zijnde, smerige kutopmerking maak je gewoon niet.
Walgelijk mens :kotz:
jij hebt mensen kennis :ok:
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Martijn schreef:
linlin schreef:
:smile:
zere vingers martijn ,normaal type je er flink op los :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:
bellerosa schreef:en als ik hier de reactie`s lees is het advies van een dierenarts ook niet altijd oke, waar kan ik dan terecht?
Nee,dat klopt.
Wat ik in elk geval zou doen is dit verder te laten onderzoeken door een andere dierenarts en dan wellicht laten opereren.
Dit is voor je hond namelijk ook erg onprettig.
Een neurologisch probleem is lang niet altijd op te lossen met een operatie :wink:
(Tenzij er een hersentumor aan ten grondslag ligt. Dan sta je voor andere beslissingen)
Maar met aangepaste oefeningen kan je de hond wel helpen om zich beter te bewegen.
Iemand die ik ken heeft een herplaatser uit Spanje die ook rondjes loopt en heel moeilijk gaat zitten, omdat hij niet weet (wist) hoe dat met die vier poten voor elkaar te krijgen.
Met begeleiding bij het zitten en lopen is die jonge hond nog heel aardig uitgegroeid. Alleen bij grote opwinding uit enthousiasme komt er nog wel eens een rondje :wink:

Als het een neurotisch probleem is zal je wat aan je eigen houding naar de hond moeten doen en jezelf trainen op duidelijkheid en consequent zijn. Misschien gaan die erectieproblemen dan ook wel verminderen zoals Jaap* al opmerkte.
Ook dan zal je de hond wat moeten begeleiden om het rondjes lopen er uit te krijgen, omdat dat al enige tijd bestaat.

Erg vervelend dat de fokker het laat afweten. :boos:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Contacteer:

ranetje schreef:Een neurologisch probleem is lang niet altijd op te lossen met een operatie :wink:
Nee,dat weet ik.Daarom staat er ook "wellicht" :wink:
Maar daarom moet hij ook verder onderzocht worden zou ik zeggen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:
ranetje schreef:Een neurologisch probleem is lang niet altijd op te lossen met een operatie :wink:
Nee,dat weet ik.Daarom staat er ook "wellicht" :wink:
Maar daarom moet hij ook verder onderzocht worden zou ik zeggen.
Ik probeerde duidelijkheid te scheppen tussen Neurologisch en Neurotisch :wink:
Natuurlijk moet het onderzocht worden anders weet je niet waar je moet beginnen met de begeleiding. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

bellerosa schreef: Een hond mag hond zijn maar wel in bepaalde mate en aangezien ik hier ook geen echte oplossingen lees, bedank ik bij deze iedereen voor hun reactie.

Ik snap dat het frustrerend is dat er geen kant en klare antwoorden zijn maar het is toch ook altijd een questie van zelf nadenken. En uitproberen: sommige dingen werken wel en andere dingen niet. Als jij je niet prettig voelt bij een bepaalde oplossing of situatie die je DA voorstelt of GT for that matter zul je zelf moeten bepalen of je wil luisteren naar dat advies of niet. Ben je trouwens met kanjer op cursus geweest? Wisten ze je daar niet te vertellen hoe je met de rondjes om kon gaan?
Bij de fokker kreeg ik telkens nul op rekest met mijn vragen en als ik hier de reactie`s lees is het advies van een dierenarts ook niet altijd oke, waar kan ik dan terecht?
Het zelfde geldt voor dit forum er zitten meerdere mensen met meerdere meningen en je zult toch echt je eigen beslissing moeten nemen. Wat hier gezegd wordt is niet altijd waarheid en niet iedereen voelt zich fijn bij oplossingen die geboden worden. Daarnaast lijkt mij dat een dierenarts over het algemeen wel meer kennis heeft dan de forrummers hier (no offence ;)) en is het altijd slim om daar nog even langs te gaan. Wellicht met vragen die hier geopperd zijn.

Succes in ieder geval
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het belangrijkste probleem wat je hebt is het rondjes draaien van je hond.
Het spermaprobleempje ga ik verder even niet op in, daar is genoeg over gezegd en eigenlijk van ondergeschikt belang t.a.v. het rondjes draaien.

Inderdaad, zoals mijn voorgangster hierboven ook aangeeft: eerst naar de dierenarts om medische zaken uit te sluiten. Als hij tegen muren en kastjes aanloopt, is het goed om hem te laten onderzoeken op zijn ogen of neurologische aandoeningen. Als duidelijk is dat het geen medische oorzaak lijkt te zijn, dan ga je aan de slag met een gedragsdeskundige om het gedrag te doorbreken. Dat is echt heel belangrijk hoor, want een hond die rondjes loopt is niet in orde. Heel veel succes. :ok: [/list]
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb hier een duitseherder teef zitten die ook, toen ik haar ophaalde, constant de hele dag door achter dr staart aanjoeg. Vreselijk om te zien. Dr poten waren tot bloedens toe kapot en dr staart was ook kapot.

Met heel veel pijn en moeite en intensieve begeleiding hebik het er grotendeels uit kunnen krijgen. In stress situaties doet ze het nog.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Roelfien schreef:Het belangrijkste probleem wat je hebt is het rondjes draaien van je hond.
Het spermaprobleempje ga ik verder even niet op in, daar is genoeg over gezegd en eigenlijk van ondergeschikt belang t.a.v. het rondjes draaien.

Inderdaad, zoals mijn voorgangster hierboven ook aangeeft: eerst naar de dierenarts om medische zaken uit te sluiten. Als hij tegen muren en kastjes aanloopt, is het goed om hem te laten onderzoeken op zijn ogen of neurologische aandoeningen. Als duidelijk is dat het geen medische oorzaak lijkt te zijn, dan ga je aan de slag met een gedragsdeskundige om het gedrag te doorbreken. Dat is echt heel belangrijk hoor, want een hond die rondjes loopt is niet in orde. Heel veel succes. :ok: [/list]
Hier sluit ik me bij aan. Toen Dante ging 'schaduwjagen' ben ik intensief gaan zoeken naar informatie daarover. Ben geschrokken wat voor vormen dit dwangmatige gedrag kan aannemen als je verkeerd er op reageert als eigenaar! Neem dit aub serieus en zoek er hulp voor. Dat sexuele 'probleem' gaat ws. vanzelf over als hij ouder wordt. Dat rondjes draaien kan extreme vormen aannemen als je het niet goed aanpakt!
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”