Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in restaurant

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:opgevoed of niet opgevoed, daar gaat het niet om, het gaat om de hygiene
Ben jij regelmatig ziek als Bauke in dezelfde kamer als jou is geweest? :denken:
Dat zal vast niet anders maak je niet de keuze om een hond te nemen lijkt me :mrgreen:
Er zijn overigens wel mensen die er allergisch voor zijn :wink: en daarom vind ik dat het ten alle tijde aan de uitbater ligt of die honden wil toestaan in zijn restaurant of niet.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:opgevoed of niet opgevoed, daar gaat het niet om, het gaat om de hygiene
Ben jij regelmatig ziek als Bauke in dezelfde kamer als jou is geweest? :denken:
als hij veel gezwommen heeft , wel ja, dan stinkt hij :eek:
Een weldenkend mens gaat niet met een natte stinkende hond naar een restaurant, je gaat er ook niet mee naar de buren :19: Dat zijn normale fatsoensnormen, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om een algemene stelling. Het is nogal logisch dat je niet met een druipende, zich uitschuddende en stinkende hond op bezoek gaat :roll:
Even speciaal voor jou: De hond in kwestie heeft zich net gedouched en is voorzien van een fris parfummetje of after shave.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

tineke schreef:Er zijn overigens wel mensen die er allergisch voor zijn :wink: en daarom vind ik dat het ten alle tijde aan de uitbater ligt of die honden wil toestaan in zijn restaurant of niet.
maar denk je niet: als ik maar zeg tegen die mensen dat hun hond welkom is, dan komen ze wel, anders gaan ze naar de concurent? :denken:
het is natuurlijk wel zijn geld, hè?

Ik vind dat je daar niet te letterlijk naar moet kijken, maar wat je zèlf denkt tov je medemensen.
Een beetje nadenken over die allergie van je medemensen bv.

Ik zie het als niet-roker hoe vervelend het kan zijn, als er rokers naast je gaan zitten,
zo is het met honden dus ook. !!! :neenee:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pak-de-bal schreef:Ik zie het als niet-roker hoe vervelend het kan zijn, als er rokers naast je gaan zitten,
Mijn hond is geen gevaar voor jouw gezondheid hoor :roll:
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Als we op vakantie / bezoek zijn zoeken we een restaurant waar Joy ook welkom is. We bellen vantevoren even om te vragen of de hond mee mag en zo ja dan vragen we of ze een tafel in een hoek willen reserveren. Het enige waar de mensen af en toe last van hebben is haar gesnurk :mrgreen: .

Als de uitbater geen honden binnen wil hebben is dat zijn goed recht overigens dan zoek ik wel een ander restaurant.

Zolang de honden zich netjes gedragen vind ik het allemaal best. :ok:

Wat ik pas vies vind is dat al die tafeltjes bij de Mac worden afgedaan door hetzelfde doekje :eek: .
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Pak-de-bal schreef:
tineke schreef:Er zijn overigens wel mensen die er allergisch voor zijn :wink: en daarom vind ik dat het ten alle tijde aan de uitbater ligt of die honden wil toestaan in zijn restaurant of niet.
maar denk je niet: als ik maar zeg tegen die mensen dat hun hond welkom is, dan komen ze wel, anders gaan ze naar de concurent? :denken:

Ik vind dat je daar niet te letterlijk naar moet kijken, maar wat je zèlf denkt tov je medemensen.

Ik zie het als niet-roker hoe vervelend het kan zijn, als er rokers naast je gaan zitten,
Hoeveel last denk je nou dat iemand van een goed opgevoede hond kan hebben ?
Een hond is niet te vergelijken met sigarettenrook (sigaren :puker: ) wat veel verder reikt dan een normaal hondenluchtje (de meeste honden ruik je trouwens helemaal niet).
Iemand die allergisch is kan gewoon een stukje verder gaan zitten, dan heeft diegene echt geen last van een stilligende hond.
Wat een onzin zèg.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Dat moet hij lekker zelf weten, daar hoeven wij en jij je geen zorgen over te maken.

Mijn wederhelft is allergisch voor arachide, moeten nu alle soorten noten verdwijnen uit de restaurants?

Weet je wat ik pas echt vervelend vindt? Als er iemand naast mij zit met teveel parfum op, als ik in zo'n wolk terechtkom krijg ik acute braakneigingen, ik wil graag een parfumverbod voor alle Horeca.
tineke

sirene schreef:
Pak-de-bal schreef:

Hoeveel last denk je nou dat iemand van een goed opgevoede hond kan hebben ?
Een hond is niet te vergelijken met sigarettenrook (sigaren :puker: ) wat veel verder reikt dan een normaal hondenluchtje (de meeste honden ruik je trouwens helemaal niet).
Iemand die allergisch is kan gewoon een stukje verder gaan zitten, dan heeft diegene echt geen last van een stilligende hond.
Wat een onzin zèg.
Daar gaat het een uitbater toch niet om ,hoeveel goed opgevoede kinderen denk jij dat hij binnen krijgt tegen over slecht opgevoede :mrgreen:
Het gaat om geld dus als er meer mensen willen dat er geen honden binnen zijn dan kan ik me voorstellen dat een uitbater daarvoor kiest want die hond brengt geen cent in het laatje tenslotte :mrgreen:
Trudy
Actief

Ongelezen bericht door Trudy »

Ten eerste ga ik nooit naar de mac, geen eten!, en als ik Lotte mee zou nemen, nog niet zo goed opgevoed dat ze van eten afblijft, eet ze ongevraagd je bord leeg! :eek:
Geen succes!

Groetjes Trudy en Lotte.
Afbeelding
tineke

Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:
Dat moet hij lekker zelf weten, daar hoeven wij en jij je geen zorgen over te maken.

Mijn wederhelft is allergisch voor arachide, moeten nu alle soorten noten verdwijnen uit de restaurants?

Weet je wat ik pas echt vervelend vindt? Als er iemand naast mij zit met teveel parfum op, als ik in zo'n wolk terechtkom krijg ik acute braakneigingen, ik wil graag een parfumverbod voor alle Horeca.
Die parfumwolk brengt geld in het laatje die hond niet :mrgreen: en geloof me er gaan meer partners met hun geparfumeerde partner uit eten dan met hun hond :smile: :smile:
Ik vind dat een uitbater gewoon zelf mag brelsissen of hij een hond binnen wil of niet en ik kan me ook nog voorstellen dat hij daarin onderscheid per hond maakt :wink:
Jaap*
Zeer actief

tineke schreef:Het gaat om geld dus als er meer mensen willen dat er geen honden binnen zijn dan kan ik me voorstellen dat een uitbater daarvoor kiest want die hond brengt geen cent in het laatje tenslotte :mrgreen:
Zo zit het, en daarom vraag ik het van tevoren. Geen hond binnen is ook prima, daar kan ik best begrip voor opbrengen maar dan moet de uitbater dat gewoon zeggen, daarom stel ik die vraag juist.
Jaap*
Zeer actief

tineke schreef:Die parfumwolk brengt geld in het laatje die hond niet :mrgreen:
Als het niet anders kan stap ik weer op, ik ga niet in zo'n wolk zitten, écht waar niet. En dat kost een klein vermogen want ik bunker heel wat naar binnen in een mum van tijd :mrgreen:
chopchop, next! :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als het een nette,goed opgevoede hond is zie ik geen bezwaar maar als een restaurantuitbater daar wél bezwaar in ziet kan ik me dat ook voorstellen :wink:
Het is dan zijn of haar goed recht om mensen met honden te weigeren;ik zou er in elk geval geen punt van maken en buiten gaan zitten of naar een concurrent stappen.Ik vind de Mac overigens geen echt restaurant maar meer een eettent waar je je glucosepeil even kunt verhogen als het nodig is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Pak-de-bal schreef:
flatcoat schreef:En onhygienisch ........... sommige mensen zijn ook "smerig" of "stinken" en die mogen toch ook naar binnen??
Hè ja, laten we mensen en honden op 1 niveau stellen
Zitten je honden bij jullie dan ook op een stoel aan tafel?

Dat is helemaal de limiet: een hond zetten ze dan wel eens op de stoel naast hun !
Afbeelding

:mrgreen:
tineke

Jaap* schreef:
tineke schreef:Die parfumwolk brengt geld in het laatje die hond niet :mrgreen:
Als het niet anders kan stap ik weer op, ik ga niet in zo'n wolk zitten, écht waar niet. En dat kost een klein vermogen want ik bunker heel wat naar binnen in een mum van tijd :mrgreen:
chopchop, next! :wink:
Dat is vast niet bij de Mac :mrgreen: :wink:
tineke

Jaap* schreef:
tineke schreef:Het gaat om geld dus als er meer mensen willen dat er geen honden binnen zijn dan kan ik me voorstellen dat een uitbater daarvoor kiest want die hond brengt geen cent in het laatje tenslotte :mrgreen:
Zo zit het, en daarom vraag ik het van tevoren. Geen hond binnen is ook prima, daar kan ik best begrip voor opbrengen maar dan moet de uitbater dat gewoon zeggen, daarom stel ik die vraag juist.
we zijn het eigenlijk dus gewoon eens :mrgreen:
tineke

marian* schreef:.Ik vind de Mac overigens geen echt restaurant maar meer een eettent waar je je glucosepeil even kunt verhogen als het nodig is.
Ik vind het meer een vreetschuur :smile: :mrgreen: :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos en Saar gaan heel regelmatig mee naar een restaurant. Ze gaan onder de tafel/stoel liggen en niemand merkt dat ze er zijn. Als het een tafel met een kleed tot helemaal aan de grond dan willen mensen nog weleens schrikken als we opstaan en er twee hondjes onder vandaan komen :mrgreen:

Als het om een onbekend restaurant gaat bel ik om te vragen of ze mee mogen. Zijn ze mee en besluiten we onverwachts wat te gaan eten dan kijk ik voornamelijk op het bordje op de deur. We gaan nooit onverwachts eten in een heel chique restaurant, en ik heb ook eigenlijk nog nooit problemen gehad met de honden mee naar binnen nemen.
Afbeelding
Pak-de-bal

Jaap* schreef:Mijn wederhelft is allergisch voor arachide, moeten nu alle soorten noten verdwijnen uit de restaurants?
als ze op tafel staan, krijgt hij dan ook dikke ogen en veel hoesten/niezen? :smile:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tineke schreef:
marian* schreef:.Ik vind de Mac overigens geen echt restaurant maar meer een eettent waar je je glucosepeil even kunt verhogen als het nodig is.
Ik vind het meer een vreetschuur :smile: :mrgreen: :wink:
Vreetschuur,eettent...is voor mij 1 pot nat :mrgreen:
De laatste keer dat ik bij de Mac ben geweest (die ter info van PdB bij ons óók in de binnenstad is gevestigd) is volgens mij een jaar of tien geleden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Xena ging altijd gewoon mee, ook naar de avondrestaurands waarin je ook geen rennende en gillende kinderen ziet. Ze hebben er nog nooit moeilijk over gedaan.
Nu met Scence is het natuurlijk wel anders, voordat we dat uit gaan proberen moet ze 100% zindelijk zijn en gewoon rustig kunnen liggen en dus niet schooien. Dat duurt waarschijnlijk nog wel even. :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

tineke schreef:Daar gaat het een uitbater toch niet om ,hoeveel goed opgevoede kinderen denk jij dat hij binnen krijgt tegen over slecht opgevoede
nou is het in dit geval meer realistischer , dat je bij een Mac meer onopgevoede kinderen binnenkrijgt ,
dan in een duur chique restaurant.

Je moet je daar dan ook niet gaan ergeren over die rennende kinderen,
want het ìs nou eenmaal een kinder-party-vreettent.
of ergeren aan dat ze "zomaar" een stoel pakken.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Marion. schreef:
Pak-de-bal schreef:Ik zie het als niet-roker hoe vervelend het kan zijn, als er rokers naast je gaan zitten,
Mijn hond is geen gevaar voor jouw gezondheid hoor :roll:
Jawel Marion, dat zijn ze wel :pffff: . Jouw honden zwemmen regelmatig en daar wordt Marjolein ziek van :F: , want dan gaan ze stinken :N: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Pak-de-bal schreef:
flatcoat schreef:En onhygienisch ........... sommige mensen zijn ook "smerig" of "stinken" en die mogen toch ook naar binnen??
Hè ja, laten we mensen en honden op 1 niveau stellen
Zitten je honden bij jullie dan ook op een stoel aan tafel?

Dat is helemaal de limiet: een hond zetten ze dan wel eens op de stoel naast hun !
Xena zit altijd op een stoel naast ons, niemand die er last van heeft, ze gaat dan gewoon liggen slapen en zal echt niets van je bord stelen of met haar poten op tafel gaan staan. :19: (als ze tenminste moe genoeg is, anders stuitert ze aan alle kanten)
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn honden gaan niet mee naar een restaurant :wink: . Ik ga zelden uit eten en als ik dan eens ga dan blijven de dames lekker thuis, dan kan ik ook echt rustig eten. :wink:
Naar het terras neem ik ze wel mee. Behalve Marouck, want die heeft geen seconde rust op een terras en dat is niet prettig voor haar, niet voor mij en niet voor de andere terrashangers. :mrgreen: Nika gaat gewoon rustig liggen en Biène had ook weinig problemen toen ze eens op het terras lag.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:Mijn wederhelft is allergisch voor arachide, moeten nu alle soorten noten verdwijnen uit de restaurants?
als ze op tafel staan, krijgt hij dan ook dikke ogen en veel hoesten/niezen? :smile:
Ik zal vanavond nog even goed kijken maar de laatste keer meende ik een voorbips te ontwarren.
Ter uwer informatie, let er eens op in hoeveel producten noten, notenolie of resten van noten zitten. Jeukogen is niet zo erg, maar van de kans op een anafylactische shock wordt ze soms wel eens wat ongerust :roll:
Laatst gewijzigd door Jaap* op 10 sep 2007 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Als het mag van het restaurant gaat Eebje altijd mee. Ze zit keurig onder de tafel en geeft geen kik.

Ook mijn vorige tekkeltje ging altijd mee (als het mocht), en ook de tekkels van Ari@ne gedragen zich keurig :ok:

Afbeelding
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

Even speciaal voor jou: De hond in kwestie heeft zich net gedouched en is voorzien van een fris parfummetje of after shave.[/quote]

Haha,kijk dat is toch anders en als de tanden dan ook nog zijn gepoetst lijkt me dat je iemand niet kan weigeren.Tenzij die Brut op heeft.....
nooit meer zonder een Aussie
Jaap*
Zeer actief

reem schreef:Haha,kijk dat is toch anders en als de tanden dan ook nog zijn gepoetst lijkt me dat je iemand niet kan weigeren.Tenzij die Brut op heeft.....
of "oude kolonje" zoals mijn moeder steevast placht te zeggen (maar dan ook nog op z'n Fries) :wink:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Jaap* schreef: een voorbips te ontwarren.
:N: :N:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”