Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoeveel graam voeding
Moderator: moderatorteam
- markdh
- Zeer actief
hoeveel graam voeding
Ik vraag dit namens een buurvrouwtje die een hond(Labrador) heeft en die iets meer dan 32kg weegt.Zij gebruikt Carocroc /Kip/Rijst Premium 22/8 en volgens de gegevens op de zak zou haar hond dus 300 gram mogen,maar nu is haar vraag of die 300 gram verdeeld moeten worden over 2x per dag of dat ze haar hond 2x 150 gram geven('s-morgens en 's-savonds.Bedankt voor jullie raad namens de buurvrouw

-
S@ndr@
- Zeer actief
- markdh
- Zeer actief
Zie vaak de hond in het park en speelt dan met Bantou samen.zover ik weet van een Labrador zijn ze van zichzelf al breed.Weet dus niet of het idemdito is als bij een Golden Retriever dat je de ribben moet voelen.32kg voor een 10 maanden oude hond lijkt me niet alarmerend toch?is nog in de groei?loving bulls schreef:de aangegeven hoeveelheid op de zak is vaak al plus 10%, verder denk ik dat je moet kijken hoe de hond eruit ziet, en voeren op zicht. word de hond te zwaar iets minder gaan voeren
wat mijn eigenlijke vraag was: de 300gram die op de zak zit moet je die verdelen in 2x per dag(dus 150gr de ochtend en 150gr de avond? of 2x per 300gram(zou 600 gram worden)
In iedergeval bedankt voor je raad/reactie

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ow zo, ik zou de portie inderdaad verdelen over 2 keer, dus 2 keer de helft vande aangegeven hoeveelheid
waar je rekening mee moet houden bij een hond in de groei, is juist dat hij niet te zwaar wordt inverband met de ontwikkeling van de botten.
die moeten gewoon niet te zwaar belast worden, dus liever iets te mager als te zwaar
waar je rekening mee moet houden bij een hond in de groei, is juist dat hij niet te zwaar wordt inverband met de ontwikkeling van de botten.
die moeten gewoon niet te zwaar belast worden, dus liever iets te mager als te zwaar
- markdh
- Zeer actief