Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flinke erectie en spontane zaadlozing
Moderator: moderatorteam
-
bellerosa
- geregistreerd lid
Flinke erectie en spontane zaadlozing
Vanmiddag ziet mijn man de hond rijbewegingen maken in de mand, niet op iets maar gewoon vanuit de staan stand.
Hij roept en de hond komt met een kromme rug heel erg moeilijk uit de mand.
Poeh zeg wat we toen zagen! Hij stond gewoon klaar te komen, zijn rug helemaal rug en zijn piemel was er helemaal uit en zag ontzettend dik, dat hadden wij dus nog nooit gezien of meegemaakt, met geen één hond!
De kinderen (5 en 7) vroegen wat hij daar had hangen en wisten niet wat ze zagen.
We joegen hem dus naar buiten, dat ging met pijn en moeite maar zijn pielemoos bleef eruit hangen.
Uiteindelijk heeft hij het ding weer ingetrokken maar hoe komt dit nou?
Geen loops teefje in de buurt, het uitlaten was drie uur daarvoor geweest dus snap niet wat de aanleiding was.
Ik wil dit dus in de toekomst voorkomen, maar wat is de oplossing hier voor?
Hij heeft tegenwoordig wel vaker zijn piemel eruit hangen en ook al jaag je hem dan weg, dat ding blijft er gewoon uit, niet zo ver als vanochtend maar wel onnodig in mijn ogen.
We zitten wel te denken aan castratie, maar is dat de oplossing?
Alvast bedankt,
Bellerosa
Hij roept en de hond komt met een kromme rug heel erg moeilijk uit de mand.
Poeh zeg wat we toen zagen! Hij stond gewoon klaar te komen, zijn rug helemaal rug en zijn piemel was er helemaal uit en zag ontzettend dik, dat hadden wij dus nog nooit gezien of meegemaakt, met geen één hond!
De kinderen (5 en 7) vroegen wat hij daar had hangen en wisten niet wat ze zagen.
We joegen hem dus naar buiten, dat ging met pijn en moeite maar zijn pielemoos bleef eruit hangen.
Uiteindelijk heeft hij het ding weer ingetrokken maar hoe komt dit nou?
Geen loops teefje in de buurt, het uitlaten was drie uur daarvoor geweest dus snap niet wat de aanleiding was.
Ik wil dit dus in de toekomst voorkomen, maar wat is de oplossing hier voor?
Hij heeft tegenwoordig wel vaker zijn piemel eruit hangen en ook al jaag je hem dan weg, dat ding blijft er gewoon uit, niet zo ver als vanochtend maar wel onnodig in mijn ogen.
We zitten wel te denken aan castratie, maar is dat de oplossing?
Alvast bedankt,
Bellerosa
Groetjes Bellerosa
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
-
Bullenmama
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja dat lijkt me ook. Hij kan het ook niet laten verdwijnenInge schreef:Kinderen gewoon uitleggen wat het isen accepteren dat het nu eenmaal af en toe gebeurt.
![]()
Hij doet het niet expres
Casteren vind ik wel erg drastisch, het is een enorme ingreep niet alleen op het fysiek van de hond maar ook zijn psyche.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Zo komt Shibs piemel er altijd uit als hij aan het poepen is. Dan staat hij al als een onhandige kluns te poepen en steekt tussen voor en achterpoot dat 'ding' er ook nog uit. Geen gezichtInge schreef:Hij doet het niet expres
@TS Je hebt een reutje, dat hoort er nu eenmaal bij. Je kunt 'm af leiden op het moment dat hij wil rijden/aan het rijden is, maar waarom in hemelsnaam straffen voor zijn onbeschaamde mannelijkheid?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Ari@ne
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom staat dit bij medisch? Stuur je je man ook naar de dokter als hij 's-morgens iets te enthousiast wakker wordt?
Castreren lijkt me iets te drastisch en ik denk dat je kinderen een stuk meer kunnen hebben dan je denkt. Neem aan dat je hem om de kinderen wegstuurt? Doe ze dan ook maar niet op paardrijden want wat ze daar soms zien...........
.............. is je hond niks bij :N: 
Castreren lijkt me iets te drastisch en ik denk dat je kinderen een stuk meer kunnen hebben dan je denkt. Neem aan dat je hem om de kinderen wegstuurt? Doe ze dan ook maar niet op paardrijden want wat ze daar soms zien...........
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Hanneke2
- Zeer actief
Re: Flinke erectie en spontane zaadlozing
Met 5 en 7 kan je ze volgens mij al prima uitleggen dat een plasser groot wordt (of tevoorschijn komt) in bepaalde situaties.bellerosa schreef:
Castreren lost het 'probleem' voor een groot deel op, klaarkomen in de lucht zal een gecastreerde reu niet doen. Rijden op dingen of in het luchtledige en die piemel tevoorschijn laten komen, dat kan een gecastreerde reu ook.
Ik gok trouwens dat de hond zonder naam nog vrij jong is? Dan zal het vanzelf wel minder worden. Reuen die nog lekker aan het puberen zijn hebben wel vaker wat extreme gedragingen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jacqueline.
- Zeer actief
Dat het voor jullie en voor de kinderen geen prettig aanzicht was tot daar aan toe.
Maar je kunt het beestje niet gaan straffen voor iets waar hij zelf niks aan kan doen.
En om voor zoiets te laten castreren vindt ik wel heel drastisch.
Als hij op volle sterkte is kan hij hem niet zo maar weer intrekken, dus dat het lopen dan moeilijk gaat is vrij normaal.
Leg het aan de kinderen uit wat er gebeurt, en negeer het gebeuren dat lijkt me het beste.
Maar je kunt het beestje niet gaan straffen voor iets waar hij zelf niks aan kan doen.
En om voor zoiets te laten castreren vindt ik wel heel drastisch.
Als hij op volle sterkte is kan hij hem niet zo maar weer intrekken, dus dat het lopen dan moeilijk gaat is vrij normaal.
Leg het aan de kinderen uit wat er gebeurt, en negeer het gebeuren dat lijkt me het beste.

22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
-
Bullenmama
Kan het zijn dat het per hond verschillend is wat betreft "geiligheid"?
Mijn man heeft 13 jaar lang een labradorreu gehad die hooguit 1 keer in de drie weken een erectie kreeg en klaarkwam. Geen probleem dus.
Maar ik ken ook mensen waar zelfs hun keukenkastjes regelmatig druipen van sperma, dat is toch minder grappig.
Dan zou ik voor castratie kiezen.
Mijn man heeft 13 jaar lang een labradorreu gehad die hooguit 1 keer in de drie weken een erectie kreeg en klaarkwam. Geen probleem dus.
Maar ik ken ook mensen waar zelfs hun keukenkastjes regelmatig druipen van sperma, dat is toch minder grappig.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dapper heeft dat nooit of hij doet het stiekembullenmama schreef:Kan het zijn dat het per hond verschillend is wat betreft "geiligheid"?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou, ik dacht nu gaan we het beleven :N: maar het ging gelukkig toch over een echte hond.bullenmama schreef:Kan het zijn dat het per hond verschillend is wat betreft "geiligheid"?
Mijn man heeft 13 jaar lang....
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
ik zie zo voor me hoe dapper stiekem onder het kussen van zijn mand kruiptMARC_S schreef:
Dapper heeft dat nooit of hij doet het stiekem![]()
On topic: alles is al gezegd volgens mij. Ik vind het ook nog eens heel erg zielig om de hond te straffen voor gedrag waar hij niks aan kan doen.
En inderdaad je kinderen gewoon uitleggen wat er gebeurd, zo schokkend is het niet volgens mij.

- yuki
- Zeer actief
Tis bij honden niet anders dan bij mannen vrees ik voor je...........
Als je NEE zegt, gaat ie van manlief ook niet meteen op commando terug in de "slaapstand", toch?
Nooit eerder een reutje gehad?
Afleiden met iets dat hij leuk vindt, een bal, een flos enz.
Maar de tuin in jagen? Of boos worden? Dat snapt hij toch niet? Je maakt hem alleen maar bang, hij weet heus niet wat hij fout doet.
Hou daar dus mee op!
Als je NEE zegt, gaat ie van manlief ook niet meteen op commando terug in de "slaapstand", toch?
Nooit eerder een reutje gehad?
Afleiden met iets dat hij leuk vindt, een bal, een flos enz.
Maar de tuin in jagen? Of boos worden? Dat snapt hij toch niet? Je maakt hem alleen maar bang, hij weet heus niet wat hij fout doet.
Hou daar dus mee op!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
keessie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
- Pasjovica
- Vaste gebruiker
-
boxersien
Uhhhh, ruilen??
Heb hier een hele leuke grote reu, gecastreerd en wel en iedereen vind hem bijna geweldig. Zijn enigste probleem is dat zijn piemel er altijd uit hangt als hij poept, iets lekkers ruikt of ZIT. Hij zit namelijk altijd schuin op zijn kont met zijn piemel op een achterpoot. Ziet er niet uit!! Maar hij doet het gewoon. Is nog nooit in mij opgekomen om hem ervoor te straffen en ga het nooit doen ook!
Helaas kan ik net even geen foto vinden. Neem meestal zijn onderkant niet erbij op de foto als hij zit dus vandaar
Helaas kan ik net even geen foto vinden. Neem meestal zijn onderkant niet erbij op de foto als hij zit dus vandaar
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk niet dat jij en Marc hetzelfde bedoelen als de TS.boxersien schreef:Uhhhh, ruilen??Heb hier een hele leuke grote reu, gecastreerd en wel en iedereen vind hem bijna geweldig. Zijn enigste probleem is dat zijn piemel er altijd uit hangt als hij poept, iets lekkers ruikt of ZIT. Hij zit namelijk altijd schuin op zijn kont met zijn piemel op een achterpoot. Ziet er niet uit!! Maar hij doet het gewoon. Is nog nooit in mij opgekomen om hem ervoor te straffen en ga het nooit doen ook!
Er is nogal een verschil tussen een stukje eruit schuiven of misschien wat stijf worden als een hond moet poepen of een hond zich wast (ik noem dat altijd zijn "lipstick" want zo ziet dat eruit) of dat er een enorme paarsige joekeloekes tot aan de grond hangt. Als je dat nog nooit hebt gezien sta je inderdaad de eerste keer te kijken hoe dat enorme ding uit zo'n klein hondje kan komen.
Neemt niet weg dat dat ook niet iets is om je hond te straffen.
Het is een heel normaal iets en bij jonge honden wil dat wel eens fase zijn. De hond doet dat echt niet express en heeft geen idee waarom ie op zijn kop krijgt.
Laatst stond er in het park een gecastreerde reu vast op een loopse teef, castreren hoeft dus ook niet te helpen.
Laatst gewijzigd door sirene op 10 sep 2007 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- boemerang
- Zeer actief
zo wat een goed advies hier weer
ik lees dat die hond zonder op iets zat te rebelen dus spontaan begon
dat hij de tuin in werd gejaagd , lees ik niet als straf
maar meer voor de twee kinderen , en dat ze even geen raad wisten
ook dat ze dit nog nooit eerder hadden gezien
dus ik denk dat TS wel een reu kent maar geen heftige reu
hier is het rijden op een kussen , ook wel meteen bestraft
heb het bij buddy niet weer gezien , rex had dat ding er steeds uit hangen
en was er veel mee bezig , tot piepen en echt vervelend gedrag
totaal geen aandacht meer voor ons wel voor zijn piemel
na de casteratie , kregen we gewoon een hele andere hond
en zijn piemel zien we nog wel eens maar niet zo als voor die tijd
dus TS als dit vaker voor komt , en zijn piemel belangrijker word
dan jullie in zijn ogen , zou ik voor castreren kiezen
is het nog een jonge hond , dat rebelen niet toestaan
en afstraffen is dus niet gegaan met een mep of bijna doodslag , wel op een manier waarvan ze wisten dit vinden ze dus niet leuk
en afstraffen is dus niet gegaan met een mep of bijna doodslag , wel op een manier waarvan ze wisten dit vinden ze dus niet leuk

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
-
Pak-de-bal
waarom doen jullie dit??bellerosa schreef:Hij roept en de hond komt met een kromme rug heel erg moeilijk uit de mand.
We joegen hem dus naar buiten, dat ging met pijn en moeite
Ik zou bijna vragen hoe je man zich zou voelen dan, maar dat is oftopic
Ik ken een gecastreerde reu , en die doet dat nog steeds, ook gewoon op de stoep, ( als we aan het kletsen zijn )
Maar ik zou hem lekker in zijn mandje gehouden hebben.
Hij is nog erg jong, 10 mnd, ach, , anders even aanzien en het dan aan de da vragen
ik heb nog 2 vraagjes:
1: wat is een shiba una ( ik dacht dat het een automerk zou zijn, de merken van honden worden steeds excotischer)
2: waarom hebben jullie een gedragstherapeut nodig?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
enig idee hoe zeer het een reu doet om in volle ornaat te moeten gaan lopen? de tuin injagen noem ik nou niet met beleid even bij tere kinderoogjes weg halen ( voorzover dat al niet overdreven is)boemerang schreef:zo wat een goed advies hier weer
dus voor een hond is dat wel degelijk een beste afstraffing en vooriets waar hij helemaal niks aan kan doen..
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het is Shiba Inu, en google? weleens van gehoord? een behoorlijk oud japans hondenras, waarvan de naam niets meer en niets minder betekend dan kleine hondPak-de-bal schreef:waarom doen jullie dit??bellerosa schreef:Hij roept en de hond komt met een kromme rug heel erg moeilijk uit de mand.
We joegen hem dus naar buiten, dat ging met pijn en moeite![]()
Ik zou bijna vragen hoe je man zich zou voelen dan, maar dat is oftopic![]()
Ik ken een gecastreerde reu , en die doet dat nog steeds, ook gewoon op de stoep, ( als we aan het kletsen zijn )
Maar ik zou hem lekker in zijn mandje gehouden hebben.
Hij is nog erg jong, 10 mnd, ach, , anders even aanzien en het dan aan de da vragen
ik heb nog 2 vraagjes:
1: wat is een shiba una ( ik dacht dat het een automerk zou zijn, de merken van honden worden steeds excotischer)
2: waarom hebben jullie een gedragstherapeut nodig?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
O, is het er zo eentje?yamie schreef:het is Shiba Inu
Nou, dan valt het wel mee.
Ik heb altijd gehoord dat Japanners niet zo groot geschapen zijn
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."