Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag aan barfers:is fruitpulp ook te gebruiken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Vraag aan barfers:is fruitpulp ook te gebruiken?

Ongelezen bericht door marian* »

Even een vraag aan de doorgewinterde barfers:gebruiken jullie ook fruitpulp uit de sapcentrifuge?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Uh neuh, hier eten ze fruit zo van de boom/struik :mrgreen:

Maar ik zie geen reden waarom je die pulp niet zou kunnen geven.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dat kun je dan meer zien als ruwe vezel dan dat het enige voedingswaarde heeft :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Angelique25 schreef:Uh neuh, hier eten ze fruit zo van de boom/struik :mrgreen:

Maar ik zie geen reden waarom je die pulp niet zou kunnen geven.
Ze eten hier ook wel hele stukken fruit hoor,maar ik vind het eigenlijk zonde om fruitpulp zomaar weg te gooien als het eigenlijk nog goed bruikbaar is :mrgreen:

Hutsje schreef:Dat kun je dan meer zien als ruwe vezel dan dat het enige voedingswaarde heeft :wink:
Maar wat is het verschil met voeding uit de blender dan eigenlijk?
Cellen die niet kapot gemaakt zijn?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Precies :wink:. De meningen blijven verdeeld over of honden nu wel of geen groente en of fruit nodig hebben. k geef het 1 keer per week en soms tafelresten, maar sommigen geven dit niet en die honden doen het ook goed.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Hutsje schreef:Precies :wink:. De meningen blijven verdeeld over of honden nu wel of geen groente en of fruit nodig hebben. k geef het 1 keer per week en soms tafelresten, maar sommigen geven dit niet en die honden doen het ook goed.

Ik weet eigenlijk ook zo net nog niet of groente en fruit echt nodig cq nuttig zijn;wolven eten dan wel ook maag-en darminhoud maar dat kunnen wij met geen mogelijkheid nabootsen lijkt mij.
Niet met een blender en niet met een sapcentrifuge.
Maar goed,ons bent zuunig dus ons gooit zo weinig mogelijk weg :mrgreen:
Afbeelding
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Maar niet elk fruit is toch geschikt voor een hondemaag?
Hutsje
Zeer actief

marian* schreef:
Hutsje schreef:Precies :wink:. De meningen blijven verdeeld over of honden nu wel of geen groente en of fruit nodig hebben. k geef het 1 keer per week en soms tafelresten, maar sommigen geven dit niet en die honden doen het ook goed.

Ik weet eigenlijk ook zo net nog niet of groente en fruit echt nodig cq nuttig zijn;wolven eten dan wel ook maag-en darminhoud maar dat kunnen wij met geen mogelijkheid nabootsen lijkt mij.
Ook daar zijn de meningen over verdeeld want veel honden schudden ook eerst de prooidelen uit, dus ook de pens en darmen waardoor die inhoud verloren gaat. Hier eten ze wel graag paardenmest en Bo plukt zelf peren en bramen en de rest weer niet. Huts lust ook wel appel maar de rest behalve Lijf is er niet gek op. Op de fruitprut weer wel maar dat is puree en zoet. Dus het hangt ook van de hond af, en je kan ook nog zeggen dat ze zelf wel weten wat goed voor ze is maar daar ben ik het ook niet altijd mee eens.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

keessie schreef:Maar niet elk fruit is toch geschikt voor een hondemaag?
Nee inderdaad.Tomaat is bijvoorbeeld niet goed voor een hond maar Max is er gek op,dus die krijgt af en toe toch een stukje tomaat :wink:
Zo lust ie ook heel graag paprika en ook dat krijgt ie als ik paprika's schoonmaak maar dat zet qua voeding totaal geen zoden aan de dijk omdat het ook slecht verteert.Hij krijgt het alleen bij wijze van snoepje of zo.
Afbeelding
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Hutsje schreef:
marian* schreef:

Ook daar zijn de meningen over verdeeld want veel honden schudden ook eerst de prooidelen uit, dus ook de pens en darmen waardoor die inhoud verloren gaat. Hier eten ze wel graag paardenmest en Bo plukt zelf peren en bramen en de rest weer niet. Huts lust ook wel appel maar de rest behalve Lijf is er niet gek op. Op de fruitprut weer wel maar dat is puree en zoet. Dus het hangt ook van de hond af, en je kan ook nog zeggen dat ze zelf wel weten wat goed voor ze is maar daar ben ik het ook niet altijd mee eens.
Vandaar mijn eerdere opmerking.
Ik ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat een hond weet wat wel en niet goed is,maar zolang Kees de onopgeblazen ballonnen van Danny opeet en er daar zich ook een hele theorie achter bevind :wink: wik ik zelf wel graag uitvogelen wat wel en niet goed is wanneer ik ze iets geef.
marian*
Erelid
Contacteer:

Hutsje schreef: Ook daar zijn de meningen over verdeeld want veel honden schudden ook eerst de prooidelen uit, dus ook de pens en darmen waardoor die inhoud verloren gaat.
Max schudt niks uit en eet bijvoorbeeld pens met huid en haar op terwijl Bente de ene keer wel en de andere keer niet schudt,dus hoe dat nou weer zit :denken:
Hier eten ze wel graag paardenmest en Bo plukt zelf peren en bramen en de rest weer niet. Huts lust ook wel appel maar de rest behalve Lijf is er niet gek op. Op de fruitprut weer wel maar dat is puree en zoet. Dus het hangt ook van de hond af, en je kan ook nog zeggen dat ze zelf wel weten wat goed voor ze is maar daar ben ik het ook niet altijd mee eens.
Paardenmest wordt hier als delicatesse beschouwd en zolang het een hapje is mogen ze ook hun gang gaan maar meer niet vanwege eventuele rommel die er in zit.
Max plukt af en toe ook een braam trouwens :mrgreen:
En in dat zelf weten wat goed voor ze is geloof ik ook niet echt,want hoe zou het dan komen dat honden vergiftigd worden?Dan moeten ze toch ruiken en intuitief weten dat dat wat ze willen eten slecht is?
Klopt dus niet helemaal.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”