Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel pens?
Moderator: moderatorteam
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoeveel pens?
Wij hebben hier altijd een discussie over de hoeveelheid pens die Harrie krijgt ipv 100 gram brok(avondmaal).
Harrie weegt 20 kg.
Wie weet het juiste aantal onsjes pens wat we dan moeten geven?
Harrie weegt 20 kg.

-
Marion.
Re: Hoeveel pens?
Per wat? Per maaltje?Femia schreef:Wij hebben hier altijd een discussie over de hoeveelheid pens die Harrie krijgt ipv 100 gram brok(avondmaal).
Harrie weegt 20 kg.
Volgens mij zijn jullie vrij conservatief in voeren, dus een paar keer per dag. Als je een pensdag inlast, dan zou ik hem gewoon 's avonds een lekkere lap pens geven (en verder die dag dus niets). Zeker een halve kilo.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Harrie krijgt grote stukken pens, geen lappen, die eet hij niet.
Hij heeft vanavond 1 pond op als avondmaal(hij heeft vanmorgen wel ontbeten). Mijn vriend denkt dat een ons of 3 genoeg is en ik zelf denk een pond.
Die pond zou dan te veel zijn als hij ook ontbijt op heeft begrijp ik.
Hij ligt nog steeds met zijn benen in de lucht uit te buiken (Harrie
)
Hij heeft vanavond 1 pond op als avondmaal(hij heeft vanmorgen wel ontbeten). Mijn vriend denkt dat een ons of 3 genoeg is en ik zelf denk een pond.
Die pond zou dan te veel zijn als hij ook ontbijt op heeft begrijp ik.
Hij ligt nog steeds met zijn benen in de lucht uit te buiken (Harrie

-
Marion.
Of het teveel is, weet ik niet. Maar dat zie je zelf aan zijn postuur wel. Maar ik zou het idee van ontbijt/avondeten wel een beetje loslaten. 's Ochtends overslaan, en 's avonds een lekkere lap pens.Femia schreef:Die pond zou dan te veel zijn als hij ook ontbijt op heeft begrijp ik.
Hij ligt nog steeds met zijn benen in de lucht uit te buiken (Harrie)
Is Harrie veel blijer mee.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
2 Maaltijden per dag bevalt ons eigenlijk wel goed. Hij spuugt nooit, is kerngezond, heeft echt zelden diarree gehad in die 7 jaar en eet 's morgens ook graag na het wandelen een beetje. Als ik hem 's morgens ook niks geef dan gaat hij de hele dag lopen bedelen, dat wil ik niet.
Dan liever een keertje vaker in de week pens 's avonds ipv zijn gewone avondeten.
Het gaat prima met Harrie zo en daar wil ik verder niet aan rommelen.
Hij is wel een 1 a 2 kilo te zwaar denk ik, maar dat komt vast van de tussendoortjes.
Dan liever een keertje vaker in de week pens 's avonds ipv zijn gewone avondeten.
Het gaat prima met Harrie zo en daar wil ik verder niet aan rommelen.
Hij is wel een 1 a 2 kilo te zwaar denk ik, maar dat komt vast van de tussendoortjes.

-
Marion.
Dat merk je toch niet. Dan ben je toch aan het werk?Femia schreef:2 Maaltijden per dag bevalt ons eigenlijk wel goed. Hij spuugt nooit, is kerngezond, heeft echt zelden diarree gehad in die 7 jaar en eet 's morgens ook graag na het wandelen een beetje. Als ik hem 's morgens ook niks geef dan gaat hij de hele dag lopen bedelen, dat wil ik niet.
Maar goed. Je moet gewoon doen wat je zelf goed acht
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Sjors {28kg} krijgt 2x per week 500gr pens, en geen ontbijt.
Ik knip die 500gr tegenwoordig in 3 stukken, geef ik hem een hele lap dan loopt i er mee door het huis te struinen, wat ik minder vind.
Tijd terug zat ik op de bank en het werd een beetje vochtig onder m`n kont, ook rook ik onaangename luchten.
{wist zeker dat ik geen natte scheet had gelaten
}
Ik zat dus een stuk pens warm te houden, die Sjors tussen de kussens had verstopt voor later :N:
Ik knip die 500gr tegenwoordig in 3 stukken, geef ik hem een hele lap dan loopt i er mee door het huis te struinen, wat ik minder vind.
Tijd terug zat ik op de bank en het werd een beetje vochtig onder m`n kont, ook rook ik onaangename luchten.
{wist zeker dat ik geen natte scheet had gelaten
Ik zat dus een stuk pens warm te houden, die Sjors tussen de kussens had verstopt voor later :N:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan is een pond voor Harrie als 2e maaltijd inderdaad wel veel.Yv*nn schreef:Sjors {28kg} krijgt 2x per week 500gr pens, en geen ontbijt.
Gatver, dat stinkt als de helIk knip die 500gr tegenwoordig in 3 stukken, geef ik hem een hele lap dan loopt i er mee door het huis te struinen, wat ik minder vind.
{wist zeker dat ik geen natte scheet had gelaten}

-
Marion.
En waarom denk je dan dat hij 1 grote lap niet eet? Waarom zijn die grotere stukken wel lekkerder dan de gemalen bakjes?Femia schreef:Wij halen pens in een dierenwinkel die het zelf in redelijke grote stukken snijdt(op donderdag is er altijd verse pens), dat is veel lekkerder voor hem dan die gemalen bakjes die je in veel winkels kan kopen.
En waarom zou dan die grote lap pens niet het ultieme maaltje zijn?
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denken wij niet, dat weten wij. Hij heeft namelijk in het begin wel eens een grote lap gekregen, die wij vervolgens stuk moesten knippen omdat hij het liet liggen.Marion. schreef:En waarom denk je dan dat hij 1 grote lap niet eet? Waarom zijn die grotere stukken wel lekkerder dan de gemalen bakjes?Femia schreef:Wij halen pens in een dierenwinkel die het zelf in redelijke grote stukken snijdt(op donderdag is er altijd verse pens), dat is veel lekkerder voor hem dan die gemalen bakjes die je in veel winkels kan kopen.
En waarom zou dan die grote lap pens niet het ultieme maaltje zijn?
Vandaar dat wij het kopen in stukken van ca 10 bij 10 cm.
Die bakjes gemalen pens zijn altijd soppig en niet lekker om te kauwen.
De verse pens is mooi, niet ingevroren geweest, gewoon betere kwaliteit.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Grappig, die traditie is er dus nog!!Femia schreef:[ Wij halen pens in een dierenwinkel die het zelf in redelijke grote stukken snijdt(op donderdag is er altijd verse pens), dat is veel lekkerder voor hem dan die gemalen bakjes die je in veel winkels kan kopen.
dierenwinkels in Amsterdam met verse pens en wat ze zelf knippen!
dw op de cuyp doet dit ook nog!

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij halen het op de Amstelveenseweg schuin tegenover de ingang van het Vondelpark.ien schreef:Grappig, die traditie is er dus nog!!Femia schreef:[ Wij halen pens in een dierenwinkel die het zelf in redelijke grote stukken snijdt(op donderdag is er altijd verse pens), dat is veel lekkerder voor hem dan die gemalen bakjes die je in veel winkels kan kopen.
dierenwinkels in Amsterdam met verse pens en wat ze zelf knippen!
dw op de cuyp doet dit ook nog!
Vanmorgen was ik er nog en toen stond er iemand hart te snijden(hebben ze ook vers van het mes).

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0