Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ernstig vergrote prostaat---update
Moderator: moderatorteam
- *tweety*
- Zeer actief
-
Sassie
- Zeer actief
Wat verdrietig,sterkte!
Ik wil nog even opmerken dat ik ook een reu heb die wegens een vergrootte prostaat gecastreerd is en mij ook verteld is dat als ik het niet zou doen hij meer kans op prostaatkanker zou hebben. Mijn dierenarts is anti-castreren als het niet echt nodig is dus ik vertrouwde hem volledig.
Heel raar om hier tegenstrijdige verhalen te lezen.
Ik wil nog even opmerken dat ik ook een reu heb die wegens een vergrootte prostaat gecastreerd is en mij ook verteld is dat als ik het niet zou doen hij meer kans op prostaatkanker zou hebben. Mijn dierenarts is anti-castreren als het niet echt nodig is dus ik vertrouwde hem volledig.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat is mij dus ook verteld. Mijn reu is gecastreerd nadat hij voor de 3e keer prostaatontsteking had. Ik heb er nu toch wel een beetje de schrik inzitten.Sassie schreef:Wat verdrietig,sterkte!

-
Gos
- Zeer actief
- samson10
- Actief
Hoi,
Mijn eerste hond is ook gecastreerd wegens prostaatklachten.
Hij heeft ook verder geen last meer gehad en is overleden aan nierproblemen en een tumor in z'n hoofd.
Het is dus niet altijd zo.
Ik heb op een site dit stukje gevonden,
.
Gr Hester
Mijn eerste hond is ook gecastreerd wegens prostaatklachten.
Hij heeft ook verder geen last meer gehad en is overleden aan nierproblemen en een tumor in z'n hoofd.
Het is dus niet altijd zo.
Ik heb op een site dit stukje gevonden,
De DA zei ook dat het nog niet zolang bekend is .Prostaatcarcinoom: bij het advies een reu te castreren dient rekening te worden gehouden met het feit, dat een gecastreerde reu een verhoogde kans heeft op het ontwikkelen van kwaadaardige prostaatkanker. Een extra hoog risico geldt dan nog eens voor de Bouvier.
Gr Hester
Gr Hester
SAMSON 05-01-1997--12-09-2007
Your dog loves you.When nobody else does.
- samson10
- Actief
Even een update.
Ik ben gister weer met Samson naar de DA geweest omdat ik het toch heel moeilijk vind om te beslissen wanner het genoeg is,en omdat hij nog wat vage klachten heeft(raar lopen met achterpoten,veel likken en kreunen als hij zich in zn slaap beweegt).
De Da heeft een onderzoek gedaan en het bleek dat zn prostaat weer iets groter was geworden,de ruimte voor ontlasting is nog maar de helft.
En Samson is nogal gevoelig in zn heupen,Da zei dat het heel ws artrose is.
Er is geen foto gemaakt,maar hij heeft nu wel pijnstillers(rimadyl) gekregen voor 20 dagen.
Daarna moet ik weer contact opnemen,om te vertellen of het wel of niet helpt.
Hoelang duurt het ongeveer voordat deze pijnstillers effct hebben?
Ik ben gister weer met Samson naar de DA geweest omdat ik het toch heel moeilijk vind om te beslissen wanner het genoeg is,en omdat hij nog wat vage klachten heeft(raar lopen met achterpoten,veel likken en kreunen als hij zich in zn slaap beweegt).
De Da heeft een onderzoek gedaan en het bleek dat zn prostaat weer iets groter was geworden,de ruimte voor ontlasting is nog maar de helft.
En Samson is nogal gevoelig in zn heupen,Da zei dat het heel ws artrose is.
Er is geen foto gemaakt,maar hij heeft nu wel pijnstillers(rimadyl) gekregen voor 20 dagen.
Daarna moet ik weer contact opnemen,om te vertellen of het wel of niet helpt.
Hoelang duurt het ongeveer voordat deze pijnstillers effct hebben?
Gr Hester
- yuki
- Zeer actief
- samson10
- Actief
- yuki
- Zeer actief
Ik hoor wel vaker dat een (pijnstillend) middel bij sommige honden niet aanslaat. Je zou kunnen vragen of je een ander kunt proberen, b.v. metacam o.i.d.samson10 schreef:Samson krijgt nu 8 dagen Rimadyl,maar ik zie niet echt verbetering.
De tweede dag leek het beter te gaan,maar dat liep snel weer terug.
Ik zit nu te twijfelen of ik nog door moet gaan of dat ik de DA even ga bellen.
Sterkte!!!!!!!!!!!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- samson10
- Actief
Samson is nog wel in staat om te plassen en poepen,het gaat wel heel lastig.
Dat moet ik dus goed in de gaten houden,als hij dat niet meer kan is het over
.
De pijnstillers zijn voor de vermoedelijke artrose in zn heupen,maar daar zie ik dus ook niet veel verandering in.
Maar ik vraag me dan weer af in hoeverre heeft het met de artrose te maken en hoeveel last heeft hij van de tumor
Dat moet ik dus goed in de gaten houden,als hij dat niet meer kan is het over
De pijnstillers zijn voor de vermoedelijke artrose in zn heupen,maar daar zie ik dus ook niet veel verandering in.
Maar ik vraag me dan weer af in hoeverre heeft het met de artrose te maken en hoeveel last heeft hij van de tumor
Gr Hester
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
ik wil echt niet rot overkomen hoor dus ik hoop dat ik het goed kan verwoorden.
Ik heb geen idee in hoeverre een hond weet wat er aan de hand is maar als hij niet meer kan ontlasten heeft ie waarschijnlijk al een paar dagen of langer heel veel moeite moeten doen en dus zal ie zich dan al beroerd voelen.en wellicht ongelukkig
Ik probeer zelf ,als het bij mij aan de orde mocht komen dat te voorkomen,dus totdat het niet meer leuk is voor de hond/kat of ander dier.
Nou snap ik dat het niet makkelijk is om afscheid te nemen maar als een beestje zo'n pijn moet hebben lijkt het me niet meer leuk,voor beide partijen niet.
Ik wil je echt totaal niet kwetsen of aanzetten tot iets,heb ook geen idee hoe je hondje erbij loopt nu maar dit is wat ik zou proberen.
heel veel sterkte
groetjes eefje
Ik heb geen idee in hoeverre een hond weet wat er aan de hand is maar als hij niet meer kan ontlasten heeft ie waarschijnlijk al een paar dagen of langer heel veel moeite moeten doen en dus zal ie zich dan al beroerd voelen.en wellicht ongelukkig
Ik probeer zelf ,als het bij mij aan de orde mocht komen dat te voorkomen,dus totdat het niet meer leuk is voor de hond/kat of ander dier.
Nou snap ik dat het niet makkelijk is om afscheid te nemen maar als een beestje zo'n pijn moet hebben lijkt het me niet meer leuk,voor beide partijen niet.
Ik wil je echt totaal niet kwetsen of aanzetten tot iets,heb ook geen idee hoe je hondje erbij loopt nu maar dit is wat ik zou proberen.
heel veel sterkte
groetjes eefje
- samson10
- Actief
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld,maar dat maakt het juist zo moeilijk.
Ik weet ook niet of Samson veel pijn heeft,het is geen pieperd.
Als hij moet poepen sta ik er nog net niet bovenop,maar ik hou het wel heel goed in de gaten dwz kijken hoelanghij er mee bezig is,of er geen bloed of heel veel slijm bij zit.
Ik wil absoluut niet dat hij pijn lijdt.
Hij is verder nog wel blij,eet goed en speelt af en toe nog wat.
Het is echt moeilijk
Ik weet ook niet of Samson veel pijn heeft,het is geen pieperd.
Als hij moet poepen sta ik er nog net niet bovenop,maar ik hou het wel heel goed in de gaten dwz kijken hoelanghij er mee bezig is,of er geen bloed of heel veel slijm bij zit.
Ik wil absoluut niet dat hij pijn lijdt.
Hij is verder nog wel blij,eet goed en speelt af en toe nog wat.
Het is echt moeilijk
Gr Hester
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Hoi wij hebben een poos geleden gepmt over jouw lieverd omdat ik een reu verloren ben aan prostaatkanker. Het rare lopen kan komen omdat het aan het uitzaaien is. Prostaatkanker groeit in in naburige weefsels, lymfeklieren, bekken en wervelkolom. Ik hoop dat de pijnstillers gaan werken ... heel veel sterkte ...
Laatst gewijzigd door Wenda op 06 sep 2007 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Dolleke
- geregistreerd lid
Ik heb nu ruim een maand geleden mijn hodn in moeten laten slapen door een vergrote prostaat. Het was al zo ver gevorderd dat hij dus niet meer kon poepen. Hij heeft door het vele persen zijn spieren kapot geperst en dat ontwikkelde zich in een darmhernia. Hij is daaraan geopereerd maar het heeft niet meer mogen helpen.
Dit is dus mijn ervaring met de prostaat en het is echt verschrikkelijk geweest.
Overigens was mijn hond 6 en ook nog vrolijk en wilde volop eten, wat de keuze alleen maar moeilijker maakt.
Ontzettend veel sterkte toegewenst!
Dit is dus mijn ervaring met de prostaat en het is echt verschrikkelijk geweest.
Overigens was mijn hond 6 en ook nog vrolijk en wilde volop eten, wat de keuze alleen maar moeilijker maakt.
Ontzettend veel sterkte toegewenst!
-
Eefje83
- Zeer actief
ik denk dat als ie bang word om te gaan poepen(geen idee hoe ik het uit moet leggen maar dat zie je aan hem als het zover is) zou ik er mee stoppen.
wij hebben een kat gehad die blaaskanker had precies voor de uitgang van de blaas,kon dus niet goed meer plassen,toen we zagen dat ze van de pijn liever niet meer op de bak ging zijn we naar de dierenarts gegaan.
ik wil je echt heel veel sterkte wensen,ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het voor je moet zijn.
groetjes eefje
wij hebben een kat gehad die blaaskanker had precies voor de uitgang van de blaas,kon dus niet goed meer plassen,toen we zagen dat ze van de pijn liever niet meer op de bak ging zijn we naar de dierenarts gegaan.
ik wil je echt heel veel sterkte wensen,ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het voor je moet zijn.
groetjes eefje
- samson10
- Actief
Ik begin nu toch echt te twijfelen.
Samson heeft af en toe wel dat hij gaat zitten om te poepen en dan toch maar niet doorzet.
Hij slaapt ook heel veel en soms ligt hij me aan te kijken alsof hij iets wil zeggen(hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).
Eigenlijk doet hij niet veel meer dan eten,ontlasten,slapen en heel af en toe heeft hij een opleving en komt hij met een speeltje aan,dat duurt dan 2 minuten en dan gaat hij weer slapen.
Maar hij is ook al 10 jaar,kan ook door zn leeftijd komen.
Ik ga het weekend maar eens goed nadenken,want ik weet het echt even niet meer
Samson heeft af en toe wel dat hij gaat zitten om te poepen en dan toch maar niet doorzet.
Hij slaapt ook heel veel en soms ligt hij me aan te kijken alsof hij iets wil zeggen(hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).
Eigenlijk doet hij niet veel meer dan eten,ontlasten,slapen en heel af en toe heeft hij een opleving en komt hij met een speeltje aan,dat duurt dan 2 minuten en dan gaat hij weer slapen.
Gr Hester
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat triest zegsamson10 schreef:Ik begin nu toch echt te twijfelen.
Als de oorzaak van de achterhand artrose zou zijn, dan zou Rimadyl (of een andere ontstekingremmende pijnstiller) echt moeten helpen.
Ik vrees dat het daarom van de prostaat, de tumor, en het moeilijk kunnen poepen afkomt omdat de pijnstilling niet lijkt te helpen
Heel veel sterkte gewenst.... ik denk dat je voor een hele moeilijke beslissing staat. Probeer in gedachten te houden dat je hondje niet meer te genezen is en misschien is 'te vroeg' dan beter dan 'te laat'.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Lisa
- Zeer actief
- samson10
- Actief
Caro. schreef:
Als de oorzaak van de achterhand artrose zou zijn, dan zou Rimadyl (of een andere ontstekingremmende pijnstiller) echt moeten helpen.
.
Haalt een pijnstiller ook de verschijnselen weg,zoals wiebelige achterpoten,moeite met drempels ed
Gr Hester
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het haalt zeker niet alles weg, het is vooral pijnbestrijding en bij artrose dus ontstekingremmend waardoor de hond er minder last van zou moeten hebben. Het is niet zo dat de hond ineens van alles weer kan, maar het zou wel (als het door de artrose komt) duidelijk verbetering moeten geven.samson10 schreef:Caro. schreef:
.
Haalt een pijnstiller ook de verschijnselen weg,zoals wiebelige achterpoten,moeite met drempels ed
Tenminste, dat is mijn ervaring bij mijn hond met artrose. Als ik pijnstilling geef (Rimadyl) zie ik binnen 1 dag al verbetering.
- samson10
- Actief
- yuki
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- samson10
- Actief
- alm@