Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fotohoek en konijnenhoofden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Zo zie je maar weer hoe verschillend er tegenaan gekeken word.

Ikzelf vond het "mooie fotoos" een hond die overduidelijk geniet van zijn barfmaaltje. :mrgreen:

Het commentaar bij de foto's vond ik ook zo zo.
kan me voorstellen dat mensen zich meer ergerde aan het commentaar dan de foto's an sich.

Misschien een idee om dan maar bij elke barffoto een waarschuwing te zetten?

Jou lappie vlees van de slager Annicka, daar heeft ook ooit een koppie aangezeten.
en een hond is nu eenmaal Carnivoor, dus die eten vlees, met alles erop en eraan en erin!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik snap dat gemiep om die foto`s niet !!
Er staat toch bij Niet voor de zwakke magen :19:
Dan weet je bij voorbaat al dat dat foto`s zijn waar niet iedereen tegenkan. Dus dan moet je dat topic ook niet aanklikken . :19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Caro. schreef:Ik vind een waarschuwing in de topictitel voldoende (en wel zo passend). Er zijn nu eenmaal zat hondeneigenaren die hun hond barf geven en waarom zouden daar geen foto's van gemaakt mogen worden?
).
Ik zie dan liever de foto`s van een baasje die Barf bereid/klaarmaakt. :mrgreen: Dat zijn nog eens fotomomenten.... :mrgreen:
Zie meteen weer die foto`s van - was het - Hilje voor me met die zakdoekjes in haar neus!! :smile: :smile: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 05 sep 2007 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

er staat nu toch een waarschuwing in de titel, kan je kijken of je wilt of niet makkelijk zat.
het commentaar bij de foto's vind ik niet grappig overigens.

betreft het feit dat er een geslacht konijn getoont wordt: in frankrijk ( en volgens mij in veel meer landen ) is het verplicht om het dier met pootjes en kop in de vitrine te leggen zodat men zeker weet dat ze konijn kopen, geldt ook voor enkele vogelsoorten.
konijn en kat schijnt nogal naar mekaar te smaken en in het verleden werden vaak katten voor konijnen verkocht, vandaar dus dat het met kop en pootjes in de vitrine moet liggen :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MonaToetje schreef:Ik zie dan liever de foto`s van een baasje dat Barf bereid/klaarmaakt. :mrgreen: Dat zijn nog eens fotomomenten.... :mrgreen:
Hoezo?Hier geen zakdoeken voor mijn mond als ik pens knip hoor :mrgreen:
Overigens had het commentaar bij de foto's van mij ook inderdaad iets anders gemogen,maar dat is smaak(of denkwijze)verschil denk ik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ik vind het ook walgelijk om te zien.
Ik vind wel dat er in het onderwerp naam voortaan duidelijk moet instaan dat het schokkend kan zijn.
Want van dat konijn heb ik ook gezien :N:
Omdat het eerst onder een andere naam vermeld stond.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik heb ff gekeken,alleen de 1ste,ook ik vond het niet zo leuk om te zien.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik ben het er volkomen mee eens :eek:

wilde eerst niet kijken, maar nu móest het wel even.!!

het lijkt verdorie wel, of die Topichouder/ster, het voor "de kick" doet !! :evil: :evil:

Echt belachelijk dit, en dat kàn toch echt niet
( snap niet dat de modjes niet ingegrpen hebben :roll: )

Laten ze dat maar lekker op "You tube" doen, bij de gruwel filmpjes !!!!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

t is gewoon voeding, niets meer niets minder
het stukje vlees at de meeste op t bord hebben liggen komt ook gewoon van een dood dier af

vind dat er gewoon makkelijk flink gezeurd wordt over t eea,
heb hier een tijd terug ook foto's van pups met een konijntje geplaatst waarvan niemand t gelijk doorhad (was nog een intact konijntje met vacht en je zag alleen de witte pluizige rug)
maar omdat ik het benoemde wist men het en kwam er gezeur over,.....heb dan echt zo iets van je HOEFT NIET TE KIJKEN...
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pak-de-bal schreef:maar nu móest het wel even
Ja, ik vond het ook zo vervelend toen die vent met z'n pistool langskwam om mij te dwingen dit topic te openen. Ik was net de krant aan het lezen dus het kwam erg slecht uit.
Maarja, je móet wel, je kunt geen nee zeggen dan natuurlijk.
Afbeelding
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Jaap* schreef:
Ja, ik vond het ook zo vervelend toen die vent met z'n pistool langskwam om mij te dwingen dit topic te openen. Ik was net de krant aan het lezen dus het kwam erg slecht uit.
Afbeelding
:smile: :smile:
Afbeelding
Pak-de-bal

Addy schreef:
annicka schreef:
Wil de hond schreef:Kom jij wel eens bij een slager? :denken:
Laat een slager zien hoe een koe, een varken of een paard geslacht worden? Zet hij vervolgens de gevilde kop met ogen er in in de vitrine?
Hier bij de islamitische slager hangt en ligt er vanalles, zelfs kalfskoppen en ze staan uit te benen waar je bij bent dus wat is je punt nou :19:
ja, in Egypte hangen ze ook zo in de etalage, maar dat is daar , en hier is hier !!!
Wij zijn niet zo, namelijk, snap je dat wel? :denken:

Trouwens het màg hier niet meer, voor de hygiene-regels :wink:
Laten ze dat toe voor de islam?
Pak-de-bal

Jaap* schreef:
Afbeelding
Paashaas :
ik hàd al een vermoeden, maar wilde voordat ik op dit topic zou reageren ,
het nog even góed zien

( anders weet je toch niet waar het over gaat?)
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Pak-de-bal schreef:
Gelukkig niet nee... :19:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Pak-de-bal schreef:ik ben het er volkomen mee eens :eek:

wilde eerst niet kijken, maar nu móest het wel even.!!

het lijkt verdorie wel, of die Topichouder/ster, het voor "de kick" doet !! :evil: :evil:

Laten ze dat maar lekker op "You tube" doen, bij de gruwel filmpjes !!!!
Uhhmm.. ik heb wel ingegrepen, heb in de topictitel gezet dat het niet voor zwakke magen was. De foto's op zich heb ik geen moeite mee, alleen het commentaar was niet mijn humor.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pak-de-bal schreef:Wij zijn niet zo, namelijk, snap je dat wel? :denken:
Nee, kun je even uitleggen waarom IK niet zo ben aub?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ter aanvulling: :ok:
ik heb de fotos er tussenuit gehaald :mrgreen: maar zeker de moeite waard om even te lezen en erover na te denken :wink:

Hond in de pot, kat in de zak. Jammie.Door Wout in Allerlei op 07 juni 2007 om 16:50.
Naar aanleiding van het nieuwsbericht van Frans010: http://www.uwsupermarkt.nl/?aid=3769

In onze 'beschaafde' westerse wereld gaan de nekharen overeind staan als we horen hoe men in Aziatische landen probleemloos honden op het menu zet. Volgens Wikipedia slacht men bijvoorbeeld in Birma jaarlijks 2,3 miljoen honden voor consumptie. De horror. Actiegroepen zoals PETA proberen al jaren regeringen in Azië onder druk te zetten om het eten van honden te verbieden. Maar waarom zou je bijvoorbeeld wel kip, geit of koe mogen eten en hond of een poes niet?
En waarom eet men eigenlijk honden?

De oorsprong van het eten van honden komt voort uit praktisch oogpunt. Zolang er voedsel genoeg is zijn honden prima metgezellen voor; het verdedigen van huis en haard tegen gespuis, het warmen van je bed tijdens koude nachten, het handige maatje zijn tijdens de jacht of als lastdier voor trekken van de kar. Maar als het tegenzit en de voedselvoorraad op raakt is de hond opeens een bron van noodzakelijke voedingstoffen.

Zo was (is) het niet ongebruikelijk voor de volkeren in het hoge noorden van Groenland, Siberië tot Canada om ten tijde van nood een hond in de pot te stoppen. Misschien betekent het aloude spreekwoord 'de hond in de pot vinden' niet dat je te laat bent en de hond de restjes eet maar dat er arme tijden waren aangebroken en Fikkie tot hachee was verwerkt. Als het gaat om overleven is men niet zo sentimenteel.

Tegenwoordig zijn in onze westerse ogen honden geen allround middel meer om te overleven, laat staan te dienen als bron van voedsel. ‘Hond op het menu kan echt niet’. Het is waarschijnlijk aan onze cultuurhistorisch bepaalde zendingsdrang en arrogantie te danken dat we andere volkeren op deze wereld onze almachtige visie opdringen. Tja, met onze Albert Heijn en Super de Boer om de hoek hebben we makkelijk praten.

In Sulawesi trof men in Minahasa op de markt hondenvlees aan. En niet alleen hond maar ook rat en vleermuis. Met een westers oog bekeken is het eten van ratten en vleermuizen slechts weerzinwekkend en goor maar bestempelen we het eten van hond minstens als zielig en barbaars. Voor de lokale bevolking zal het allemaal worst zijn. Het is een goedkope en legale bron van eiwit en proteïnen en het zijn dan ook doorgaans de armen die het kopen. Veel keus hebben ze niet, een aap uit de boom schieten of ander wild dier vangen is tegenwoordig zwaar verboden.

( Zeenomaden hadden deze zeldzame Koeskoes gevangen, Dit exemplaar had gelukt want meestal breek het al zijn botjes als ze de boom omhakken waar het in zit. Voor de zeenomaden was de Koeskoes een welkome en vooral gratis aanvulling op hun eenzijdige menu. Wij sentimentele westerlingen wisten het dier na een stevige onderhandeling vrij te kopen voor 5 euro zodat we het elders weer konden uitzetten.)

We vroegen enkele lokale bewoners hoe het nou zit met het eten van honden. Het antwoord was simpel: het is in de streek van Minahasa niet ongebruikelijk als men iemand bezoekt om een puppy te geven zoals wij een bloemetje meenemen. Het hondje doet dan inderdaad keurig dienst als erfbewaker, kliko en vanger van ongedierte. Als de portemonnee in magere tijden leeg raakt en de buiken ook dan loop je een goede kans om letterlijk de hond in de pot te vinden. Lokalen hebben hier geen enkele moeite mee. En misschien komt dat ook wel omdat ze verder geen enkele band met de hond hebben. Hondje aaien is bijvoorbeeld iets dat eigenlijk alleen die vreemde westerlingen doen.

Enfin, voor de arme lokalen die geen koe of geit kunnen betalen, laat staan onderhouden, is een hond (of ander dier) dus een perfecte aanvulling op het toch al karige menu. Dus de volgende keer als u een petitie tegen het eten van hondenvlees tekent dan ontzegt u in feite voor de arme bewoners van de Minahasa streek een voedzame en voor de hand liggende maaltijd zonder alternatief van een goedkope kiloknaller.

Boter op ons hoofd.

De reden dat men bij de poelier vaak nog de pootjes aan een geslacht konijn laat zitten is als bewijs dat het geen kat is. In vroegere tijden was het niet ongebruikelijk dat je in plaats van een konijn letterlijk een kat in de zak kocht. Zo'n 100 jaar geleden deed men hier sowieso niet zo moeilijk om hond, kat of rat te eten. Op de onderstaande Franse prent uit 1870 is duidelijk te welke waar de koopman in de aanbieding had.

Afbeelding
Maar ook deze prent van de opening van een heuse hondenslager in 1910 bewijst dat een hapje hond niet ongewoon was.

Ratten eten was tot voor kort in het Belgische Dendermonde niet ongebruikelijk. Onder de fantasienaam 'Waterkonijn' kon men daar genieten van een heerlijke muskusrat. Maar aangezien muskusrat formeel te boek staat als ongedierte en sinds de dioxinecrisis is het van overheidswege verboden om nog langer dit dier op de kaart te zetten. Waarom de muskusrat ( die eigenlijk niet eens een echte rat is) niet, en een haas of konijn wel geserveerd mag worden is een raadsel. Hoe dan ook wij laten muskusratten liever sterven en nutteloos wegrotten in klemmen dan dat we goed gebruik maken van het vlees van dit overigens smakelijk dier.

Hond kon men tot voor kort nog bestellen in het Zwitserse kanton AppenZell. Maar ook aan deze 'geheime' traditie (Zwitserland verbiedt de handel in hondenvlees) kwam in 2000 een definitief einde onder druk van demonstraties en petities tegen het eten van honden.

Ja wij zijn een beschaafde maatschappij en in onze onmetelijke en vooral ondoorgrondelijke wijsheid hebben we bepaald welk dier wel of niet geconsumeerd mag worden. Ondertussen draait onze bio-industrie op volle toeren, gaan onze huisdieren dood aan welvaartziektes en we veroordelen hartvochtig de barbaren uit verre landen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

Ik zie inderdaad niet in waarom het eten van een hond erger zou zijn dan het eten van een varken (ook een beestje met een leuk karakter). Of ik er zelf een zou willen eten is misschien weer een tweede :).

Overigens eet ik (Remco) vooral vegetarisch omdat Linda dat wil, alleen ik zondig dan meestal gelijk met het ergste van het ergste (knakworst ed).

Waarom de Islam er trouwens bij genoemd moet worden? In de meeste buitenlanden gaan ze in ieder geval er niet zo hypocriet mee om als hier. Ook een leuke uitspraak die ik wel eens heb gelezen, maar geen flauw idee meer van wie: 'Eigenlijk zou iedereen die vlees eet minimaal 1 keer zelf een dier moeten slachten'.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Palmuk schreef: Overigens eet ik (Remco) vooral vegetarisch omdat Linda dat wil, alleen ik zondig dan meestal gelijk met het ergste van het ergste (knakworst ed).
knakworst? man, maak je niet druk daar zit toch geen vlees in :smile:
Palmuk
Actief

Podenji schreef:
Palmuk schreef: Overigens eet ik (Remco) vooral vegetarisch omdat Linda dat wil, alleen ik zondig dan meestal gelijk met het ergste van het ergste (knakworst ed).
Even een blik erbij gepakt van de Unieworst: 51% kalkoenseperatorvlees (dat is niet zo erg, dat zou anders toch weg moeten ;)) en 27% varken (en daar staat niets bij over de herkomst: dus 100% garantie op bioindustrie ;)).
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Palmuk schreef:
Podenji schreef:
Even een blik erbij gepakt van de Unieworst: 51% kalkoenseperatorvlees (dat is niet zo erg, dat zou anders toch weg moeten ;)) en 27% varken (en daar staat niets bij over de herkomst: dus 100% garantie op bioindustrie ;)).
als er toch nog zoveel vlees inzit waarom smaakt het dan nog nergens naar zonder een flinke scheut ketsjup? :eek: :mrgreen:
Palmuk
Actief

Het is niet voor niets grotendeels afvalvlees waar de gemiddelde barfer van over zijn nek zou gaan. Doe mij maar mosterd trouwens.

Om toch iets on-topics te zeggen: het is natuurlijk wel netjes een waarschuwing in het topic te zetten altijd. Staat daar al iets over in de regels?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Palmuk schreef:Even een blik erbij gepakt van de Unieworst: 51% kalkoenseperatorvlees (dat is niet zo erg, dat zou anders toch weg moeten ;)) en 27% varken (en daar staat niets bij over de herkomst: dus 100% garantie op bioindustrie ;)).
hoezo niet zo erg? hoe je het ook went of keert,al is het afvalvlees , het beest is er toch dood voor gemaakt, :wink:
Pak-de-bal

ik zie dat ze 2 boerboels heeft, ( niet echt mijn favorieten,) , vandaar misschien het:
"ruwe-pit-bolster" effect? :19:

Ik zou met mijn stabij een paar lieve brokjes laten zien, die hij dan lief op zit te eten :smile:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef: Ik zou met mijn stabij een paar lieve brokjes laten zien, die hij dan lief op zit te eten :smile:
ik wist niet dat er lieve brokjes gefabriceerd werden :-)
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Pak-de-bal schreef:ik zie dat ze 2 boerboels heeft, ( niet echt mijn favorieten,) , vandaar misschien het:
"ruwe-pit-bolster" effect? :19:

Ik zou met mijn stabij een paar lieve brokjes laten zien, die hij dan lief op zit te eten :smile:
Zucht.. je bent wel weer op dreef he :roll:
Pak-de-bal

Palmuk schreef:Waarom de Islam er trouwens bij genoemd moet worden? In de meeste buitenlanden gaan ze in ieder geval er niet zo hypocriet mee om als hier.
doel je op die koppen in de etalage?
Waarom dat hier in het achterkamertje gebeurd en daar gewoon in de etalage staat ?

Nou, dat is duidelijk:
ik wil absoluut geen vieze vliegen, die ziektes overbrengen, op mijn stukje vlees hebben !
Zelfs in Griekenland zou ik al geen stukje vlees willen kopen, met al die vliegen er op.
( daar hebben ze gewoon in de openlucht vlees hangen.)

ik ben heel blij met ons land en zijn 100-en regels, dat koopt veel aantrekkelijker , zonder die viezigheid er op.
Palmuk
Actief

Pak-de-bal schreef: Ik zou met mijn stabij een paar lieve brokjes laten zien, die hij dan lief op zit te eten :smile:
Die stabij wil net zo goed vlees hebben als die boerboel. Ben je daar echt zo tegen, neem een geit! (ook leuk)

De laatste keer dat ik van vlees ziek ben geworden was trouwens keurig bewerkte ham.
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

:19: ik snap al die ophef niet, er staat nu toch een waarschuwing bij. Wil je niet kijken dan kijk je niet, wil je wel kijken dan kijk je wel.

Honden zijn vleeseters, kan je daar niet tegen neem dan een konijn ofzo :denken:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Pak-de-bal

Podenji schreef: gaan onze huisdieren dood aan welvaartziektes en we veroordelen hartvochtig de barbaren uit verre landen.
we veroordelen alleen dè manier van slachten.
Aap-hersenen, hoe zo'n aap dan geslacht wordt, vreselijk.
Dat zal met alle dieren daar niet zo nauw gaan, ( verdoven, wat is dat?)

Maar verder mogen ze van mij eten wat ze willen, hoor ! :wink:

Trouwens, ik geloof , dat in ònze Hongerwinter in de 2de WO, ook geen kat of hond op de straten te zien waren? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”