Klopt dit, of zouden daar andere redenen voor kunnen zijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meer ontlasting door krokant of geperste brok?
Moderator: moderatorteam
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Meer ontlasting door krokant of geperste brok?
Vraagje, valt mij op dat over het algemeen de ontlasting van een hond die geperste brok krijgt meer is als , met een krokante brok!

Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
amber88
- Vaste gebruiker
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Nou, de antwoorden zijn weer divers ! Ik heb ook de ervaring dat mijn honden meer poepen op een geperste brok dan op een krokante.. Toen ik FF,Cavom of Wielco voerde kwam er 4 a 5 keer per dag een grote hoop ! Er kwam meer uit als dat er in ging hoor, en ze hebben daar juist zo weinig van nodig dus dat snapte ik al niet... Nu voer ik een krokante brok waar ze ietsje meer van nodig hebben en poepen ze nog maar twee keer per dag. ( en de hoeveelheid is ook minder )
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dus ook dat ie best wel veel poept op een geperste brok!SuzieC1970 schreef:Nou, de antwoorden zijn weer divers ! Ik heb ook de ervaring dat mijn honden meer poepen op een geperste brok dan op een krokante.. Toen ik FF,Cavom of Wielco voerde kwam er 4 a 5 keer per dag een grote hoop ! Er kwam meer uit als dat er in ging hoor, en ze hebben daar juist zo weinig van nodig dus dat snapte ik al niet... Nu voer ik een krokante brok waar ze ietsje meer van nodig hebben en poepen ze nog maar twee keer per dag. ( en de hoeveelheid is ook minder )
Drie flinke hopen per dag!
Heb ook dezelfde ervaring met Farmfood gehad!!
Mijn vriendin haar hond krijgt een krokante brok, en hij poept keurig twee kleine hoopjes per dag, en de hond is net zo zwaar als Mack, ook trouwens een Bullmastiff!!
Snap er geen hout van!
Mag ik vragen wat voor een brok je nu voert?
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Ik voer nu brok van Brouwers (lam/rijst). Kwaliteit is vergelijkbaar met de duurdere merken maar dan tegen een lagere prijs. Anders kun je even kijken op www.petfood.nl
( de dierenspeciaalzaak waar ik dit haal fokken volgens mij bullmastiffs...)
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit klopt, de Fam. Brouwers fokken inderdaad Bullmastiffs.SuzieC1970 schreef:Ik voer nu brok van Brouwers (lam/rijst). Kwaliteit is vergelijkbaar met de duurdere merken maar dan tegen een lagere prijs. Anders kun je even kijken op www.petfood.nl
Bedankt voor de tip
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat veel of niet zo veel poepen - wat hebben geperste of krokante brokken daarmee te maken?
Ligt dat niet aan de ingredienten die in de brok zitten?
Ignit Bekken
http://barf-natuurlijk.nl
Ligt dat niet aan de ingredienten die in de brok zitten?
Ignit Bekken
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit kan komen omdat beide brokken op een hele andere manier verteren.ignit schreef:Dat veel of niet zo veel poepen - wat hebben geperste of krokante brokken daarmee te maken?
Ligt dat niet aan de ingredienten die in de brok zitten?![]()
Ignit Bekken
Over het algemeen kun je zeggen dat van krokante brokken ze meer zouden kunenn poepen.
Tenminste dat heb ik zo ervaren!
En inderdaad de ingredieenten spelen een grote rol, een brok waar veel graan in zit daar poepen ze ook weer meer van, omdat een hond daar eigenlijk niks mee kan, ze poepen het gewoon weer uit. Het zit niet in hun natuurlijke dieet.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Ze dragen in ieder geval bij aan de grootte van de populatie van de Bullmastiff in NL.Amber schreef:Dit klopt, de Fam. Brouwers fokken inderdaad Bullmastiffs.SuzieC1970 schreef:Ik voer nu brok van Brouwers (lam/rijst). Kwaliteit is vergelijkbaar met de duurdere merken maar dan tegen een lagere prijs. Anders kun je even kijken op www.petfood.nl
Bedankt voor de tip

-
SnowWhite
- Actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi, ja dat zou je zeggen he!Yuka schreef:uh... misschien stomme vraag maar hoe kom je er achter of je te maken hebt met een "geperste" of "krokante" brok?![]()
Een brok is toch eenmaal een brok??
Het staat ook op de zak, maar er zijn over het algemeen meer krokante brokken als geperste brokken,
Cavom, Prins en Farmfood zijn volgens mij de enige geperste brokken.
Kennels favourite heeft ook een geperste versie, en alle wel bekende overige merken zijn allemaal krokante brokken!
Als je twijfelt zou je kunnen kijken wat er gebeurd , als je twee glaasjes water neemt, je gooit in ieder glaasje een brokje, dwz een geperst brokje in het ene. En een krokant brokje in het andere glaasje.
Dan zul je het verschil duidelijk zien.
Het geperste brokje lost langzaam op, en word heel fijn dus je kan het vergelijken met een paracetamol die je oplost,, kwa effect natuurlijk he!
En het krokante brokje lost eigenlijk niet op,, maar zwelt op als een sponsje!! Dus kun je nagaan hoe dit gaat in het maag-darmgestel van onze viervoeters!
Honden hebben ook over het algemeen meer kans op een maagtorsie, of wel een maagkanteling bij gebruik van een krokante brok.
Nu is het natuurlijk niet zo, dat een hond dit krijgt van alleen een krokante brok, maar stel je voor dat je de hond zijn maaltje krokante brokken hebt gegeven, en je zou gek gaan doen met je hond,, rennen of zo, dan heb je dus met een krokante brok eerder kans op een maagtorsie als met een geperste brok, simpelweg omdat de geperste brok eerder oplost, en niet lang in opgezwollen staat in het maag-darm gestel van je hond blijft zoals een krokant brokje zal doen.
Heb hier nog een link waar je dit verhaal wat ik vertel kan zien met voorbeelden van de verschillende brokken in glaasjes.
http://www.xs4all.nl/~jheming/GZers_bes ... rokken.htm
Hoop dat je hier wat aan hebt!
-
SnowWhite
- Actief
-
faya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Je kunt het verschil ook wel zien hoor. Een geperste brok is vaak een soort 'staafje'. Net zoals de paardenbrok of konijnenkorrel ( alleen het formaat is dan natuurlijk anders he) en een krokante brok is vaak rond of driehoekig en wat ruwer van structuur. Krokante brok ruikt ook vaak wat sterker. De meeste brokken zijn krokant. Prins,FF,Cavom,Wielco en Denkadog hebben geperste brok( hoewel Prins en Denkadog ook krokante brok hebben...)