Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Misselijk en blijven overgeven

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Misselijk en blijven overgeven

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie heeft vanavond al een keer of 7 overgegeven en blijft ook maar smakken :(: Al haar eten is er al uit en nu is het alleen maar gal wat er nog uitkomt.
Is er iets wat ik nog kan doen om haar wat beter te laten voelen?

Hopelijk is het snel over.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ach arm dier :wink:
Ik denk dat je het beste even niks kunt doen en morgen weer voorzichtig wat eten geven;blijkbaar moet het lichaam echt iets kwijt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Er heerst een flinke maag/darm virus dus ik zou wel waakzaam zijn!
Als je het niet vertrouwd naar de da... op een ander forum heeft een hond ook dit virus en die was bijna uitgedroogt, maar die had ook erg diarree.....

Jacqueline
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Ze blijft overgeven, net weer :(: ook ruikt het braaksel nogal ijzerachtig en is het roze. Maar als het iets van bloed is, kan het toch ook zo zijn dat het van een gesprongen vaatje is ofzo?
Tamara.
Zeer actief

marian* schreef:Ach arm dier :wink:
Ik denk dat je het beste even niks kunt doen en morgen weer voorzichtig wat eten geven;blijkbaar moet het lichaam echt iets kwijt.
dat idee heb ik ook, hier heeft ze echt nog nooit last van gehad :19: Er staat water voor d'r, verder doe ik maar (nog) niets.
Tamara.
Zeer actief

jacq1970 schreef:Er heerst een flinke maag/darm virus dus ik zou wel waakzaam zijn!
Als je het niet vertrouwd naar de da... op een ander forum heeft een hond ook dit virus en die was bijna uitgedroogt, maar die had ook erg diarree.....

Jacqueline
Ze heeft gelukkig tot op heden geen last van gehad van diaree. Ze is wel zichtbaar misselijk, continu smakken en kwijlen.

Ik hou het zeker goed in de gaten!
marian*
Erelid
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Ze blijft overgeven, net weer :(: ook ruikt het braaksel nogal ijzerachtig en is het roze. Maar als het iets van bloed is, kan het toch ook zo zijn dat het van een gesprongen vaatje is ofzo?
Ik zou dit heel goed in de gaten houden en als het roze donkerder wordt meteen een dierenarts inschakelen;kan een gesprongen vaatje of geirriteerde slokdarm zijn maar even zo goed iets anders.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

marian* schreef:
Tamara en Bowie schreef:Ze blijft overgeven, net weer :(: ook ruikt het braaksel nogal ijzerachtig en is het roze. Maar als het iets van bloed is, kan het toch ook zo zijn dat het van een gesprongen vaatje is ofzo?
Ik zou dit heel goed in de gaten houden en als het roze donkerder wordt meteen een dierenarts inschakelen;kan een gesprongen vaatje of geirriteerde slokdarm zijn maar even zo goed iets anders.
Ik zei het eigenlijk om mezelf een beetje gerust te stellen :roll:
Ze slaapt op/naast bed dus ik hou er heel goed in de gaten. En anders sta ik morgenochtend op de stoep bij de DA.
marian*
Erelid
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:
marian* schreef:
Ik zei het eigenlijk om mezelf een beetje gerust te stellen :roll:
Ze slaapt op/naast bed dus ik hou er heel goed in de gaten. En anders sta ik morgenochtend op de stoep bij de DA.
Ja dat snap ik want zo'n pietlut ben ik ook als er 1 ziek is :wink:
Gewoon goed in de gaten houden is het enige dat je kunt doen nu.Slaap ze!
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

geen zwellende buik toch??
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Rosita Compagner schreef:geen zwellende buik toch??
Idd dat vroeg ik me ook af.

Zit er iets in haar bek?

Als ze blijft overgeven zou ik toch denken om met de da te gaan overleggen.

En heb je misschien okugest in huis?
Tamara.
Zeer actief

Nee, dat was het eerste waar ik naar keek, en eigenlijk nog steeds op let :wink: De buik is wel een beetje hard.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik ben gisteren ook met Jenny naar de dierenarts geweest.
Jenny begon vrijdagmiddag met overgeven en toen heb ik al telefonisch contact gezocht met de dierenarts. Ik moest haar even op rijst en gekookte kipfilé zetten, maar naarmate het weekend vorderde nam de eetlust steeds verder af. Zaterdagnacht kreeg ze er ook nog eens heftige waterachtige diarree bij. Finidiar erin en vanaf zondagmiddag (na overleg met de dierenarts) ook Loperamide erbij, want de ontlasting bleef waterdun.
Toen Jenny helemaal niet meer wilde eten en zelfs geen water meer binnenhield ben ik als een speer naar de dierenarts gegaan met haar. Ze heeft een enteritis, ontsteking van het maag-darmkanaal en ik kreeg inderdaad te horen dat dit heerst.
Vier soorten medicijnen erin, waaronder een antibioticum voor vijf dagen en uiteraard ingespoten. Gelukkig knapte Jenny na een paar uurtjes gigantisch op.
Als Bowie hetzelfde heeft als Jenny, dan helpt daar geen Finidiar of Okugest tegen.

Sterkte!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hoe gaat het nu, Tamara?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Zolang een hond overgeeft, zal de hond geen zwellende buik hebben. Een buik zwelt op door gasvorming wat er niet uit kan door een afsluiting. Als een hond kan overgeven, is er in elk geval geen afsluiting van de maag.
Tamara.
Zeer actief

Ari@ne schreef:Hoe gaat het nu, Tamara?
Het gaat alweer wat beter met d'r, dank je :wink: Vandaag heeft ze gelukkig niet meer overgegeven en de gekookte kip dus binnen gehouden die ik haar vandaag beetje bij beetje had gegeven.

Wat het nou is geweest, geen idee :19: Hopelijk bleef het bij vannacht :wink:
Tamara.
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Ik ben gisteren ook met Jenny naar de dierenarts geweest.
Jenny begon vrijdagmiddag met overgeven en toen heb ik al telefonisch contact gezocht met de dierenarts. Ik moest haar even op rijst en gekookte kipfilé zetten, maar naarmate het weekend vorderde nam de eetlust steeds verder af. Zaterdagnacht kreeg ze er ook nog eens heftige waterachtige diarree bij. Finidiar erin en vanaf zondagmiddag (na overleg met de dierenarts) ook Loperamide erbij, want de ontlasting bleef waterdun.
Toen Jenny helemaal niet meer wilde eten en zelfs geen water meer binnenhield ben ik als een speer naar de dierenarts gegaan met haar. Ze heeft een enteritis, ontsteking van het maag-darmkanaal en ik kreeg inderdaad te horen dat dit heerst.
Vier soorten medicijnen erin, waaronder een antibioticum voor vijf dagen en uiteraard ingespoten. Gelukkig knapte Jenny na een paar uurtjes gigantisch op.
Als Bowie hetzelfde heeft als Jenny, dan helpt daar geen Finidiar of Okugest tegen.

Sterkte!
Hopelijk blijft Bowie dit bespaard zeg, pffff. Maar aan Bowie te zien was het erg tijdelijk :wink:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Tamara en Bowie schreef:
MoniqueDM schreef:Ik ben gisteren ook met Jenny naar de dierenarts geweest.

Sterkte!
Hopelijk blijft Bowie dit bespaard zeg, pffff. Maar aan Bowie te zien was het erg tijdelijk :wink:
Gelukkig maar, want bij Jenny nam de ellende alleen maar toe.
Geef Bowie maar een dikke knuffel en zeg maar dat ze snel weer de oude moet zijn :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

gelukkig gaat het beter.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ari@ne