Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
metacam
Moderator: moderatorteam
-
nikaboef
- Vaste gebruiker
metacam
beste allemaal
de hond van mijn buren verderop moet metacam gaan krijgen want deze kan warschijnlijk niet tegen rimadyl. zijn urine is er niet goed op.
wat vinden jullie van metacam ? dit vroeg ze mij om hier te plaatsen.
werkt het evengoed als pijnstiller? de hond heeft elleboogproblemen, lpc aan bijde kanten en rugproblmen.
is metacam wel veilig vraagt zei zich af?
hopelijk hebben jullie ervaringen voor haar. ik geef het door, ze zit zonder internet.
de hond van mijn buren verderop moet metacam gaan krijgen want deze kan warschijnlijk niet tegen rimadyl. zijn urine is er niet goed op.
wat vinden jullie van metacam ? dit vroeg ze mij om hier te plaatsen.
werkt het evengoed als pijnstiller? de hond heeft elleboogproblemen, lpc aan bijde kanten en rugproblmen.
is metacam wel veilig vraagt zei zich af?
hopelijk hebben jullie ervaringen voor haar. ik geef het door, ze zit zonder internet.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het is pet hond verschillend hoe de hond op Metacam reageert. Onze Lana reageerde helemaal niet op de Metacam (had ook l.p.a. en l.p.c.) en reageerde wel weer goed op de Rimadyl, maar ik ken ook zat honden die het wel goed doen op de Metacam.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
nikaboef
- Vaste gebruiker
- donna
- Zeer actief
Donna krijgt het al 2,5 jaar en reageert er goed op.Ze krijgt het ook ivm de ellebogen(LPC).Ze krijgt een dosis voor een hond van 20 kilo en ze weegt 30 kilo.
Zij reageerd weer helemaal niet op de Rymadil of Zubrin.
Previcox heeft ze ook gehad dat werkt een paar uur goed maar daarna zie je het minder worden.
Zij reageerd weer helemaal niet op de Rymadil of Zubrin.
Previcox heeft ze ook gehad dat werkt een paar uur goed maar daarna zie je het minder worden.
-
boxersien
Boris reageert heel goed op metacam met een lage dosis. Daarnaast (heeft HD) krijgt hij sashasblend (omdat dit op natuurlijke basis is en dus geen schade aan het lichaam brengt zoals metacam wel doet). Doordat ik sashasblend erbij heb gedaan mankt hij sindsdien eigenlijk nooit meer en kan weer alles doen. Dit allemaal terwijl hij nu nog voor 8 kg metacam krijgt (weegt 40 kg en had altijd ruim de dosis nodig). Boris zit inmiddels al 3.5 jaar erop.
Rimadyl werkte hier ook absoluut niet. Boris werd er heel onrustig van en kon er niet meer lekker van slapen. Bo heeft het ook gehad (heeft inmiddels geen medicatie meer) en die werd alleen maar slechter van de rimadyl. Ze bleef maar achteruit gaan. En we zijn gestopt ermee en alle klachten en pijnen zijn ook weggegaan. Ze heeft namelijk ook HD en doordat ze veel pijn had (verlamd werd ze eerder) kreeg ze dus ook medicatie, maar dat ging dus helemaal niet.
Rimadyl werkte hier ook absoluut niet. Boris werd er heel onrustig van en kon er niet meer lekker van slapen. Bo heeft het ook gehad (heeft inmiddels geen medicatie meer) en die werd alleen maar slechter van de rimadyl. Ze bleef maar achteruit gaan. En we zijn gestopt ermee en alle klachten en pijnen zijn ook weggegaan. Ze heeft namelijk ook HD en doordat ze veel pijn had (verlamd werd ze eerder) kreeg ze dus ook medicatie, maar dat ging dus helemaal niet.
-
LunaLover
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn oudste dober heeft metacam als hij echt pijn vertoont... dan helpt het binnen een dag... dus hier goede ervaringen met metacam.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi