Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoesten en slijm opgeven

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Noukie
Vaste gebruiker

hoesten en slijm opgeven

Ongelezen bericht door Noukie »

Onze Anouk (boxer, 2 jaar) is sinds vandaag (vanmiddag eigenlijk) heel erg aan het hoesten en dan spuugt ze hele klodders slijm uit. Gisteren deed ze al raar, net of ze haar neus heel erg aan het ophalen was, maar ze hoestte niet.
Ik denk niet dat er iets bijzit uit haar maag, maar dat het uit haar longen komt. Het slijm is wit. Ik weet niet of ze koorts heeft, want ik heb dus geen thermometer, maar ze eet en drinkt goed en is vrolijk. Als ze te enthousiast op haar speeltje aan het kluiven is, gaat ze hoesten en nu gaat ze zelfs hoesten terwijl ze in haar mand ligt.....
Ik heb net thijmsiroop gegeven en dat helpt natuurlijk niet meteen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn??? :denken: gewone verkoudheid, kennelhoest of nog iets anders????
Kan iemand me raad geven, want ik ben best wel bezorgd???!!!!!
Bedankt
Ellen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het klinkt al een "gewone"kennelhoest, hou haar temp in de gaten en of ze geen echte groene uitvloeing uit bv haar neus krijgt, thijmsiroop is prima :wink:

ook met wandelen even geen halsband om, een tuigje is beter nu :wink:

als ze er echt ziek van word, dan naar de DA gaan en zal ze ws aan de AB moeten, maar vele honden zijn hier met een aantal dagen weer gewoon overheen zonder Ab.. sterkte
Noukie
Vaste gebruiker

Dat hoopte ik al, maar ik dacht dat kennelhoest alleen een droge hoest is; ze hoest ook zoveel wit slijm op.

Ellen
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Slijm ophoesten kan bij kennelhoest :wink:
Nika heeft het een aantal malen gehad als jonge hond en ook compleet met klodders slijm die opgehoest werden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Noukie
Vaste gebruiker

OK, dan moet ik dus weer een beetje kalm worden, want ik maak(te) me erge zorgen. Ik loop al vanaf 3 uur vanmiddag klodders slijm op te vegen en ik dacht "dit kan nooit goed zijn".
Ik ga nu maar gewoon door met thijmsiroop geven en hopen dat het minder wordt.

Ellen
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ik geef bij hoest of rauwe keel altijd Rauwe natuurhoning van de traay.
een theelepeltje per dag.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Noukie
Vaste gebruiker

Ze heeft vannacht aardig gehoest en lijkt nu helemaal uitgeput. Ze wil wel eten, maar ik geef haar steeds een klein beetje, want als ze gaat hoesten kokhalst ze ook en dan komt haar eten er ook weer uit. Met kleine beetjes blijft het er goed in. Ik blijf ook maar thijmsiroop geven. Kan je aan een hond voelen of ze koorts heeft, zoals bij een mens?? Ik heb nl. geen thermometer en ik heb dus geen flauw idee of ze koorts heeft.
Ze is volgens mij niet echt ziek, maar gewoon helemaal uitgeput van het hoesten. Bij het uitgaan was ze nog heel alert naar andere honden en vogels etc.
Ik maak me nog steeds zorgen, heeft iemand nog een tip of een geruststellend woord??

Bedankt alvast!
Ellen
Noukie
Vaste gebruiker

Dank je, Nanna, dat was net wat ik nodig had om weer wat rustiger te worden. :ok:
Ze is ook niet echt doodziek, alleen doodmoe van het hoesten van gisteren en vannacht. Ze hoest al wel minder in vergelijking met gisteren ( volgens mijn man, ik ben op mijn werk) en ze wíl wel eten, maar na het eten gaat ze weer hoesten; alsof door het eten de hoestprikkel weer gestimuleerd wordt. :denken: (kan dat?) Als we deze stijgende lijn voort blijven zetten, hoef ik morgen niet naar de dierenarts :mrgreen: (ik heb daar toch zó'n hekel aan, misschien omdat ik niet zoveel vertrouwen in haar heb).
Duim je voor me dat we niet hoeven?

Bedankt!
Ellen
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

arme nouk geef haar maar een knuffel van me als je thuis komt :ok: ik heb evt wel een thermometer, gewoon eentje van het kruidvat. als het nodig is kan je hem lenen. heel veel sterkte en tot over 2 weken of zo denk dat ik je deze week niet meer zie, woensdag heb ik de nacht en vrijdag ben ik vrij :cheer: (jij ook denk ik)

bij welke dierenarts zit je?
Afbeelding
Noukie
Vaste gebruiker

Ben inmiddels thuis; het hoesten is in vergelijking met gisteren inderdaad een stuk minder geworden :cheer: Ze is nog wel een beetje langzaam, maar ze zal nog wel moe zijn; ze kwam me wel kwispelend tegemoet toen ik thuiskwam (waarna ze wel ging hoesten door de opwinding).
Jeanette, ik haal zelf wel even een thermometer bij Kruidvat morgen. We hebben trouwens dierenarts Jansen uit de Clematisstraat; weet niet of jij haar kent. Ze is hartstikke aardig en gek op de honden, maar ik heb op een of andere manier niet veel vertrouwen in haar, misschien door een paar dingen die ik gehoord heb. :N: Ik hoop in ieder geval dat ik er niet naar toe hoef. Ze staat nu lekker vis te eten; ze kon haast niet wachten tot ik het in haar bak deed!! :ok:

Ellen
Jeannettebo
Zeer actief

wat fijn dat het beter gaat met je meisje :ok:
Afbeelding
Noukie
Vaste gebruiker

Het gaat inmiddels veel beter met Anouk; :mrgreen: ze hoest nog een beetje af en toe, is vrolijk; ze eet prima, niks meer om je zorgen over te maken zou je zeggen...... dat doe ik nog wel want ze maakt nog steeds ( of liever gezegd weer) zo'n raar geluid. Het is net alsof ze haar neus ophaalt, haar kop komt helemaal naar voren, ze maakt zich helemaal lang en dan is het net of ze met korte stootjes lucht naar binnen haalt. Eerst dacht ik dat ze misselijk was en dat ze moest spugen, maar dat is het duidelijk niet. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn???? :N: Ze is niet benauwd, want ze rent en speelt ook gewoon. Ze doet het ook in haar slaap. Ze begon er afgelopen vrijdag mee, nadat ze met een andere hond gevochten had; toen ze steeds zo aan het hoesten was, deed ze het niet (kon ook niet, want ze hoestte aan één stuk door) maar nu het hoesten bijna over is begint ze hier weer mee. Hoort dit soms bij de kennelhoest???? Ik herinner me vaag dat ze het ooit een keer eerder heeft gedaan(maanden geleden), maar toen was het na een paar keer weer over. Wie heeft er suggesties??? :denken:
Alvast bedankt!!
Ellen
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Noukie schreef:We hebben trouwens dierenarts Jansen uit de Clematisstraat; weet niet of jij haar kent. Ze is hartstikke aardig en gek op de honden, maar ik heb op een of andere manier niet veel vertrouwen in haar, misschien door een paar dingen die ik gehoord heb.
Ik ben zelf met Joy bij Tom Boumans van Dierenkliniek Walenburg (www.dierenkliniekwalenburg.nl) geweest en was super tevreden! :ok: Hij is zeer grondig in het onderzoek en aardig. Overigens zijn de assistentes en de andere dierenartsen ook erg kundig en aardig, ik hoor niets dan goede verhalen over de gehele kliniek.

Fijn trouwens dat het alweer beter gaat!!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Noukie
Vaste gebruiker

Nanna, wat zou ik moeten zonder jou....???? :wink: Het moet inderdaad reversed sneezing zijn, wat er in die link staat, is precies wat Anouk doet. Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders ga ik maar even naar de DA, om te laten kijken of het geen ontstoken kies of iets aan haar hart is. Iets aan haar hart kan ik me nauwelijks voorstellen, want het kwam plotseling, maar ik maak me nu geen zorgen meer, nu ik weet dat het niks ergs is. Het zal wel iets met die kennelhoest te maken hebben.
En dan ga ik misschien maar naar die dierenkliniek op de Walenburgerweg, want ik moet wel vertrouwen hebben in de dierenarts, anders geloof ik ook niet wat ze me vertellen en aanraden en voorschrijven (eigenwijs als ik ben)
Ellen
Jeannettebo
Zeer actief

Noukie schreef:Nanna, wat zou ik moeten zonder jou....???? :wink: Het moet inderdaad reversed sneezing zijn, wat er in die link staat, is precies wat Anouk doet. Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders ga ik maar even naar de DA, om te laten kijken of het geen ontstoken kies of iets aan haar hart is. Iets aan haar hart kan ik me nauwelijks voorstellen, want het kwam plotseling, maar ik maak me nu geen zorgen meer, nu ik weet dat het niks ergs is. Het zal wel iets met die kennelhoest te maken hebben.
En dan ga ik misschien maar naar die dierenkliniek op de Walenburgerweg, want ik moet wel vertrouwen hebben in de dierenarts, anders geloof ik ook niet wat ze me vertellen en aanraden en voorschrijven (eigenwijs als ik ben)
Ellen
Fijn dat het beter gaat met je meisje :ok:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

hey hey,
hoe is het nu met anouk?
Afbeelding
Noukie
Vaste gebruiker

Het gaat weer goed met haar; :ok: ze hoest alleen nog als ze zich erg opwindt. Ze eet goed, speelt, rent en luistert weer niet zoals vanouds!!!! :evil:
Dat reversed sneezing doet ze nog zo af en toe, maar minder dan ze gedaan heeft. Er komt ook nog steeds wat snot (wit) uit haar neus. Ze is dus nog niet echt helemaal gezond, maar vergeleken met het weekend is
het een verschil van dag en nacht!! :wink:
Groetjes
Ellen en een poot van Anouk
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”