Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenpenning?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Palmuk
Actief

hondenpenning?

Ongelezen bericht door Palmuk »

Ik ben daarnet samen met een vriendin gaan wandelen met haar cavaliertjes. Een van haar hondjes had een hondenpenning aan haar halsband hangen (voor de andere moest ze er nog een regelen).
Ik vraag me nu af of het handig is om die voor Yèti ook een te regelen.
Ze is wel gechipt, maar dan moet de vinder dus eerst de dierenambulance bellen en moet de hond naar t asiel, of een dierenarts moet de chip uitlezen. Als ze nu een penning omheeft met onze mobiele nummers erop is ze door de vinder toch veel sneller terug te bezorgen zeg maar? Iedereen loopt tegenwoordig met een mobieltje op zak. :wink:

Bij mijn zoektocht op internet kwam ik ook nog het volgende tegen:
http://www.dierid.nl/index.php?pag=home
Wat vinden jullie daarvan?
En op deze site zeggen ze dan weer dat je beter niet de naam van de hond op de penning kunt laten graveren i.v.m. diefstal. :denken:

Wat vinden jullie? Is het slim om als aanvulling op de chip ook een penning aan Yèti's halsband te doen? Als ze nu los buiten loopt heeft ze haar halsband gewoon nog om.

groetjes,
Linda
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Diva is ook gechipt maar heeft iook een penning ze heeft haar band echetr maar weinig om maar ik heb er dus wel een.
ik vind het zelf ook makkelijker dan eerst helemaal de naar de DA te moeten gaan voor zon hond.
dus ja ik zou het wel doen .
gr gemma
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

mijn kat is en gechipt en heeft een kokertje met; naam, adres, tel nr en DA gegevens...... is inderdaad makkelijker voor de vinder.
mijn hond heeft geen penning , wel gechipt. hij is eigenlijk altijd aangelijnd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zo'n twee jaar geleden had ik Bente (gechipt) d.m.v. de penning binnen een half uur terug nadat ze in een park de benen had genomen toen ze schrok van een luchtballon.
Dus ik ben erg gecharmeerd van penningen en heb ze voor allebei met alleen telefoonnummers erop.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Mijn hond is ook gechipt, maar heeft ook een penning om met onze mobiele nummers, omdat niet hondeneigenaren vaak niet weten dat honden zijn gechipt! 1 telefoontje en je hond is weer terecht!!
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram heeft aan elke halsband en tuigje een penning hangen met daarop twee telefoonnummers. Als ik zelf een hond vind, baal ik er van als hij geen penning heeft. Zoveel makkelijker!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Op een penning alleen het telefoonnummer :ok:

Ik heb ook een penning gehad voor mijn honden.
Maar ze lopen los zonder halsband, dus ik heb er niet veel aan :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb er verschillende gehad, en allemaal verloren, nooit eentje terug gekregen- ze werken blijkbaar alleen maar als er een hond aanvast zit :19:
ranetje
Zeer actief

loving bulls schreef:ik heb er verschillende gehad, en allemaal verloren, nooit eentje terug gekregen- ze werken blijkbaar alleen maar als er een hond aanvast zit :19:
:mrgreen: :smile:
Ik heb er eentje teruggekregen zonder hond er aan vast :ok:
Die was bij mij in de buurt van de halsband af gevallen (doorgesleten).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Palmuk
Actief

Iemand toevallig ervaring met een site waar je die penningen kunt bestellen? Of waar kun je ze anders kopen?

Hihi, ik had er vroeger als kind ook eentje, die moet nog ergens liggen. Voor als we een dagje naar een pretpark gingen. :mrgreen:

groetjes,
Linda
ranetje
Zeer actief

Sleutelshops maken ze meestal wel.
En bij dierenwinkels kan je ze ook bestellen dacht ik.
Welke sites je precies moet hebben weet ik niet.
Afbeelding
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

m'n honden hebben zelden een halsband om, dus dan word een penning lastig :mrgreen:

Ik heb wel een penning voor logee's hier liggen, deze is van rogz for dogz, kan je heel simpel zelf in elkaar zetten, ziet er leuk uit en voor mij de hoofdreden: geen gepingel!! (daar word ik namelijk helemaal gek van :N: )
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Palmuk schreef:Iemand toevallig ervaring met een site waar je die penningen kunt bestellen? Of waar kun je ze anders kopen?
Je kan ze bij alle dierenwebshops kopen, maar ook gewoon bij de dierenwinkel in de buurt, dan heb je hem binnen een paar dagen. Ik heb er ook eentje, in de vorm van een gouden kluifje :pffff: met m'n mobiele nummer erop :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

ik heb er van rogz for dogz (nou ja, dick en dunya hebben ze :wink: )
die zijn erg handig, je kan ze tegen elkaar plakken, ze zijn waterdicht en zoals agnetha zegt, geen gepingel.
(de vrouw van de dierenwinkel had ze een nacht in een bak met water gelegd en ze waren nog droog.)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Palmuk schreef:Iemand toevallig ervaring met een site waar je die penningen kunt bestellen? Of waar kun je ze anders kopen?groetjes,
Linda
Onze beide honden zijn en gechipt en hebben een penning met telefoonnummer. De penningen hebben wij online besteld bij http://petsplacetexel.nl Levering ging perfect bij hen! Hoewel ze op Texel zitten, hadden wij binnen twee dagen de penningen binnen!
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo heeft met wandelen altijd een halsband om met penning
Afbeelding
anneke369

Ongelezen bericht door anneke369 »

Beike is gechipped en heeft daar ook een penning van om zijn halsband.
Ook zit er een adres kokertje aan vast.

De penning met mijn telefoonnummer is in de maak, nadat mijn telefoonnummer veranderd is.

Zodra die klaar is, doe ik die adreskoker weg.
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

mijn honden zijn gechipt en geregistreerd bij het NDG-registratiesysteem.
Daar kun je penningen bestellen met hun chipnr en het telfnr van NDG.

Als de hond gevonden wordt en de vinder belt NDG nemen ze direct contact op met mij. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Ik vind het wel fijn dat ze dan geen penning omhebben met mijn privegegevens, maar toch direct traceerbaar zijn zonder bezoek aan de DA of dierenambulance.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

als je op het forum gelezen hebt over die honden, die iemand hier gevonden heeft , dan heb je het uit de praktijk al kunnen merken.

Ik ben er zéker voor, omdat inderdaad iedreen nu met een mobiel loopt ,
ik heb er op laten zetten:

"mijn mobiele nummer"
"mijn huis telefoon nummer"
"naam vd hond" ( heel belangrijk, komt betrouwbaar over dan)

èn voor de dieven:
"gebruikt medicijnen"

dat was een advies van de winkel , dan nemen ze hem niet snel mee naar huis! :ok:

Mijn dieren winkel heeft tegenwoordig zèlf zo'n apparaat om die penning te drukken
en het is in een minuutje gebeurd.

dus als ik in het bos loop, dan kunnen ze mij altijd gelijk bellen ! wel zo handig, niet waar? :19:

op de foto hieronder zie je hem hangen aan zijn linkerkant.
( een mooie zwarte met witte letters, heel duidelijk)
en als hij uit logeren gaat, heb ik een penning laten maken, met haar telefoonnummers er op .
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Vind een penning met de naam van de hond en een telefoonnummer ook veel handiger, maar zie het nut van zo'n bedrijf er tussen niet in. Gewoon lekker je eigen (mobiele)nummer erop werkt denk ik het snelst. Wel opletten als je van nummer veranderd :wink:
Palmuk
Actief

Ik heb deze site gevonden: http://www.adrespenning.com/index.php
Ik zit erover te denken om zo'n botje te nemen en dan de kleinste maat. Aan de ene kant onze twee mobiele telefoonnummers. Aan de andere kant evt. de tekst "ik ben gechipt", ik twijfel nog of ik daar dan ook het chipnummer bij zal laten zetten.

groetjes,
Linda
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Nee, hier geen penningen meer ..... elke keer verloor mijn hond die dingen of werden min of meer onleesbaar; de hond is gechipt en staat geregistreerd bij de databank voor huisdieren.
Uit voorzorg heb ik de penning van de gemeente altijd maar aan mijn sleutelbos gehangen want als je die kwijtraakt kost het je nog geld ook.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

maria1968 schreef:mijn honden zijn gechipt en geregistreerd bij het NDG-registratiesysteem.
Daar kun je penningen bestellen met hun chipnr en het telfnr van NDG.

Als de hond gevonden wordt en de vinder belt NDG nemen ze direct contact op met mij. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Ik vind het wel fijn dat ze dan geen penning omhebben met mijn privegegevens, maar toch direct traceerbaar zijn zonder bezoek aan de DA of dierenambulance.
Die heeft Robbie ook.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

loving bulls schreef:ik heb er verschillende gehad, en allemaal verloren, nooit eentje terug gekregen- ze werken blijkbaar alleen maar als er een hond aanvast zit :19:
Ik heb er eentje terugbezorgd laatst. Was een kokertje met naam en adres, zonder hond! Heb hem maar bij die mensen in de brievenbus gestopt, hoefden ze iig geen nieuwe te halen...
Ik heb ook altijd een penning of een adreskokertje aan de halsband zitten, is makkelijker dan zoeken naar een chip vind ik zelf, dit gaan sneller. Ik denk dat mensen als ze een penning met telefoonnummer zien eerder geneigd zijn om even te bellen dan dat ze bij de DA ofzo moeten laten checken of er een chip is ! Dat er geen naam van de hond op moet, ik weet niet of dat nou zoveel uitmaakt. Als iemand ze echt willen jatten doen ze dat ook wel zonder dat ze de naam weten....Ik heb op de briefjes in de kokertjes wel naam, adres en telefoonnummer staan, wil nog wel een keer mooie penningen hebben maar tot die tijd werkt dit ook. Max heeft trouwens ook nog een penning van NDG dat hij gechipt is....
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

ik heb rodi-penningen met alleen telefoonnummer voor al mijn honden en een paar reserve...
het zijn ronde penningen met aan de ene kant rodi,en aan de andere kant,
mijn mobiele telefoonnummer.

ik kon ze bestellen bij rodi tegen inlevering van wat streepjescodes...

ze werden netjes thuis gestuurd... :ok:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

mon doesie schreef:ik heb rodi-penningen met alleen telefoonnummer voor al mijn honden en een paar reserve...
het zijn ronde penningen met aan de ene kant rodi,en aan de andere kant,
mijn mobiele telefoonnummer.

ik kon ze bestellen bij rodi tegen inlevering van wat streepjescodes...

ze werden netjes thuis gestuurd... :ok:
Kijk, dat zijn nou leuke acties !! :ok:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Joy is gechipt, maar ik heb ook een penning met haar naam en mijn mob- nummer. En als Joy naar mijn ouders gaat als wij op vakantie zijn, dan krijgt ze een adreskokertje met het adres van mijn ouders erop.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
faya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door faya »

ik zou ook idd gewoon een penning nemen met alleen je nummer erop want ik heb ook gehoord dat je beter geen naam kan zetten voor diefstal dus ik zou het ook niet doen.
verder vind ik die penning die je op internet heb gezien ook een beetje trikky want niet iedereen heeft internet thuis dus moeten ze nog de dierenabulance bellen ofzo, ook kan het vervelend zijn als je geen internet op je telefoon heb dat je de hond als nog mee moet nemen om thuis het nummer te bekijken en gegevens op te zoeken.
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

faya schreef:ik zou ook idd gewoon een penning nemen met alleen je nummer erop want ik heb ook gehoord dat je beter geen naam kan zetten voor diefstal dus ik zou het ook niet doen.
verder vind ik die penning die je op internet heb gezien ook een beetje trikky want niet iedereen heeft internet thuis dus moeten ze nog de dierenabulance bellen ofzo, ook kan het vervelend zijn als je geen internet op je telefoon heb dat je de hond als nog mee moet nemen om thuis het nummer te bekijken en gegevens op te zoeken.
De naam maakt toch niks uit. Een hond luisterd naar de laatse letters dus de kans is groot dat hij/zij luisterd naar een andere naam die lijkt op de naam van de hond. En anders geven ze de hond een andere naam en voor wat lekkers luisterd een hond altijd. Hou het een plakje worst voor, en een hond komt toch wel in de meeste gevallen. En hoppa diefstal gepleegd. Om te voorkomen dat je hond het slachtoffer wordt van een diefstal, zou ik de hond dus nooit alleen laten in een auto of bij de winkels.

Maar om verder terug te komen waarom ik wel een naam heb, dat als Joy weg zou lopen, en bij vreemde terecht komt dat ze zich wel eningzins op haar gemak voelt, omdat ze haar naam kennen. Ik heb een keer een hondje gevonden. Hij had alleen een hangertje met telefoonnummer. Ik gelijk gebeld, en vroeg naar de naam van de hond om de hond op ze gamak te stellen. Ze gaf me de naam, dan zou ik in dit geval zo de hond kunnen stelen. Niks is waterdicht.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
faya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door faya »

Zenda schreef:
faya schreef:ik zou ook idd gewoon een penning nemen met alleen je nummer erop want ik heb ook gehoord dat je beter geen naam kan zetten voor diefstal dus ik zou het ook niet doen.
De naam maakt toch niks uit. Een hond luisterd naar de laatse letters dus de kans is groot dat hij/zij luisterd naar een andere naam die lijkt op de naam van de hond. En anders geven ze de hond een andere naam en voor wat lekkers luisterd een hond altijd. Hou het een plakje worst voor, en een hond komt toch wel in de meeste gevallen. En hoppa diefstal gepleegd. Om te voorkomen dat je hond het slachtoffer wordt van een diefstal, zou ik de hond dus nooit alleen laten in een auto of bij de winkels.

Maar om verder terug te komen waarom ik wel een naam heb, dat als Joy weg zou lopen, en bij vreemde terecht komt dat ze zich wel eningzins op haar gemak voelt, omdat ze haar naam kennen. Ik heb een keer een hondje gevonden. Hij had alleen een hangertje met telefoonnummer. Ik gelijk gebeld, en vroeg naar de naam van de hond om de hond op ze gamak te stellen. Ze gaf me de naam, dan zou ik in dit geval zo de hond kunnen stelen. Niks is waterdicht.

ik heb dat met mijn hond bijvoorbeeld niet die luisterd alleen maar naar zijn eigen naam, ook is mijn hond niet omkoopbaar als ik te verweg ben dan komt ie niet eens naar je toe als je hem roept blijft altijd dicht bij me in de buurt wat ook vervelend kan zijn want stel ik raak hem een keer kwijt dan krijg je hem niet te pakken en zal hij blijven zoeken.

ik heb van een helleboel mensen juist gehoord dat als je de naam erop zet en je roept de hond dat ie dan denkt dat je hem kent waardoor die eerder mee zou gaan ofzo, lijkt mij ook een beetje stug hoor maar iig hoor ik vaker dat je beter geen naam erop kan zetten :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”