(wat "bruiner"ivm"betadine)
ik kijk het bij thica nog even aan, en anders word het toch scheren, en waarvan het nu komt? ik zou het je niet kunnen vertellen..
Moderator: moderatorteam

ik scheer en knip niet direct, is ook niet altijd nodiglieke schreef:Ik heb standaard altijd hydrocortiderm in huis. Zodra een hotspot ontstaat dan direct plek kaalscheren/knippen (en de vacht er ruim omheen wegknippen want het is altijd groter dan je denkt!) en 3x per dag dun insmeren met hydrocortiderm.
En koelen met een ijsklontje vinden ze over het algemeen ook heerlijk.
Misschien omdat jouw honden een andere (minder dikke) vacht hebben? Als ik het bij mijn collies niet direct drastisch wegscheer, dan is het eind zoekyamie schreef:ik scheer en knip niet direct, is ook niet altijd nodiglieke schreef:Ik heb standaard altijd hydrocortiderm in huis. Zodra een hotspot ontstaat dan direct plek kaalscheren/knippen (en de vacht er ruim omheen wegknippen want het is altijd groter dan je denkt!) en 3x per dag dun insmeren met hydrocortiderm.
En koelen met een ijsklontje vinden ze over het algemeen ook heerlijk.

Bij Ella heb ik dat sinds een jaartje nu ook en ook bij haar moet ik echt drastisch knippen zodat er lucht bij kan en ik het goed kan insmeren met Vetaderm. Het valt mij wel overigens op dat zij last krijgt op het moment dat haar vacht richting rui gaat. Dit is nu sinds de 1e keer dat zij die plekken had, de 3e keer dat zij in de rui is en en dus ook (voor de 3e keer) weer die plekken heeft. Ik link het bij haar aan de rui en (mevrouw is al wat ouder (10)) haar algehele conditie is wat minder.lieke schreef:Misschien omdat jouw honden een andere (minder dikke) vacht hebben? Als ik het bij mijn collies niet direct drastisch wegscheer, dan is het eind zoekyamie schreef:ik scheer en knip niet direct, is ook niet altijd nodiglieke schreef:Ik heb standaard altijd hydrocortiderm in huis. Zodra een hotspot ontstaat dan direct plek kaalscheren/knippen (en de vacht er ruim omheen wegknippen want het is altijd groter dan je denkt!) en 3x per dag dun insmeren met hydrocortiderm.
En koelen met een ijsklontje vinden ze over het algemeen ook heerlijk..

nee dat kan, een irritatie kan een hotspot veroorzaken, dat kan dus een beet zijn (vlo,teek, mug oid) maar dus ook een (hals)band, ligt ook aan de gevoeligheid van de hond.loving bulls schreef:ik kwam vandaag een hond tegen die het heel erg had, zijn hele kop en nek zat eronder.
de eigenaar zei dat het was begonnen door een scalibor band![]()
kan dat een trigger zijn of is dat toeval
echt fijn om te zien is het niet nee, maar de laatste foto, dat is echt al een hele verbetering, dat natte, smetgebeuren, dat is klote, dat blijft ook irriteren, dan smeer ik ook met betadine bv, en laat het daarna "indrogen", ik heb ze dus bijna nooit bij mijn honden en als ze er zijn, zijn ze gelukkig behoorlijk snel genezen, alleen het aangroeien van het haar duurt ffSunnybunny schreef:Ziet er beroerd uit zeg....Mijn honden hebben er (gelukkig) nooit last van, ik heb het dan ook nog nooit "in het echt" gezien, zo'n hotspot. Sterkte ermee hoor.
Ja, dat kan een trigger zijn. Bij sommige honden irriteert de scaliborband de huid, waardoor ze gaan krabben en een hotspot ontstaat.loving bulls schreef:ik kwam vandaag een hond tegen die het heel erg had, zijn hele kop en nek zat eronder.
de eigenaar zei dat het was begonnen door een scalibor band![]()
kan dat een trigger zijn of is dat toeval